Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2008, 08:37   #521
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zo is dat. Hetzelfde wat ik reeds eerder zei.
Exact. In het buitenland en in Wallonnië, staat Vlaams-nationalisme nog altijd synoniem met het Derde Rijk. Als we ooit van dat vergiftigde imago af willen zouden de Vlaams-nationalisten moeten leren zèlf in te grijpen als zich zoiets voordoet als wat met De Beest is gebeurd. Nu is het steeds achter de feiten aanlopen, en met vergoelijkerds en minimaliseerders zoals Jazeker en Pick Nic op kop, zit er zeker nog geen kentering aan te komen. Als hier geen verandering in komt blijven we gedoemd om ons door deze stinkende drek te blijven wroeten en wordt 'Vlaamse Onafhankelijkheid' telkens meer een stuk groen bedorven hap vlees te worden waar niemand nog graag zijn tanden in zet.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 08:41   #522
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"ze" hebben evenveel recht als jij om hier te zijn en hun bedenkingen te hebben bij de uitwassen van extremisten.
Ik heb diezlfde bedenkingen.
Jij mag het uiteraard ook "afbollen"...
ho, ik heb 12 jaren versleten in het buitenland om te werken. daarom weet ik waarover IK praat. natuurlijk degenen die alles wetten van horen zeggen. die weten het natuuuuurlijk veeeel beter.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 08:41   #523
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
De 'bananenschil' waar de Vlaamse Beweging telkens weer over uitglijdt en zichzelf discrediteert, ongeloofwaardig en onbetrouwbaar maakt, is telkens de associatie die wordt gemaakt met het Derde Rijk en de collaboratie.
Die associatie wordt dan enkel ook alleen nog maar gemaakt door mensen die er belang bij hebben die associatie te blijven maken. Dat heet de cultivering van de Holocaust-industrie en die heeft natuurlijk niets te maken met gekrenkte gevoelens. Merk op dat die cultivateurs hun associaties zeer gericht selectief blijven maken. Hetgeen hun geloofwaardigheid er alleen nog meer onderuit haalt.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 08:42   #524
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Exact. In het buitenland en in Wallonnië, staat Vlaams-nationalisme nog altijd synoniem met het Derde Rijk. Als we ooit van dat vergiftigde imago af willen zouden de Vlaams-nationalisten moeten leren zèlf in te grijpen als zich zoiets voordoet als wat met De Beest is gebeurd. Nu is het steeds achter de feiten aanlopen, en met vergoelijkerds en minimaliseerders zoals Jazeker en Pick Nic op kop, zit er zeker nog geen kentering aan te komen. Als hier geen verandering in komt blijven we gedoemd om ons door deze stinkende drek te blijven wroeten en wordt 'Vlaamse Onafhankelijkheid' telkens meer een stuk groen bedorven hap vlees te worden waar niemand nog graag zijn tanden in zet.
en als ik wallon hoor, dan denk ik aan degenen die hebben meegemarcheerd met degrelle. belachelijker kan zeker niet?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 08:45   #525
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Exact. In het buitenland en in Wallonnië, staat Vlaams-nationalisme nog altijd synoniem met het Derde Rijk.
Onzin natuurlijk. Of beter : de natte droom van de captains van de Holocaust-industrie. Sluit goed aan bij de bewuste beschadingingscampagnes die de FDF en télé Mille Collines RTBF voeren.
Maar de perceptie van Vlaanderen in het buitenland is natuurlijk gans anders.

Laatst gewijzigd door Pick Nick : 27 juli 2008 om 08:46.
Oud 27 juli 2008, 08:50   #526
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Exact. In het buitenland en in Wallonnië, staat Vlaams-nationalisme nog altijd synoniem met het Derde Rijk.
Vooral in Wallonie. En die propageren dat beeld in het buitenland. Omdat ze daar belang bij hebben. Over Degrelle zwijgen ze zedig. Je zou ervan omver vallen dat er geen enkele Vlaming het boek "Te wapen voor Hitler" naar alle buitenlandse persagentschappen stuurt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 08:52   #527
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Goed Esperanza, dan mag jij je voortaan dagelijks komen distantiëren en excuseren voor de uitwassen van het zionistisch extremisme dat dagelijks slachtoffers maken.
Zoals ik al eerder schreef, amper een paar posts terug, zou ik �*l het mogelijke doen om mijn rechtgeaarde zaak niet te laten diskrediteren door extremisten die hierdoor mijn tegenstanders van gratis munitie voorzien. Ik zou er klaar, luid en duidelijk én herhaaldelijk afstand van nemen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Citaat:
Oh en mits jij het Vlaams-Nationalisme over dezelfde kamt scheert als nazisme, scheer ik het jodendom voortaan ook maar over dezelfde kam met het zionistisch nationalisme.
Ik scheer helemaal niets. Ik ben neutraal tegenover de Vlaamse onafhankelijkheid. Ik stel enkel vast dat een SS-symbool wordt goedgepraat en geminimaliseerd als zijnde "een laagje verf".

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 juli 2008 om 09:04.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 08:58   #528
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin natuurlijk. Of beter : de natte droom van de captains van de Holocaust-industrie. Sluit goed aan bij de bewuste beschadingingscampagnes die de FDF en télé Mille Collines RTBF voeren.
Maar de perceptie van Vlaanderen in het buitenland is natuurlijk gans anders.
Zeg Pick Nick, waarom voel jij je nu zo op je pik getrapt? Heb je soms last van een slecht geweten?

Je bent overigens niet alleen, want anders zou deze topic niet op nauwelijks drie dagen tijd, zich reeds 527 replieken en 6592 pageviews voortslepen. Dit zou wel eens een nieuw record voor PB kunnen worden. Een vulkaanuitbarsting van verontwaardiging van Vlamingen die zich al dan niet met het SS-embleem boven de inkomdeur van De Beest verbonden voelen.

Laatst gewijzigd door roskam : 27 juli 2008 om 09:00.
Oud 27 juli 2008, 09:01   #529
Pick Nick
Banneling

Standaard

Toen in september 2007 joodse neonazi's werden opgepakt in Jeruzalem en dat in de pers werd uitgesmeerd, hebben de Pietjes, Esperanzas, Roskams dan hun beklag in het lang en breed gemaakt op dit forum en er zich uitdrukkelijk van gedistantieerd?
Oud 27 juli 2008, 09:04   #530
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen in september 2007 joodse neonazi's werden opgepakt in Jeruzalem en dat in de pers werd uitgesmeerd, hebben de Pietjes, Esperanzas, Roskams dan hun beklag in het lang en breed gemaakt op dit forum en er zich uitdrukkelijk van gedistantieerd?
Het verband met de SS-pub De Beest ontgaat me volkomen. Bestaat er nog een topic over? Dan zal ik d�*�*r - en niet hier - mijn commentaar plaatsen.
Oud 27 juli 2008, 09:05   #531
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet direct de relevantie.
Oud 27 juli 2008, 09:09   #532
Pick Nick
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Zoals ik al eerder schreef, amper een paar posts terug, zou ik �*l het mogelijke doen om mijn rechtgeaarde zaak niet te laten diskrediteren door extremisten die hierdoor mijn tegenstanders van gratis munitie voorzien.

Je wil het maar niet begrijpen hé. Je blijft die tooghangers op dezelfde lijn zetten met Vlaams-Nationalisten en omgekeerd. Maar bewijs het eens : wat hebben beiden met elkaar te maken? Die tooghangers hebben zoveel met Vlaams-Nationalisme te maken als jij te maken hebt met de joodse neonazi's waarover ik het in mijn eerdere post had.

Citaat:
Ik zou er klaar, luid en duidelijk én herhaaldelijk afstand van nemen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?Ik scheer helemaal niets. Ik ben neutraal tegenover de Vlaamse onafhankelijkheid. Ik stel enkel vast dat een SS-symbool wordt goedgepraat en geminimaliseerd als zijnde "een laagje verf".
Niemand praat een SS-teken goed. Wat niet goed gepraat wordt is de link die bepaalde provocateurs blijvend willen leggen tussen dat SS-teken of diegenen die ze schilderde en de Vlaams-Nationalisten. Tegen dat soort platvloerse verdachtmakingen verzet ik mij, door de provocateurs met een koekje van eigen deeg te serveren.
Oud 27 juli 2008, 09:11   #533
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg Pick Nick, waarom voel jij je nu zo op je pik getrapt? Heb je soms last van een slecht geweten?

Om dezelfde reden als jij je op de pikt getrapt voelt als ik jou associeer met zionistische nationalisten (en het bloed dat dagelijks aan hun handen kleeft) en met de joodse neonazi's die vorig in Jeruzalem werden opgepakt. Heb jij soms last van een slecht geweten? Kleeft er bloed aan jouw handen?
Oud 27 juli 2008, 09:13   #534
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verband met de SS-pub De Beest ontgaat me volkomen. Bestaat er nog een topic over? Dan zal ik d�*�*r - en niet hier - mijn commentaar plaatsen.
Post liever uw distantiëringen hier die je ivm daarmee gemaakt hebt. Want je hebt gezelf toch gedistantieerd tgo dat volk, neem ik aan?
Oud 27 juli 2008, 09:20   #535
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie niet direct de relevantie.
Ik wel.
Waar blijft je distanciëring? Of zeg me eerder waar je die toendertijd op dit forum gepost hebt want ik neem aan je je verontwaardiging toen uitgedrukt hebt. En zo niet, vertel dan maar eens waarom 1 Vlaamse neo-nazi (de cafe-uitbater) zo veel aandacht van je krijgt terwijl een groep joodse neonazi's, die in de boeien werden geslagen omwille van hun extreem geweld, dat niet van je kregen/krijgen?
Oud 27 juli 2008, 09:57   #536
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wel.
Waar blijft je distanciëring? Of zeg me eerder waar je die toendertijd op dit forum gepost hebt want ik neem aan je je verontwaardiging toen uitgedrukt hebt. En zo niet, vertel dan maar eens waarom 1 Vlaamse neo-nazi (de cafe-uitbater) zo veel aandacht van je krijgt terwijl een groep joodse neonazi's, die in de boeien werden geslagen omwille van hun extreem geweld, dat niet van je kregen/krijgen?
Jij mag van mij altijd de één of andere zelfhatende Jood opvoeren, maar in tegenstelling tot wat in Israël een grote uitzondering is (jouw info daaromtrent moet ik nog natrekken), is de associatie van de Vlaamse Beweging met het verheerlijken van de ideologie van het Derde Rijk eerder regel en dat werd door de affaire rondom De Beest andermaal intriest maar overduidelijk aangetoond. Deze draad, en mensen zoals jij met je niet-ontkennende commentaren, werkt aan dat vieze imago dat de Vl. Beweging nog altijd meezeult, flink aan mee.

De Beest - Hèt SS-Beest - is nog altijd niet dood maar lijkt daarentegen nog steeds springlevend, zij het dan dat het zich tijdelijk in de catacomben heeft teruggetrokken, althans toch wat ons land betreft. Laat het daar nog maar lange tijd weghongeren, ver weg van de beschaafde wereld en de democratische rechtstaat.
Oud 27 juli 2008, 10:15   #537
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Er kleeft dagelijks bloed aan onze handen? Ik heb nog nooit iemand vermoord. In het laatste incident is de Israëlische soldaat in kwestie (dat rubbere kogel gedoe) veroordeeld. Samir Kuntar wordt als held beschouwd door de Libanese regering en de Palestijnse media wil nog een miljoen meet Samir Kuntars (die in Israël gezellig in de bak heeft kunnen zeten). Kwestie van morele waarden?

Maargoed.

Wat hebben Joden die zich verontwaardigd voelen over een nazi-teken (hun goed recht), te doen met wat Joden elders schuldig aan zouden zijn? Helemaal niets.

Ik snap weinig van het Vlaams-nationalisme, daarom ben ik ook op dit forum gekomen. Wat ik mij afvraag is dit: waarom zou een Vlaams-nationalist zich verontwaardigd voelen als Joodse medeburgers zich ergens aan storen? Als er een grote swastika op straat zou worden geschilderd in mijn stad verwacht ik van de normale Nederlander zoals mijzelf om zich daarvan te distantieren. Niet een reactie geven van: wat zitten jullie te zeiken op onze beweging, die Joden in Israël, die zijn pas erg!

Die neo-nazi "Joden" uit Israël waren Russen die daar zitten omdat ze toevallig één Joodse oma of opa hebben. Ze herinneren zich uit hun peutertijd dat oma een mezuza aan deurpost had, that's it. Het zijn economische immigranten die Joodse mensen aanvielen (en ook gastarbeiders). Zij mogen van mij alle media aandacht krijgen.

Laatst gewijzigd door BenIsaac : 27 juli 2008 om 10:18.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 10:26   #538
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je er toch op aandringt heb ik me terug geïnformeerd.

Het ging hier om acht neonazi's, waaronder drie minderjarigen, die samen met hun 19-jarige leider Eli Buanitov, gekend als 'Nazi Eli', De Beest hadden uitgehangen. Buanitov in een gesprek: "I won't have kids. My grandfather is half jid, so that this piece of trash doesn't have ancestors with even the smallest percent of Jewish blood." Blijkbaar is deze idioot in het verkeerde land aanbeland. Als hij zijn natte droom werkelijk wil maken, zal hij lange tijd de handen vol hebben in de Joodse staat.

Het gaat hier om - op één uitzondering na - allemaal om niet-Joodse immigranten afkomstig uit de voormalige Sovjet-Unie, die dankzij de Israëlische Wet op de Terugkeer, zich in de Joodse staat mochten vestigen. Onnodig te vermelden dat er sindsdien andermaal luide stemmen opgaan om aan die Wet op de Terugkeer te sleutelen. Bij huiszoeking werd tevens 720 gram explosieven gevonden, alsook 4 kilo buskruit en ander materiaal om bommen te maken. Ik denk niet dat die kerels vlug zullen vrijkomen.

Laatst gewijzigd door roskam : 27 juli 2008 om 10:31.
Oud 27 juli 2008, 10:26   #539
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij mag van mij altijd de één of andere zelfhatende Jood opvoeren, maar in tegenstelling tot wat in Israël een grote uitzondering is (jouw info daaromtrent moet ik nog natrekken), is de associatie van de Vlaamse Beweging met het verheerlijken van de ideologie van het Derde Rijk eerder regel
alleen in het hoofd van de Holocaust-industrie-calimero's.

Citaat:
en dat werd door de affaire rondom De Beest andermaal intriest maar overduidelijk aangetoond.
Dat het blijven uitmelken van de Holocaust-industrie nog in de 21ste eeuw gebeurt door Calimero's die dan dan nog uiterst bekrompen selectief te werk gaan, bewijst duidelijk dat het nog zeer zijn nut heeft En of! Het dient in de eerste plaats om de aandacht af te leiden van de werkelijke hedendaagse gruweltoestanden waar de slachtoffers van weleer nu uitblinken als de nieuwe beulen. Het dient om de westerling die kritiek heeft op de mensenrechtenschendingen die gepleegd worden door joden de mond te snoeren, want niets is zo gemakkellijk dan de boodschapper ongefundeerd te linken aan wat een kleine minderheid van Vlamingen in een ander tijdperk gedaan hebben en niets is zo gemakkelijk om ze te culpabiliseren. Het is de uitgelezen taktiek van de lafheid.
Nietemin begint in Europa zo langzamerhand die uiterst hypocriete intimidatiepogingen hun effect te verliezen.
Normaal, hoe geloofwaardig is men nog als men hysterie kweekt over zo'n fait-divers en tegelijktijd zwijgt en de andere kant opkijkt voor de dagdagelijkse gruwels van joodse extremisten. Tja, dan kan je niet anders dan denken van ga het extremisme in uw eigen rangen eerst eens opkuisen ipv hier betweterig de gespeelde verontwaardiging op te voeren om een letter.

Citaat:
Deze draad, en mensen zoals jij met je niet-ontkennende commentaren, werkt aan dat vieze imago dat de Vl. Beweging nog altijd meezeult, flink aan mee.
Ik post geen niet-ontkennende commentaren. Ik ontken enkel de link tussen de Vlamingen en Vlaams-nationlisten en het schilderwerk van 1 kroegbaas.
Zeg eens, welke rol speelt die kroegbaas in het Vlaams-Nationalisme?

Citaat:
De Beest - Hèt SS-Beest - is nog altijd niet dood maar lijkt daarentegen nog steeds springlevend, zij het dan dat het zich tijdelijk in de catacomben heeft teruggetrokken, althans toch wat ons land betreft. Laat het daar nog maar lange tijd weghongeren, ver weg van de beschaafde wereld en de democratische rechtstaat.

Het beest zit ver weg van de beschaafde wereld bloed te spillen en terreur te zaaien aan de Muur van de Schaamte in een land dat Israel heet.
Oud 27 juli 2008, 10:27   #540
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je er toch op aandringt heb ik me terug geïnformeerd.

Het ging hier om acht neonazi's die samen met hun 19-jarige leider Eli Buanitov, gekend als 'Nazi Eli', De Beest hadden uitgehangen. Buanitov in een gesprek: "I won't have kids. My grandfather is half jid, so that this piece of trash doesn't have ancestors with even the smallest percent of Jewish blood." Blijkbaar is deze idioot in het verkeerde land aanbeland. Als hij zijn natte droom werkelijk wil maken, zal hij lange tijd de handen vol hebben in de Joodse staat.

Het gaat hier om - op één uitzondering na - allemaal om niet-Joodse immigranten afkomstig uit de voormalige Sovjet-Unie, die dankzij de Israëlische Wet op de Terugkeer, zich in de Joodse staat mochten vestigen. Onnodig te vermelden dat er sindsdien andermaal luide stemmen opgaan om aan die Wet op de Terugkeer te sleutelen.

Waar blijft je distanciëring tgo die ene joodse uitzondering?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be