![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stakingen moeten kunnen | |||
Nee,alles zonder stakingen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,41% |
Ja,stakingen als drukkingsmiddel |
![]() ![]() ![]() |
48 | 88,89% |
De bazen zijn oppermachtig en beslissen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Minister
|
![]() Maak jij een punt en welke?
![]() |
#482 |
Minister
|
![]() Trouwens ik ga mijn uitspraak in trekken,discriminatie is niet tweerichingsverkeer.discriminatie is veel meer,het is chaos.
![]() |
#483 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zeker op een plaats als een volkskeuken waar men komt eten en niet de zwijn uithangen,dacht ik.
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpel ...
Citaat:
Wat jij hier beschrijft is simpelweg het "aanpassen of vertrekken" principe ... ![]() Is wel prachtig om te zien ![]()
![]() |
![]() |
#485 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men kan niet stappen uit een staat zoals uit een volkskeuken. Overal ter wereld heb je staten met wetten,flikken en gevangenissen waar er geen ontkomen aan is.
![]() |
![]() |
#486 |
Banneling
|
![]() De korte broeken zijn in form...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De anarchistische samenleving is een mooi ideaal dat me ook erg aanspreekt maar is niet realistisch. Een minimale maar 100% democratische liberale rechtstaat zal altijd een noodzakelijk kwaad blijven om de vrijheden en rechten van haar burgers te beschermen tegen vrijbuiters die zonder staat toch hun kans grijpen om de anderen te onderwerpen. Volgens mij is de staat van anarchie het dichst te benaderen door invoeren van een echte liberale samenleving met het onvoorwaardelijk basisinkomen als fundament voor de gelijke vrijheid en soevereiniteit vh individu Eens dit fundament is gegoten staat niets je in de weg om zelfbesturende collectieven te stichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je hebt een punt als je spreekt over het OB als voorwaarde maar mijn punt is dat geen enkel staat dit zal invoeren omdat het de greep op de samenleving daardoor kwijt raakt.De staat kan niet leven met vrije burgers,de staat moet controleren,regelen,arbitreren,enz.het is een oogmerk.
![]() |
![]() |
#489 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als het OBI er ooit zal komen dan zal dit bovendien enkel zijn indien het politiek klimaat dat gekozen wordt door de burger, dit toelaat. Als liberaal en als vierde wereld militant en als lid van de Open VLD geloof ik bovendien in de maakbaarheid van de toekomst en onze wereld ( maatschappij ) in de toekomst. Als iedereen zoals jij en veel andere defaitistische armen zo negatief blijft denken dan zal er idd nooit een OBI komen. ik weet zeker dat de armen door hun deelname aan de open samenleving die samenleving net pas echt open kunnen maken. vergeet vooral niet dat wij zelf de toekomst maken en dat deze ons noch door god noch door andere wereldlijke overheden wordt opgelegd. de middeleeuwen zijn namelijk voorbij en sindsdien mag ook het individu er zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 september 2007 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat is maakbaarheid? Wat is een open saenleving?Zonder flikken,rechters en gevangenissen? Maak jij je eigen toekomst dan?Ah zo,en je koos om dakloos te worden!?
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn nieuw lief is slim,en vertelde dat vele armoede eigen keuze was (heel juist van Christel!!)
![]() |
#492 |
Minister
|
![]() Absoluut,er zijn zo veel armen die er voor kozen om bv analfabeet te zijn..
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#494 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 september 2007 om 20:01. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij zijn er hier een paar mensen die beter ne keer kunnen afspreken als maten en ne keer politiekvrij babbelen ...
![]() Er is er ook ene die beter wa minder moeit en stookt over cultuur ... ![]()
![]() |
#497 | |
Minister
|
![]() Citaat:
maakbaarheid is denken dat men de toekomst kan sturen vanuit een overheid,wat een klucht. Tweede keer onbewust?Ah,men kiest toch niet altijd dan...
![]() |
![]() |
#498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelieve geen persoonlijke aanvallen te plaatsen.
![]() |
![]() |
#499 |
Minister
|
![]() Ik zou met @lpha wel eens willen praten...eventueel,hum
![]() |
#500 |
Minister
|
![]() Bedankt,duveltje voor je zeer interessante bijdragen.