![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard zijn de Franstalige Brusselaars welkom in Vlaanderen!!! Ze woner er. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#482 | |
|
![]() Citaat:
Als ik dan enkele posts hier op deze fora lees dan moet ik (spijtig genoeg) concluderen dat er wel degelijk sprake is van discriminatie. Ik heb niet gezegt dat we niet kunnen samenleven (in de omstreken van Gent, antwerpen,... leven meer franstaligen dan men meestal denkt). Maar als men een "natie" gaat creëren die gebaseerd is op "taal" (de natte droom van velen hier ik kan u een paar sitaten geven) dan zal franstaligheid niet algemeen aanvaard zijn. Het gaat hier allemaal om vooroordelen die mensen hebben en die dan escalleren tot discriminatieve uitspraken en daden. Dit fenomeen kunt u niet tegengaan wel kunt u het in de hand spelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Walen evengoed als Franstalige Brusselaars. Iedereen die het Nederlandstalig karakter van Vlaanderen respecteert is welkom. Zoals overal ter wereld het geval is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw walen moeten het maar niet verbrassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is: onze federale minister houdt er een andere visie op na dan jij en dan de meerderheid der Vlamingen. Onze federale minister houdt er een Waalse visie op na. En dan nog eens terzijde: ik heb aan den lijve ondervonden dat er een verschil is tussen Vlaamsen ambassadeurs en Waalse ambassadeurs. Die Vlaamse ambassadeurs durven namelijk wel eens de handen uit de mouwen steken. De Waalse daarentegen zijn er enkel ter ere van hun eigen glorie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu nog weten wat dat eigenlijk is. Wat is "Vlaanderen" overigens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, meestal zijn ze rijk en de overheid is er in de eerste plaats voor de burger, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Staatssecretaris
|
![]() Franstalige Vlamingen kunnen dus volgens u niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De walen zullen graag horen dat ze een politieke uitvinding zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Staatssecretaris
|
![]() Iedereen die in vlaanderen woont en een Vlaamse pas heeft is dan Vlaming. Vlaanderen behoudt zijn Nederlandstalig karakter, het is niet omdat er een franstalige minderheid is dat dat de Vlaamse identiteit zou aantasten. Brussel is van oudsher een Vlaamse stad en de Vlaamse hoofdstad, Franstaligen of niet het is Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is bovenstaande definitie NOG te moeilijk voor je? *schrijft in dagboek: controleer wie je advocaat is want sommigen snappen zelfs geen 4-woord zinnen* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Flandres Ook de moffen kennen het. http://de.wikipedia.org/wiki/Flandern In the USA ook http://en.wikipedia.org/wiki/Flandern En nu nog eens in dat boeretaalke. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaanderen Weet je nu wat Vlaanderen ?
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheid is er voor elke burger, niet enkel voor de rijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |