![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze natuurlijk geen slavendrijvers mogen worden die anderen uitpersen om op hun kosten mogen te leven, is wel juist, als het dat is wat je bedoelt, natuurlijk. Het is misschien de term "werkloos" die dubbelzinnig is: ik beschouw "werkloos" gewoon als iemand die geen arbeidscontract aangegaan heeft. Natuurlijk kan je "werkloos" ook als steuntrekker begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Elke vorm van uitkering moet afgeschaft worden, want pure diefstal.
Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2015 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Natuurlijk bedoel ik dat, en dat weet jij ook wel. Werkloos in deze maatschappij = een steuntrekker. Hij/zij krijgt immers geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op, iemand die een prive werkloosheidsverzekering had afgesloten, en daar nu gebruik van maakt, moet vergoed worden zoals hij in zijn polis werd beloofd he. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2015 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle GEDWONGEN uitkeringen moeten afgeschaft worden. Op vrijwillig vlak doet men wat men wil, en een van die mogelijkheden is een verzekering. Een andere mogelijkheid is een vereniging waar vrijgevige mensen kunnen geven wat ze anders graag als belasting hadden afgestaan in een pot, om het doel te dienen waarvan ze vinden dat het gediend moet worden.
De normale zieke zal beroep doen op een ziekteverzekering. Een gehandicapte of zo, zal beroep doen op een vereniging van vrijgevigen (waarvan er veel moeten zijn, gezien iedereen altijd zo geschockeerd doet als men het financieren van gehandicapten in twijfel durft trekken). Ik zou maar 1 uitzondering maken: het recht op waardige zelfmoord, en het recht op een spuitje, ja, op kosten van de overheid. We maken veel te weinig gebruik van waardige zelfmoord vind ik. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2015 om 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb eens een uitzending gezien op de Franse TV over "werklozen op vakantie". In Frankrijk is de werkloosheidsuitkering wel beperkt in de tijd (2.5 jaar geloof ik), maar is het plafond van de uitkering wel rond de 7000 Euro per maand (functie van uw laatste lonen). En we zagen een "werkloze" met iets van een 5500 Euro uitkering die op een zeilboot de Caraiben aandeed. Hij was een informaticus die geregeld een job vond, maar ook geregeld eens een jaartje werklozenvakantie nam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie vrijwillig geeft, heeft geen last van onrechtvaardigheidsgevoel, want dan stopt die met geven. Citaat:
Zolang ze zelf niet op een slinkse manier profiteren van anderen, zijn het op dat vlak geen klootzakken, laat staan egoïsten. Citaat:
Gehandicaptenzorg valt daar ook onder.
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die situaties zijn er, hoe komt dat jullie ultra liberalen daar nooit aan denken? De wereld waarin jullie leven is niet de werkelijkheid, maar een sprookjeswereld. Laatst gewijzigd door geertvdb : 10 augustus 2015 om 17:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo hoort het. In vrijheid beslissen of je geeft, stopt met geven, of helemaal niets geeft, is heel wat beter dan een overheid die u besteelt, en in uw plaats geeft, te beginnen met zichzelf rijkelijk te bedelen. Citaat:
Het meest rechtvaardige is dat iedereen beslist of hij al dan niet betaalt. Citaat:
Voor een sprookjeswereld moet je in de eerste plaats zelf zorgen, en niet verlangen dat je hem kadoo krijgt van rovers die teren op de vruchten van andermans inspanningen.
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar in godsnaam! Ik heb het NERGENS over afgedwongen solidariteit. Doe moeite om te lezen wat ik schrijf! En ontwijk mijn vragen niet! Laatst gewijzigd door geertvdb : 10 augustus 2015 om 21:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het 'wederkerigheidsgevoel' waar ge naar refereert, is simpelweg geen beletsel om ooit te stoppen met vrijwillig geven als je niet langer de behoefte voelt om te geven. Dat leek me eigenlijk zo een simpele zaak dat ik niet eens dacht u dat te moeten beschrijven. Vrijwillig geven houdt in dat het ook vrijwillig kan stopgezet worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan is het niet meer dan logisch en heel normaal dat de tegenhanger ook vermeld wordt. Citaat:
Maar omdat je het zo vriendelijk vraagt, zal ik je nogmaals antwoorden: ik vind niet dat iedereen moet meebetalen aan andermans dada's. Eerst ieder voor zichzelf en zijn (gehandicapte) kinderen. Daarna beroep doen op vrijwillige solidariteit (niet op overheid-georganiseerde afpersing die soms ook ten onrechte solidariteit wordt geheten) Content? Snap je nu hoe overheidsdiefstal kadert in je plaatje?
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Rechten bestaan wel, en ze zijn absoluut. Uiteraard niet als natuurwetenschappelijk fenomeen (rechtsgeleerdheid is geen exacte wetenschap zoals de natuurwetenschappen), maar wel als natuurrecht. U stelt dat recht in onze hoofden zit. Maar om een hoofd te hebben (en vooral wat dat hoofd symboliseert), moet er vrijheid van denken zijn. Die vrijheid van denken is een absoluut recht. Maar die vrijheid van denken is niet het enige recht. Om als individu beschreven te kunnen worden, moet men het recht op het eigen lichaam ook hebben. Zonder dat recht, zijn er geen individuen. Indien er geen individuen zijn, kunnen er geen andere rechten zijn. Het recht op het eigen lichaam is een natuurrechtelijk (en geen natuurwetenschappelijk) gegeven. Geen enkele wet kan aan dat recht iets veranderen. Recht is recht, en datgene wat het recht schendt (onrecht), kan nooit recht worden. Maar de meeste mensen hebben een foutief beeld van wat recht nu precies is. Velen denken dat het recht de verzameling van regels en wetten is in een samenleving. Dat is natuurlijk onzin. Dat zou impliceren dat het politiek vervolgen van niet-communisten in de Sovjet-Unie in overeenstemming is met het recht, en dus rechtvaardig is. Quod non. Recht is niet datgene wat recht lijkt, maar datgene wat recht is. Vergelijk het met vis. Veel mensen beschouwen walvissenvlees als vis, terwijl het eigenlijk geen vis is. Er is een discrepantie tussen de werkelijkheid en de perceptie. Net zoals wetten die onrecht legaliseren geen onderdeel uitmaken van het recht. Daarnaast bestaat ook een andere rechtsschool, nl. het rechtspositivisme. Dit predikt dat het recht effectief relatief is doordat het afhangt van plaats en tijd, en de wetten die daar op dat moment gelden. Maar daarmee wordt het hele rechtvaardigheidsbeginsel uitgehold, daar het nazisme of het stalinisme dan niet als onrechtvaardig zal worden beoordeeld. Zelfs iemand als Radbruch zag het probleem daarvan in. Uw relativistische kijk op recht betekent dat u geen enkel verweer heeft tegen onderdrukkers indien zij deel uitmaken van de overheid of het bestuur van een regio. - U wilt als Holocaust-overlevende nazi's aanklagen? Jammer, hun daden waren in overeenstemming met het recht in nazi-Duitsland. - U wilt Sovjets vervolgen voor hun goelags? Jammer, die goelags waren volledig legaal (en dus rechtvaardig). - U wilt islamitische leiders die vrouwenbesnijdenis verplichten laten vervolgen? Jamaar, zo gaat dat nu eenmaal in die cultuur. Dat is rechtvaardig. Indien men deze logica volgt, bestaat het concept rechtvaardigheid niet meer.
![]() |
![]() |
#517 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 10 augustus 2015 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Minister-President
|
![]() Dat is volledig naast de kwestie. Maar dan echt volledig.