![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard was Regime-wissel het objectief in de eerste weken, dat was de reden van het hele Kyiv offensief met de 60 kilometer lange kolonne richting Kyiv. Putin ZELF heeft het Oekraiense leger opgeroepen om de macht te grijpen en om een Regime-wissel uit te voeren. Zelensky is ontsnapt aan meerdere Russische moordpogingen de voorbije maanden. https://en.wikipedia.org/wiki/Assass...ymyr_Zelenskyy Citaat:
Geef nu maar gewoon toe dat je eigenlijk aan de kant staat van Rusland in deze oorlog, het is duidelijk genoeg ondertussen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zelfs de amerikanen, nochtans oneindig meer capabel dan die Rusissche sukkels, zijn er nooit in geslaagd om Saddam Hussein te raken met een bombardement, noch Osama Bin Laden. OBL hebben ze pas na vele jaren via een nachtelijke raid (en met de hulp van bepaalde Pakistaanse sleutelfiguren) kunnen uitschakelen. En "interne strubbelingen"? Zelensky is de ongecontesteerde president en opperbevelhebber, zelfs de pro-Russische Oekraieners steunen en erkennen hem zowat unaniem. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05...po-commandant/ Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 1 juni 2022 om 09:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 1 juni 2022 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu gaan ze serieus materiaal opsturen.
Amerika gaat dan toch geavanceerd raketsysteem leveren aan Oekraïne, Duitsland volgt De Verenigde Staten gaan dan toch een geavanceerd raketsysteem leveren om Oekraïne te helpen in de oorlog met Rusland. Dat heeft president Joe Biden bevestigd in een opiniestuk in de krant The New York Times. Biden benadrukt wel dat het niet de bedoeling is dat de Oekraïners het systeem inzetten buiten hun grenzen, lees: Washington wil niet dat de raketten op Russisch grondgebied zouden vallen. De Duitse regering is intussen bereid om een modern luchtafweersysteem te leveren aan Oekraïne. ![]() ![]() ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...raketsystemen/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zal ook wel ergens in een safe-house verborgen zitten? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn raketten die binnen 5 minuten ter plaatse zijn en je hebt ook nog conventionele spionage, als ze willen was hij er al lang aan. Blijkbaar vinden de Russen het ook een stap te ver of verwachten ze van zijn vervanging nog meer problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij is uiteraard zwaar paranoïde, zoals elke Russische "tsaar" die een aantal jaar aan de macht is. It comes with the job. ![]() Ik heb ooit gehoord van Russen dat als Poetin zich verplaatst per heli, dat er dan minstens 3 identieke heli's gebruikt worden na elkaar en dat zelfs het GSM netwerk wordt uitgeschakeld in de regio waar hij vliegt om toch de kansen op een aanslag te minimaliseren. Laatst gewijzigd door parcifal : 1 juni 2022 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je onderschat nog altijd de oekraieners he? Denk je dat die geen Russische raketten uit de lucht kunnen halen? Niet allemaal inderdaad, maar een aanzienlijk deel wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ge de onbekwaamheid van het Russische militaire apparaat niet ten volle ingezien hebt. DAT was trouwens DE grote verrassing van dit gebeuren. En de voornaamste reden waarom dit voor Putin zo verkeerd gaat. Het is het voornaamste dat uit dit avontuurtje is afgeleid: wij die dachten dat Putin aan het hoofd stond van een van de machtigste oorlogsmachines van deze wereld, en waarom onze knieen knikten, hebben moeten vaststellen dat het een totaal onbekwaam janettenleger is dat door een paar vers bewapende boeren op de vlucht kan gejaagd worden (en dit is maar een heel heel lichte overdrijving).
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kende dat niet (enkel het muziekje van Frans Von Suppé en ik weet zelfs niet of hij het over dezelfde heeft) maar na het opgezocht te hebben zie ik het verband niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Russische "sabotage ploegen" waren eigen soldaten die zich overgaven of de andere kant kozen, dat werd vlug de kop ingedrukt. De Oekraïners doen het heel erg goed, dat is niet te ontkennen. Wel met jarenlange training en steun van de VS, dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals voor de zoveelste keer...ER wordt GEREAGEERD (namelijk op aanhoudend gebiedje pik,speciaal in de Donbass)... En bemerk ook dat de Russen ZELF de mate van "escalatie" in handen zullen hebben.... Trekken ze zich terug naar een lokatie die de Oekrainers (en ENKEL de Oekrainers!) genoegdoening schenkt,dan zullen daar raketten in komen met een maximum bereik van ongeveer ,pak-em-beet 70 km),de standaard versie.Die overigens al meer dan een verdubbeling biedt ten opzichte van zowat alle Oekrainse artilleriesystemen voor massa-bombardement. Volharden de Russen en hun Republiekjes daar in hun boosheid....dan krijgen de Oekrainers op een dag de projectielversie met bereiken van een paar honderd kilometer......Let wel,dat zijn dan "vlagen" van meerdere tegelijk hé,met GPS nauwkeurigheid(wat een verschil met hoe de Russen plegen te werken met hun massa-artillerie) Tenslotte slaan de Russen iedere dag toe op bijna 1000 km afstand vanwaar ze projectielen afvuren,veelal zelfs van op Russisch grondgebied.... Maar,praktisch gezien,wordt dan de Krim militair onleefbaar. Ik geloof geen minuut dat de Oekrainers daarmee Rostov of zo zouden aanvallen....Dat is daar meer geschikt voor sabotageteams of eens een excursie van een drone of zo... Laatst gewijzigd door kelt : 1 juni 2022 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
terwijl zijn azovbende verkracht en uitmoord. ![]() hierzie twee nazi's tesamen Laatst gewijzigd door wagner.666 : 1 juni 2022 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat er teams van Russische agenten en huurlingen aktief op zoek waren naar Zelensky op 24 februari is een quasi zekerheid. Dat ontkennen zonder meer is extreem naief. ![]() https://coffeeordie.com/russian-mercenaries/ Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |