Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2022, 18:32   #481
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Door zijn nazi troepen die dood en vernieling zaaien onder zijn eigen volk, nu ja nen komiek moet da kunnen zeker. En hele dagen met een uitgestreken smoel de heilige uithangen op de gesubsidieerde media
terwijl zijn azovbende verkracht en uitmoord.
Ik heb nooit begrepen wat men kan hebben tegen gasten die hun eigen volk afmaken. Dat is toch zoveel gewonnen voor ons, nee ?

Gelukkig dat de Russen die gaan bevrijden zijn, he, en met open armen ontvangen. En beleefd dat die zijn

Als ik het goed begrijp zijn de Russen daar een humanitaire actie begonnen, om te beletten dat er doden vielen

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 18:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 19:52   #482
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De Wagners en Tsjetsjenen waren helemaal niet op zoek naar de president, dat is propaganda. Het plan was een blits aanval te doen in de hoop dat het leger zich zou overgeven maar dat is faliekant verkeerd gelopen.

De Russische "sabotage ploegen" waren eigen soldaten die zich overgaven of de andere kant kozen, dat werd vlug de kop ingedrukt.

De Oekraïners doen het heel erg goed, dat is niet te ontkennen. Wel met jarenlange training en steun van de VS, dat wel.
BRON ?

Dikke duim, een reet, een fantasie, een bewuste leugen ?

Citaat:
The US is “mindful of the escalation risk in everything we’re doing associated with” the conflict in Ukraine, including the latest decision to provide Ukraine with four HIMARS systems, but ultimately “Russia doesn’t get a veto over what” the US sends to Ukrainians, Defense Department Undersecretary for Policy Dr. Colin Khal told reporters during a briefing at the Pentagon Wednesday.
toppie !

Laatst gewijzigd door edwinp : 1 juni 2022 om 19:53.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 20:19   #483
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Blinken had een erg mooie reactie op Ruslands gebazel dat deze wapenleveringen een escalatie zijn: "als Rusland wil de-escaleren, dat het zijn leger dan terugtrekt binnen de eigen grenzen".
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 20:42   #484
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Goed zo, geef de Russen een excuus.
De Russen landen laten annexeren is volledig oké Skob?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2022, 21:17   #485
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Skob behoort blijkbaar ook bij diegenen die vinden dat Poetin het recht heeft om elk gebied dat ooit een deel was van de ex-Sovjet-Unie (zoals bv. Oekraïne) terug in te lijven. De inwoners hebben daaromtrent niets in de pap te brokken en moeten hun bakkes houden.

Laatst gewijzigd door quercus : 1 juni 2022 om 21:18.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 07:08   #486
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar wou de US het goede voorbeeld tonen, ook de UK wil raket artillery leveren die doelen tot 80 km ver kan raken. Het zijn zwaardere M270 systemen die dubbel zoveel raketten kunnen afvuren maar wel trager zijn in het verplaatsen omdat ze op rupsbanden loopt.

Het idee is dat je ze allemaal afvuurt en dan vlug uit de voeten maakt voordat je zelf een doelwit kan worden. Probleem is dat elk punt in Oekraïne bereikbaar is voor raketten dus wordt elke rustplaats van die systemen een doelwit. Als de Russen hun werk goed doen (dat is maar de vraag) zal elk systeem een paar keer z’n werk kunnen doen en dan uitgeschakeld worden.

https://www.politico.com/news/2022/0...raine-00036328
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 07:13   #487
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Skob behoort blijkbaar ook bij diegenen die vinden dat Poetin het recht heeft om elk gebied dat ooit een deel was van de ex-Sovjet-Unie (zoals bv. Oekraïne) terug in te lijven. De inwoners hebben daaromtrent niets in de pap te brokken en moeten hun bakkes houden.
Trekken we die lijn dan ook door wat betreft de Hollanders ?

Die zijn hier ook verdreven hé.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 2 juni 2022 om 07:14.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 07:14   #488
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar dan hebben wij ook het recht om daar gaan te spelen he, tenslotte is het idee toch dat wij de meesters van de wereld moeten blijven.

Nee, kijk, dat wij die invasie in Oekraine niet kunnen aanvaarden kan uitgelegd worden met 1 enkel woord: Chamberlain.
Oud 2 juni 2022, 07:17   #489
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Landen compleet naar de kloten schieten is veel beter
Oud 2 juni 2022, 07:22   #490
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dan hebben wij ook het recht om daar gaan te spelen he, tenslotte is het idee toch dat wij de meesters van de wereld moeten blijven.

Nee, kijk, dat wij die invasie in Oekraine niet kunnen aanvaarden kan uitgelegd worden met 1 enkel woord: Chamberlain.
Ik heb 2 woorden nodig, blank en dichtbij. Als het negers zijn op een ander continent maalt niemand om ze.
Oud 2 juni 2022, 07:27   #491
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wou de US het goede voorbeeld tonen, ook de UK wil raket artillery leveren die doelen tot 80 km ver kan raken. Het zijn zwaardere M270 systemen die dubbel zoveel raketten kunnen afvuren maar wel trager zijn in het verplaatsen omdat ze op rupsbanden loopt.

Het idee is dat je ze allemaal afvuurt en dan vlug uit de voeten maakt voordat je zelf een doelwit kan worden. Probleem is dat elk punt in Oekraïne bereikbaar is voor raketten dus wordt elke rustplaats van die systemen een doelwit. Als de Russen hun werk goed doen (dat is maar de vraag) zal elk systeem een paar keer z’n werk kunnen doen en dan uitgeschakeld worden.

https://www.politico.com/news/2022/0...raine-00036328
Ja, maar de VS heeft die spullen niet aan de Russen gelevert.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 07:31   #492
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb 2 woorden nodig, blank en dichtbij. Als het negers zijn op een ander continent maalt niemand om ze.
Uiteraard. Dat is dan ook de essentie. Dat is wat het betekent, een superieur volk te zijn. Maar let op, negers die bij ons geintegreerd zijn, zijn ook ons volk he. Het heeft niks met huidskleur te maken, wel met "van eigen groep" of niet.

Vaneiges.

En het is daarom dat het een beetje jammer is dat Putin zijn brutaliteit gebruikt tegen Europees eigen volk, in plaats van zich bot te vieren op moslims. Dan hadden we hem nuttig tot de onzen kunnen rekenen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2022 om 07:32.
Oud 2 juni 2022, 08:08   #493
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn politiek ideaal in de komende 5 ?* 10 jaar is:

- totale exterminatie tot de laatste zuigeling van Zuid Amerika, Afrika en Azie.
- het decimeren van de overblijvende westerse bevolking (delen door 10)
- dit alles op basis van burgeroorlog en totale vrijheid tot moorden, zodat enkel de sterkste 10% westerlingen overblijft
- de diaspora van die westerlingen om gans de wereld in te nemen dat nu een groot natuurpark is geworden
- het duizendjarige gelukkige rijk om het dan weer over te doen.

Maar zoals bij Bart De Wever is dat enkel een ideaal en ik weet ook wel dat dat niet 100% binnen het tijdschema gerealiseerd zal worden. Maar alles wat in die richting gaat is goed om te nemen.

Bonus: mocht ik gekend zijn als de inspirator van de Grote Genocide, dan heb ik een wereldfaam waar ik die janetten als Hitler en Stalin ver achter mij laat
Oud 2 juni 2022, 09:17   #494
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard. Dat is dan ook de essentie. Dat is wat het betekent, een superieur volk te zijn. Maar let op, negers die bij ons geintegreerd zijn, zijn ook ons volk he. Het heeft niks met huidskleur te maken, wel met "van eigen groep" of niet.

Vaneiges.

En het is daarom dat het een beetje jammer is dat Putin zijn brutaliteit gebruikt tegen Europees eigen volk, in plaats van zich bot te vieren op moslims. Dan hadden we hem nuttig tot de onzen kunnen rekenen.
Toch vreemd dat zoveel mensen het daar moeilijk mee hebben.

Mensen denken nu eenmaal in groepen van verbondenheid.

Voor mijn vrouw en kind zou ik enorm veel doen. Waarschijnlijk zelfs mijn leven opofferen.

Voor mijn ouders en zeer goede vrienden heb ik minder over, maar nog steeds heel veel.

Voor andere familie en andere geode vrienden, weer wat minder, voor een goede buur weer wat minder, voor mijn dorpsgenoten weer wat minder, voor mijn mede-Vlamingen weer wat minder,...

Zo werkt het systeem van sociale zekerheid ook hé. Een sociale zekerheid kan maar deftig werken als het een groep dekt met wie je je net voldoende verbonden voelt. Als dit niet zo is, moet je naar sociale zekerheid gaan kijken als een puur verzekeringscontract maar dan laat je ook geen mensen toe die geen bijdragen maken.

En op een bepaald punt kom je bij mensen met wie je absoluut niets deelt en die je niets kunnen schelen.

Een foto van een hongerlijdend kind in Afrika is zeer zielig, maar het is een te ver van mijn bed gegeven om mijzelf daar verantwoordelijk voor te voelen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 09:26   #495
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Blinken had een erg mooie reactie op Ruslands gebazel dat deze wapenleveringen een escalatie zijn: "als Rusland wil de-escaleren, dat het zijn leger dan terugtrekt binnen de eigen grenzen".
Ik zou ook graag zien dat alle navo-amerikanen zich binnen de eigen landsgrenzen terugtrekken.

En aangezien de amerikanen hier al sinds WOII zijn, mogen zij EERST vertrekken.

Nu gij, Anthony.

Of hebben de navo-amerikenen "het recht" hier te zijn? Of "de plicht" ons te beschermen, tegen die stoute russen?
Oud 2 juni 2022, 09:27   #496
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik zou ook graag zien dat alle navo-amerikanen zich binnen de eigen landsgrenzen terugtrekken.

Nu gij, Anthony.

Of hebben de navo-amerikenen "het recht" hier te zijn? Of "de plicht" ons te beschermen, tegen die stoute russen?
Klein verschil:

De Amerikanen zijn hier met onze instemming. De Russen zijn in UA tegen de zin van UA.
Oud 2 juni 2022, 09:28   #497
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu gij, Anthony.

Ja, ze hebben dat recht. Omdat wij hen dat geven.

Als BE zou beslissen de NAVO te verlaten, hoeven wij echt geen Amerikaanse bombardementen op Brussel te vrezen hoor.
Oud 2 juni 2022, 09:28   #498
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Klein verschil:

De Amerikanen zijn hier met onze instemming. De Russen zijn in UA tegen de zin van UA.
Ik heb mijn toestemming niet gegeven. Da's een objectief vastgesteld FEIT.
Dus, buiten met die mannen.
Oud 2 juni 2022, 09:34   #499
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ja, ze hebben dat recht. Omdat wij hen dat geven.

Als BE zou beslissen de NAVO te verlaten, hoeven wij echt geen Amerikaanse bombardementen op Brussel te vrezen hoor.
Nee, maar diegene die beslist om de navo buiten te shotten wordt politiek meteen gekaraktermoordt.
Oud 2 juni 2022, 09:35   #500
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn toestemming niet gegeven. Da's een objectief vastgesteld FEIT.
Dus, buiten met die mannen.

Zo werkt geen beslissing van een land hé. Onze overheid heeft wel toestemming gegeven, dat is wat telt.

Anders kan je als land geen enkele beslissing nemen, want er zal altijd wel één burger zijn die tegenstander is.

En ik geef mijn toestemming wel. Waarom zou jou stem meer doortellen dan de mijne?

Het kan natuurlijk dat je tegen het concept van een overheid bent en gewoon in totale anarchie wil leven. Maar die discussie zou ons wel ver van het onderwerp brengen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be