![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
![]() ![]() ![]() |
77 | 50,33% |
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
![]() ![]() ![]() |
55 | 35,95% |
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
![]() ![]() ![]() |
21 | 13,73% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zie, neem wat propaganda in u door een filmpje te bekijken over échte vrijheid
![]() http://www.libertarian.nl/liberty/philosophy.html Het duurt ongeveer 4 minuten en is in het Engels en Nederlands beschikbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet nodig Lombas hier is het nieuwste wapen ,Bron Het Nieuwsblad********** Suikerklontje als geheim wapen ,,Voor mijn geen peperspray of andere verboden wapens. Een suikerklontje volstaat om me te verdedigen.'' AM uit Etterbeek noemt het kleine wapen heel efficiënt. ,,De scherpe randen snijden in het gelaat en de handen van een belager. De reactie met de suiker zorgt voor blijvende littekens. Ik heb altijd een suikerklontje bij de hand. Wie me aanvalt, teken ik voor het leven.'
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 10 april 2006 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Uiterst handig als je tegenover iemand met een stiletto staat, of iemand met een vuurwapen, of zelfs maar tegenover iemand met een beetje kracht. Trouwens, een advies voor je: stop met het Nieuwsblad te lezen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, wat nog straffer is, dat mijn 2 geweren legaal zijn en zijn pepperspray illegaal... Mensen moeten trouwens ook eens gaan beseffen dat gangsters hun wapens niet kopen bij de normale wapenhandelaar... er slingert genoeg rond in het zwarte circuit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het leger is er om dagelijks zwaar geweld te bevechten, dus zij krijgen zware wapens. De politie bevecht soms geweld, dus zij krijgen lichtere wapens. De burger heeft maar een kleine kans om met geweld in contact te komen, dus zij hebben niet het recht om met vuurwapens in contact te komen. Vuurwapens voor de burger = no Pepperspray, Stun Gun, andere LTL wapens, = aye, mits opleiding, blanco goed gedrag en zeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gebruikt het argument dat iemand een kleine kans heeft om een daad van agressie te ondergaan, vóór het bannen van wapenrecht. Ik vergelijk je uitspraak: "slechts 1 op 1000 vrouwen heeft borstkanker, dus alle onderzoeken schaffen we af". Jij hebt gewoon het recht en de visie niet te bepalen of iemand het slachtoffer gaat zijn van een agressieve daad of niet. Had dat maar aan Theo Van Gogh gezegd, de dag voor hij met meerdere schoten brutaalweg werd afgemaakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Aah ja, maar das de linkse media zeker ? Citaat:
In Duitsland en frankrijk heeft men de keuze gemaakt om LTL wapens legaal te maken en de vuurwapens heel streng te reglementeren. Overigens zijn er altijd mensen die aan vuurwapens geraken, dankzij slechte opslag, ... Het feit is dat als je er een strenge wet en een strenge controle op voert dat je die kans kleiner maakt. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Voodoo Child : 10 april 2006 om 12:53. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geef de mensen wel het recht om zich te verdedigen en ik hou dan rekening met de meest waarschijnlijke bedreigingen. Jij gaat er vanuit dat er achter elk hoekje een iemand met een pistool staat, klaar om jou een kogel in je hoofd te jagen. Wel de realiteit is even anders, steaming, zakkenrollers, sexueel geweld, dat zijn de dingen waar de bevolking zich tegen moet verdedigen. En dat ga je niet doen door even een kogel in iemands bast te schieten, daarvoor komen ALLEEN de LTL wapens aan bod. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Het feit dat je iemand in het bezit van een vuurwapen gelijkstelt aan iemand die voor het minste een ander een nekschot geeft, is uiterst kinderachtig en geeft al weer dat jij niet in aanmerking komt verantwoordelijk en volwassen met een vuurwapen om te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jij insinueert dat ik de burger zonder verdediging laat, terwijl dat ik hem enkel geen vuurwapen wil geven.
Maar mijn laatste 2 lijnen die dat verduidelijken worden gedelete ? Tot nu toe hoor ik alleen situaties zoals: gewapende inbrekers, gewapende overvallers, home jackers, ... De kans dat je hiermee te maken krijgt is bijzonder klein, en er bestaan betere alternatieven op vuurwapens hiervoor. Citaat:
Machiavelli, de schrijver uit het jaar 1500, en dan nog een citaat uit het boek waaruit de maffia de mosterd heeft gehaald voor veel van hun praktijken. Dat is wel echt de richting die we uit moeten gaan ![]() Citaat:
Tevens is de bal is rond. Ik heb 3 jaar met luchtbuks geschoten, en was het niet voor een spierziekte dan schoot ik nu nog. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet leren aanvaarden dat het een andere persoon is die hier een agressieve daad stelt dat hij/zij helemaal niet zou moeten. Respectabele mensen blijven van elkaar en elkaars bezit af. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zeg het nogmaals LTL wapens zijn mogelijk mits opleiding etc, vuurwapens zijn dat absoluut niet. Citaat:
Citaat:
Het eerste wat ze je hier leren dat is het volgende: nooit op een mens of op een dier richten, zelfs al je wapen niet geladen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Mag jij tegen Van Gogh zeggen, die in z'n arm werd geschoten en daarna vlakaf werd geëxecuteerd. Zeg het misschien ook eens tegen agressors, dat ze nooit een wapen (wat dan ook, revolver of een botte lepel) tegen iemand mogen opheffen. Wijzen is onbeleefd, weet je.
Laatst gewijzigd door lombas : 10 april 2006 om 15:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Schepen
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vodoo Child peace due to superior fire power is iets dat nog altijd opgaat.
Als de flikken niet gewapend waren, werd hun kantoor bij elke arrestatie van een "jongere" bestormd. om u maar een voorbeeld te geven. Daarom dat ik dus ook altijd iets bij heb, iemand met verkeerde ideën bergt die best meteen weer op. nen oversized sleutelhanger tegen uw kruin krijgen doet geen deugd. Da wil natuurlijk nie zeggen dak met nen Dessert Eagle of ne .44 Magnum in mijnen binnenzak ga rondlopen, (stop dien uzi maar weer weg, daar raakte toch niks mee, da is voor mietjes die indruk willen maken,... ![]() Ik als burger heb het recht mij te verdedigen tegen al het geteism dat door het gerecht en de flikken weer losgelaten wordt zodra ze hun pas overgeschreven hebben. Is da nie met een schietijzer dan zal ik zelf wel voor andere hardware zorgen. Ik ben trouwens heel inventief op dat vlak, de reden dat ik geen zelfgemaakte kruisbogen of ploertendoders liggen heb is gewoon omdat ik mij legaal een wapen heb kunnen aanschaffen. Anders is dat een zaterdag namiddag creatief bezig zijn. Maar daar hebt u dan ook totaal geen controle op. Een draaibankske en wat ijzeren buis zijn rap gekocht, ge besteld u primers, lege hulzen, kruit en kogels, en voor ge het weet, hebde me wa creativiteit, uw eigen do it yourself kit in elkaar gezet. vraagt natuurlijk wa kennis van metaal enz... (ik zie het mijn eigen niet doen. ) maar ik weet zeker dat er handige jongens genoeg zijn, die u zo een karabijn, of enkelschots pistool in mekaar draaien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de discussie niet gelezen maar wat ik ironisch vind in deze discussie is dat een PS die voor een strengere wapenwet is, baas is van een wapenfabriekske die de Amerikaanse markt met allerlei "goodies" aan het overspoelen is waar rednecks in België alleen maar van kunnen dromen.
![]() ![]() ![]() Wellicht past dit in een "cunning plan" van de PS om de VS te destabiliseren en met dat geld Wallonië uit het moeras te trekken. Hmm. ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 april 2006 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die wapens zijn erover!
Dat is pas redneck. |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom moet je dreigen met dodelijk geweld als dat ook kan met een LTL wapen ? Dat is trouwens een heel pak veiliger voor eventuele omstaanders. Citaat:
Je gaat dat niet kunnen vermijden door mensen het recht op een vuurwapen te geven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedenk altijd dat een slachtoffer niet degene is die verantwoordelijk kan geacht worden voor de initiatie van geweld.
![]() |
![]() |