![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,72% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,07% |
Vooruit |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,45% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
16 | 27,59% |
VB |
![]() ![]() ![]() |
21 | 36,21% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,17% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere partij |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,90% |
Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,90% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#482 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#483 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#484 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dank je, Cufi
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, intolerantie an sich is geen probleem. Intolerantie TEN AANZIEN VAN ONS is een probleem. Wij dienen onderling tolerant te zijn voor variaties op onze eigen cultuur, en natuurlijk voor variaties die kunnen toelaten onze eigen vergissingen en verkeerde overwinningsstrategieen laten te ontdekken. Maar er is geen enkele reden dat wij tolerant moeten zijn ten aanzien van externe vijandige invloeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu eenmaal een basis axioma van die leer he.
Merk op dat daar niks mis aan zou zijn mocht het ONS axioma zijn, maar het is HUN axioma. Je hebt nog steeds niet door dat er geen equivalentie is tussen wij en zij he. Terwijl dat onderscheid de essentie van het leven is. Wij = goed, zij = slecht is de hoeksteen van het fenomeen "leven". Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2024 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik bewonder uw geduld om keer op keer hetzelfde uit te leggen aan intolerante moslims die zich van demagogie en gespeelde verontwaardiging bedienen om het geduld van de rest van de maatschappij op de proef te stellen.
![]() |
![]() |
#488 | |
|
![]() Citaat:
Daarmee toon je nog maar eens aan hoe dicht islam bij waanzin aanleunt.
![]() |
![]() |
#489 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#490 |
Minister-President
|
![]() Lees cufi’s bijdrage eens tegoei
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 20 januari 2024 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
|
![]() Was dat het enige tegenargument dat je nog zitten had?
'Tja'? Lastig hee, de waarheid? Wat Patrick Ve hier zegt klopt volledig. Ik als atheïst denk zelf na over wat ik vind van bijv. euthanasie of abortus, ik ga daarvoor niet af op een of ander (schijn)heilig boek dat mij voorschrijft hoe ik moet denken, en het is perfect mogelijk dat als je 100 overtuigde atheïsten samen zet, en je vraagt wat ze over een bepaald ethisch thema denken, dat je 100 meningen krijgt. Doe dat eens met 100 overtuigde moslims en kijk eens hoeveel variatie daar zal inzitten. Bedroevend weinig. De zogenaamd gematigde moslims zijn alleen iets minder radicaal in het toepassen van straffen. Maak er een moslimstaat van en het zijn de radicalen die de plak zwaaien, dat zien we overal ter wereld. Ik heb u ook nog altijd niet zien ingaan op wat in Duitsland gebeurde. Het is duidelijk dat als iets niet in uw kraam past, u het gewoon doodzwijgt. Ook dat is een teken dat u niet eerlijk bent. Waarom verbaast mij dat niet?
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Atheist wil gewoon zeggen: iemand die geen halve gare is omdat hij geen "openbaring" als fundamenteel beschouwt. Iemand die GEEN punthoedje draagt. Wat heeft iemand die geen punthoedje draagt nu te maken met iemand anders die ook geen punthoedje draagt, als het NIET gaat over punthoedjes dragen ? Wat heb jij gemeen met mij qua attitude ten aanzien van genocide ? Nochtans zijn wij alletwee leden van de niet-punthoedjes dragers he. Nu gaat de Voltian afkomen met "maar de ene moslim is ook de andere niet" maar het gaat daar WEL over de genocidaire opdracht die in de moslim leer staat he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#494 |
|
![]() ![]() Het is te lachwekkend voor woorden.
![]() |
#495 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allez, opnieuw, het is moeilijk de interne inconsistentie nog meer naar boven te laten komen, maar ja dogmatici he…
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) welke grondrechten dat dan zouden zijn ? Hun recht om hun ten aanzien van ons vijandige leer te mogen propageren, beleven en dergelijke ? Kortom, hun vijandigheid tegenover ons als grondrecht ? 2) waarom wij "grondrechten" moeten toekennen aan jan en alleman ? Wat staat daar tegenover ? Wat winnen wij daaraan ? Wij kennen grondrechten toe aan onszelf, voor zover we daar zelf allemaal mee akkoord gaan om die wederzijds te erkennen: een afspraak tussen ons. Anderen hebben daar niks mee te maken, en wij moeten die dan ook geen grondrechten toekennen he. Je zit nog steeds vast in uw universalisme niewaar. Je denkt dat een vreemdeling "iets waard" is, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
|
![]() Citaat:
U doet uzelf voor als gematigd, maar u zwijgt daarover. Omdat u het stiekem toejuicht?
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens geen "universele vertegenwoordiger" van het atheisme, geen enkele atheist is dat, per definitie. Ik ben mijn eigen vertegenwoordiger, met mijn eigen "leer", maar met dat verschil dat ik het niet als een goddelijke openbaring naar voren schuif, maar als een logisch te volgen redenering die door zijn eigen redelijkheid en coherentie al dan niet kan overtuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil nog 1 keer een poging doen, maar dit is echt de laatste keer (haha, wishful thinking wsk...) Citaat:
The whole concept van mensenrechten is dat "wij" en "jan en alleman" IEDEREEN is. De mensheid. Dus "wij", de mensheid, kennen deze grondrechten toe aan "ons", aan iedereen quoi. Dat is beschermend en beperkend (!) voor iedereen. Een "free for all" waarin het "toegestaan" is om iedereen maar lustig uit te moorden obv afkomst, geloof, ras, overtuiging,... daar doen we niet meer aan mee. Dat heeft eeuwen voor miserie gezorgd. We (=iedereen!) kunnen beter zijn dan dat. Awel, mijn overtuiging is dat die waarden, de KERN zijn waarom Het Westen een dermate toename van welvaart en vrijheid heeft gekend de afgelopen 50-100j. DAT is waarom communisme of religieuze regimes falen. Die mensenrechten zijn nu ook quasi universeel geadopteerd en erkend door (bijna) alle overheden. (afdwingen is nog iets anders, maar soit). Welnu, willen we de klok terug draaien en terug repressief gaan zijn? Of willen we dat uitgangspunt beschermen? Er is een heel heel heel groot verschil tussen optreden tegen inbreuken op die grondrechten door een groep (moslim)extremisten, wat we absoluut moeten doen!, en ZELF repressief te gaan zijn en islam als godsdienst te viseren. Voor de 100e keer, het probleem is niet de godsdienst, maar de inbreuken op andermans vrijheden door extremisten, in naam van godsdienst. VB wil het 1e, overduidelijk. Mijn startpunt is eerst "mens". Iedereen is gelijkwaardig in zijn mens-zijn. Jij denkt in ubermenschen en untermenschen en ziet enkel een samenleving met die "free for all". Mijn overtuiging is dat dat primitief is en dat dat een pad is naar een minder welvarende samenleving. De geschiedenis van de laatste 500j is vrij duidelijk welke soort samenlevingen succesvol zijn in het creeeren van welvaart.
![]() |
![]() |
#500 | |
|
![]() Citaat:
Dan gelden plots niet meer de universele mensenrechten, maar de verklaring van Caïro dat van vrijheid van godsdienst een lachertje maakt. De verklaring van Caïro, door heel veel moslimlanden ondertekend, stelt de mensenrechten ondergeschikt aan de sharia! Daarom dat moslims enorm hypocriet zijn als ze met de mensenrechten schermen. Dat doen ze alleen op die plekken waar ze (nog) niet domineren. Elders worden die mensenrechten verticaal geklasseerd. En nog steeds geen woord over wat u nu eigenlijk denkt over die moslim scholieren in Duitsland die de sharia uitriepen en hun medescholieren en leraars terroriseerden? U doet uzelf voor als gematigd, maar u zwijgt daarover. Omdat u het stiekem toejuicht?
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 januari 2024 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |