![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
64 | 61,54% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
40 | 38,46% |
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee dingen :
1) De zich met veel enthoesiasme en feestgedruis volop rassenvermengende bevolking van een staat/land als Brazilië toont aan dat wij één ras zijn, met dezelfde lusten en lasten. Als wij niet één ras zouden zijn, dan liepen er in Brazilië zo goed als géén kinderen rond! 2. Het feit dat u (en ik! ik ook!) meisjes uit Papoea-Nieuw-Guinea, China, Armenië, Finland, Burkina Faso, Zuid-Afrika, Groenland, Mexico, Ingooigem, Portugal, Sri Lanka, Californië, Marokko, Chili, Zwitserland, Haïti, Kiribati, ... via een dating-site of als uitwisselingsstudent(e) zou kunnen leren kennen, op een avondje bioscoop tracteren, bij de afwas helpen, troosten als ze verdrietig zijn, aan het lachen brengen met een domme sketch bij pa en ma thuis, en ooit wel eens bij stemmige muziek zo gek krijgen dat ze een kind van u willen, (en wie weet misschien wilt u dat ook wel en spreken jullie Engels met elkaar en de bengels, luisteren jullie samen naar Kraftwerk of Laura Lynn, gaan één keer per jaar op reis naar de Provence, en kan Star Trek aan een zoveelste herhaling beginnen) zegt toch genoeg? Laatst gewijzigd door djimi : 1 augustus 2007 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wetenschappelijk onderzoek op '362 stukjes' DNA (waarom geen '80.000'?) of populaties van 'roden en blauwen, telkens 50 stuks' (waarom niet ook 'groenen en oranjen, en van alle kleurtjes minstens 50.000 exemplaren'?),
zou ik persoonlijk niet wetenschappelijk durven noemen, maar ja, wie ben ik. Laatst gewijzigd door djimi : 1 augustus 2007 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze verhinderen ook nog eens dat die met Europese meisjes paren, en ze blijven ze maar beledigen met zogenaamde wetenschappelijke onderzoeken en iets dat vaagweg lijkt op een soortement ideologie uit de beerput van de faculteit letteren en wijsbegeerte? Krijgt dat te vriend ! Laatst gewijzigd door djimi : 1 augustus 2007 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wilde u enkel maar op weg helpen. Omgekeerd kunt u mij vast ook heel interessante informatie signaleren. U hoeft zich zeker niet in te houden. Dank bij voorbaat, djimi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben net zo gewone Vlaming als u, wees maar gerust; ik lees graag Jommeke, en ik krijg het op m'n zenuwen van geklets. Zelf ben ik trouwens ook bezig een partner te zoeken, om kindjes te kunnen maken. Waar ze vandaan komt, kan mij geen lor schelen. Als ze maar gelukkig en gezond is, zeg ik altijd. Koken kan ik zelf wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Banneling
|
![]() ik heb eens gelezen dat Neanderthalers wél vermengden met Cro-Magnons, en dat wij van die mix de afstammelingen zijn.De Neanders waren minder talrijk, en hun genetisch materiaal is opgenomen in de nieuwe, gemeenschappelijke genenpoel, maar als specifiek ras/soort/variante zijn ze verdwenen.Ziektes, meegebracht door de nieuwkomers, hebben ook een deel van hen gedood...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Minister
|
![]() Dus niet, rassen zijn een subcategorie van soorten. En voortplanting tussen twee verschillende soorten is niet mogelijk, voortplanting tussen twee verschillende rassen (binnen een soort dus) is heel goed mogelijk.
Het feit dat er Mestico's, Kleurlinge, ed bestaan toont dus niets aan over het wel of niet bestaan van menselijke rassen.
![]() |
![]() |
#494 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Europees Commissaris
|
![]() Allemaal ja. Ik stel het simplistisch voor hier. Waarom dit sarcasme overigens? Ik ben geen tegenstander van rassenvermenging. Ik streef evenmin naar het behoud van rassen. Ik erken dat rassen niet altijd scherp af te grenzen zijn (gezien niet elk volk even geïsoleerd geleefd heeft door de loop der evolutie). Wat ik wil zeggen is dat de onderverdeling van rassen bij dieren vaak op even kleine verschillen slaat als bij die van mensen. Waarom zou dat laatste een taboe moeten zijn? Is de mens dan werkelijk zo dom dat dit geloof een beestachtig gedrag (nl. superioriteitscomplex van ras) in de hand werkt? Jouw naieve zelf is dat misschien, maar ik niet hoor. Ik neem het overigens niet zomaar dat je mij met een 'aap' vergelijkt (want ik kan begrijpend lezen). Zeker niet omdat je een dogmatische arrogante linkse poco-idioot bent, i.p.v. een oprechte linkse opponent. Wel, je bent alvast een echte Middeleeuwse linkse kruisvaarder die het opneemt tegen den rechtschen fascistischen duvel. ![]() Ik zal je proberen te negeren als je jezelf tot botte zever beperkt. ![]() P.S.: Wij behoren inderdaad tot de Superfamilie der Aapachtigen. ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 augustus 2007 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar waterdicht als criterium om soorten van rassen te onderscheiden is het niet, want er zijn een aantal uitzonderingen op die regel.
![]() |
![]() |
#498 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk bestaan er "rassen", er komen er nog dagelijks nieuwe bij: homo-parasiticus, homo-profetarius...de laatste paar decennia zie je er meer en meer van deze twee.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
halfbloeden geboren uit Blanke vrouwen werden daar toen vaak direct gedood en begraven. Dit proces is er dus reeds geweest en de uitspraak bekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |