Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2010, 09:55   #521
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Sta me vrij daar niet op te reageren. Ik vind niet dat iemand hier op het forum daar zaken mee heeft.

Rammel eens met een ander zn voeten. Hetgeen jij opnoemt daar is niks 'vlaams' aan hoor. Ik hoop dat u dat ook wel beseft meid.

Wanneer u dat eerst zelf opwerpt, brengt u dat in de publieke sfeer. Nu niet klagen dat het "privé" is.

Graag had ik toch nog antwoord gehad op de vraag of België, dan wel europa een "cultuur" hebben?
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 10:01   #522
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Same here.
Het xenofobe trekje van de Vlaming laat ik met veel plezier achter mij, en ook het kleinburgerlijke van sommigen verwerp ik.

Uiteindelijk heeft iedereen nog altijd de vrijheid om van de cultuur over te nemen wat hem of haar het beste ligt en te verwerpen wat hij of zij wenst.

Muntthee is bv niet iets typisch vlaams, maar ik vind het wel lekker.
Hopelijk is dat toegelaten van de cultuurknuffelende vlaming en wordt dat niet aanzien als een verdringen van voorgenoemde cultuur door die van de Islam.

Xenofobe Vlaanderen... allez vooruit. Hoe komt het dan dat we zoveel allochtonen hier hebben rondlopen? Hoe komt het dat de instroom pseudo-asielzoekers zo buitengewoon groot is in België?

De nieuwkomer moet de cultuur van het land waar hij vertoeft, minstens aanvaarden. Gebeurt dit niet, ontwikkelt zich een tegencultuur die zal 'botsen'. Integratie is en blijft het sleutelwoord. Zij die dat niet wensen, hebben hier niks te zoeken.
Oud 6 september 2010, 10:04   #523
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, dat is alles. Ik voel me niet verplicht om te antwoorden naast de kwestie. Wat had je verwacht? Dat ik zou discussiëren; tot een frank effen; in hoeverre FC de kampioenen, discobitchen, het materialisme, de manier waarop vrouwen voorgesteld worden in publiciteit e.d.. Racisme, roddel en achterklap, fiscale fraude en zwartwerk, het "sociaal dienstbetoon" van de politici, het "ons kent ons" of een envelop om een bouwdossier in orde te krijgen, ook aspecten zijn van "De Vlaamse cultuur"?

Mijn punt is
"Ik ben niet onverdeeld gelukkig met alle aspecten van de Vlaamse cultuur. Niet alle aspecten zijn onderdeel van mijn cultuur."
M.a.w. Een deel van die cultuur aanvaard ik; neem ik tot de mijne, een ander deel verwerp ik.
Is het gepermitteerd?
Maar dat is waarschijnlijk te lastig om op te antwoorden.

Wat wil je nog weten? Waarom ik "mijn volk" en "mijn cultuur" zelf kies.
Voor "mijn cultuur" is dit onderwijl wel duidelijk zeker?

Ik voel me bijvoorbeeld meer verbonden met de collega's op het werk (voor zover ze geld niet als het hoogste goed beschouwen) dan met een De Winter.
En dan heeft het geen belang of die collega Vlaming, Brusselaar of Waal is. Of van Marokkaanse, Rwandese, Vietnamese, Chileense, Congelese, Turkse, Italiaanse,... afkomst is. Dan heeft het geen belang of hij/zij Katholiek, Boedist, Jood, Moslim of atheïst is.

Verwerpt u ook onderdelen van de "islamitische cultuur"?? Of aanvaardt u deze integraal? Of misschien bestaat deze gewoon niet?
Oud 6 september 2010, 10:33   #524
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
a ha. nu zijn we er!

het probleem ligt dus niet aan het aantal moslims die er zijn, maar wel aan uw 'goesting'.

Je hebt blijkbaar een zeer bekrompen en enge 'goesting' vermits je zo onverdraagzaam zijt. Je 'goesting' verdraagt blijkbaar niets of zeer weinig.

Het probleem zit dus bij jou.
Hoe flauw! U kunt Ratatorsk helemaal niet beschuldigen van onverdraagzaamheid. Zij wil gewoon haar boterhammen opeten op school zoals ze altijd gedaan heeft en zoals decennia lang voor haar gebeurde.
Natuurlijk verzet zij zich als plots enkele bekrompen geesten haar de les willen spellen omdat zij geen rekening houdt met de ramadam. Dat moet zij toch ook helemaal niet!
Oud 6 september 2010, 10:35   #525
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is alles. Ik voel me niet verplicht om te antwoorden naast de kwestie. Wat had je verwacht? Dat ik zou discussiëren; tot een frank effen; in hoeverre FC de kampioenen, discobitchen, het materialisme, de manier waarop vrouwen voorgesteld worden in publiciteit e.d.. Racisme, roddel en achterklap, fiscale fraude en zwartwerk, het "sociaal dienstbetoon" van de politici, het "ons kent ons" of een envelop om een bouwdossier in orde te krijgen, ook aspecten zijn van "De Vlaamse cultuur"?

Mijn punt is
"Ik ben niet onverdeeld gelukkig met alle aspecten van de Vlaamse cultuur. Niet alle aspecten zijn onderdeel van mijn cultuur."
M.a.w. Een deel van die cultuur aanvaard ik; neem ik tot de mijne, een ander deel verwerp ik.
Is het gepermitteerd?
Maar dat is waarschijnlijk te lastig om op te antwoorden.

Wat wil je nog weten? Waarom ik "mijn volk" en "mijn cultuur" zelf kies.
Voor "mijn cultuur" is dit onderwijl wel duidelijk zeker?

Ik voel me bijvoorbeeld meer verbonden met de collega's op het werk (voor zover ze geld niet als het hoogste goed beschouwen) dan met een De Winter.
En dan heeft het geen belang of die collega Vlaming, Brusselaar of Waal is. Of van Marokkaanse, Rwandese, Vietnamese, Chileense, Congelese, Turkse, Italiaanse,... afkomst is. Dan heeft het geen belang of hij/zij Katholiek, Boedist, Jood, Moslim of atheïst is.
Bestaat er een cultuur op aarde waar u of gelijk wie "onverdeeld" gelukkig mee kan zijn? Dat moet u me eens vertellen, die cultuur wil ik wel eens leren kennen.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 6 september 2010 om 10:36.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 11:20   #526
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
wat jij zegt is misschien waar onder (criminele) jongeren onderling. Het is het bendegevoel.

maar kom ne niet wijsmaken dat de bredere maatschappij er ook zo over denkt!

zoals ik zei, wensdenken.
Het gaat hier echt wel over meer dan "bendegevoel". Het gaat om het zich buiten de rechtsorde van land plaatsen omdat de instellingen van dit land niet als legitiem beschouwd worden (want niet islamitisch). Dit fenomeen bestaat wel degelijk. Het is niet universeel. Maar het bestaat. U denkt veel te zwart/wit.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 11:26   #527
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Verwerpt u ook onderdelen van de "islamitische cultuur"?? Of aanvaardt u deze integraal? Of misschien bestaat deze gewoon niet?
Goeie vraag. Ik ben benieuwd naar het antwoord.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 11:28   #528
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat het niet genoeg is?
http://forum.politics.be/showthread....22#post4964422

Inderdaad; er werd reeds vernoemd FC de kampioenen, discobitchen, het materialisme, de manier waarop vrouwen voorgesteld worden in publiciteit e.d.. Racisme, roddel en achterklap, fiscale fraude en zwartwerk, het "sociaal dienstbetoon" van de politici, het "ons kent ons" of een envelop om een bouwdossier in orde te krijgen,... zijn ook aspecten van de Vlaamse cultuur.
Ik ben niet onverdeeld gelukkig met alle aspecten van de Vlaamse cultuur. Niet alle aspecten zijn onderdeel van mijn cultuur.

Je vernoemt het koloniale tijdperk niet, de collaboratie tijden de 2de wereldoorlog,....
Je vernoemt Eddy Wally, Bart Kaël en consoorten niet.

Ik kies "mijn volk" en "mijn cultuur" liever zelf.

Waarom is dat nog een chance?
Het is uw goed recht om niet onverdeeld gelukkig te zijn met alle aspecten van de Vlaamse cultuur, maar ik zie u hier NERGENS het bestaan van de Vlaamse cultuur ontkennen. Hoe kan je nu als allochtoon ook maar het minste respect hebben voor de Vlamingen als je het lef hebt om te stellen dat de Vlamingen GEEN cultuur hebben? Dat is waar het hier om draait. Het erbij sleuren van FC De kampioen en dergelijke is gewoon een manier om het in het belachelijke te trekken.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 12:11   #529
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Veel dingen die hier grappig genoemd worden, doen mij niet lachen, maar het feit dat deze vraag niet aan een mohammedaan, maar aan een Artisjok moet worden gesteld...lol:.

Snap je'm, Artisjok? 't Is weer een doordenker van formaat, hè? (terloops, voor wat je gisteren niet snapte: je had op de link moeten klikken)
Oud 6 september 2010, 12:16   #530
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

...als de linksen echt werk zouden maken van hun historische taak, de mensen emanciperen, dan zou ...
Ik ben blij dat ik mezelf geëmancipeerd heb, en daarvoor niet aan de leiband van een linkse heb gelopen.

Waarmee ik niet bedoel dat je een leiband op het oog had, eerder andersom, lijkt me; maar zie je hoe dicht we in de buurt komen van hoe het niet moet?
Oud 6 september 2010, 12:26   #531
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoe flauw! U kunt Ratatorsk helemaal niet beschuldigen van onverdraagzaamheid. Zij wil gewoon haar boterhammen opeten op school zoals ze altijd gedaan heeft en zoals decennia lang voor haar gebeurde.
Natuurlijk verzet zij zich als plots enkele bekrompen geesten haar de les willen spellen omdat zij geen rekening houdt met de ramadam. Dat moet zij toch ook helemaal niet!
Zij kan toch ook gewoon haar boterhammen opeten. Ik citeer haar even zelf:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk
In een katholieke school heeft geen enkele moslima tijdens de ramadam problemen dat wij daar onze bokes opeten wat natuurlijk de evidentie zelve is. Echter een paar geiten vind weer dat wij solidair moeten zijn met de moslima's tijdens ramadam. ik natuurlijk niet akkoord en zeg dat ik op een katholieke school en zlefs ergens anders absoluut niet solidair moet zijn vanwege een ander geloof en dat ik mijn bokes ette waar en wanneer ik wil in een refter.
De moslima's maken blijkbaar geen probleem, een paar (autochtone) "geiten" zagen. Alsof zagende geiten op school niet van alle tijden zijn. Als ik een euro zou gekregen hebben voor elke keer er een "geit" zaagde of een paljaske brutaal was, dan was ik intussen al stinkend rijk. Dat heet puberteit.

Meer nog, zulke "confrontaties" zijn goed voor haar ontwikkeling: zo leert ze zelf grenzen aangeven. Als ik sommigen hier bezig hoor, moeten scholen vooral kinderen en jongeren niet confronteren met om het even welke "moeilijkheid". Volgens mij lever je op die manier makke schapen af i.p.v. weerbare volwassenen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 12:42   #532
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik ben blij dat ik mezelf geëmancipeerd heb, en daarvoor niet aan de leiband van een linkse heb gelopen.

Waarmee ik niet bedoel dat je een leiband op het oog had, eerder andersom, lijkt me; maar zie je hoe dicht we in de buurt komen van hoe het niet moet?
Eigenlijk is dit wel een heel arrogante opmerking.

Jij leeft niet in een afgesloten bubbel, zo op je eentje hé.

Je bent evenzeer het product van u tijd. En van de verwezenlijkingen en evoluties van de afgelopen 200 jaar.

Dingen jij nu zo evident vindt en waarvan je denkt dat je het zo op je eentje klaart, daar hebben mensen voor gestreden hoor. Rechten zijn nooit aan mensen cadeau gegeven maar afgedwongen na strijd.

Als we vandaag menen dat we vrij, geeduceerd en geemancipeerd zijn, is dat dankzij de strijd van sociale en emancipatorische bewegingen.

Als het collectief er niet was, dan zou de individu er ook niet zijn. Denk daar maar eens over na vooraleer ge 'bijt' in de hand die jou voedt.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 12:51   #533
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
a ha. nu zijn we er!

het probleem ligt dus niet aan het aantal moslims die er zijn, maar wel aan uw 'goesting'.

Je hebt blijkbaar een zeer bekrompen en enge 'goesting' vermits je zo onverdraagzaam zijt. Je 'goesting' verdraagt blijkbaar niets of zeer weinig.

Het probleem zit dus bij jou.
Deze wijze woorden komen van een ...salonsos. Waarschijnlijk heeft hem geen kinderen en geen vaste vriendin. Hij orakelt alleen vanachter zijn pctje. Daar wil de salonsos zijn wil opdringen aan de rationele vlaming wiens kinderen en vrouw regelmatig onder vuur liggen door de onverdraagzame volgelingen van een pedofeet. Deze salonsos aarzelt niet om fotos van het web te plukken of eventueel zelf iets in elkaar te fruniken? Fotos uit zijn eigen salonsossen leven kan hij niet voorleggen. Mag ik dan eens goed lachen met uw redenaties. x 100000
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 12:52   #534
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is dit wel een heel arrogante opmerking.

Jij leeft niet in een afgesloten bubbel, zo op je eentje hé.

Je bent evenzeer het product van u tijd. En van de verwezenlijkingen en evoluties van de afgelopen 200 jaar.

Dingen jij nu zo evident vindt en waarvan je denkt dat je het zo op je eentje klaart, daar hebben mensen voor gestreden hoor. Rechten zijn nooit aan mensen cadeau gegeven maar afgedwongen na strijd.

Als we vandaag menen dat we vrij, geeduceerd en geemancipeerd zijn, is dat dankzij de strijd van sociale en emancipatorische bewegingen.

Als het collectief er niet was, dan zou de individu er ook niet zijn. Denk daar maar eens over na vooraleer ge 'bijt' in de hand die jou voedt.

Goh en als we de islam zijn gang laten gaan dan worden we 500 jaar terug den tijd ingesmeten. Maar dat zal je varkensworst wezen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 13:47   #535
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik heb inderdaad even moeten nadenken: over het verband met mijn woorden. We gebruiken de term "emancipatie" niet helemaal gelijk. Jij bedoelt o.m. het onderwijssysteem dat door het establishment is opgezet, leerplicht enz. OK, allemaal nuttig geweest, en soms een voorwaarde voor de volgende stap, die ik mede bedoelde: daarvan loskomen. Ik bedoelde ook loskomen van culturele vooroordelen, pardon, "multiculturele" zal gemakkelijker te begrijpen zijn.
Oud 6 september 2010, 14:24   #536
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zij kan toch ook gewoon haar boterhammen opeten. Ik citeer haar even zelf:

De moslima's maken blijkbaar geen probleem, een paar (autochtone) "geiten" zagen. Alsof zagende geiten op school niet van alle tijden zijn. Als ik een euro zou gekregen hebben voor elke keer er een "geit" zaagde of een paljaske brutaal was, dan was ik intussen al stinkend rijk. Dat heet puberteit.

Meer nog, zulke "confrontaties" zijn goed voor haar ontwikkeling: zo leert ze zelf grenzen aangeven. Als ik sommigen hier bezig hoor, moeten scholen vooral kinderen en jongeren niet confronteren met om het even welke "moeilijkheid". Volgens mij lever je op die manier makke schapen af i.p.v. weerbare volwassenen.
Mee eens. Het waren niet de moslima’s die problemen maakten maar de linkse geitenwollensokkendraagsters. En ik vermoed ook wel dat Ratatorsk mondig genoeg is om haar mannetje te staan.
Waar ik me aan ergerde, was de opmerking van stylo_ben die haar het volgende verwijt :
Je hebt blijkbaar een zeer bekrompen en enge 'goesting' vermits je zo onverdraagzaam zijt.Unquote
Dat vind ik een zeer onterechte en flauwe opmerking.
Oud 6 september 2010, 14:43   #537
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Deze wijze woorden komen van een ...salonsos. Waarschijnlijk heeft hem geen kinderen en geen vaste vriendin. Hij orakelt alleen vanachter zijn pctje. Daar wil de salonsos zijn wil opdringen aan de rationele vlaming wiens kinderen en vrouw regelmatig onder vuur liggen door de onverdraagzame volgelingen van een pedofeet. Deze salonsos aarzelt niet om fotos van het web te plukken of eventueel zelf iets in elkaar te fruniken? Fotos uit zijn eigen salonsossen leven kan hij niet voorleggen. Mag ik dan eens goed lachen met uw redenaties. x 100000
als je mij ervan beschuldigt fotos te vervalsen, moet je dat hard kunnen maken.

In het andere geval maak je je compleet belachelijk.

Jij zei dat de sint voortaan geen kruis meer droeg om de allochtonen niet voor het hoofd te stoten.

ik heb dan gezocht naar fotos op het net en heb er ook gevonden van sinten Met kruis en MET allochtone kinderen erbij. Zo had ik uw goedkope beweringen zonder moeite helemaal ontkracht.

En wat is uw repliek nu? dat ik fotos vervals?

Oud 6 september 2010, 14:48   #538
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Mee eens. Het waren niet de moslima’s die problemen maakten maar de linkse geitenwollensokkendraagsters. En ik vermoed ook wel dat Ratatorsk mondig genoeg is om haar mannetje te staan.
Waar ik me aan ergerde, was de opmerking van stylo_ben die haar het volgende verwijt :
Je hebt blijkbaar een zeer bekrompen en enge 'goesting' vermits je zo onverdraagzaam zijt.Unquote
Dat vind ik een zeer onterechte en flauwe opmerking.
Daar heb je absoluut een punt. Verdraagzaamheid betekent natuurlijk niet dat je 'de ander' zijn/haar gewoonten moet overnemen en nog veel minder dat je de ander met fluwelen handschoenen moet aanpakken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2010, 14:52   #539
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Daar heb je absoluut een punt. Verdraagzaamheid betekent natuurlijk niet dat je 'de ander' zijn/haar gewoonten moet overnemen en nog veel minder dat je de ander met fluwelen handschoenen moet aanpakken.
ja! Je moet niet overnemen, je moet ook niet met fluwelen handschoenen pamperen

maar langs de andere kant, je moet ook niet hysterisch staan gillen dat de islam ons komt kapot maken, en in alle moslims (zonder onderscheid, zonder nuances) een soldaat zien.
Oud 6 september 2010, 14:59   #540
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja! Je moet niet overnemen, je moet ook niet met fluwelen handschoenen pamperen

maar langs de andere kant, je moet ook niet hysterisch staan gillen dat de islam ons komt kapot maken, en in alle moslims (zonder onderscheid, zonder nuances) een soldaat zien.
Dat heeft Ratatorsk helemaal niet gedaan, waar maakt u zich druk om?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be