![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Bestaat er een schepper? | |||
Ja zeker weten, het kan gewoon niet anders... |
![]() ![]() ![]() |
17 | 23,61% |
Ik heb mijn vermoedens maar het is best mogelijk want... |
![]() ![]() ![]() |
13 | 18,06% |
Neen want... |
![]() ![]() ![]() |
42 | 58,33% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Banneling
|
![]() Ik heb tot nu toe geen enkel zinvol argument kunnen lezen waaruit ik zou kunnen (en ook moeten dan) besluiten dat er geen 'god' bestaat. En zeker niet van u. Mij maakt het geen iota uit of god al dan niet bestaat. Maar men mag zo maar niet zeggen dat hij niet bestaat. Dit is zeer onkritisch. Soms zijn atheïsten wat fanatiek. Denken niet goed na. Averrechtse gelovigen.
Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2007 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() geen enkel goed argument? Je kan iets dat niet bestaat niet argumenteren, het is er simpelweg niet. Hoe bewijs je dat iets niet bestaat: kijk allemaal hier .... niks.... allemaal niet gezien?
Bewijslast ligt enkel bij diegenen die anderen willen overtuigen dat zij gelijk hebben. Er is geen goed argument nodig om te aanvaarden dat iets niet bestaat, het simpele feit dat je iets niet kunt zien/horen/voelen/smaken/ruiken laat de meeste mensen toe te deduceren dat er niks is; sommigen met eigen agenda's natuurlijk zullen altijd pogen misbruik te maken van menselijke zwakheden als machtshonger e.d.
![]() |
#484 | |
|
![]() Damn right !!
![]() Hierover een artikel in de GVA met Gerard Bodifee: Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Enkel die of houdt god alle tafels bijeen? Is god dan de ultieme tafelbijeenhouder? Kan god een tafel scheppen die hij niet moet bijeen houden? Belangrijker nog: Kan god een tafel scheppen die hij niet kan bijeen houden? Zo ja, is hij dan almachtig? Zo niet, is hij dan wel god? Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2007 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Banneling
|
![]() Ooit vertelde een kei me dat, maaar ik lag toen zelf op de grond en euh, mijn herinneringen waarom zijn vaag, iets met Duvel en Kwak en zo..
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2007 om 00:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | ||
|
![]() Citaat:
Trouwens: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() leg dat eens uit.
![]() |
#489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw argumenten zijn nepargumenten. In uw redenering zouden mensen zoals u 200 jaar geleden gezegd hebben dat een atoom niet bestond. Want men kon toen het atoom niet ruiken, horen, voelen, smaken en men kon uit niets deduceren dat het bestond. Nu, 200 jaar later, hebben we de instrumenten om te zien en nu bestaat het atoom wel degelijk. Dus uw argument om te zeggen dat iets niet bestaat omdat we het niet kunnen waarnemen is niet erg verstandig. Meer nog, het is een uiting van menselijke intellectuele arrogantie. Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2007 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat u dezelfde mening hebt over het Griekse Pantheon?
![]() |
![]() |
#491 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat achter materie een hoop fysica steekt, betekent niet dat er een god is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Banneling
|
![]() Het probleem is dat systeem probeert te zeggen: bewijs dat het niet zo is.
Zo kunnen we vanalles uitvinden en gaan zeggen: bewijs dat het niet zo is. Zo werkt het niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Gouverneur
|
![]() Gevoelsmatig zeg ik dat er een schepper is, bewijzen kan je dat echter niet. Maar dat hoeft voor mij niet je kan Liefde, vriendschap,... ook niet bewijzen.
Anderzijds is geloof een krachtige emotie, die in loop van de geschiedenis vaak werd misbruikt. Maar dat is nog geen reden om zich tegen het geloof te keren, uit verliefdheid kan men bv. ook domme dingen doen. Toch zal (hoop ik) niemand zich tegen de liefde uitspreken.
![]() |
#495 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Banneling
|
![]() Neen, als u zegt dat er is geen god is, dan moogt u dat gerust zeggen op voorwaarde dat u dingen aanvoert waaruit moet blijken dat het waar is wat u zegt. Kunt u geen valabele argumenten in deze aanvoeren, dan moet u zeggen: ik weet het niet of er een god bestaat, maar dan u kunt niet stellen dat er geen god bestaat.
Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2007 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik voel mij eerder gekwetst wanneer de termen "logica" of "de wetenschappelijke methode" weer eens misbruikt worden ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Visjnu : 13 oktober 2007 om 13:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|