Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen?
Ja. 64 61,54%
Neen. 40 38,46%
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2007, 20:45   #481
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Twee dingen :

1) De zich met veel enthoesiasme en feestgedruis volop rassenvermengende bevolking van een staat/land als Brazilië toont aan dat wij één ras zijn, met dezelfde lusten en lasten.

Als wij niet één ras zouden zijn, dan liepen er in Brazilië zo goed als géén kinderen rond!

2. Het feit dat u (en ik! ik ook!) meisjes uit Papoea-Nieuw-Guinea, China, Armenië, Finland, Burkina Faso, Zuid-Afrika, Groenland, Mexico, Ingooigem, Portugal, Sri Lanka, Californië, Marokko, Chili, Zwitserland, Haïti, Kiribati, ...

via een dating-site of als uitwisselingsstudent(e) zou kunnen leren kennen, op een avondje bioscoop tracteren, bij de afwas helpen, troosten als ze verdrietig zijn, aan het lachen brengen met een domme sketch bij pa en ma thuis, en ooit wel eens bij stemmige muziek zo gek krijgen dat ze een kind van u willen,

(en wie weet misschien wilt u dat ook wel en spreken jullie Engels met elkaar en de bengels, luisteren jullie samen naar Kraftwerk of Laura Lynn, gaan één keer per jaar op reis naar de Provence, en kan Star Trek aan een zoveelste herhaling beginnen)

zegt toch genoeg?

Laatst gewijzigd door djimi : 1 augustus 2007 om 20:46.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 20:47   #482
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
2. Het feit dat u (en ik! ik ook!) meisjes uit Papoea-Nieuw-Guinea, China, Armenië, Finland, Burkina Faso, Zuid-Afrika, Groenland, Mexico, Ingooigem, Portugal, Sri Lanka, Californië, Marokko, Chili, Zwitserland, Haïti, Kiribati, ...

via een dating-site of als uitwisselingsstudent(e) zou kunnen leren kennen, op een avondje bioscoop tracteren, bij de afwas helpen, troosten als ze verdrietig zijn, aan het lachen brengen met een domme sketch bij pa en ma thuis, en ooit wel eens bij stemmige muziek zo gek krijgen dat ze een kind van u willen,

(en wie weet misschien wilt u dat ook wel en spreken jullie Engels met elkaar en de bengels, luisteren jullie samen naar Kraftwerk of Laura Lynn, gaan één keer per jaar op reis naar de Provence, en kan Star Trek aan een zoveelste herhaling beginnen)

zegt toch genoeg?
Een bepaalde internationalistische klasse doet dat misschien, ja. De gewone volksmens weet echter wel beter.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 20:53   #483
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Wetenschappelijk onderzoek op '362 stukjes' DNA (waarom geen '80.000'?) of populaties van 'roden en blauwen, telkens 50 stuks' (waarom niet ook 'groenen en oranjen, en van alle kleurtjes minstens 50.000 exemplaren'?),

zou ik persoonlijk niet wetenschappelijk durven noemen, maar ja, wie ben ik.

Laatst gewijzigd door djimi : 1 augustus 2007 om 20:54.
Oud 1 augustus 2007, 20:55   #484
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Een bepaalde internationalistische klasse doet dat misschien, ja. De gewone volksmens weet echter wel beter.
Kent u 'de gewone volksmens' van tegenwoordig?
Oud 1 augustus 2007, 21:02   #485
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Daar zijn de meeste mulatten ook afstammelingen van een Afrikaanse moeder en Europese vader, omdat de Afrikaanse mannen zich ook enkel bij uitzondering kon voortplanten met een Europese vrouw.
Dus die Europeanen pakken niet alleen die mannen hun vrouwen af,
ze verhinderen ook nog eens dat die met Europese meisjes paren,
en ze blijven ze maar beledigen met zogenaamde wetenschappelijke onderzoeken en iets dat vaagweg lijkt op een soortement ideologie uit de beerput van de faculteit letteren en wijsbegeerte?

Krijgt dat te vriend !

Laatst gewijzigd door djimi : 1 augustus 2007 om 21:13.
Oud 1 augustus 2007, 21:05   #486
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kent u 'de gewone volksmens' van tegenwoordig?
Ik meen van wel, ja. U duidelijk niet, indien u probeert te beweren dat de gewone Vlaming evengoed zijn partner in het buitenland wil zoeken als in het binnenland.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 21:08   #487
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
het ging em niet om 1 specifiek voorbeeld, dat tussen een tijger en een leeuw, maar over de algemene zin "alle katachtigen kunnen gekruisd worden met elkaar".
Dat had ik wel begrepen, hoor, maar via de artikels over 'ligers' komt u gemakkelijk nog uitzinniger combinaties tegen.

Ik wilde u enkel maar op weg helpen.

Omgekeerd kunt u mij vast ook heel interessante informatie signaleren.

U hoeft zich zeker niet in te houden.

Dank bij voorbaat,

djimi
Oud 1 augustus 2007, 21:12   #488
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik meen van wel, ja. U duidelijk niet, indien u probeert te beweren dat de gewone Vlaming evengoed zijn partner in het buitenland wil zoeken als in het binnenland.
Twee neven van mij hebben dat toch gedaan, en ik ben er zelf ook aan begonnen.

Ik ben net zo gewone Vlaming als u, wees maar gerust; ik lees graag Jommeke, en ik krijg het op m'n zenuwen van geklets.

Zelf ben ik trouwens ook bezig een partner te zoeken, om kindjes te kunnen maken. Waar ze vandaan komt, kan mij geen lor schelen.
Als ze maar gelukkig en gezond is, zeg ik altijd.

Koken kan ik zelf wel.
Oud 1 augustus 2007, 21:14   #489
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee dingen :

1) De zich met veel enthoesiasme en feestgedruis volop rassenvermengende bevolking van een staat/land als Brazilië toont aan dat wij één ras zijn, met dezelfde lusten en lasten.

Als wij niet één ras zouden zijn, dan liepen er in Brazilië zo goed als géén kinderen rond!
Het verschil tussen ras en soort is u niet geheel duidelijk?
Oud 1 augustus 2007, 21:16   #490
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Het verschil tussen ras en soort is u niet geheel duidelijk?
Eén pot nat?
Oud 1 augustus 2007, 21:46   #491
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Er worden vreemde dingen beweerd over Neanderthalers: bijvoorbeeld dat rosse mensen hun afstammelingen zijn. En dat velen in Europa trekken van hen hebben overgeërfd, maar nooit helemaal...
ik heb eens gelezen dat Neanderthalers wél vermengden met Cro-Magnons, en dat wij van die mix de afstammelingen zijn.De Neanders waren minder talrijk, en hun genetisch materiaal is opgenomen in de nieuwe, gemeenschappelijke genenpoel, maar als specifiek ras/soort/variante zijn ze verdwenen.Ziektes, meegebracht door de nieuwkomers, hebben ook een deel van hen gedood...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 21:49   #492
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel ik heb zelf de bron reeds in deze draad gepost en als je deze draad dus even helemaal overloopt kan je het terug vinden.
http://www.neanderthalers.nl/einde.php

En dat katachtigen met elkaar gekruist zijn, wel dat kan je op google terug vinden.
En het is een kennis die je zou moeten hebben, want in de USA lopen op dit ogenblik zelfs een paar processen om te laten uitmaken of deze kruisingen nu mogen blijven leven en zich voort planten( ja ze zijn zelfs vruchtbaar en kunnen zich voort planten) of niet.

Je kan het ook op NG vinden.

Maar zoals gewoonlijk nee, ik ga dat niet zelf nogeens opzoeken.
De hoger geschoolden zullen dat wel doen, ze weten nu in welke richting ze moeten zoeken.
stel je een proces voor dat moet uitmaken of menselijke halfbloeden recht op leven verdienen?
Oud 1 augustus 2007, 21:50   #493
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén pot nat?
Dus niet, rassen zijn een subcategorie van soorten. En voortplanting tussen twee verschillende soorten is niet mogelijk, voortplanting tussen twee verschillende rassen (binnen een soort dus) is heel goed mogelijk.
Het feit dat er Mestico's, Kleurlinge, ed bestaan toont dus niets aan over het wel of niet bestaan van menselijke rassen.
Oud 1 augustus 2007, 21:51   #494
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén pot nat?
"Ras" met een rollende r, dat bekt toch zo lekker hè?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 21:55   #495
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoekterm 'ligers', je vindt vast wel iets.
wat? Nigers?
Oud 1 augustus 2007, 21:58   #496
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
2. Allemaal hé? Jaja.

Allemaal ja. Ik stel het simplistisch voor hier. Waarom dit sarcasme overigens? Ik ben geen tegenstander van rassenvermenging. Ik streef evenmin naar het behoud van rassen. Ik erken dat rassen niet altijd scherp af te grenzen zijn (gezien niet elk volk even geïsoleerd geleefd heeft door de loop der evolutie).
Wat ik wil zeggen is dat de onderverdeling van rassen bij dieren vaak op even kleine verschillen slaat als bij die van mensen. Waarom zou dat laatste een taboe moeten zijn?

Is de mens dan werkelijk zo dom dat dit geloof een beestachtig gedrag (nl. superioriteitscomplex van ras) in de hand werkt? Jouw naieve zelf is dat misschien, maar ik niet hoor. Ik neem het overigens niet zomaar dat je mij met een 'aap' vergelijkt (want ik kan begrijpend lezen). Zeker niet omdat je een dogmatische arrogante linkse poco-idioot bent, i.p.v. een oprechte linkse opponent. Wel, je bent alvast een echte Middeleeuwse linkse kruisvaarder die het opneemt tegen den rechtschen fascistischen duvel.

Ik zal je proberen te negeren als je jezelf tot botte zever beperkt. Oneens zijn met me, ok, maar doe het met stijl.

P.S.: Wij behoren inderdaad tot de Superfamilie der Aapachtigen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 augustus 2007 om 22:11.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 22:00   #497
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dus niet, rassen zijn een subcategorie van soorten. En voortplanting tussen twee verschillende soorten is niet mogelijk, voortplanting tussen twee verschillende rassen (binnen een soort dus) is heel goed mogelijk.
Het feit dat er Mestico's, Kleurlinge, ed bestaan toont dus niets aan over het wel of niet bestaan van menselijke rassen.
Voortplantingen tussen twee verschillende soorten is wel mogelijk, alleen zijn de nakomelingen vaak zelf onvruchtbaar wat natuurlijk ook het ontstaan van een nieuwe soort onmogelijk maakt.
Maar waterdicht als criterium om soorten van rassen te onderscheiden is het niet, want er zijn een aantal uitzonderingen op die regel.
Oud 1 augustus 2007, 22:51   #498
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk bestaan er "rassen", er komen er nog dagelijks nieuwe bij: homo-parasiticus, homo-profetarius...de laatste paar decennia zie je er meer en meer van deze twee.....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 22:56   #499
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
stel je een proces voor dat moet uitmaken of menselijke halfbloeden recht op leven verdienen?
Nog geen eeuw geleden werd daar zelfs zonder proces over beslist in één van de nu hoogst ontwikkelde landen.
halfbloeden geboren uit Blanke vrouwen werden daar toen vaak direct gedood en begraven.

Dit proces is er dus reeds geweest en de uitspraak bekend.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 23:09   #500
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wetenschappelijk onderzoek op '362 stukjes' DNA (waarom geen '80.000'?) of populaties van 'roden en blauwen, telkens 50 stuks' (waarom niet ook 'groenen en oranjen, en van alle kleurtjes minstens 50.000 exemplaren'?),

zou ik persoonlijk niet wetenschappelijk durven noemen, maar ja, wie ben ik.
inderdaad, je bent iemand die zijn verlangens & dromen voor werkelijkheid neemt....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be