Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 10:33   #521
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat was na het "joelen en roepen". Niet iiedereen zet het op een loopje als ze uitgedaagd worden. En het feit dat ze "bewapend" waren kan ook hier iets mee te maken heben: "binnen de kortste keren stonden er om mij heen honderden studenten".
Ik ben al blij dat u duidelijk maakt dat het geen "wettige zelfverdediging" was zoals hier al beweerd werd.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 10:34   #522
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ja als het schip verdronken is wil men het wel overhevelen he.
De SZ op zich is geen probleem, die pensioenen gaat drastische maatregelen vragen. Ambtenaren pensioenen aanpassen naar beneden en zo. Tering naar de nering zetten heet dat. Op een bepaald moment gaat men gewoon geen andere keuze meer hebben.

Ofwel gaat de actieve welvaartstaat ons redden. Of neen dat was een andere leugenaar. (Verhofstadt)
De creatieve welvaartstaat dan, neen dat was weer een andere leugenaarster. (Ceyssens)
Is dat een N-VA voorstel of een persoonlijke wens?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 10:34   #523
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, tot en met 2008 was de Vlaamse begroting goed en wel in orde. Zo slecht deed van Mechelen het dus niet. En wat u nu allemaal beweert wat er achteraf gebeurde, daar gaat u me zeker een link naar geven.
Neen, dat was ze niet. Er was toen 2 miljard tekort. En newsflash, in 2008 wordt ook de begroting van 2009 opgesteld, dus ook daar ben je dan voor verantwoordelijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 juli 2012 om 10:35.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 10:35   #524
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tussen liegen en een complot zit een wereld van verschil. Zelfs jij zou dat moeten begrijpen. En als je wil weten waarom ze zouden liegen, dan vraag je hen dat best zelf.
Dus je weet niet waarom ze liegen maar je weet wel dat ze liegen?
Oud 18 juli 2012, 10:36   #525
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dus je weet niet waarom ze liegen maar je weet wel dat ze liegen?
U hebt het woordje "zouden" niet gelezen? Of verkies je om dat te negeren. Vrij kinderachtig alvast.

Weet jij trouwens dat ze niet liegen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 18 juli 2012, 10:37   #526
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
In ieder geval, tot en met 2008 was de Vlaamse begroting goed en wel in orde. Zo slecht deed Van Mechelen het dus niet. En wat u nu allemaal beweert wat er achteraf gebeurde, daar gaat u me zeker een link naar geven.
Je bedoelt dat het pas achteraf is uit gekomen dat het werk in feite niet goed was ? Ja ervoor 'dacht' men dat het goed werk was, uiteraard. Net zoals men 'denkt' dat de huidige federale begroting 'goed' is ondanks de bemerkingen van Olli Rehn.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 10:39   #527
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat een N-VA voorstel of een persoonlijke wens?
Geen van beiden. Eerder een voorspelling zou ik zeggen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 10:43   #528
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik ben al blij dat u duidelijk maakt dat het geen "wettige zelfverdediging" was zoals hier al beweerd werd.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik schets een scenario op basis van een éénzijdig verslag met twijfelbare statements. Zelfs in dat scenario kan wettige zelfverdediging van toepassing zijn.

Het artikel verteld niet met hoeveel die NSV'rs waren, maar spreekt wel over honderden studenten die staan te joelen & roepen en van andere studenten die ze stonden op te wachten 'gewapend' met eieren. Voor hetzelfde geld zagen die NSV'rs maar één uitweg en was dat door de menigte.

Nogmaals, het hele verhaal stinkt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 10:43   #529
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat was ze niet. Er was toen 2 miljard tekort. En newsflash, in 2008 wordt ook de begroting van 2009 opgesteld, dus ook daar ben je dan voor verantwoordelijk.
En dus herhaal ik: tot en met 2008 was de Vlaamse begroting onder Van Mechelen dik in orde. Met een overschot van 240 miljoen €! En wat er achteraf gebeurde in die paar maanden nadien, daar gaat u me zeker een link van geven want Peeters II trad reeds aan in juli 2009.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 10:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 10:44   #530
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt het woordje "zouden" niet gelezen? Of verkies je om dat te negeren. Vrij kinderachtig alvast.

Weet jij trouwens dat ze niet liegen?
Een van uw vriendjes had het over de regimepers. Toen ik er op wees hoe belachelijk dat wel was volgt er geneuzel en geminimaliseer. U beseft het niet maar eigenlijk geeft u toe hoe belachelijk de term regimepers is.
Oud 18 juli 2012, 10:56   #531
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een van uw vriendjes had het over de regimepers. Toen ik er op wees hoe belachelijk dat wel was volgt er geneuzel en geminimaliseer. U beseft het niet maar eigenlijk geeft u toe hoe belachelijk de term regimepers is.
U beseft het misschien niet, maar ik heb de term regimepers niet gebruikt. Het enige wat dus belachelijk is dat u mij daarover aanspreekt. En verder mag u mij eens zeggen wie mijn vriendjes hier zijn. Voor zover ik weet, zijn geen van mijn vrienden actief op dit forum.
Oud 18 juli 2012, 10:57   #532
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat zeg ik helemaal niet. Ik schets een scenario op basis van een éénzijdig verslag met twijfelbare statements. Zelfs in dat scenario kan wettige zelfverdediging van toepassing zijn.

Het artikel verteld niet met hoeveel die NSV'rs waren, maar spreekt wel over honderden studenten die staan te joelen & roepen en van andere studenten die ze stonden op te wachten 'gewapend' met eieren. Voor hetzelfde geld zagen die NSV'rs maar één uitweg en was dat door de menigte.

Nogmaals, het hele verhaal stinkt.

gewapend met stokken en buizen (vlaggestok volgens Ceder, dus bewezen) op een menigte ingaan, om 6 eieren te ontwijken?

komaan dat geloof je toch zelf niet
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 10:57   #533
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Regimepers is inderdaad overdreven. Wat wél een feit is, is dat onze pers absoluut niet neutraal is. Dat zou zelfs jij moeten inzien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 18 juli 2012, 11:03   #534
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
gewapend met stokken en buizen (vlaggestok volgens Ceder, dus bewezen) op een menigte ingaan, om 6 eieren te ontwijken?

komaan dat geloof je toch zelf niet
Néén, dat is ook niet wat ik zei. Wat ik zei is dit: "Voor hetzelfde geld zagen die NSV'rs maar één uitweg en was dat door de menigte."

Stel, je zit met een 5 tal maten ergens in een centrum. Buiten hoort ge honderden studenten joelen en roepen en ge wilt weg. Wat doe je?

Volgens dit artikel stonden er al minstens 1 groepje aan een andere uitgang te wachten (of dat nu met eieren is of met iets anders doet er niet toe), je weet niet of dat ook het geval is voor andere uitgangen.

Ongewapend buiten wandelen in de hoop dat het goed komt? Of neem je iets mee om je mee te verdedigen?
Oud 18 juli 2012, 11:04   #535
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dus herhaal ik: tot en met 2008 was de Vlaamse begroting onder Van Mechelen dik in orde. Met een overschot van 240 miljoen €! En wat er achteraf gebeurde in die paar maanden nadien, daar gaat u me zeker een link van geven want Peeters II trad reeds aan in juli 2009.
Ik herhaal. Die was NIET in orde.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G7O2KBD3I

EN het is van Mechelen die zijn begrotingscontrole niet heeft uitgevoerd omdat er verkiezingen aankwamen. Dat probeer jij nu in de schoenen van een partij te schuiven die toen niet eens in de regering zat. Hoe hypocriet kan een mens eigenlijk nog zijn zeg.
Oud 18 juli 2012, 11:13   #536
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal. Die was NIET in orde.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G7O2KBD3I

EN het is van Mechelen die zijn begrotingscontrole niet heeft uitgevoerd omdat er verkiezingen aankwamen. Dat probeer jij nu in de schoenen van een partij te schuiven die toen niet eens in de regering zat. Hoe hypocriet kan een mens eigenlijk nog zijn zeg.
Ge maakt u wel goed belachelijk met uw link. Muyters verwijt Van Mechelen dat hij onderbegroot heeft, terwijl diezelfde Muyters zelf begrootte op basis van een groei van 1,6% terwijl de groei nog niet eens 0.8 procent bedroeg.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 11:17.
Oud 18 juli 2012, 11:16   #537
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge maakt u wel goed belachelijk met uw link. Muyters verwijt Van Mechelen dat hij onderbegroot heeft, terwijl diezelfde Muyters zelf begrootte op basis van een groei van 1,6% terwijl de groei nog niet 0.8 procent bedroeg.
Bij de begrotingscontrole werd dat wel aangepast. Dat is waar een begrotingscontrole voor dient onnozelaar en dat is wat Van Mechelen niet gedaan heeft. Jij bent nog in staat om het licht van de zon te ontkennen.

Op het moment dat het planbureau een groei van 1,6% voorzag werd dat cijfer gebruikt. Dat lijkt me nogal logisch, waarom zou je 0,8% gebruiken als het planbureau 1,6% voorziet. Toen het planbureau bijstelde naar 0,8% werd dit bij de begrotingscontrole ook bijgesteld.

Laatst gewijzigd door fox : 18 juli 2012 om 11:19.
Oud 18 juli 2012, 11:17   #538
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Bij de begrotingscontrole werd dat wel aangepast. Dat is waar een begrotingscontrole voor dient onnozelaar en dat is wat Van Mechelen niet gedaan heeft. Jij bent nog in staat om het licht van de zon te ontkennen.
Enkel als die voor N-VA zou stemmen.
Oud 18 juli 2012, 11:19   #539
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Rutten het bij het juiste eind heeft:

'We wisten dat 2009 een moeilijk begrotingsjaar zou worden. Maar na het aantreden van deze regering in juni had Philippe Muyters nog zeven maanden om maatregelen te nemen. Hij heeft daarentegen de keuze gemaakt om van 2009 begrotingstechnisch een vuilbakjaar te maken. Dat kastekort van 1,2 miljard euro is zijn verantwoordelijkheid, niet de onze.'

Zo zit de vork in de steel. Muyters heeft geen poot uitgestoken gedurende 7 maanden ja.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 11:29.
Oud 18 juli 2012, 11:44   #540
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Geen van beiden. Eerder een voorspelling zou ik zeggen.
Niet een beetje wishfull thinking?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be