Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2010, 14:26   #521
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ik denk dat je een letter vergeten bent. Het moet Revolutie zijn. Dan klopt het weer en komt jouw natte droom in je signatuur ook weer uit.
Uw vraag was of er evolutie was. Mijn antwoord daarop is 'ja' en ik staaf dat met wat elementen.

Jouw antwoord daarop is een ballon met lucht.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 15:32   #522
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat er een wereld van verschil is tussen de periode voor en die na Mohammed. Dus, ja, er is evolutie.
Ik denk dat er dynamiek is tussen Soennisme, Sjiisme, Khawarij, Soefisme, Koranische, Alevitisme, Ahmaddiya enz. Dus, ja, er is evolutie.
Ik denk dat er zowel binnen als buiten de islam in de regio bijzonder veel gebeurd is en dus ja, er is evolutie.
Me dunkt dat er niet veel verschil is in de Islamwereld vandaag en ten tijde van mohammed. En dat de dynamiek tussen de genoemde strekkingen vooral beschreven kan worden als bomaanslagen, gruwel en massamoorden.
Evolutie my ass.
Oud 4 november 2010, 16:19   #523
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Me dunkt dat er niet veel verschil is in de Islamwereld vandaag en ten tijde van mohammed. En dat de dynamiek tussen de genoemde strekkingen vooral beschreven kan worden als bomaanslagen, gruwel en massamoorden.
Evolutie my ass.
Het bestaan van al die strekkingen vormt nu net een van de grootste verschillen met de tijd van Mohammed.

Laatst gewijzigd door abou Anis : 4 november 2010 om 16:19.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 16:55   #524
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Evolutie my ass.

typische poldermentaliteit

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 17:12   #525
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het bestaan van al die strekkingen vormt nu net een van de grootste verschillen met de tijd van Mohammed.
De grote karavanen (waarbij de mensen hun volledige kapitaal in die handelswaren stopten) die ze konden overvallen zijn natuurlijk ook verdwenen. Nu is het de beurt aan sociale opvangnetten waar een raid op kan gedaan worden.

Zo héél veel verschil zie ik toch niet zitten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 november 2010 om 17:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 18:01   #526
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De grote karavanen (waarbij de mensen hun volledige kapitaal in die handelswaren stopten) die ze konden overvallen zijn natuurlijk ook verdwenen. Nu is het de beurt aan sociale opvangnetten waar een raid op kan gedaan worden.

Richt dan uw pijlen op de grote 'handelaars' die nu hun pijlen op de Sociale Zekerheid richten. Zullen we beginnen bij de autochtone Vlaamse industriekaste, bij de zionistische lobbyisten in ons land of bij de Russische en Albanese maffia?
Oud 4 november 2010, 18:32   #527
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Richt dan uw pijlen op de grote 'handelaars' die nu hun pijlen op de Sociale Zekerheid richten. Zullen we beginnen bij de autochtone Vlaamse industriekaste, bij de zionistische lobbyisten in ons land of bij de Russische en Albanese maffia?
staan die ook allemaal aan den dop?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 18:43   #528
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die runnen den dop. Die bepalen immers hoeveel volk daar staat.
Oud 4 november 2010, 23:30   #529
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik gok dat het weer de schuld is van het Vl Belang,de VS, de joden en misschien ook wel het NVA
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 23:56   #530
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik gok dat het weer de schuld is van het Vl Belang,de VS, de joden en misschien ook wel het NVA
Het is inderdaad een aanvaard idee onder economen dat de werkloosheid recht evenredig is aan de inflatie, en dat werkloosheid bestreden zou kunnen worden door inflatie te verhogen en/of publieke investeringen te organiseren.

Helaas voor de werklozen snijden beide oplossingen in de winsten van de kapitalisten. Daarom ook dat men in dit land en in de rest van de Westerse wereld kiest voor de hoge werkloosheid. De mensen die zulke keuzes maken (waaronder de N-VA) zitten in dezelfde netwerken als de angelsaksische bankiers en politici, de zionistische lobbyisten en het Europese grootkapitaal. Als u graag het woord 'schuld' gebruikt, dan is uw uitleg volkomen juist. Ja, het is de schuld van VS-politici en dito economen, van de zionisten en van het N-VA*. Zij zijn het immers die bepalen hoeveel mensen er werkloos zijn. De schuld van de joden is het natuurlijk evenmin als het de schuld van de VS-burgers is. Velen onder hen zijn het immers fundamenteel oneens met de gevoerde koers in de VS en in Israël, zijn het slachtoffer van het criminele beleid van hun geldelijke elites en zullen dat in de nabije toekomst nog meer dan ooit beseffen.

* Al moet ik toegeven dat de N-VA-retoriek minder ver gaat in de zionistische logica dan andere partijen. Hun politieke praktijk is echter nog steeds dezelfde als die van de overige 'staatsmannen'. Op sociaal-economisch vlak (waar het hier om gaat) zijn ze objectieve bondgenoten.

Laatst gewijzigd door Andy : 5 november 2010 om 00:00.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 00:22   #531
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy
Het is inderdaad een aanvaard idee onder economen dat de werkloosheid recht evenredig is aan de inflatie, en dat werkloosheid bestreden zou kunnen worden door inflatie te verhogen en/of publieke investeringen te organiseren.
Indien de werkloosheid maar hoog genoeg blijft vechten de mensen om werk te behouden, eerder dan voor betere voorwaarden; dat remt "inflatoire looneisen" af (en dus ook inflatie) en duwt de vakbonden en links in het defensief.
D�*t klinkt wel als muziek in de oren van ondernemers, of ze nu joods, katholiek of protestant, vlaams of amerikaans zijn.

Toeval dat de standpunten van blok en NVA nogal patroonsgenegen zijn?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2010 om 00:23.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 11:57   #532
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik denk EERDER dat de werkloosheid rechtevenredig is met de werkloosuitkeringen.
Onlangs las ik een artikel dat er grote vraag was in de bakkerij sector. Brood rondbrengen. Maar niemand wil om 4 -5 's ochtens opstaan om het te doen.
Oud 5 november 2010, 11:59   #533
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

U beweert dat er een georganiseerde overval op de sociale zekerheid bezig is door een welbepaalde bevolkingsgroep? U kunt dat vast hard maken met bewijzen. Of niet?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 19:14   #534
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...01105_Pakistan

terug ontopic...
Oud 5 november 2010, 22:38   #535
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Enerzijds ben je het standpunt genegen dat de moslims - of althans de islam - als geheel een probleem vormen. Je stelt het dan voor alsof de islam een homogene godsdienst is waarbij zowat alle moslims een geheime agenda delen.

Anderzijds is hier een topic waaruit zou moeten blijken dat moslims elkaar afmaken en dat voor hen de normaalste zaak ter wereld is.

Van twee dingen één: ofwel is de islam as such een probleem en zijn zowat alle moslims bezig met de geheime agenda ervan uit te voeren en primeert voor hen het dogma van de godsdienst.
ofwel stel je met mij vast dat zich bekennen tot de islam voor andere moslims geen enkele garantie biedt op een lang leven of respect voor fysieke integriteit omdat voor moslims - zoals voor andere mensen - de politieke agenda zwaarder weegt dan wat in de koran staat en hoe anderen dat interpreteren.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 november 2010 om 22:39.
Oud 5 november 2010, 23:48   #536
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Als je je aan de feitelijke gebeurtenissen houdt, is het antwoord op die vraag niet zo moeilijk.
Als islamieten elkaar niet naar het leven staan en niet onderling sterk verdeelt zijn heb je een antwoord. Zijn ze dat echter wel dan heb je ook een antwoord.
In niet alle gevallen ligt de grenslijn zo scherp, met uitzondering van de Israël situatie.
Ipso facto regardeert de hele problematiek van de Islam en alles wat daar omheen hangt ons niet. Zolang we de zaken gescheiden kunnen houden en ervoor zorgen dat hun religieus/politiek getinte onderwerpen hun eigen grondgebied niet overschrijden en verlaten om hier ergens in het westen geprojecteerd te worden.
Maar het is iedere keer de VS die zich per se met die aangelegenheden wil inlaten en daardoor een ernstige bron van destabilisatie is. Wellicht is dat ook hun politieke opzet. Maar dat houdt dan niet automatisch in dat wij die politiek moeten volgen.
Oud 6 november 2010, 02:41   #537
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Enerzijds ben je het standpunt genegen dat de moslims - of althans de islam - als geheel een probleem vormen. Je stelt het dan voor alsof de islam een homogene godsdienst is waarbij zowat alle moslims een geheime agenda delen.

Anderzijds is hier een topic waaruit zou moeten blijken dat moslims elkaar afmaken en dat voor hen de normaalste zaak ter wereld is.

Van twee dingen één: ofwel is de islam as such een probleem en zijn zowat alle moslims bezig met de geheime agenda ervan uit te voeren en primeert voor hen het dogma van de godsdienst.
ofwel stel je met mij vast dat zich bekennen tot de islam voor andere moslims geen enkele garantie biedt op een lang leven of respect voor fysieke integriteit omdat voor moslims - zoals voor andere mensen - de politieke agenda zwaarder weegt dan wat in de koran staat en hoe anderen dat interpreteren.
je lult wat, je mag altijd die links geven waarop ik de islam veroordeel... waar ik echter niet mee om kan zijn de verachtelijke regimes alla Saddam of de Taliban deze topic gaat over moslims die andere moslims vermoorden en het door mij geplaatste artikel gaat hierover. Zo heb ik niet de aanslag op de kerk van enkele dagen geleden geplaatst hoewel er ook hier moslims werden gedood door andere (terroristen) moslims
Oud 6 november 2010, 11:26   #538
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Dixie;5077699]je lult wat, je mag altijd die links geven waarop ik de islam veroordeel...

Ik schrijf zeer genuanceerd

Citaat:
Enerzijds ben je het standpunt genegen dat de moslims - of althans de islam - als geheel een probleem vormen
Dat is niet hetzelfde als 'veroordelen'.

waar ik echter niet mee om kan zijn de verachtelijke regimes alla Saddam of de Taliban

Hoe iemand erin kan slagen om die twee zo verschillende rehimes op één hoop te gooien, begrijp ik absoluut niet.

Citaat:
deze topic gaat over moslims die andere moslims vermoorden
En wat wil men daarmee angetoond hebben?

Het eenvoudige feit dat sommige moslims bereid en in staat zijn andere moslims te doden, toont aan dat ze aan het moslim-zijn minder belang hechten dan aan de politieke tegenstellingen.

In die zin is de hele topic nietszeggend.

Oud 6 november 2010, 13:21   #539
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, dagelijkse kost in de moslimwereld.

In dit geval wordt een volle moskee tot ontploffing gebracht.

Een massamoord om u tegen te zeggen, en dan laten we even de schennis der eigen Heilige plaatsen terzijde...
Oud 6 november 2010, 13:43   #540
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De bloeddorst van de Islamieten blijft onverzadigd. Vandaag weer onschuldige burgers vermoord, weer in een moskee, weer eens door eigen Islamieten.

Alleen al in Pakistan hebben de Islamieten dit jaar zo'n 3800 eigen burgers geslacht via aanslagen in moskeeën en op drukke marktplaatsen. De broederschap heeft er een vrij eigenaardige betekenis...

Zeker drie doden na nieuwe aanslag op Pakistaanse moskee

Laatst gewijzigd door Antoon : 6 november 2010 om 13:44.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be