Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Waar ligt in de meeste gevallen de oorzaak van langdurige werkloosheid ?
bij de werkloze 24 32,43%
bij de overheid 50 67,57%
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2009, 12:35   #481
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
3 jaar werkloos, jonger dan 23 jaar, minstens 10 jaar werkervaring, 4-talig, diploma hogere opleiding in bouw en herstelling Douwe Egberts machines, eigen wagen. Bereid tot 12 uur dagen (7:30 betaald) zateragwerk, ten allen tijde oproepbaar, 900E/maand , geen "vreemdeling" zijn???????????????????
bron?

aangenomen dat u niet uit uw nek kletst
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 12:44   #482
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Ik heb vroeger hetzelfde meegemaakt dan u moet ik zeggen!

Ik heb een paar jaar geleden ook voor een knelpuntberoep gekozen omdat ze schreeuwden voor volk en ook zeer lang moeten wachten voor ik iets gevonden had. Nochtans zeiden ze voor de opleiding dat je onmiddellijk aan de slag kon, als je je opleiding beëindigd zou hebben. Maar veel bla bla weer want na de opleiding waren er na een jaar van de 15 leerlingen die bij ons in de klas zaten maar 4 of 5 die effectief een job hadden gevonden. Allemaal veel nepvacatures op de VDAB site want veel van die openstaande vacatures bestaan nog niet eens, maar zijn gewoon reclame voor het bedrijf zelf. Aan de andere kant kunnen de bedrijven ook door die "openstaande" vacatures te plaatsen constant weten hoeveel mensen er zijn geïnteresseerd om aan de slag te gaan bij hun bedrijf. Op die manier is het voor de bazen een soort van stok achter de deur hebben en ook een geruststelling en kunnen ze blijven mensen manipuleren in hun bedrijf en onder druk zetten, omdat ze toch weten via de sollicitaties dat er volk genoeg is die voor hun willen werken.
vacatures plaatsen op de vdabsite is kosteloos voor een werkgever,hij kan het danook voor verschillende doeleinden gebruiken...
nepvacatures is zeker niets nieuws zoals sommige interimkantoren ook nepvacatures gebruiken om kandidaat inschrijvingen te lokken...
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 14:10   #483
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
8 vakatures open als technieker bij Douwe Egberts. Geen solicitanten. Tof he.
Wat is de maximum ouderdom voor de sollicitant ? Hoeveel jaren ervaring moet hij hebben ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 14:15   #484
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

intussen heeft ook het vierde wereld syndicaat een account bekomen op de vdab wis computer - dit om vacatures te plaatsen om vrijwilligers te vinden, die dus ook meegerekend zullen worden als zg echte vacatures
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 april 2009 om 14:21.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 20:45   #485
JCVD_WHO
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Volgens berichtgevingen zouden er bij de vdab ongeveer 45000 openstaande vacatures zijn. Oa in de bouwsector zouden ze schreeuwen om werkvolk.

Ik heb zopas nog een opleiding gevolgd bij de vdab voor diene fameuze bouwsector. Heb gedurende een jaar meer dan 100 solicitaties gedaan. Waar zijn nu die 45000 vacatures ? Ze staan er wel in de computer - ge gaat er naar toe - veel blablabla. En ondertussen bijna een jaar na de opleiding staat ge nog aan den dop. Vacatures plaatsen is ook ne goeiekope vorm van publiciteit voor een bedrijf. Ze kunnen die ook voor een groter deel in vermindering van hun belastingen brengen. Het staat ook sjiek voor een bedrijf om zes openstaande vacatures te hebben he - geeft zo n beeld naar buiten van - in volle expansie - PR noemen ze dat dacht ik. Van die 45000 vacatures is er meer dan de helft nep. Je kan het anderzijds ook zien als een wervingsreservebank voor werkgevers. En je kan het ook vergelijken met de overvolle wachtlijsten voor sociale woningen. Maar dan niet voor een woning maar voor een job.

Ondertussen plant men allerlei maatregelen om de werkloze die zogenaamd onbereidwillig is - tot werken aan te zetten.
Men is vooral niet geïnteresseerd in mensen zonder ervaring en men legt de lat zo hoog dat men een reden heeft om u niet aan te nemen.
Maar ze zeggen allemaal dat ze schreeuwen om werkvolk. Dat is zo, maar ze schreeuwen naar goedkoop werkvolk uit landen waar mensen veel minder verdienen dan hier.
Ik weet niet wat uw leeftijd is maar als u wat ouder bent en u heeft geen ervaring dan betekent dit dat u duurder bent dan iemand die pas van school komt en ook geen ervaring heeft. Ze verkiezen natuurlijk die jonge snaak.
Maar is het wel zo een goede keus, de jongeren de dag van vandaag hebben meestal nog weinig arbeidsmoraal.
De arme Polen, die zijn nog bereidt om keihard te werken 7 dagen op 7 als het moet en aan vele uren per dag. Een droom van sommige werkgevers om terug naar die tijd te gaan toen de Belgen ook nog zo zot waren of verplicht waren (nog veel langer in de tijd) om iets of wat brood op tafel te krijgen

In ieder geval de belasting op arbeid moet om laag en gecompenseerd worden door verhoging van de BTW van milieu onvriendelijke produkten en ongezonde voedingswaren. Want daarmee verlaag je ook nog eens de kosten van de sociale zekerheid op lange termijn, want daardoor gaan mensen gezonder leven en een beter milieu spaart de gezondheid

Laatst gewijzigd door JCVD_WHO : 8 april 2009 om 20:47.
JCVD_WHO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 21:31   #486
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Volgens berichtgevingen zouden er bij de vdab ongeveer 45000 openstaande vacatures zijn. Oa in de bouwsector zouden ze schreeuwen om werkvolk.

Ik heb zopas nog een opleiding gevolgd bij de vdab voor diene fameuze bouwsector. Heb gedurende een jaar meer dan 100 solicitaties gedaan. Waar zijn nu die 45000 vacatures?
Dat klopt dan ook. Als de banken moeilijker krediet geven waardoor bouwlustigen (die hun job niet meer zeker achten daarbovenop) hun bouw uitstellen dan zakt de sector ineen. En dat is wat nu gebeurt.

Vind je dat ergens onlogisch?

Citaat:
Ondertussen plant men allerlei maatregelen om de werkloze die zogenaamd onbereidwillig is - tot werken aan te zetten.
En maar goed ook. Wie 1-2 jaar kan teren op het belastingsgeld van degenen die wel nog werken, kan gerust een jobje nemen dat hem of haar iets meer betaalt dan de werkloosheidsuitkering terwijl die persoon ook de kans heeft om terwijl ie iets meer op de beschuit te smeren dan enkel choco nog verder kan solliciteren.

Ik zeg niet dat er geen werkloosheidsval is. Een fenomeen als de armoedige werkende is een blaam dat moet worden gecorrigeerd. Werken moet worden aangemoedigd en dus met een loon dat beter is dan leefloon of werkloosheidsvergoeding en die laatste moet in de tijd beperkt zijn als de VDAB kan zorgen voor een goede jobplaatsing. En neen... als je van de straat komt, dan zit 2000 euro netto er niet meteen in. Niet dat dat nodig is. De mens die wil gaan werken voor 50 euro meer dan werkloos zijn is een idioot.

Maar dan heb je eigenlijk nog grotere idioten. Ze starten draadjes over hoe je best werkloos kan blijven en dat lage steuntje blijven binnentrekken terwijl hun handen of hersenen meer kunnen binnentrekken. Ze gaan wat gaan schreeuwen tegen Bert Anciaux op een of ander feestje (Bert Anciaux is naast een idioot vooral Vlaams minister voor cultuur en sport dus je moet als actievoerder al hard staan roepen om ook voor idioot te worden versleten - tenzij je eisen zijn dat je mag slapen op de groene mat van een voetbalstadion).

En de grootste idioot roept mensen die geen cent hebben op om vooral in de werkloosheid te blijven. Met wat geschreeuw en zo wint hij wel wat hartjes van mensen die geen hoop meer hebben. Roepen, tieren en geen antwoord bieden. Het minimumloon voor zijn slachtoffers ligt doorgaans een pak hoger dan wat hij verdient. Maar hij hoopt erop dat hij werklozen in het circuit van de werkloosheid kan houden. Zo zijn ze mooie slaafjes die via de gratis computers van de OCMW met grote ogen kunnen kijken hoe hij een (idiote) minister van Cultuur toeroept terwijl die niet kan helpen en toch puntjes scoort bij mensen die soms even vatbaar zijn voor het populisme van LDD.

Mijn mening, Jazeker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be