Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Stakingen moeten kunnen
Nee,alles zonder stakingen 4 7,41%
Ja,stakingen als drukkingsmiddel 48 88,89%
De bazen zijn oppermachtig en beslissen 2 3,70%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2007, 13:37   #481
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dat zegt het VB al jaren ....
Maak jij een punt en welke?
Oud 2 september 2007, 13:38   #482
guerin
Minister

Standaard

Trouwens ik ga mijn uitspraak in trekken,discriminatie is niet tweerichingsverkeer.discriminatie is veel meer,het is chaos.
Oud 2 september 2007, 13:43   #483
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Mja , maar dan krijgt net die ene niet de kans om zichzelf te zijn ...
dus wordt er al direkt gediscrimineerd ...
Als zichzelf zijn de mogelijkheid onzegt aan ander om zichzelf te zijn is men een bron van ergenis en is het normaal dat men dan gediscrimineer is.
Zeker op een plaats als een volkskeuken waar men komt eten en niet de zwijn uithangen,dacht ik.
Oud 2 september 2007, 13:43   #484
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Maak jij een punt en welke?
Simpel ...
Citaat:
Als hij zelfs kiest om te treden tot een bepaald groep kan hij daar beter de juiste attidude aannemen anders moest hij maar een andere affiniteitsgroep vinden waar de attidude beter correspondeerd tot zijn persoonlijkheid!

Discriminatie werkt in beide richtigen e
Als iemand kiest om toe te treden tot dit land , dan moet hij/zij ook de attitude van hier aannemen ... Anders moet hij/zij maar een ander land vinden waar hij/zij meer affiniteit heeft met z'n/haar persoonlijkheid ...
Wat jij hier beschrijft is simpelweg het "aanpassen of vertrekken" principe ...
Is wel prachtig om te zien
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:48   #485
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Simpel ...

Als iemand kiest om toe te treden tot dit land , dan moet hij/zij ook de attitude van hier aannemen ... Anders moet hij/zij maar een ander land vinden waar hij/zij meer affiniteit heeft met z'n/haar persoonlijkheid ...
Wat jij hier beschrijft is simpelweg het "aanpassen of vertrekken" principe ...
Is wel prachtig om te zien
Nee,dat kopt niet!
Men kan niet stappen uit een staat zoals uit een volkskeuken.
Overal ter wereld heb je staten met wetten,flikken en gevangenissen waar er geen ontkomen aan is.
Oud 2 september 2007, 14:15   #486
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De korte broeken zijn in form...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 14:16   #487
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AH ZO?KEN JIJ VEEL STATEN DAT VRIJWILLIG ZICH ONTBONDEN HEEFT?
Ze laten liever de macht over aan de fascisten dan het op te geven.
Zo een naïveling dat je bent!Denken dat een O.Bi. er zal komen en denken dat een staat ooit bereid zal zijn zich op te heffen,er zijn te veel belangen in het spel.
1.Dopgeld geven betekend macht over werklozen,men kan ze schorsen.De staat geilt daarop.
2.Macht corrupteerd en zorg ervoor dat men eraan verslaafd raakt.Jij bent er een voorbeeld van.
Jij spreekt over de staat alsof het een derde persoon is of een goddelijke instantie die boven de meerderheid van de burgers staat.

De anarchistische samenleving is een mooi ideaal dat me ook erg aanspreekt maar is niet realistisch.
Een minimale maar 100% democratische liberale rechtstaat zal altijd een noodzakelijk kwaad blijven om de vrijheden en rechten van haar burgers te beschermen tegen vrijbuiters die zonder staat toch hun kans grijpen om de anderen te onderwerpen.
Volgens mij is de staat van anarchie het dichst te benaderen door invoeren van een echte liberale samenleving met het onvoorwaardelijk basisinkomen als fundament voor de gelijke vrijheid en soevereiniteit vh individu
Eens dit fundament is gegoten staat niets je in de weg om zelfbesturende collectieven te stichten.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 15:51   #488
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Jij spreekt over de staat alsof het een derde persoon is of een goddelijke instantie die boven de meerderheid van de burgers staat.

De anarchistische samenleving is een mooi ideaal dat me ook erg aanspreekt maar is niet realistisch.
Een minimale maar 100% democratische liberale rechtstaat zal altijd een noodzakelijk kwaad blijven om de vrijheden en rechten van haar burgers te beschermen tegen vrijbuiters die zonder staat toch hun kans grijpen om de anderen te onderwerpen.
Volgens mij is de staat van anarchie het dichst te benaderen door invoeren van een echte liberale samenleving met het onvoorwaardelijk basisinkomen als fundament voor de gelijke vrijheid en soevereiniteit vh individu
Eens dit fundament is gegoten staat niets je in de weg om zelfbesturende collectieven te stichten.
ja,de staat is idd een instantie dat boven de mensen is,die staat verhinderd de burgers te leven in eigen beheer hoe minimaal het ook is zal het blijven belastingen eisen,blijven een politiemacht willen en teeds ingrijpen in het maatschappelijk leven.
Je hebt een punt als je spreekt over het OB als voorwaarde maar mijn punt is dat geen enkel staat dit zal invoeren omdat het de greep op de samenleving daardoor kwijt raakt.De staat kan niet leven met vrije burgers,de staat moet controleren,regelen,arbitreren,enz.het is een oogmerk.
Oud 2 september 2007, 19:28   #489
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo een naïveling dat je bent!Denken dat een O.Bi. er zal komen en denken dat een staat ooit bereid zal zijn zich op te heffen,er zijn te veel belangen in het spel.
Ik heb nooit gezegd dat er een OBI zal komen. Wel zeg ik dat als we armoede willen oplossen er een OBI moet komen. Ook zeg ik dat als er niet binnenkorste keren een OBI komt er maatschappelijke vodden van gaan komen.

Als het OBI er ooit zal komen dan zal dit bovendien enkel zijn indien het politiek klimaat dat gekozen wordt door de burger, dit toelaat.

Als liberaal en als vierde wereld militant en als lid van de Open VLD geloof ik bovendien in de maakbaarheid van de toekomst en onze wereld ( maatschappij ) in de toekomst.

Als iedereen zoals jij en veel andere defaitistische armen zo negatief blijft denken dan zal er idd nooit een OBI komen.

ik weet zeker dat de armen door hun deelname aan de open samenleving die samenleving net pas echt open kunnen maken.

vergeet vooral niet dat wij zelf de toekomst maken en dat deze ons noch door god noch door andere wereldlijke overheden wordt opgelegd.

de middeleeuwen zijn namelijk voorbij en sindsdien mag ook het individu er zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 september 2007 om 19:32.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 19:42   #490
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Ik heb nooit gezegd dat er een OBI zal komen. Wel zeg ik dat als we armoede willen oplossen er een OBI moet komen. Ook zeg ik dat als er niet binnenkorste keren een OBI komt er maatschappelijke vodden van gaan komen.

Als het OBI er ooit zal komen dan zal dit bovendien enkel zijn indien het politiek klimaat dat gekozen wordt door de burger, dit toelaat.

Als liberaal en als vierde wereld militant en als lid van de Open VLD geloof ik bovendien in de maakbaarheid van de toekomst en onze wereld ( maatschappij ) in de toekomst.

Als iedereen zoals jij en veel andere defaitistische armen zo negatief blijft denken dan zal er idd nooit een OBI komen.

ik weet zeker dat de armen door hun deelname aan de open samenleving die samenleving net pas echt open kunnen maken.

vergeet vooral niet dat wij zelf de toekomst maken en dat deze ons noch door god noch door andere wereldlijke overheden wordt opgelegd.

de middeleeuwen zijn namelijk voorbij en sindsdien mag ook het individu er zijn.
Als ik defaitist zou zijn zou ik niet zo veel tijd besteden op dit forum!T'is om dat ik denk dat ik voor de goede zaak strijd dat ik hier ben,net als jij.
Wat is maakbaarheid?
Wat is een open saenleving?Zonder flikken,rechters en gevangenissen?
Maak jij je eigen toekomst dan?Ah zo,en je koos om dakloos te worden!?
Oud 2 september 2007, 19:43   #491
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Mijn nieuw lief is slim,en vertelde dat vele armoede eigen keuze was (heel juist van Christel!!)
Oud 2 september 2007, 19:52   #492
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mijn nieuw lief is slim,en vertelde dat vele armoede eigen keuze was (heel juist van Christel!!)
Absoluut,er zijn zo veel armen die er voor kozen om bv analfabeet te zijn..
Oud 2 september 2007, 19:55   #493
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut,er zijn zo veel armen die er voor kozen om bv analfabeet te zijn..
Idd,soms KIEZEN ze er ZELF voor,soms zijn ze echt arm,wat jij NOOIT zal begrijpen,als Cultuur arme
Oud 2 september 2007, 19:57   #494
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik defaitist zou zijn zou ik niet zo veel tijd besteden op dit forum!T'is om dat ik denk dat ik voor de goede zaak strijd dat ik hier ben,net als jij.
hier is niks strijd te leveren - hooguit virtuele repetitie
Citaat:
Wat is maakbaarheid?
iets dat je kan maken zoals bvb de toekomst.
Citaat:
Wat is een open saenleving?Zonder flikken,rechters en gevangenissen?
met een minimum aan alles van dat - en zodanig dat iedereen vrij is om volledig te zijn en te leven zoals ie zelf wil - zolang ie daar niemand anders last mee berokkend.
Citaat:
Maak jij je eigen toekomst dan?
ja dat doen we allemaal
Citaat:
Ah zo,en je koos om dakloos te worden!?
ik koos daar de eerste keer idd bewust voor en nu de tweede keer onbewust .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 september 2007 om 20:01.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 20:03   #495
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd,soms KIEZEN ze er ZELF voor,soms zijn ze echt arm,wat jij NOOIT zal begrijpen,als Cultuur arme
Jij weet zoveel over mij,jij bent mij!je bent een dubbel nick van mij
Oud 2 september 2007, 20:04   #496
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij zijn er hier een paar mensen die beter ne keer kunnen afspreken als maten en ne keer politiekvrij babbelen ... Dat zou mss iets meer opleveren ...
Er is er ook ene die beter wa minder moeit en stookt over cultuur ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 20:05   #497
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hier is niks strijd te leveren - hooguit virtuele repetitie iets dat je kan maken zoals bvb de toekomst. met een minimum aan alles van dat - en zodanig dat iedereen vrij is om volledig te zijn en te leven zoals ie zelf wil - zolang ie daar niemand anders last mee berokkend. ja dat doen we allemaalik koos daar de eerste keer idd bewust voor en nu de tweede keer onbewust .
Ok,virtueel repetitie maar ik ben er!
maakbaarheid is denken dat men de toekomst kan sturen vanuit een overheid,wat een klucht.
Tweede keer onbewust?Ah,men kiest toch niet altijd dan...
Oud 2 september 2007, 20:06   #498
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij weet zoveel over mij,jij bent mij!je bent een dubbel nick van mij
*knip*

Gelieve geen persoonlijke aanvallen te plaatsen.
Oud 2 september 2007, 20:07   #499
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn er hier een paar mensen die beter ne keer kunnen afspreken als maten en ne keer politiekvrij babbelen ... Dat zou mss iets meer opleveren ...
Ik zou met @lpha wel eens willen praten...eventueel,hum
Oud 2 september 2007, 20:13   #500
guerin
Minister

Standaard

Bedankt,duveltje voor je zeer interessante bijdragen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be