Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2006, 14:24   #481
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een virtuele tomaat, maakt geen vlekken.
Effectivement, je suis imperméabilisée.........
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 14:29   #482
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik heb gezegd dat ge er in de boekerij mocht gaan werken. Voor sommigen kan het nooit goed genoeg zijn.
Als ik per PC op politics.be mijn zegje kan doen, mijn huisvesting zelf mag kiezen en mijn zieltje af en toe kan buiten laten dan vind ik dat zelfs nog niet zo erg.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 maart 2006 om 14:32.
Oud 18 maart 2006, 14:32   #483
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Neen, in alle ernst, natuurlijk niet, maar dat weet u. Eigenlijk weet u zeer goed wat ik bedoel.
Ik weet dus meer dan ik weet bij labyrinthisch decreet.

Citaat:
Het is bijvoorbeeld nieuwe Belgen een kans geven zich te ontplooien in plaats van gedurende tientallen jaren de deur voor hun neus dicht te gooien en zo frustraties bij hen te kweken. Het is de solidariteit met de anderen niet vergeten. De zwakkere niet platwalsen...... maar al deze zaken beschouwd u allicht als een aanslag op uw zo hoog in het vaandel gedragen persoonlijke vrijheid, die alles rechtvaardigt inclusief het vertrappelen van de anderen.
Weerom een schandalige denigrerende aantijging aan mijn adres. En dat reeds 2 maal in één discussie. Een record, vanwege iemand die universele liefde predikt.......

In de domeinen waar ongelimiteerde individuele vrijheid andere individuën in hun vrijheid beperkt, kan ik zonder probleem limieten aan die vrijheid tolereren, opdat elk individu in gelijke mate van een zo groot mogelijke vrijheid kan genieten.

In het domein van de meningen daarentegen, kan voor iedereen een totale vrijheid heersen. Ik mag in die wereld uw warrig, contadictorische en hoogst hypocriete gebrabbel, over universele liefde zonder enig probleem schofferen ad infinitum. Dat belet niet dat jij je daar even hard of even lang aan vastklapt en het koestert als een hamster zijn boterham met choco op zondag. Onze beide opinies blijven bestaan, zoalng wij het wensen, hoe vaak we ze ook hier herformuleren, herkauwen en herfraseren.
Ik mag duizendmaal zeggen: "Fuck off met uw universele liefde", zolang jij je vastklampt aan je opinie erover, kan je ze hier blijven neerkwakken.
Oud 18 maart 2006, 14:42   #484
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn idee over opvoeding is enigszins anders.
Ik wil niemand verstikken met mijn opinies en gedragspatronen. Je weet immers nooit in welke situatie je nakomeling zal terechtkomen.
Ik probeer hem op te voeden tot zelfstandig denkend handelend wezen, die (re)ageert zoals het in zijn omstandigheden opportuun is. Dat is niet noodzakelijk dezelfde weg als ik volg.
maw. u leert hem voorbereid te zijn op het ergste. Hopelijk ook op het beste. Als zelfstandig denkend wezen heeft hij inderdaad het recht zelf zijn weg te kiezen naargelang de omstandigheden en dat is dan inderdaad misschien niet de uwe.
Oud 18 maart 2006, 14:58   #485
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Supe®Staaf;1586041]
Citaat:
In de domeinen waar ongelimiteerde individuele vrijheid andere individuën in hun vrijheid beperkt, kan ik zonder probleem limieten aan die vrijheid tolereren, opdat elk individu in gelijke mate van een zo groot mogelijke vrijheid kan genieten.
Het gaat niet alleen om vrijheid, het gaat ook over solidariteit. Een duitje in de zak doen van de zwakkeren als ze het nodig hebben. De werken van barmhartigheid .........

Citaat:
In het domein van de meningen daarentegen, kan voor iedereen een totale vrijheid heersen. Ik mag in die wereld uw warrig, contadictorische en hoogst hypocriete gebrabbel, over universele liefde zonder enig probleem schofferen ad infinitum. Dat belet niet dat jij je daar even hard of even lang aan vastklapt en het koestert als een hamster zijn boterham met choco op zondag. Onze beide opinies blijven bestaan, zoalng wij het wensen, hoe vaak we ze ook hier herformuleren, herkauwen en herfraseren.
Warrig, contradictorisch, hypocriet gebrabbel....... allez, c'est gentil.
Het lijkt u misschien warrig, wollig, contradictorisch maar één ding is zeker het is gemeend. Vind u centrum-linkse mensen dan zo hypocriet ? Gelooft u niet in de mens, in enige vorm van verbondenheid met de anderen ?

Citaat:
Ik mag duizendmaal zeggen: "Fuck off met uw universele liefde", zolang jij je vastklampt aan je opinie erover, kan je ze hier blijven neerkwakken
Bon Dieu...... nu lijk ik wel aan de vogelgriep te lijden......... maar ik heb wel de toelating om te blijven

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 maart 2006 om 15:14.
Oud 18 maart 2006, 17:44   #486
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=labyrinth;1586079]
Citaat:
Het gaat niet alleen om vrijheid, het gaat ook over solidariteit. Een duitje in de zak doen van de zwakkeren als ze het nodig hebben. De werken van barmhartigheid .........
Solidariteit behoort een vrijwillige houding te zijn. Als je ze oplegt, is het pure diefstal en is ze niet langer authentiek.

Citaat:
Warrig, contradictorisch, hypocriet gebrabbel....... allez, c'est gentil.
Het lijkt u misschien warrig, wollig, contradictorisch maar één ding is zeker het is gemeend. Vind u centrum-linkse mensen dan zo hypocriet ?
1/Ik heb hier enkel jouw postings geëtiketteerd.
2/Ik heb nergens centrum-linkse mensen proberen typeren

Uw vraag is dus irrelevant.

Citaat:
Gelooft u niet in de mens, in enige vorm van verbondenheid met de anderen ?
Op vrijwillige basis: misschien.
Op afroep van een heersende ideolgie: nooit.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 maart 2006 om 17:44.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 18:26   #487
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Supe®Staaf;1586278][quote=labyrinth;1586079]
Citaat:
Solidariteit behoort een vrijwillige houding te zijn. Als je ze oplegt, is het pure diefstal en is ze niet langer authentiek.
Bedoelt u nu dat ons Belgisch gezondheidsstelsel niet deugd, dat het diefstal is op het loon van hen die geen authentiek solidariteitsgevoel hebben ?

Citaat:
Op vrijwillige basis: misschien.
Op afroep van een heersende ideolgie: nooit
Oeps.... terug naar de goede oude vorm van ' een aalmoes aub .... ' en zij die willen geven, de anderen lopen door.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 maart 2006 om 18:30.
Oud 19 maart 2006, 03:08   #488
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Er bestaat meer in de papierwereld dan boeken. Er zijn ook pakken met afzonderlijke vellen. Er bestaan unieke handgeschepte papieren. Er bestaan fraaie perkamenten. Dat alles wil jij kost wat kost samenpersen in triestige stationsromannen, gelijmd met een goedkoop kleefstof waar je de naam universele liefde aan geeft. Kan het triestiger, eenzijdiger, desolater?
Zeker kan dat. Lees gewoon ALLE posts van Labyrinth.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 03:11   #489
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Je begrijpt niet veel van universele liefde Staaf. .
Staaf, je snapt er dus duidelijk geen bal van. Althans volgens Labyrinth.
Oud 19 maart 2006, 03:14   #490
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Allez jij niet..... maar sommigen dromen van tomaten, een gevangenis en erger een kruis.
Nou, vooruit. Omdat jij het bent.
Oud 19 maart 2006, 09:58   #491
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Waarom ooit, misschien ben je vandaag al klaar.
ik ga de hypocriet niet uithangen he

als ik iets zeg, dan meen ik het ook.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 09:59   #492
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Je begrijpt niet veel van universele liefde Staaf. Het is niet triestig, niet eenzijdig, niet desolaat, niet beklemmend, het tast je persoonlijke vrijheid niet aan, het beloofd je niets na dit leven, het wenst alleen je persoonlijke ontwikkeling binnen je eigen grenzen, geen verplichting, geen schuld en boete, alleen een verantwoordelijkheidszin dat de anderen bestaan en ook hun rechten hebben, en dat je deze rechten best respecteert. En dit gaat verder dan ons eigen land of streek, het is een aardse verbondenheid die bedoeld is om een bepaalde innerlijke tevredenheid te kweken. De hedendaagse mens kweekt innerlijke doelloosheid ( op het materiële na ) en dat genereert de drang naar steeds meer en eeuwige ontevredenheid. Die ontevredenheid zet zich voort als een virus in de maatschappij, het houdt je gevangen.
Het andere bevrijdt je juist van die ontevredenheid en haat waardoor je dan weer de mooiere dingen in het leven ziet, positiever wordt en meer betekent voor je medemens.

Niemand dwingt je Staaf maar je mag mij ook niet dwingen te zwijgen over een voor mij althans mooi gevoel van het één zijn met de anderen en mijn omgeving. Ik voel me niet gedwongen, integendeel......
ik respecteer de anderen met plezier.
Nog eens een poging wagen:
omtrend politiek EN universele liefde
zou ik wel eens een discussie willen voeren over
"David Ickd - Secrets of the Matrix",
maar dan moeten de deelnemers wel eerst die dvd's bekijken natuurlijk.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 12:50   #493
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoelt u nu dat ons Belgisch gezondheidsstelsel niet deugd, dat het diefstal is op het loon van hen die geen authentiek solidariteitsgevoel hebben ?
Dat is gedeeltelijk wat ik bedoel.

Citaat:
Oeps.... terug naar de goede oude vorm van ' een aalmoes aub .... ' en zij die willen geven, de anderen lopen door.
Dat zou een vorm autentieke solidariteit zijn. Maar het is niet de enig mogelijke. Je hoeft het niet voor te stellen alsof sleutelen aan systeem a noodzakelijkerwijs het slechtere systeem b tot gevolg heeft.
Oud 19 maart 2006, 12:52   #494
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Staaf, je snapt er dus duidelijk geen bal van. Althans volgens Labyrinth.
Dat is best mogelijk.
Misschien wil ik zelfs niets snappen van Labyrinths concept 'universele liefde'
Het benauwt me doet me griezelen, en wekt nausea op.
Oud 19 maart 2006, 13:24   #495
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

[quote=Supe®Staaf;1586278]
Citaat:
Mooi, kritiek op de transfers, op het belgisch 'systeem'.
Staafke wordt wijzer met de jaren.
Oud 19 maart 2006, 13:54   #496
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Mooi, kritiek op de transfers, op het belgisch 'systeem'.
Staafke wordt wijzer met de jaren.
De grote fout van de transfers ligt idd niet in hun omvang, maar in hun oorsprong, nl. de belasting op arbeid.
Toch is er zelfs in wat jullie de Belgische transfers noemen, een zekere mate van vrije keuze in het spel. Wie het systeem niet bevalt, kan beslissen te gaan leven in oorden die hem beter bestuurd lijken.
Oud 19 maart 2006, 14:44   #497
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grote fout van de transfers ligt idd niet in hun omvang, maar in hun oorsprong, nl. de belasting op arbeid.
Toch is er zelfs in wat jullie de Belgische transfers noemen, een zekere mate van vrije keuze in het spel. Wie het systeem niet bevalt, kan beslissen te gaan leven in oorden die hem beter bestuurd lijken.
Een land is meer dan een belastingssysteem.
Vlaanderen doet alles wat het kan om de belastingen te verminderen: Rechts/vlaamsgezind stemmen.....
Oud 19 maart 2006, 14:55   #498
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of proberen nieuwe staten te creëren.
Niet evident, weet ik, maar niet onmogelijk. Bekijk 'ns een kaart van Europa voor 1990.
Oud 19 maart 2006, 15:02   #499
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Staaf, nu wil ik je wijzer hebben. Natuurlijk is emigratie een manier om aan een bepaald politiek systeem te ontkomen. Maar dan is het begrip 'politiek' verworden tot een soort dictatuur waarbij je de keuze hebt mee te doen of op te donderen. De Belg, of Vlaming, die niet gecharmeerd is door het systeem heeft natuurlijk ook het recht dit te bestrijden en eventueel te vervangen voor een ander. Als hij daarvoor een meerderheid vindt is dat toch gewoon democratische besluitvorming? Of heet hij dan plotseling een verzuurde Flamingant te zijn? Mijns inziens zouden aan die transfers snel een einde komen als hier een systeem van gerichte belastingen werd ingevoerd. Dat zou inhouden dat de regering niet domweg alles wat ze bij elkaar rooft in een grote pot stopt en er vervolgens uit haalt wat ze nodig heeft voor haar functioneren, maar slechts belastingen heft ter uitvoering van de reeksen wetten. Ware dat het geval, dan zou Justitie b.v. een aanmerkelijk groter budget krijgen dan nu het geval is, zou de wegenbelasting een stuk lager zijn en zou de gemiddelde Belg een veel beter inzicht hebben in de financiele smeerlapperijen waarin alle Belgische regeringen betrokken zijn omdat die zichtbaar worden gemaakt.
Als iemand als enige keuze heeft gedwongen te worden om het systeem te accepteren of op te rotten, dan mag hij zichzelf het recht toe eigenen om diegenen die hem tot een dergelijke keuze dwingen de effectiviteit van Semtex te laten beproeven. Belgisch geboorterecht is nog steeds een onvervreembaar recht en politici hebben nog steeds niet het recht om dat ter discussie te stellen. En jij ook niet.
Oud 19 maart 2006, 16:24   #500
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bravo Foreigner!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be