Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 november 2010, 18:37   #521
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik lees dat N-VA de tekst grondig gaat analyseren uit respect voor het geleverde werk. Dat is een ongedekte sneer naar ongeveer alle Franstalige partijen samen. Maar als basis voor het vertrouwen....

Hoedanook : de NV-A gaat daarna vertellen wat ze wilt amenderen. CD&V gaat ook bespreken wat ze meent te moeten amenderen.

En Onkelinckx (of was het Milquet?) zei op de RTBF-radio dat de tekst wel als basis kon dienen om de zaken te bespreken mits een aantal amendementen worden ingevoerd.

compromistekst mijn ballen (pardon my French)
Natuurlijk is dat een compromistekst. Het bevat elementen waarover met iedereen is gesproken, en waarover hij de diverse standpunten kende. Op basis van die kennis heeft hij een BASIS tekst gemaakt waar iedereen nu de nodige opmerkingen kan over maken.
Ken jij iemand die een tekst kan maken die dadelijk door iedereen zal getekend worden? Zoietes gebeurt na lange onderhandelingen met alle partijen. Die kunnen pas binnenkort van start gaan.

Wat is dus je probleem?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 november 2010, 18:43   #522
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat hebben die meer als dertig jaar geleden al gedaan. Die wisten toen dat Belgie zou stoppen, net zoals men dat in het buitenland ook al een hele tijd weet.

Alleen de Vlaming die weet het niet...

Sommigen leren alleen door scha en schande.
Goh, vaak gebruik men als argument de onverschilligheid van de Vlaming tegenover de communautaire discussies. We hebben niet gestemd op de CD&V omwille van het krachtig communautair discours van Yves. Net zo min als we gestemd hebben op Bart omwille van diens communautair discours. En op 't Vlaams Blok/Belang wordt al jarenlang gestemd omdat wij nu eenmaal racisten en xenofoobjes zijn.
Welnu, dat argument van die onverschilligheid klopt als een bus, alleen zal het net zozeer gelden als straks 't onvermijdelijk op de kop van die Vlaming terechtkomt.
Bij leven en welzijn...
den ambetantsten is offline  
Oud 24 november 2010, 21:02   #523
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Natuurlijk is dat een compromistekst. Het bevat elementen waarover met iedereen is gesproken, en waarover hij de diverse standpunten kende. Op basis van die kennis heeft hij een BASIS tekst gemaakt waar iedereen nu de nodige opmerkingen kan over maken.
Ken jij iemand die een tekst kan maken die dadelijk door iedereen zal getekend worden? Zoietes gebeurt na lange onderhandelingen met alle partijen. Die kunnen pas binnenkort van start gaan.

Wat is dus je probleem?
Ik geloof mijn ogen niet. Meent u wat u hier schrijft?

De verkiezingen zijn reeds meer dan 5 MAANDEN voorbij, er is ondertussen tot in den treure onderhandeld.

Er zijn 'k weet niet hoeveel informateurs, preformateurs, conciliateurs, clarificateurs en ander onnozeleurs langs Laeken mogen rijden om uiteindelijk, na een aantal figuurlijke implosies en explosies tot reanimateur Van De Lanotte te komen die een compromis-tekst-van-de-laatste-kans moest schrijven met de minst uiteenlopende standpunten om de partijen proberen tot een akkoord te laten komen.

En dat zou niets meer zijn dan een opsomming van "elementen voor lange onderhandelingen die pas binnenkort van start kunnen gaan"?

U vraagt mij wat MIJN probleem is? Man, man. U zou uw berichten echt moeten herlezen voor u ze plaatst, hoor!

.

Laatst gewijzigd door Antoon : 24 november 2010 om 21:04.
Antoon is offline  
Oud 25 november 2010, 10:13   #524
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is dus je probleem?
Dat de verkiezingen reeds 5 maanden geleden waren en dat volgens u de lange onderhandelingen binnenkort pas van start gaan. Wat is er dan de voorbije 5 maanden gebeurd?

Als je 5 maanden discussieert over hoe je nu exact de onderhandelingen gaat aanvatten, dan is er een groot probleem. Vreemd dat u dit niet inziet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 25 november 2010, 12:55   #525
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Nieuwe verkiezingen komen er zeker aan. Als de onderhandelingen, een gevolg van het ellendige en verfoeide Belgische compromisdenken nog vier jaar voortduren, dan komen de grondwettelijk verkiezingen vanzelf in zicht.
Ernst Niessen is offline  
Oud 25 november 2010, 15:05   #526
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Nieuwe verkiezingen komen er zeker aan. Als de onderhandelingen, een gevolg van het ellendige en verfoeide Belgische compromisdenken nog vier jaar voortduren, dan komen de grondwettelijk verkiezingen vanzelf in zicht.
Zeg nu nog eens dat wij Belgen niet creatief zijn in 't bedenken van oplossingen voor onoplosbaar gewaande problemen!?
den ambetantsten is offline  
Oud 25 november 2010, 15:15   #527
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Zeg nu nog eens dat wij Belgen niet creatief zijn in 't bedenken van oplossingen voor onoplosbaar gewaande problemen!?
Ik ontzeg u geenszins de creativiteit om oplossingen voor onoplosbaar gewaande problemen te bedenken, maar wel de moed en de daadkracht om de gordiaanse knoop door te hakken.
Ernst Niessen is offline  
Oud 25 november 2010, 16:19   #528
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En zo verdween EddyBal van de discussie.
Oud 26 november 2010, 11:07   #529
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Probleem is dat verkiezingen, of ze nu aankomen of binnen vier jaar, helemaal niets zullen veranderen.

Hoe gaat dat dan? Wij blijven kiezen en de regering van lopende zaken blijft maar doorgaan?

Ik denk dat niemand echt weet hoe het verder moet.
Oud 26 november 2010, 11:23   #530
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

En voor wie nog altijd moest twijfelen, Kris Peeters vind de nota nadelgi voor Vlaanderen: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...6_Peeters_Nota

Ik gok op verkiezingen op 16 januari.
poekieJ is offline  
Oud 26 november 2010, 11:24   #531
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik geloof mijn ogen niet. Meent u wat u hier schrijft?

De verkiezingen zijn reeds meer dan 5 MAANDEN voorbij, er is ondertussen tot in den treure onderhandeld.

Er zijn 'k weet niet hoeveel informateurs, preformateurs, conciliateurs, clarificateurs en ander onnozeleurs langs Laeken mogen rijden om uiteindelijk, na een aantal figuurlijke implosies en explosies tot reanimateur Van De Lanotte te komen die een compromis-tekst-van-de-laatste-kans moest schrijven met de minst uiteenlopende standpunten om de partijen proberen tot een akkoord te laten komen.

En dat zou niets meer zijn dan een opsomming van "elementen voor lange onderhandelingen die pas binnenkort van start kunnen gaan"?

U vraagt mij wat MIJN probleem is? Man, man. U zou uw berichten echt moeten herlezen voor u ze plaatst, hoor!

.
U stelt dat de tekst geen compromistekst zou zijn. Dat is ze wel. Ik heb dit dan ook uitgelegd.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 26 november 2010, 11:25   #532
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
En voor wie nog altijd moest twijfelen, Kris Peeters vind de nota nadelgi voor Vlaanderen: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...6_Peeters_Nota

Ik gok op verkiezingen op 16 januari.
Half februari 2011
schaduwpremier is offline  
Oud 26 november 2010, 11:26   #533
EddyBal

Standaard

Citaat:
En zo verdween EddyBal van de discussie.
Eh, ik kan niet alle draden tegelijk lezen en beantwoorden he...

Wat een onnozele opmerking zeg.
EddyBal is offline  
Oud 26 november 2010, 11:26   #534
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Probleem is dat verkiezingen, of ze nu aankomen of binnen vier jaar, helemaal niets zullen veranderen.

Hoe gaat dat dan? Wij blijven kiezen en de regering van lopende zaken blijft maar doorgaan?

Ik denk dat niemand echt weet hoe het verder moet.

Ik zou al die politici in een vliegtuig zetten en laten rond cirkelen boven de oceaan tot ze een akkoord bereikt hebben. Ze zullen snel overeenkomen
schaduwpremier is offline  
Oud 26 november 2010, 11:28   #535
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat de verkiezingen reeds 5 maanden geleden waren en dat volgens u de lange onderhandelingen binnenkort pas van start gaan. Wat is er dan de voorbije 5 maanden gebeurd?

Als je 5 maanden discussieert over hoe je nu exact de onderhandelingen gaat aanvatten, dan is er een groot probleem. Vreemd dat u dit niet inziet.
Waar staat dat ik dat niet inzie? Ik antwoord op de stelling dat de tekst van JVDL géén compromistekst zou zijn. Het is zelfs MEER een compromistekst dan die van BDW, want die is samengesteld door er de elementen in te verwerken die aangedragen zijn door ALLE partijen aan tafel.

Ik stel NIET dat die tekst aanvaardbaar is he: allen dat het wél een compromistekst is. Leren lezen jongens!
EddyBal is offline  
Oud 26 november 2010, 11:31   #536
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Half februari 2011
Valentijn, le retour au coeur, weet je wel? De affiches van de PS zijn al klaar om gedrukt te worden.
fonne is offline  
Oud 26 november 2010, 16:56   #537
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eh, ik kan niet alle draden tegelijk lezen en beantwoorden he...
Ik dach tdat u het was afgetrapt. Mea culpa.

Citaat:
U stelt dat de tekst geen compromistekst zou zijn. Dat is ze wel. Ik heb dit dan ook uitgelegd.

Ja, maar een compromistekst om een akkoord te sluiten, geen basistekst om lang te onderhandelen, dat is al allemaal genoeg gebeurd.

Afijn, blijkbaar lukt het die imbeciele politici toch niet. Geen wonder dat de bevolking zo weinig respect toont voor dat beroep.
Oud 26 november 2010, 16:57   #538
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Ik zou al die politici in een vliegtuig zetten en laten rond cirkelen boven de oceaan tot ze een akkoord bereikt hebben. Ze zullen snel overeenkomen

Ik durf al bijna niet te schrijven dat ik dan pas hoop dat ze er geen vinden....
Oud 26 november 2010, 17:02   #539
EddyBal

Standaard

Citaat:

Ik durf al bijna niet te schrijven dat ik dan pas hoop dat ze er geen vinden....
Ik denk dat het voldoende is om ze op te sluiten bij elkaar tot ze een oplossing hebben. En alles live te volgen op de TV, maar zijzelf géén gsm of telefoon, geen contact met de buitenwereld...

En natuurlijk: alles in de taal van de meerderheid

Laatst gewijzigd door EddyBal : 26 november 2010 om 17:02.
EddyBal is offline  
Oud 28 november 2010, 18:50   #540
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het voldoende is om ze op te sluiten bij elkaar tot ze een oplossing hebben. En alles live te volgen op de TV, maar zijzelf géén gsm of telefoon, geen contact met de buitenwereld...

En natuurlijk: alles in de taal van de meerderheid
Och, verplicht de Franstaligen ook eens om een compromisvoorstel op papier te zetten, want de Vlaamse bemiddelaars hebben dat al gedaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be