Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2024, 13:45   #53321
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het gaat hier lang niet alleen om kritiek op Poetin.
Ray, en nu ook Pandareus, noemen alle Russen of pro-Russen "ongedierte" of "orcs", dus inclusief de kinderen, Patrick pleit voor een genocide tegen het Russische volk, enzovoort. U gaat akkoord met het verbieden van de taal van de grootste minderheid in media en onderwijs, het ontmantelen van standbeelden van 18de eeuwse Russische schrijvers, etc.
Dat gaat veel verder dan "kritiek op Poetin" maar is zonder meer Russofoob.
Vooreerst hebben ze dat niet geschreven. Slechts uw onwil om te lezen wat ze bedoelden - ik heb het trouwens ook al tweemaal geduid. Net zoals ik aangaf dat in Vlaanderen onderwijs in het Nederlands geen "culturele genocide" inhoudt van het Frans. De eentaligheid van ons onderwijs houdt immers niet in dat de taalvrijheid ophoudt te bestaan. Net zo in Oekraïne waar er een beweging is tot verdere emancipatie van de Oekraïense taal. Wie wil, is vrij om Russisch te spreken, Russisch te schrijven, in het Russisch boeken te laten publiceren... Het mag en kan nog allemaal. Ga nu naar Kyiv en de kans is heel groot dat u soms meer Russisch zult horen dan Oekraïens.

Nog dit: met uw verwijzing naar het verwijderen van standbeelden geeft u weer eens blijk van grote eenzijdigheid. U zwijgt natuurlijk in alle talen waarom die beelden daar ooit zijn gezet en welk ideeëngoed ervan uitgaat. Al die standbeelden zijn grotendeels in de tsaristische tijd gezet en vormden een onderdeel van de russificatiepolitiek. Ook in latere tijden, onder Sovjetbestuur, werd het op die manier geduid, daarbij heel gericht de Oekraïense schrijvers en dichters negerend.

https://www.youtube.com/watch?v=X6y4fNLXVY8

Al die standbeelden moesten in de tsaristische tijd getuigen van wat Dostojevski omschrijft als de universaliteit van de Russische ziel, de roeping van Moskovië om de volkeren te verenigen. Dostojevski verwijst daarin heel uitdrukkelijk naar Poesjkin als voorbeeld van die "lichtende genialiteit" die naar het pad wijst waartoe alle Slavische volkeren geroepen zijn. Hij aarzelt daarbij niet om Poesjkin op één lijn te plaatsen met Jezus. Het paradoxale is nu net dat heel die cultus rond Poesjkin weer opgerakeld werd door de Sovjets, alhoewel het niet meer werd gedeeld door de intelligentsia van net voor de Russische revolutie.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 26 juni 2024 om 13:51.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 14:33   #53322
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ge moet met 2 zijn om ruzie te maken.
Wat een gezever zeg.
en gewoonlijk is er een die begint he als je ruzie maakt ? en een ander die zich verdedigt ? Die begrijp je ook he ? Wie valt er binnen en wie verdedigt zich ?

en als je objectief kijkt naar een dossier dan is er een die meer gelijk heeft dan een ander tijdens die ruzie ? en als je eerlijk daarover nadenkt wie zit er nu zijn grond te verdedigen en wie zit er te stelen van een ander ??

Serieus hoe kun je nu zo laag vallen ?

Laten we het eens allemaal omdraaien

30 jaar terug ontplofte Tchernobyl... Kun je u herinneren wat UKR ging doen met al die gecontamineerde grond, volledig Ukraine was één groot nucleair stort geworden, een BAD ASSET...

Wat doe je als bedrijf met een BAD ASSET ? Afstoten he... Dus Ru moest het 30 jaar terug niet meer hebben dat vervuild stukje land, ze mochten hun plan trekken

EN kijk eens hier, na 30 jaar begint hij ineens te vechten voor dat stukje bad asset...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 14:35   #53323
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Als een dief in je huis komt stelen, bent u het die volgens uw redenering schuldig is, nietwaar?! Als u op straat aangevallen wordt of uw vrouw aangerand, dan is het ook niet de schuld van de ander...

Inderdaad, uw kromme kronkels laten zich perfect samenvatten onder het woord "gezever".
hij probeert de Belgische wetgeving toe te passen, als een dief passeert in uw huis en je schiet hem dood dan ben je schuldig.

Maar hé we hebben geluk het is oorlog en de professionele soldaten vechten tegen elkaar, dat is dus een heel andere situatie, tijdens een oorlog bestaan er geen wetten en is alles toegelaten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 14:40   #53324
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier lang niet alleen om kritiek op Poetin.
Ray, en nu ook Pandareus, noemen alle Russen of pro-Russen "ongedierte" of "orcs", dus inclusief de kinderen, Patrick pleit voor een genocide tegen het Russische volk, enzovoort. U gaat akkoord met het verbieden van de taal van de grootste minderheid in media en onderwijs, het ontmantelen van standbeelden van 18de eeuwse Russische schrijvers, etc.
Dat gaat veel verder dan "kritiek op Poetin" maar is zonder meer Russofoob.
.
Het is wel volkomen misplaatst om als agressor in een slachtofferrol te kruipen. Ge blijft u maar weren als een duiveltje in een wijwatervat om toch de Russische agressie te rechtvaardigen.

U bedient zich uitsluitend van leugens en imperialistische, Russische propaganda. U bent hier al ettelijke keren compleet afgemaakt in deze draad en toch blijft u maar onzin posten. Ge hebt geluk dat er desondanks uw pertinente lulkoek nog forumleden bereid zijn om met Russische trollen zoals u te debatteren. Ik vind persoonlijk dat u dit niet waard bent. Uw leugentjes en verdraaiingen van de werkelijkheid doen me denken aan Lavror zijn opgezwollen varkenssmoel.

Mocht de NAVO integraal betrokken raken bij dit conflict dan dient u - en uw medestanders - preventief onder dwang geïnterneerd te worden. Mensen zoals u zijn schadelijk voor onze maatschappij. U post hier de grote nonsens - en dan nog gesubsidieerd met belastinggeld - terwijl u zelf optimaal profiteert van onze vrije westerse samenleving. Een luilekkerleventje als ambtenaarke bij de spoorwegen. Mocht ge in Rusland wonen was je mogelijk al door het raam 'gevallen'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken

Laatst gewijzigd door DebianFox : 26 juni 2024 om 14:53.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 15:11   #53325
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Alvast mijn oprechte felecitaties aan Mark Rutte, hij heeft de wedstrijd "Amerikanen gatlikken" gewonnen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 15:24   #53326
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Het is wel volkomen misplaatst om als agressor in een slachtofferrol te kruipen. Ge blijft u maar weren als een duiveltje in een wijwatervat om toch de Russische agressie te rechtvaardigen.

U bedient zich uitsluitend van leugens en imperialistische, Russische propaganda. U bent hier al ettelijke keren compleet afgemaakt in deze draad en toch blijft u maar onzin posten. Ge hebt geluk dat er desondanks uw pertinente lulkoek nog forumleden bereid zijn om met Russische trollen zoals u te debatteren. Ik vind persoonlijk dat u dit niet waard bent. Uw leugentjes en verdraaiingen van de werkelijkheid doen me denken aan Lavror zijn opgezwollen varkenssmoel.

Mocht de NAVO integraal betrokken raken bij dit conflict dan dient u - en uw medestanders - preventief onder dwang geïnterneerd te worden. Mensen zoals u zijn schadelijk voor onze maatschappij. U post hier de grote nonsens - en dan nog gesubsidieerd met belastinggeld - terwijl u zelf optimaal profiteert van onze vrije westerse samenleving. Een luilekkerleventje als ambtenaarke bij de spoorwegen. Mocht ge in Rusland wonen was je mogelijk al door het raam 'gevallen'.
Alles dat ik hier plaats, wordt ondersteund door verwijzingen naar meestal westerse media die er niet van verdacht kunnen worden pro-Russisch te zijn..

En alweer persoonlijke uithalen en bedreigingen omdat mijn mening U niet aanstaat, de frustratie en haat spat van uw schrijfsels . Teken dat ik goed bezig ben.
Oud 26 juni 2024, 15:27   #53327
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... dat het regime in Kyiv plannen had om de Krim te herbevolken met 'echte' Oekraïners.

Tot nu toe geen enkel bewijs voor deze bewering. De zoveelste leugen op rij.
Ik heb geschreven dat ik dit ten paste getijde zal opzoeken op dit forum zal plaatsen, meneer "FIco werd neergeschoten door een pro-Rus". Wat dat laatste betreft u ging bewijzen geven, al weken geleden, waar blijven die?
Oud 26 juni 2024, 15:30   #53328
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geschreven dat ik dit ten paste getijde zal opzoeken op dit forum zal plaatsen, meneer "FIco werd neergeschoten door een pro-Rus". Wat dat laatste betreft u ging bewijzen geven, al weken geleden, waar blijven die?
Eens te meer toont u dat u van heel slechte wil bent. Ondertussen heb ik zomaar eventjes drie keer naar mijn origineel bericht van 28 mei verwezen, waarin ik de Slovaakse pers citeert. U blijft evenwel uw leugen herhalen. Sorry, commietommie, maar het is ondertussen wel duidelijk dat de waarheid u niet interesseert, ondergedompeld als u bent in het leugendiscours uit Moskou.

Ik plaats het nog eens, voor de vierde keer:

https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=51610
Oud 26 juni 2024, 15:34   #53329
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alvast mijn oprechte felecitaties aan Mark Rutte, hij heeft de wedstrijd "Amerikanen gatlikken" gewonnen.
Ben je dronken?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 15:36   #53330
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht

Die man liegt over alles, zelfs over het land waar hij woont en zijn beroep. Tomm beweert dat hij in Nederland woont, maar schrijft tenenkrommend slecht Nederlands. Hij beweert ook dat hij accountant is, maar post de grootste onzin over economie.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 26 juni 2024 om 16:01.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 15:38   #53331
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooreerst hebben ze dat niet geschreven. Slechts uw onwil om te lezen wat ze bedoelden - ik heb het trouwens ook al tweemaal geduid. Net zoals ik aangaf dat in Vlaanderen onderwijs in het Nederlands geen "culturele genocide" inhoudt van het Frans. De eentaligheid van ons onderwijs houdt immers niet in dat de taalvrijheid ophoudt te bestaan. Net zo in Oekraïne waar er een beweging is tot verdere emancipatie van de Oekraïense taal. Wie wil, is vrij om Russisch te spreken, Russisch te schrijven, in het Russisch boeken te laten publiceren... Het mag en kan nog allemaal. Ga nu naar Kyiv en de kans is heel groot dat u soms meer Russisch zult horen dan Oekraïens.

Nog dit: met uw verwijzing naar het verwijderen van standbeelden geeft u weer eens blijk van grote eenzijdigheid. U zwijgt natuurlijk in alle talen waarom die beelden daar ooit zijn gezet en welk ideeëngoed ervan uitgaat. Al die standbeelden zijn grotendeels in de tsaristische tijd gezet en vormden een onderdeel van de russificatiepolitiek. Ook in latere tijden, onder Sovjetbestuur, werd het op die manier geduid, daarbij heel gericht de Oekraïense schrijvers en dichters negerend.

https://www.youtube.com/watch?v=X6y4fNLXVY8

Al die standbeelden moesten in de tsaristische tijd getuigen van wat Dostojevski omschrijft als de universaliteit van de Russische ziel, de roeping van Moskovië om de volkeren te verenigen. Dostojevski verwijst daarin heel uitdrukkelijk naar Poesjkin als voorbeeld van die "lichtende genialiteit" die naar het pad wijst waartoe alle Slavische volkeren geroepen zijn. Hij aarzelt daarbij niet om Poesjkin op één lijn te plaatsen met Jezus. Het paradoxale is nu net dat heel die cultus rond Poesjkin weer opgerakeld werd door de Sovjets, alhoewel het niet meer werd gedeeld door de intelligentsia van net voor de Russische revolutie.
Ten eerste heb ik hier al vele malen herhaald "verboden in media en onderwijs". U hebt hier nog steeds niet geantwoord op de vraag of U het zou aanvaarden dat Nederlands zou verboden worden in media en onderwijs in Belgie. Maar Vlaams en Nederlands zou wel nog gewoon thuis en op straat mogen gesproken worden, dus geen probleem toch?
Russisch in Oekraine kun je niet vergelijken met het Frans in Vlaanderen, Vlaanderen is geen land en de Franstaligen maar een kleine minderheid. Wel met de positie van Frans en Nederlands in Belgie. U zult dan zeggen dat Belgie een federaal land was, dat is nu net waar de pro-Russen voor betoogden voor ze op gruwellijke manier afgemaakt werden door de pro-Russen.

Alle schrijvers en dichters werden wel ergens gerecupereerd.
Het standbeeld van Jan Breydel en Pieter De Coninck in Brugge werd gerecupereerd door flaminganten en Nazi's. Afbreken dan maar zeker?
Oud 26 juni 2024, 15:42   #53332
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Die man liegt over alles, zelfs over het land waar hij woont en zijn beroep. Tomm beweert dat hij in Nederland woont, maar schrijft tenenkrommend slecht Nederlands. Hij beweert ook dat accountant is, maar post de grootste onzin over economie.
Mijn Nederlands is niet goed, maar wel beter dan het Uwe.
"hij beweert ook dat accountant is".
????
Ik woonde in Nederland toen ik mij registreerde op deze site jaren geleden.
Oud 26 juni 2024, 15:44   #53333
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles dat ik hier plaats, wordt ondersteund door verwijzingen naar meestal westerse media die er niet van verdacht kunnen worden pro-Russisch te zijn..

En alweer persoonlijke uithalen en bedreigingen omdat mijn mening U niet aanstaat, de frustratie en haat spat van uw schrijfsels . Teken dat ik goed bezig ben.
Ja, het klopt: u bent goed bezig... als propagandatoeter van de Moskovitische leugens. Ik zie trouwens dat die frustratie en haat uit uw schrijfsels spat. Denk maar aan uw oproep tot "la lutte finale" tegen Oekraïne, desnoods met nog meer verwoesting en dood. Alleen blijkt dat "tweede leger ter wereld" niet echt te excelleren... Na meer dan twee en een half hebben de Russen minder bezet gebied onder controle dan eind maart 2022 (het moment van de grootste expansie). De Russen hebben veel gebied moeten prijsgeven in de regio van Kyiv, Chernihiv, Soemy, Kharkiv, Bobrovytsja, Cherson... En wat ze sedertdien gewonnen (grotendeels rond Marioepol en de frontlijn in de Donbas) verdwijnt in het niets bij die grote gebieden die weer door de Oekraïners bevrijd werden.
Oud 26 juni 2024, 15:46   #53334
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste heb ik hier al vele malen herhaald "verboden in media en onderwijs". U hebt hier nog steeds niet geantwoord op de vraag of U het zou aanvaarden dat Nederlands zou verboden worden in media en onderwijs in Belgie. Maar Vlaams en Nederlands zou wel nog gewoon thuis en op straat mogen gesproken worden, dus geen probleem toch?
Sorry, commietommie, maar u bent weer aan het liegen. Heel jammer dat u zo laag gevallen bent, waarbij u zonder blikken of blozen gewoon onwaarheden schrijft. Niet alleen door de Russische leugenpropaganda uit te braken, maar ook in wat u over andere forummers schrijft. Ik heb reeds tweemaal geantwoord op die stelling van u en een derde maal ernaar verwezen. Sorry, maar het niveau van berichten gaat echt wel steilhard naar beneden.
Oud 26 juni 2024, 15:47   #53335
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ben je dronken?
Jaja me pakken op een tiepfout, of op de man spelen, of loze bedreigingen uiten op een anoniem forum, dat kun je goed he.
Oud 26 juni 2024, 15:49   #53336
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik ga even passen, heb nog andere dingen te doen dan antwoorden op histerische haatberichten van Russofoben but I'll be back.
Oud 26 juni 2024, 15:56   #53337
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle schrijvers en dichters werden wel ergens gerecupereerd.
Het standbeeld van Jan Breydel en Pieter De Coninck in Brugge werd gerecupereerd door flaminganten en Nazi's. Afbreken dan maar zeker?
Hebt u eigenlijk ooit iets van Dostojevski gelezen? Ooit iets van Gogol? Ooit iets van Poesjkin? Ooit zijn gedicht Poltava gelezen?

Hij werd niet 'zomaar' gerecupereerd; hij was de uitdrager en vertolker van het Russisch imperialisme. Heel haatdragend zelfs. Zo verweet hij tsaar Alexander dat hij veel te mild was met de Polen na hun opstand in 1830.
Oud 26 juni 2024, 17:42   #53338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... meneer "FIco werd neergeschoten door een pro-Rus". Wat dat laatste betreft u ging bewijzen geven, al weken geleden, waar blijven die?
Blijf gerust maar uw leugentje herhalen, hoor. Al op 28 mei beantwoord. Met citaat uit de Slovaakse pers:

Uw bericht:

Citaat:
Wie in het Westen openlijk Poetin verdedigt wordt met pek en veren bedekt, en die mag zn carriere op zijn buik schrijven. Er wordt een haatcampagne opgestart die soms leidt tot moord of poging tot moord. (Fico).

Mijn antwoord:

Citaat:
Citaat:
Vrij normaal dat je met pek en veren wordt bedekt als je een inval en een open oorlog tracht te verdedigen. Je moet echt wel een compleet stuk moreel kompas hebben om met zoiets uit te pakken. Daarnaast: Fico werd helemaal niet om die reden aangevallen. De aanvaller bleek banden te hebben met... Russischgezinde groeperingen. De kogel kwam dus uit een andere richting dan u hier wil suggereren.

Citaat:
Údajný úto?n?*k J. C. sa v roku 2016 stretával s organizáciou Slovensk?* branci, ?o dokumentujú fotografie. Tá ho na svojej stránke na sociálnej sieti Facebook ozna?ila za spisovate?a a publicistu a zverejnila jeho texty. V nich J. C. kritizuje migrantov ?i štát a vyjadruje organizácii verejnú podporu. Slovensk?* branci bola neregistrovaná polovojenská organizácia s väzbami na extrémistov a s proruskou orientáciou. V roku 2022 organizácia ukon?ila ?innos?.
https://www.aktuality.sk/clanok/1Vqb...rofil-strelca/
https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=51610

Ik voeg deze keer het citaat in Google Translate toe:

Citaat:
In 2016 had de vermeende JC-aanvaller een ontmoeting met de organisatie Slovenský branci, wat wordt gedocumenteerd met foto's. Ze identificeerde hem als schrijver en columnist op haar pagina op het sociale netwerk Facebook en publiceerde zijn teksten. Daarin bekritiseert JC migranten of de staat en spreekt hij publieke steun uit voor de organisatie. Slowaakse dienstplichtigen was een niet-geregistreerde paramilitaire organisatie met banden met extremisten en een pro-Russische oriëntatie. In 2022 stopte de organisatie met haar activiteiten.
Oud 26 juni 2024, 17:49   #53339
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK dus, dat wil dus zeggen dat U ook pleit voor genocide tegen de etnische Russen in Siberië, etc. want die zullen zich daartegen verzetten...
Volgens u werden de 'oorspronkelijke bevolkingen' in Siberië etc. véél en véél beter behandeld dan eender welke andere 'oorspronkelijke bevolking' in de onderhorige gebieden van het vermaledijde en vervloekte Westen.

Daaruit zou logischerwijze moeten volgen dat 'etnische Russen' absoluut niks te vrezen hebben als/wanneer die 'oorspronkelijke bevolkingen' hun 'gestolen gebieden' terug krijgen en DUS - ziet ge, ik kan dat ook - niet de minste reden hebben om zich daartegen te verzetten.

Misschien zelfs eerder integendeel: het zit er namelijk héél dik in dat ze tien keer beter af zouden zijn onder de heerschappij van 'oorspronkelijke bevolkingen' dan onder de heerschappij van de Morbide Moskouse Maffia.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 17:57   #53340
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... mensenlevens ...

Hoe vaak moet het eigenlijk nog herhaald worden voordat het uiteindelijk ook tot u door zou dringen?

Er hangt/kruipt/loopt/stuntelt/waggelt dezer dagen geen één grotere rechtstreekse én onrechtstreekse moordenaar van 'Russen' op de aardbol rond dan de door u o zo teergeliefde kleine-lullige-stinker-in/van-het-kremlin.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be