![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vrede zij met u!
![]() |
![]() |
#482 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hé, ik ben het voor één keer met je eens. ![]()
![]() |
![]() |
#483 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je in België een 'hoge' job hebt in overheidsdienst, het weze nog de Vlaamse, mag men verwachten dat je op zijn minst Frans begrijpt.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 26 november 2006 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken genoeg aangepaste moslims die hier zelfs niet geboren zijn en blij zijn hun familie te kunnen bezoeken in hun 'moederland' maar nog blijer zijn als ze terug kunnen komen omdat het daar zo anders is. Die voor 4 weken vertrekken maar na 3 al weer 'thuis' staan omdat ze heimwee hebben. Die zeggen dat ze ginder niet meer zouden kunnen wennen... En wat is de Belgische, Vlaamse, Westerse cultuur? Welke Belgen moeten ze juist als voorbeeld nemen? Kijk es om je heen, leven wij allemaal gelijk mss? Er zijn nogthans genoeg Belgen waar ik niet mee vergeleken wil worden, 'soep en soort' zoals ze zeggen. Vind jij dat wij allen dan zoveel beter zijn dan zij? Die mannen die hier met 4 vrouwen getrouwd zijn, waar wonen die? Ik dacht dat dat hier bij wet verboden was? Als een vrouw hier thuisblijft om de kids op te voeden heet ze 'huisvrouw' doet een moslima dat dan is ze een 'huissloof' Waarom? Mensen die geen contact hebben met moslims die krijgen hier een beeld van een sloor die doodongelukkig moet zijn en geen eigen mening of leven mag hebben... stuur ik je es de beelden uit Syrië door die ik hier op mijn pc heb? In september gemaakt tijdens een familiebezoek... ik versta geen jota van wat ze zeggen maar dat ziet er ginder verdomd gezellig uit, kan niet wachten om volgend jaar zelf met mijn schoonfamilie kennis te maken. En dan nog, die onderdrukte rol die alle moslima's zouden moeten aannemen in hun gezin. Ik merk daar niks van in de moslimgezinnen die ik ken. Bij sommigen draagt de man de broek, bij anderen de vrouw, net zoals bij ons... hebben in jouw omgeving alle partners een evenwaardige rol in het gezin? In de mijne niet... Mijne sjoe moet wel achterlijk zijn als ik het hier lees, hij zou een huissloof kunnen krijgen maar hij kiest voor een Belgische en dan nog geen echt gemakkelijke als ik dat zo van mezelf mag zeggen... begrijpen wie begrijpen kan.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn zus heeft met een lange arm een 'schoon jobke' aant ministerie, die spreekt geen woord frans maar een allochtoon die niet tweetalig is op het ministerie... hola! Das schandalig he! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | ||||||
Banneling
|
![]() Je weet heel goed over wie ik het heb. De Samrahs die zich de laatste jaren geroepen voelen de radicale toer op te gaan en als ingepakte textielbalen hun onderworpenheid en apartheidsdenken publiek te demonstreren (en te provoceren), terwijl hun moeders (heel veel toch) al lang hun hoofddoek afgegooid hadden. De seutenkuddes die zich ineens geroepen voelen de culturele/religieuze identiteit van hun overgrootmoeders hier zo opvallend mogelijk te demonstreren, terwijl zij hier opgegroeid zijn, zich wel degelijk bewust zijn van de geseculariseerde aard van Europa, zich wel degelijk bewust zijn van het feit dat de Europeaan 'de souche' het behoud van die geseculariseerde aard zeer op prijs stelt, maar toch niets liever doen dan daar absoluut geen respect voor op te brengen. De Samrahs die Westerse principes gaan misbruiken om gebruiken uit een ver en uitheems verleden hier op te dringen terwijl in hun islamitische godsdienst/ideologie die vrijheden niet eens bestaan. De Samrahs die hier een parallele gemeenschap inplanten, door hun autosegregatie op religieuze gronden, om vervolgens te schreien en te jammeren dat ze d'r niet behoren en geen job vinden. Met die hypocrisie kan ik niet om.
Citaat:
Als je het niet weet Layla, ga dan eens een maand of 3 in een islamitisch land wonen. daarna zal je zo geen idiote vraag meer stellen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom jij hier jouw Syrische schoonfamilie erbij sleurt is me een raadsel. Dit gaat hier over integratieonwilligen in een Westers land. Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) "Zij die ongelovig zijn (...) Verzegeld heeft God hun harten en over hun gehoor en hun blikken is een sluitdoek. Voor hen is een ontzaglijke bestraffing weggelegd." [2:6-7] Merk in dit en volgend vers de predestinatiegedachte op : God heeft, net als bij de Farao ten tijde van Mozes, van sommigen het hart verhard en hen daarmee tot bestraffing voorbestemd. 2) "In hun (= van degenen die in God zeggen te geloven, maar geen moslim worden) harten is krankheid en God heeft hun krankheid nog vermeerderd en voor hen is er een pijnlijke bestraffing omdat zij leugenachtig waren." [2:10] 3) Bluffend dat de soera's (Koranhoofdstukken) van bovennatuurlijk gehalte zijn : "(Indien gij vanwege uw afgoden geen soera kunt doorkrijgen zoals mijn soera's,) vreest dan het vuur waarvan mensen en stenen (= afgodsbeelden) de brandstof zijn, dat voor de ongelovigen is bereid." [2:24] 4) Over de afvalligen : "Maar geen anderen doet hij daarmede (= met duistere gelijkenissen in de Openbaring) dwalen dan de kwaadbedrijvers die de band van God verbreken nadat zij met Hem een verbond gesloten hadden, en die uit elkaar halen wat God geboden heeft te verenigen, en die verderf (= ongeloof) brengen op de aarde. Diegenen zijn de verliezenden." [2:27] 5) "Maar zij die ongelovig zijn en Onze tekenen voor leugen verklaren, die zijn de lieden van het vuur en zij zijn daar eeuwig-levend." [2:39] 6) "Wie iets anders dan de islam tot godsdienst wenst, het zal van hem niet aanvaard worden en hij zal in het hiernamaals de verliezer zijn." [3:85] 7) Na Mohammeds ene grote nederlaag (slag bij Oehoed), verklaart Allah de wisselende krijgskansen aldus : "Indien u een klap treft, dan treft zeker een gelijke klap de vijand. Op die strijddagen geven wij afwisselend geluk aan de mensen, opdat Allah hen kent die geloven, en Zich uit uw midden geloofsgetuigen (= martelaren) neemt - want Allah bemint de onrechtdoeners niet -, en opdat Allah de gelovigen loutert en de ongelovigen vernietigt." [3:140-141] Behalve een ondubbelzinnige stellingname tegenover de ongelovigen, is dit ook een typisch staaltje van de retoriek waarmee waarzeggers en profeten hun mislukte voorspellingen rationalizeren : als we zoals voorzegd de veldslag winnen, dan bewijst dit dat God aan onze kant staat, en als we verliezen, betekent dit dat hij ons geloof "op de proef stelt" en ons "loutert", dus óók een teken dat Hij Zich heel bijzonder met ons bezighoudt. 8) "Maar niet is er berouwvole terugkeer (...) voor hen die sterven terwijl zij ongelovig zijn. Voor hen hebben wij een pijnlijke bestraffing bereid." [4:18] 9) "Zij die ongelovig zijn aan Onze tekenen, die zullen Wij branden in een vuur. Telkens wanneer hun huid gebakken is, verwisselen wij ze met een andere huid, opdat zij de bestraffing smaken. Allah is waarlijk geweldig en wijs." [4:56] 10) "De ongelovigen, ook al bezaten zij al de schatten van de wereld en nog eens zo veel, om zich daarmee vrij te kopen op de Dag der Opstanding, het zal niet aanvaard worden van hen. Voor hen is er een pijnlijke bestraffing. Zij willen ontkomen aan het vuur, maar zij zullen er niet aan ontkomen. Voor hen is er bestendige bestraffing." [5:36-37]. 11) Specifiek tegen de christenen gericht, die de mens Jezus een goddelijk statuut toekennen : "Ongelovig zijn zij die zeggen : God, dat is de messias, de zoon van Maria - terwijl toch de messias gezegd heeft : o Israëlieten, dient God, mijn heer en uw heer. Waarlijk, wie schepselen met Allah associeert, voor hem maakt Allah het paradijs verboden, en hij zal in het hellevuur geworpen worden." [5:72] 12) "En als gij eens zaagt, wanneer de engelen de doodsschuld invorderen van de ongelovigen, hoe zij hen slaan op hun gezicht en hun rug : smaakt de bestraffing van het vuur." [8:50] 13) "Zoals het was met het geslacht van Farao en met hen die vroeger ongelovig waren aan de tekens van Allah, zodat Allah hen greep om hun boosheden. Allah is krachtig en hevig in kastijding." [8:52] 14) De ongelovigen worden uit de Kaäba verjaagd : "Niet staat het aan de genotengevers (= de polytheïsten) dat zij de bedeoorden Gods omwonen, getuigenis gevend over zichzelf van ongeloof. Hun daden zijn vruchteloos, en in het vuur zijn zij, eeuwig-levend." [9:17] 15) Allah sluit de heidenen uit van deelname aan hun traditionele bedevaart om deze reden : "O gelovigen, de afgodendienaars zijn slechts onreinheid." [9:28] Nochtans voltrokken de heidenen de ommegang om de Kaäba in wijzerzin, met de reine rechterhand naar de Kaäba gericht, terwijl juist de moslims in tegenwijzerzin gaan met de linkerhand naar de Kaäba, die waarmee ze na de ontlasting hun achtereind wassen. 16) "Hun (= van de ongelovigen) bestemming is de hel, en een ellendige reis is dat." [9:73] 17) Het is de moslims zelfs verboden om bij God te lobbyen voor mildheid jegens de ongelovigen : "Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (= de moslims) duidelijk is geworden dat zij (= de ongelovigen) het volk der hel zullen zijn." [9:113] 18) "De ongelovigen zullen later (= na de dood) wensen dat zij moslims geweest waren." [15:2] 19) "En het oordeel komt nabij. Zie hoe dan de blikken van de ongelovigen uitpuilen : wee ons, wij waren onwetend hierover. Gij en uw afgoden zijt de stenenlaag van de hel, en daarin zult gij terechtkomen." [21:98-100] 20) "Voor de ongelovigen worden kleren van vuur gesneden, terwijl over hun hoofd het hellekooksel uitgegoten wordt. Waardoor hun ingewanden en hun huid gesmolten worden. En voor hen zijn er haakstokken van ijzer. Telkens zij in angst daaraan willen ontkomen, worden zij erin teruggebracht en : 'Smaakt de bestraffing van het vuur !'" [22:19-22] 21) "Voor de ongelovigen die onze tekenen voor leugens houden, is er een vernederende bestraffing." [22:57] 22) "Voor die de Oordeelsdag voor onwaar houden, hebben wij een vuurgloed bereid." [25:11] 23) "Zij die voor leugen houden wat gij gezegd hebt, zij zullen het niet kunnen afwenden of hulp vinden. Wie u onrecht doet, die zullen wij een grote bestraffing doen smaken." [25:17-19] 24) "De ongelovige is een vijand van Allah." [25:55] 25) "En zij die ongelovig zijn aan de tekenen van Allah en aan de ontmoeting met Hem, zij kunnen niet hopen op Mijn barmhartigheid en voor hen is er een pijnlijke bestraffing." [29:53-55] 26) "En de ongelovigen worden in scharen naar de hel gedreven (...) het woord van de bestraffing wordt voltrokken aan de ongelovigen." [39:71-72] 27) "En aldus is verwezenlijkt het woord van uw Heer over de ongelovigen, dat zij lieden van het vuur zijn." [40:6] 28) "En op de dag waarop de ongelovigen aan het vuur worden blootgesteld... zegt Hij : 'Smaakt dan de bestraffing voor het ongeloof dat gij bedreeft.'" [46:34] 29) "Hun (= van de ongelovigen) bestemming is de hel, en een ellendige reis is dat." [66:9; idem als 9:73] 30) "Wanneer hem Onze tekenen (= de Koranverzen) voorgedragen worden, zegt hij : 'Dat zijn maar antieke vertelsels'; Wij zullen hem een brandmerk geven op zijn aangezicht." [68:10-13] 31) "Grijpt hem (= wie de openbaring afwijst) en boeit hem, en doet hem daarna braden in het hellevuur." [69:30-37] 32) "De afdwalers zijn brandhout voor de hel." [72:14-15] 33) "De ongelovigen onder het Volk van het Boek (d.i. joden en christenen) en de heidenen zullen voor eeuwig branden in het vuur van de hel. Zij zijn de gemeenste van alle wezens." [98:6] De Koran verbiedt ook vriendschap met ongelovigen in zeker 10 passages, m.n. : 66) "Gij zult geen ongelovige vrouwen trouwen, tenzij zij het geloof aanvaarden. Een gelovige slavin is beter dan een afgodendienares, ook al behaagt deze u. Ook zult gij geen afgodendienaars trouwen, tenzij zij het geloof omhelzen. Een gelovige slaaf is beter dan een ongelovige, ook al bevalt deze u." [2:221] 67) "Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen." [3:28] 68) "Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap." [3:118] 69) "En met degenen die zeggen : 'Wij zijn christenen', hebben wij een verbond gesloten maar zij hebben een deel van de maning vergeten. Toen hebben wij tussen hen vijandschap en haat opgewekt tot de Dag der Opstanding." [5:14] 70) "O gij gelovigen ! Neemt joden noch christenen als vrienden." [5:51] 71) "Gelovigen ! Kiest niet als vriend iemand die het geloof hekelt." [5:57] 72) "Gelovigen ! Kiest niet uw vader en uw broers als vrienden als zij het ongeloof boven het geloof verkiezen. Wie hen als vrienden houdt is een boosdoener." [9:23] Tijdens een debat met Arif Ersoy van de Turkse Refah Partisi (Welzijnspartij) en mijzelf zei UCL-prof. Yahya/Jean Michot, een bekend Belgisch bekeerling, dat het woord wali hier, en bij implikatie dus ook in alle andere genoemde verzen, niet "vriend" maar "heilige" betekent, dus : "Neemt geen ongelovige als heilige". Dit was wel wat gesofistikeerder dan het bekende smoesje : "U gebruikt een slechte vertaling", maar toch volkomen ongeloofwaardig. Volgens John Penrice's Dictionary and Glossary of the Koran betekent wali in de Koran alleen "nabije, beschermer, vriend". Wel kreeg later de uitdrukking walioellah, "vriend van God", alsook het honorifiek meervoud awlija, de betekenis "heilige"; niet echter in de Koran. Overigens bevat de immer zaligmakende kontekst niets dat aanleiding geeft tot zulke vergezochte interpretatie, die hier past als een tang op een varken. 73) "Niet zult gij bevinden, dat gelovigen in Allah en de Oordeelsdag genegenheid hebben voor de tegenstanders van Allah en Zijn boodschapper, zelfs al waren het hun vaders of zoons of broers of stamgenoten." [58:22] 74) Dat het, in weerwil van de juist genoemde apologetische spitsvondigheden, wel degelijk de vriendschap met de ongelovigen is die in de Koran verboden wordt, mag nog blijken uit dit zeer ondubbelzinnige vers : "Wij breken met u. Vijandschap en haat zullen tussen ons heersen tot gij gelooft in Allah alleen." [60:4] 75) Keer op keer zegt de Koran dat God zelf door zijn gunst of toorn bepaalt wie gelovig of ongelovig wordt, en de gelovige doet er goed aan, zich verre te houden van degenen die aan de verkeerde kant van Gods willekeur staan : "O gelovigen, verbindt u niet met lieden op wie God vertoornd is. Zij hebben geen hoop voor het latere leven, zoals de gelovigen geen hoop meer hebben voor de begravenen." [60:13] bron: http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 november 2006 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 november 2006 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Schepen
|
![]() Online: ik hoef door jou niet geaccepteerd te worden... En jij verdient mijn respect ook niet... We zullen ons hoofddoeken blijven dragen dus jij zal eerder water bij de wijn moeten doen, en niet wij..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Schepen
|
![]() Online: ik hoef ze niet te weerleggen, ik lach jullie vanachter mijn pc gewoon uit voor jullie domheid. Je kan toch lezen: wel ga het dan zelf opzoeken in plaats van domme conclusies te trekken..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Schepen
|
![]() Colargo: waarom blaas jij jezelf niet op? Je zou er niet enkel jezelf mee een plezier doen maar ook ons.
En moest je een beetje verstand hebben in dat kopje, zou je geweten hebben dat zelfmoord verboden is in de Islaam en dat jezelf opblazen niet gebeurd door een echt Moslim, wie zelfmoord pleegt, sterft als een Ongelovige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Koran verbiedt ook vriendschap met ongelovigen in zeker 10 passages, m.n. : 66) "Gij zult geen ongelovige vrouwen trouwen, tenzij zij het geloof aanvaarden. Een gelovige slavin is beter dan een afgodendienares, ook al behaagt deze u. Ook zult gij geen afgodendienaars trouwen, tenzij zij het geloof omhelzen. Een gelovige slaaf is beter dan een ongelovige, ook al bevalt deze u." [2:221] 67) "Laat de gelovigen niet de ongelovigen tot vrienden nemen in plaats van de gelovigen." [3:28] 68) "Gelovigen ! Maakt u geen vrienden behalve in uw eigen gemeenschap." [3:118] 69) "En met degenen die zeggen : 'Wij zijn christenen', hebben wij een verbond gesloten maar zij hebben een deel van de maning vergeten. Toen hebben wij tussen hen vijandschap en haat opgewekt tot de Dag der Opstanding." [5:14] 70) "O gij gelovigen ! Neemt joden noch christenen als vrienden." [5:51] 71) "Gelovigen ! Kiest niet als vriend iemand die het geloof hekelt." [5:57] 72) "Gelovigen ! Kiest niet uw vader en uw broers als vrienden als zij het ongeloof boven het geloof verkiezen. Wie hen als vrienden houdt is een boosdoener." [9:23] Tijdens een debat met Arif Ersoy van de Turkse Refah Partisi (Welzijnspartij) en mijzelf zei UCL-prof. Yahya/Jean Michot, een bekend Belgisch bekeerling, dat het woord wali hier, en bij implikatie dus ook in alle andere genoemde verzen, niet "vriend" maar "heilige" betekent, dus : "Neemt geen ongelovige als heilige". Dit was wel wat gesofistikeerder dan het bekende smoesje : "U gebruikt een slechte vertaling", maar toch volkomen ongeloofwaardig. Volgens John Penrice's Dictionary and Glossary of the Koran betekent wali in de Koran alleen "nabije, beschermer, vriend". Wel kreeg later de uitdrukking walioellah, "vriend van God", alsook het honorifiek meervoud awlija, de betekenis "heilige"; niet echter in de Koran. Overigens bevat de immer zaligmakende kontekst niets dat aanleiding geeft tot zulke vergezochte interpretatie, die hier past als een tang op een varken. 73) "Niet zult gij bevinden, dat gelovigen in Allah en de Oordeelsdag genegenheid hebben voor de tegenstanders van Allah en Zijn boodschapper, zelfs al waren het hun vaders of zoons of broers of stamgenoten." [58:22] 74) Dat het, in weerwil van de juist genoemde apologetische spitsvondigheden, wel degelijk de vriendschap met de ongelovigen is die in de Koran verboden wordt, mag nog blijken uit dit zeer ondubbelzinnige vers : "Wij breken met u. Vijandschap en haat zullen tussen ons heersen tot gij gelooft in Allah alleen." [60:4] 75) Keer op keer zegt de Koran dat God zelf door zijn gunst of toorn bepaalt wie gelovig of ongelovig wordt, en de gelovige doet er goed aan, zich verre te houden van degenen die aan de verkeerde kant van Gods willekeur staan : "O gelovigen, verbindt u niet met lieden op wie God vertoornd is. Zij hebben geen hoop voor het latere leven, zoals de gelovigen geen hoop meer hebben voor de begravenen." [60:13]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Schepen
|
![]() Liberalist: daar heb je gelijk in.. Wie in een bepaald land woont, moet ook de taal kennen, daar is geen discuttie mogelijk. Als er mensen naar Nederland komen, moeten ze op zijn minst cursus nederlands gaan volgen waardoor ook hun kansen op de arbeidsmarkt verhogen.
En inderdaad, als ik in Nederland komt, dan wordt ik daar normaal behandeld, de Nederlanders zijn de hoofddoek al gewoon. In België daarintegen zijn ze nog "achter".. Als je een hoofddoek draagt, dan kijken ze jouw zo aan.. Of ben je anders... Maar dat geef niet hoor, ik ben blij dat ik die hoofddoek draag, en dat ik Moslima ben. Op straat voel ik mij 100% goed met die hooddoek en intresseer het mij niet wat anderen denken. Zij hebben er meer last van dan ik! |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Schepen
|
![]() Colargo, wij discutiëren niet met mensen die niet weten waarover ze praten, die voordelen hebben, en zich beter voelen dan anderen.
|
![]() |
![]() |