Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2012, 21:16   #521
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ga de onzin die jij blijft aanhouden eens als een boemerang in Uw aangezicht laten terugkeren .

Neem een senario .

Een vrij populair politicus ( van een partij die U helemaal niet ligt )had voor zijn politieke loopbaan een zeer belangrijke functie in een bedrijf of instelling . O Toen hij zijn Cv met betrekking tot die solicitatie heeft binnen gedaan blijkt , dat hij die toen zelf niet geschreven heeft of waarbij een persoon die hem toen geholpen of verbetert heeft , vandaag uitlekt in de pers dat politicus X zijn Cv niet zelf had opgesteld en of dat hij verbeterd was door een extern persoon .

Ik wil de reactie's hier eens lezen op dit forum , maar ik ben er vrijwel zeker van dat u een heel andere reactie zal aansnijden dan vandaag .

Daar gaat dan Uw objectiviteit mijnheer .
Je beschrijft hier elke politicus in België.

En 80% van de rest van de bevolking die ooit een CV of sollicitatiebrief hebben moeten schrijven. Wat jij nu beschrijft is de STANDAARD.

Ik zou me eerder zorgen maken wanneer blijkt dat een van onze politici nooit een CV of sollicitatiebrief heeft laten nakijken door iemand anders, want dan zouden we te maken hebben met of een zeer arrogante persoon die zodanig vol van zichzelf is dat hij weigert z'n werk even te laten checken op correctheid, of een zeer slordig iemand bij wie het allemaal zou nauw niet steekt. En ik wil geen van beiden als politicus met macht, laat dat duidelijk zijn.

Mooi om te zien trouwens hoe jij eerst een fictieve situatie uitvindt, om dan meteen Doa zijn reactie daarop te geven, en jezelf vervolgens als winnaar van die discussie uit te roepen. Een geheel nieuwe manier om een discussie te voeren! Wel snel en efficiënt: je hoeft niet meer te wachten op de andere zijn reactie, je verzint die gewoon zelf! Boeiend!
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 21:46   #522
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Mannekes, dezen draad moet stoppen! Of ge kunt op uw CV schrijven dat ge eeuwenlang aan den domsten draad op een forum over politiek hebt bijgedragen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 21:48   #523
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Mannekes, dezen draad moet stoppen! Of ge kunt op uw CV schrijven dat ge eeuwenlang aan den domsten draad op een forum over politiek hebt bijgedragen.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 22:24   #524
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Om over dat 'spotten' nog maar te zwijgen, want dat heeft ook 'n andere betekenis in onze taal.
Door al die taalfouten, of wat de TS daarvoor aanziet, in de vuilnisbak te gooien, is dat arme bakje een "vuilbak" geworden.

Ik vrees dat hij met evenveel gezag over CV's oordeelt als over politiek en economie.
Oud 18 augustus 2012, 22:57   #525
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Om over dat 'spotten' nog maar te zwijgen, want dat heeft ook 'n andere betekenis in onze taal.
Bodybuildingterm.

Klarekijk heeft spotters nodig want hij heft boven zijn gewicht

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 augustus 2012 om 23:15.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 23:10   #526
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als poster van den domsten draad kan dat wel tellen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 23:15   #527
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Je beschrijft hier elke politicus in België.

En 80% van de rest van de bevolking die ooit een CV of sollicitatiebrief hebben moeten schrijven. Wat jij nu beschrijft is de STANDAARD.

Ik zou me eerder zorgen maken wanneer blijkt dat een van onze politici nooit een CV of sollicitatiebrief heeft laten nakijken door iemand anders, want dan zouden we te maken hebben met of een zeer arrogante persoon die zodanig vol van zichzelf is dat hij weigert z'n werk even te laten checken op correctheid, of een zeer slordig iemand bij wie het allemaal zou nauw niet steekt. En ik wil geen van beiden als politicus met macht, laat dat duidelijk zijn.

Mooi om te zien trouwens hoe jij eerst een fictieve situatie uitvindt, om dan meteen Doa zijn reactie daarop te geven, en jezelf vervolgens als winnaar van die discussie uit te roepen. Een geheel nieuwe manier om een discussie te voeren! Wel snel en efficiënt: je hoeft niet meer te wachten op de andere zijn reactie, je verzint die gewoon zelf! Boeiend!
Loosers, die te zwak zijn om op eigen benen te staan , die hebben natuurlijk altijd dat moedershandje nodig en de verbeterende bescherming van een vriendje , voor ze iets van zichzelf durven aanbieden .

Als ik een solisitatie binnen krijg en ik zou er op uit komen dat ze door een ander persoon is opgemaakt of aangepast , dat zou pas een reden zijn om ze in de vuilbak te gooien .
Oud 18 augustus 2012, 23:19   #528
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Nu, voor iemand met een IT-brein is het misschien even gemakkelijk om die aaneengeplakte cijfers te lezen?
Ik ken iemand die elke zin volledig achterstevoren kan uitspreken, even snel als ze normaal praat. Dus een sollicitatiebrief die achterstevoren geschreven is zou voor haar geen probleem zijn.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 23:23   #529
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar correct schrijven is een aanwijzing van iemands algemeen beschavingspeil. Dat is de eerste aanwijzing.

Het gaat bovendien ook om respect. Wil je voor een job aangenomen worden, dan is het minste dat je kan doen ervoor zorgen dat je een correcte taal hanteert. Doe je dat niet, dan komt dat als lui en arrogant over.

Gaat het om één klein foutje, dan zie je dat nog over het hoofd, in geval het om een voor de rest sterk CV gaat. Maar staan daar meerdere fouten in of echt zware fouten, dan gaat dat onverbiddelijk de vuilbak in.
Dude, onlangs (zéér leuk) gesprekje gehad met lerares Nederlands.
Zelfs zij kloeg over de contant veranderende spellingsregels.
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 23:23   #530
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ik ken iemand die elke zin volledig achterstevoren kan uitspreken, even snel als ze normaal praat. Dus een sollicitatiebrief die achterstevoren geschreven is zou voor haar geen probleem zijn.
dat YT filmpje zag ik ook reeds
Oud 18 augustus 2012, 23:24   #531
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Loosers, die te zwak zijn om op eigen benen te staan , die hebben natuurlijk altijd dat moedershandje nodig en de verbeterende bescherming van een vriendje , voor ze iets van zichzelf durven aanbieden .

Als ik een solisitatie binnen krijg en ik zou er op uit komen dat ze door een ander persoon is opgemaakt of aangepast , dat zou pas een reden zijn om ze in de vuilbak te gooien .
Oud 18 augustus 2012, 23:25   #532
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
Dude, onlangs (zéér leuk) gesprekje gehad met lerares Nederlands.
Zelfs zij kloeg over de contant veranderende spellingsregels.
Contant

Zouden ze betaald worden om constant de spellingsregels te veranderen?

Ik had al zoiets vermoed.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 augustus 2012 om 23:30.
Oud 18 augustus 2012, 23:26   #533
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
dat YT filmpje zag ik ook reeds
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 23:29   #534
eno2
Banneling

Standaard

Bij sollicitaties is er maar 1 niet-loser, en gewoonlijk is dat iemand die niet ongelooflijk veel taalfouten schrijft.
Oud 19 augustus 2012, 02:44   #535
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sammy Tanghe uit "Het Eiland" kan dat ook.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 07:33   #536
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij u licht dat waarschijnlijk anders.
Citaat:
dan kan gaat dat de economie niet onmiddellijk ruïneren,
Citaat:
Maar correct schrijven is een aanwijzing van iemands algemeen beschavingspeil. Dat is de eerste aanwijzing.
Welja...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 09:14   #537
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Trouwens, het zou nog wel komisch zijn mocht Klarekijk gewoon in koeien van letters bovenaan zijn CV schrijft: "ik ben dyslextisch, dus niet kijken naar mijn taalfauten hé."

Dat zou een zeer goede aandachtstrekker zijn. En een recruteerder zou zeker vol zin verder lezen.
Ik heb het bleekblauwe vermoeden dat jij met een goedkope versie van één of ander Lernout & Hauspie afkooksel werkt om hier te posten.

Je CV laten nalezen kan je vergelijken met je grote broer die je huiswerk maakt.

Waarschijnlijk is de voormalige Fortis top ook bij jou langs geweest en goed bevonden wegens feilloze CV, alleen jammer dat ze van management en cijfertjes niet veel kaas hadden gegeten.

Het is beangstigend dat mensen zoals jij bepalen wie er al dan niet aan de slag kan.

Ik zou liever rekrutering zien door mensen die in hetzelfde vakgebied zitten als de doelgroep.

Maar propjes maken van CV's en ze in de prullenmand klasseren werkt "naar het schijnt" rustgevend.
Oud 19 augustus 2012, 09:22   #538
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel leuk , Zou C2C daar zijn tijd voor nemen om dat te lezen ? In het congolees dan nog wel .
Oud 19 augustus 2012, 09:30   #539
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel leuk , Zou C2C daar zijn tijd voor nemen om dat te lezen ? In het congolees dan nog wel .
Dat zal eraan lichen zeker
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 09:52   #540
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Dat zal eraan lichen zeker
Hij is in ieder geval een liggend voorbeeld voor alle rekruteerders
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be