![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat tennissters meer verdienen dan loopsters? Het is helemaal niet zeker dat de mannelijke hoogspringer evenveel krijgt als de vrouwelijke denk ik. In sport gelden nu eenmaal geen objectieve criteria.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dat mannen niet evenveel krijgen als vrouwen in de sport is eerder laakbaar dan een rechtvaardiging, of een argument voor jouw punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alsof het systematisch lager verlonen van de typische "vrouwelijke sectoren" te maken heeft met de aard van het werk. Of dacht je nu echt dat bijvoorbeeld verpleger een evenwaardig verloond beroep? Citaat:
En bovendien zijn de premies vandaag wel degelijk nog steeds gebaseerd op geslacht. Ga eens lang bij de bank. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sommige sporten kan dat leiden tot een lager loon bij vrouwen dan hun mannelijke collega’s. En in sommige beroepen verdienen vrouwen ook meer dan mannen denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er wordt geen onderscheid gemaakt naargelang prestatiepeil. Dat heb ik al vaak gezegd, hier. Mannen moeten het hoogst springen van al hun geslachtsgenoten, en vrouwen ook. Als je daaraan een conclusie wil verbinden, kan dat alleen maar die zijn waarin vrouwen en mannen evenveel verdienen in dezelfde sporttak. Toch niet dat ze samen zouden moeten springen ?! Het lagere loon bij die sporters heeft hoegenaamd niks te maken met het aantal goals dat de voetballers/voetbalsters maken, of met hoe hoog ze springen. Sponsoring. Media-aandacht. Als in die beroepen waarin mannen (misschien) minder verdienen dan vrouwen, ze wel hetzelfde werk uitvoeren, en enkel minder verdienen omwille van hun geslacht, dan moet daar ook aan gewerkt worden. Het is fout om te stellen dat we ervoor moeten ijveren dat vrouwen meer verdienen. Juister zou zijn om te stellen dat geslacht geen rol mag spelen in de verloning. Wat zou daar nu fout aan kunnen zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onzin, vrouwen verdienen evenveel dan mannen. Wat men nu doet is alle lonen op een hoopje gooien, zwangerschapsverlof en dergelijke trekt men er overal vanaf en door een rekensommetje te maken neemt men de conclusie dat voruwen minder verdienen dan mannen. Ook zeggen ze er elke keer bij dat vrouwen nu eenmaal sectoren kiezen die minder goed betaalt worden. Ok, dat is juist maar een man die kiest voor een minder goed betaalde job...wil dit zeggen dat hij minder betaald word dan een vrouw? Tuurlijk niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Banneling
|
![]() Even een luchtige noot tussendoor, er is wel degelijke een branch waar vrouwen VEEL meer verdienen dan hun mannelijke collegas voor hetzelfde werk
![]() (nu ben ik helemaal de sexist vrees ik) |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou een werkgever specefiek de vrouwen minder betalen? Als een werkgever het dus doet om geld te besparen...denk je dat hij dan enkel de vrouwen gaat benadelen...lol, neen dan pikt hij van iedereen zijn loon een percentje eraf hoor. Dat meerdere vrouwen kiezen om te gaan garconnen in restaurantjes ed...tja dat is niet de schuld van de mannen en al zeker niet van werkgevers é.
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | ||
Gouverneur
|
![]() Zo, en welk onderzoek heb je uitgevoerd om tot die resultaten te komen ? Stél dat een wetenschappelijk onderzoek tot die resultaten komt, dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Alleen heb ik er zo nog geen gezien... Of is het je natte-vingermethode ?
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#452 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Edit: Ik duidt er dwee aan bij Illwill en maakt er nu zelf eendje. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 5 april 2007 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Zijn ze even oud? 3. hebben ze geen langere ancienniteit? 4) Werken ze precies even lang?
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
|
![]() Nee, je bent vooral weinig origineel. Iemand was je al voorgegaan in deze thread. En bovendien klopt het dan ook nog eens niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geef ik toe want dat zou ik zelf ook doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een verschillende fysieke capaciteit toekennen aan mannen resp. vrouwen is strikt genomen discriminerend: mannen zijn immers niet per definitie sterker dan vrouwen. Anders zouden jobaanbiedingen voor fysiek belastende beroepen (bvb. bouw) specifiek voor mannen mogen gemaakt worden, quod non. Ik vrees dus dat u degene bent die de reikwijdte van de anti-discriminatiewetgeving "niet goed" kent...
![]() |