![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wanneer u dat eerst zelf opwerpt, brengt u dat in de publieke sfeer. Nu niet klagen dat het "privé" is. Graag had ik toch nog antwoord gehad op de vraag of België, dan wel europa een "cultuur" hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Xenofobe Vlaanderen... allez vooruit. Hoe komt het dan dat we zoveel allochtonen hier hebben rondlopen? Hoe komt het dat de instroom pseudo-asielzoekers zo buitengewoon groot is in België? De nieuwkomer moet de cultuur van het land waar hij vertoeft, minstens aanvaarden. Gebeurt dit niet, ontwikkelt zich een tegencultuur die zal 'botsen'. Integratie is en blijft het sleutelwoord. Zij die dat niet wensen, hebben hier niks te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Verwerpt u ook onderdelen van de "islamitische cultuur"?? Of aanvaardt u deze integraal? Of misschien bestaat deze gewoon niet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk verzet zij zich als plots enkele bekrompen geesten haar de les willen spellen omdat zij geen rekening houdt met de ramadam. Dat moet zij toch ook helemaal niet!
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 6 september 2010 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het gaat hier echt wel over meer dan "bendegevoel". Het gaat om het zich buiten de rechtsorde van land plaatsen omdat de instellingen van dit land niet als legitiem beschouwd worden (want niet islamitisch). Dit fenomeen bestaat wel degelijk. Het is niet universeel. Maar het bestaat. U denkt veel te zwart/wit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Snap je'm, Artisjok? 't Is weer een doordenker van formaat, hè? (terloops, voor wat je gisteren niet snapte: je had op de link moeten klikken)
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarmee ik niet bedoel dat je een leiband op het oog had, eerder andersom, lijkt me; maar zie je hoe dicht we in de buurt komen van hoe het niet moet?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Meer nog, zulke "confrontaties" zijn goed voor haar ontwikkeling: zo leert ze zelf grenzen aangeven. Als ik sommigen hier bezig hoor, moeten scholen vooral kinderen en jongeren niet confronteren met om het even welke "moeilijkheid". Volgens mij lever je op die manier makke schapen af i.p.v. weerbare volwassenen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij leeft niet in een afgesloten bubbel, zo op je eentje hé. Je bent evenzeer het product van u tijd. En van de verwezenlijkingen en evoluties van de afgelopen 200 jaar. Dingen jij nu zo evident vindt en waarvan je denkt dat je het zo op je eentje klaart, daar hebben mensen voor gestreden hoor. Rechten zijn nooit aan mensen cadeau gegeven maar afgedwongen na strijd. Als we vandaag menen dat we vrij, geeduceerd en geemancipeerd zijn, is dat dankzij de strijd van sociale en emancipatorische bewegingen. Als het collectief er niet was, dan zou de individu er ook niet zijn. Denk daar maar eens over na vooraleer ge 'bijt' in de hand die jou voedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goh en als we de islam zijn gang laten gaan dan worden we 500 jaar terug den tijd ingesmeten. Maar dat zal je varkensworst wezen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik me aan ergerde, was de opmerking van stylo_ben die haar het volgende verwijt : Quote Je hebt blijkbaar een zeer bekrompen en enge 'goesting' vermits je zo onverdraagzaam zijt.Unquote Dat vind ik een zeer onterechte en flauwe opmerking.
![]() |
![]() |
#537 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In het andere geval maak je je compleet belachelijk. Jij zei dat de sint voortaan geen kruis meer droeg om de allochtonen niet voor het hoofd te stoten. ik heb dan gezocht naar fotos op het net en heb er ook gevonden van sinten Met kruis en MET allochtone kinderen erbij. Zo had ik uw goedkope beweringen zonder moeite helemaal ontkracht. En wat is uw repliek nu? dat ik fotos vervals? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
maar langs de andere kant, je moet ook niet hysterisch staan gillen dat de islam ons komt kapot maken, en in alle moslims (zonder onderscheid, zonder nuances) een soldaat zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |