![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Knap geetaleerd inzicht allemaal. Je stijgt in men achting en ik zal je voortaan serieus beginnen nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is er nu al meer bekend over de precieze aard van de feiten?
Wetende dat Genk een stad is met 80 nationaliteiten die voor ik denk min. 1/3 maar mogelijk 1/2 allochtonen bestaat, met name Moslims, wetende dat dit in bepaalde buurten (Sledderlo, Waterschei, Zwartberg, ...) oploopt tot 99.99% van de bevolking en deze buurten gekend staan als zeer extermistisch en zich afsluitend van de buitenwereld? Hema is een low-budgetwinkel zoals hier al gesteld werd. Mogelijk pikten de lokale Islammieten (meesten zijn fundamentalistischer als hun broeders en gezusters thuis) het niet dat een Moslima achter de kassa durfde te gaan staan. Moslima's mogen namelijk niet werken, maar ze moeten thuisblijven en broeden. Suqar, de huisMoslima, bevestigde het standpunt reeds: ze vond het bijzonder onwaardig voor een Moslima om achter de kassa te gaan staan. Of, mogelijk voerde het meisje haar werk gewoon niet goed uit en maakte ze een onderscheid tussen haar klanten, wat al dan niet gepaard kan gaan dat ze zich te voet voelde voor haar niet-gesluierde klanten of voor het werk achter de kassa. Gezien de klachten van zowel collega's als klanten kwamen moet het een vrouw zijn geweest die allicht op verscheidene vlakken uit de toon sprong. In het relatief verdraagzame Genk (zoals gezegd: de Vlamingen zijn er wat gewoon qua culturele diversiteit, ze weten niet meer beter), gebeurt anders zoiets niet. Ik vermoed dus iemand die zich veel meer priveleges wou toe-eigenen dan enkel het dragen van de hoofddoek.
![]() |
![]() |
#503 | |
|
![]() Religie heeft daar niks mee te maken. Informeer je liever ipv zo mee te heulen met de domme massa.
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | ||
|
![]() Citaat:
Moslima's moeten de handen uit de mouwen steken en diploma's halen. Op die manier geraakt ge boven de autochtone bevolking en hebt ge hier hopelijk wat meer te betekenen. En ja, geen denken aan dat iemand mij achter een kassa zou moeten zetten. Hard blokken om dan achter een kassake te werken en dan nog op uw kop te krijgen. Liever gij dan ik. Ik studeer dan nog liever tot mn 50ste. Geen denken aan dat ik met mn voeten laat rammelen door een autochtoon ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jullie denken echter de norm zomaar te mogen veranderen. Daarenboven zijn wij als autochtonen al vrijheden kwijtgeraakt door jullie bekrompen mentaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Banneling
|
![]() Het verzoek om de schoenen uit te trekken in een moskee is in feite een verzoek om zich te houden aan de sharia, en wel het onderdeel al-ibadat, de aanbidding van allah, in het bijzonder de reinheidsvoorschriften die moeten worden gevolgd bij de salaat, een van de vijf zuilen van de als godsdienst vermomde totalitaire ideologie. Moslims voeren uit eerbied voor allah deze reinheidsrituelen uit voordat zij de dagelijkse gebeden opzeggen, al dan niet in de moskee. Vandaar de woedoe-ruimte en de schoenenkast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Het Centrum voor gelijkheid van kansen is - samengevat - van mening dat het dragen van een hoofddoek in de meeste gevallen geen wezenlijk onderdeel van een functie uitmaakt en dat het dragen ervan geen reden kan zijn voor het niet in dienst nemen of het ontslaan van een werknemer", reageert Jan Denys, directeur communicatie van Randstad. Dit standpunt bleek niet gedeeld te worden door meerdere arbeidsrechtdeskundigen. Hun basisstelling is dat de werkgever wel degelijk het recht heeft om kledingvoorschriften op te leggen aan hun werknemers, uiteraard mits voorwaarden. De jurisprudentie hierover is de voorbije jaren zeer duidelijk", aldus Denys. "Randstad beschouwt het Centrum als een geprivilegieerde partner en stakeholder, maar is van mening dat het niet het monopolie op correcte juridische interpretatie bezit", aldus het uitzendbedrijf. http://jobs.gva.be/artikels/554/rand...kneemster.html Laatst gewijzigd door Jakko : 9 maart 2011 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
|
![]() Moeten is veel gezegd. In de moskee bevinden zich tapijten en als iedereen binnenkomt met zn vuile, modderige schoen dan zou men om de paar dagen nieuwe tapijten mogen gaan halen. Ge moogt schoenen aandoen, wel propere.
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
|
![]() Dat is niet hetzelfde. Als jobstudentje heb ik ook zaken gedaan die ik voos vond. Hier gaat het om een fulltime werk en niet om 1 of ander tijdelijk studentenjobke.
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Gouverneur
|
![]() Mijn vriendin die een minirok wil aandoen bijvoorbeeld. Door toedoen van jullie manlijke geloofsgenoten is dit in Brussel "not done". Zelf s avonds nog een wandelingetje maken in de nochtans gerespecteerde buurt is onmogelijk, laat staan eventjes te gaan joggen net door toedoen van jullie manlijke geloofsgenoten. S avonds zwemmen was op een bepaald ogenblik op mijn vrije avond onmogelijk aangezien het net dan moslimuurtje was.
En dan heb ik het nog niet over mijn bezittingen waar jullie geloofsgenoten zichzelf recht op hebben gegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je in uw moskee schoenen moet uitdoen, dan heb je de keuze: ofwel schoenen uit, ofwel moskee niet in. Als je op je werk je hoofdbedekking moet uitdoen, dan heb je de keuze: ofwel hoofddoek af, ofwel ander werk zoeken. Moeilijk hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is duidelijk gebleken uit het gebleit/gemekker van Jozef de bleekscheet.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
|
![]() Dat is toch niet relevant. Gulder wilt toch dat wij studeren? Wat is dan het probleem?
![]() |
![]() |