![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Er kunnen best objectieve redenen zijn die verschillen (gedeeltelijk) verklaren. Graag dus ook wat uitleg over de oorzaken van die verschillen. Er zal vast wel meer zijn dan simpelweg 'je bent een vrouw'. Er is grosso modo minder focus op carrière bij vrouwen dan bij mannen bvb. Verschillen waarbij een man en een vrouw identiek hetzelfde werk en met dezelfde inzet en competentie doen zijn onaanvaardbaar, maar u stelt het voor alsof dit het geval is. Ik denk dat er minstens gedeeltelijk ook andere factoren spelen. 2. Er is evengoed discriminatie van mannen op de arbeidsmarkt. Kijk bvb naar het ouderschapsverlof. 3. zoals een andere poster al aangaf. U gaat ervan uit dat vrouwen 'gedwongen' worden om voor het gezin te kiezen. In uw relatie is dat misschien zo, maar in mijn omgeving absoluut niet. In mijn vriendenkring zijn er de laatste paar jaar de ene geboorte na de andere en veel vriendinnen zetten dan een stapje terug qua job. Maar niet omdat ze ertoe 'gedwongen' worden, maar wel omdat ze zelf die keuze maken... Enfin bottom line voor mij: Verschillen die niet objectief verklaarbaar zijn ben ik absoluut tegen, maar uw post heeft mij daar niet echt van overtuigd. Ik ben voor gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, maar ik geloof niet dat mannen en vrouwen gelijk zijn, wat complete nonsens is. We gebruiken onze hersenen anders, de enen kunnen kinderen baren de anderen niet en ga zo maar door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles.
Hij wilt ermee aantonen dat vrouwen niet altijd op hetzelfde niveau kunnen presteren en dat kan de reden kan zijn van een lager loon. Citaat:
Waarom zou men anders het onderscheid maken ? Citaat:
Citaat:
Daar gelden wellicht andere criteria. Citaat:
Voel u vrij een voorbeeld te geven. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Burger
|
![]() Als de vrouwen allemaal moesten gaan staken, dan was de wereld naar de knoppen!
LEVE DE VROUWEN !!! ![]()
![]() |
#484 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar als je twee directiesecretarissen hebt, een vrouw en een man, die evenlange dagen maken, die evenveel ancienniteit hebben, die er al evenlang werken,... Dan zie je dat er nog verschil is. En dat zou toch niet mogen ? Zoals ik dus al zei: Er is een verschil tussen de objectieve verschillen en enkel en alleen het geslacht. Citaat:
BEIDEN moeten hetzelfde doen: hoger springen dan hun geslachtsgenoten. Geen verschil in prestatiepeil dus. Allebei: Hoger dan hun geslachtsgenoten. Het verschil in loon heeft te maken met de media-aandacht, zoals je toegeeft. En bij de bedrijfswereld is die factor niet aanwezig, dus is het een tweede punt waarop de vergelijking krom loopt. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En je kan net zo goed zeggen: beiden moeten hetzelfde doen: zo hoog mogelijk springen. Een man geraakt hoger dan een vrouw, ergo hij krijgt meer betaald. Uw keuze om plots een onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen gaat in tegen de anti-discriminatiewetgeving. Je kan trouwens net zo goed hoogspringcompetities organiseren voor mensen kleiner dan 1,70 m en mensen groter dan 1,70 m.
![]() |
#486 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is objectief en wetenschappelijk vast te leggen dat mannen hoger kunnen springen dan vrouwen. Als het een objectief criterium is, is er geen probleem. Het is niet mijn keuze om plots een onderscheid te maken. Het �*s er. Het is jouw keuze om plots géén aparte sporten meer te maken. Dan loopt elke vergelijking natuurlijk scheef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tevens is het nooit objectief en wetenschappelijk vast te leggen dat er geen enkele vrouw ooit in staat zal zijn om hoger te springen dan een man. Er is dus wel een probleem. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#488 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
dan mannen, minder snelle vezels kunnen "kweken" in die spieren, en moeilijker hun vetgehalte omlaag krijgen. Dat werkt allemaal in het nadeel van vrouwen. Plus ze zijn over het algemeen kleiner ![]() Citaat:
Omdat er in de bedrijfswereld geen scheiding is tussen een "mannenbedrijf" en een "vrouwenbedrijf", maak je dan in de sport ook een kunstmatige samensmelting van de twee aparte disciplines. En dan ga je verkondigen dat dat niet werkt. Natuurlijk niet. De opdeling in de sport tussen de twee geslachten is géén discriminatie, zoals hierboven al stond. Dus mag het, inderdaad. Heb je nu al problemen met een niet-discriminatie, misschien ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Volgens u is een aparte sportcompetitie voor Afrikanen dus niet discriminerend. Een aparte sportcompetitie voor blonde mensen (die gemiddeld gezien bvb. langer zijn dan zwartharigen) is dat ook niet. Een aparte sportcompetitie voor mensen met een laag IQ (die in vele sporttakken een tactisch nadeel kunnen ondervinden) is dat ook niet. Cool. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#491 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat het voor autoverzekeringen of levensverzekeringen (arguably) niet kan, is logisch, omdat vrouwen niet "minder voorzichtig" of "voorzichtiger" rijden. Dat is een algemeen objectief aantoonbaar criterium. Zelfs jij ziet daar toch wel het verschil van in ? Citaat:
Citaat:
Blonde mensen springen ook niet hoger. Lange mensen (áls aangetoond kan worden dat lange mensen in sé een voordeel hebben, als wetenschappelijk en objectief feit), zouden wel een aparte competitie kunnen krijgen. Is dat zo raar ? Bij blonde mensen staat het niet wetenschappelijk vast dat ze een voordeel zouden hebben. Sowieso zeg ik al de hele tijd dat je niet zomaar van de sportwereld kan overgaan op de bedrijfswereld. Iets wat er bij jou duidelijk niet in wil gaan. Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vrouwen verdienen krek evenveel als mannen met hetzelfde werk, dezelfde funktie, dezelfde anciënniteit, dezelfde omzet, prestaties en dezelfde CV en eveneveel kinderen ten laste enz.
En zo hoort het ook.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 6 april 2007 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=391 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#498 |
|
![]() Omdat dit onderscheid er niet toe leidt dat afkomst winnen uitsluit (dat bewijzen de feiten), hetgeen bij geslacht wel het geval is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat zwangerschapsverlof verklaart het loonverschil niet. Ik heb nooit beweerd dat ze dan maar evenveel opslag moet krijgen. Ik heb alleen aangetoond dat die 6 maanden het gemeten verschil niet kunnen verklaren. |
||
![]() |
![]() |