Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 20:25   #321
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
zeg eens klarekijk, als je een auto koopt verwacht je toch dat alles vlak voor de levering nog eens grondig is nagekeken op eventuele schade of mankementen of niet?
We verwachten hetzelfde van sollicitanten met hun CV
Ik zei al: de hele familie zou er de leugens moeten uithalen alvorens te versturen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:35   #322
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Klarekijk, laten we eens doen alsof:

-Klarekijk: goeiendag mijnheer, ik ben Klarekijk.

-Recruteerder: da's fijn voor u. Zet u.

-Klarekijk: euh, ik heb mijn CV laten nalezen door iemand, omdat ik een taalachterstand heb.

-Recruteerder: oh, maar dat is zeer goed. Teveel mensen komen hier binnen met rommel-CV's en doen niet eens de moeite om hun geschrijf eens te laten nalezen op foutjes. Jij doet dat wel. Goed gedaan. Da's al één sterk punt: je laat je voor je zwakheden bijstaan door anderen. Perfect.

-Klarekijk: euh, maar op het forum....

-Recruteerder: tut tut, nu niet beginnen zagen, ik gaf je juist een goed punt. Allez, over tot de kern van de zaak. Aha, hier zie ik dat time-management een van je sterktes is. Leg eens uit. Waarom zeg je dat?

-Klarekijk: euh.
"geschrijf" lijkt me geen duidelijk woord. enfin. je doet hier wat uit de hoogte datje 1000 �* 2000 CV´s bekijkt per jaar. proficiat. ik hoop dat uw levensstandaard er op 1 of andere manier beter door is.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:37   #323
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
"geschrijf" lijkt me geen duidelijk woord. enfin. je doet hier wat uit de hoogte datje 1000 �* 2000 CV´s bekijkt per jaar. proficiat. ik hoop dat uw levensstandaard er op 1 of andere manier beter door is.
Je doet nogal bitsig tegen C2C, hoe dat zo?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:45   #324
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
'Schrijfsel'.

C2C, je CV ligt in de prullenbak!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:48   #325
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'Schrijfsel'.

C2C, je CV ligt in de prullenbak!
Niets verkeerd met geschrijf. In een andere betekenis.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2012 om 20:48.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:48   #326
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
zeg eens klarekijk, als je een auto koopt verwacht je toch dat alles vlak voor de levering nog eens grondig is nagekeken op eventuele schade of mankementen of niet?
We verwachten hetzelfde van sollicitanten met hun CV
PUUR bedriegerij .

Als je een auto herstelt voor je hem verkoopt is dat heuvel herstelt en is er een meerwaarde gerealiseerd .

Als je het CV van iemand verbetert, door er de schrijffouten te laten uithalen door een extern persoon , dan ben je die persoon een kwaliteit aan het aanmeten die hij niet heeft . dat is bedriegen .

en als je dan zelf als recruteerder dan noch eens gaat aanbevelen , dan is dat vragen om bedrogen te worden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:50   #327
tomlyb
Burger

Standaard

Wat een stomme vergelijkingen over 2 huizen met afgereden gras en een stort bij het andere huis.
Een CV wegsmijten vanwege één spellingsfout is gewoon belachelijk.
Ik steek altijd minstens 1 spellingsfout in mijn CV, dan wordt ik niet door van die micro-management, geobsedeerde perfectionisten aangenomen die nutteloze discussies op forums houden.
tomlyb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:53   #328
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomlyb Bekijk bericht
Wat een stomme vergelijkingen over 2 huizen met afgereden gras en een stort bij het andere huis.
Ik steek altijd minstens 1 spellingsfout in mijn CV, dan wordt ik niet door van die micro-management, geobsedeerde perfectionisten aangenomen die nutteloze discussies op forums houden.
tot de tweede
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:54   #329
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niets verkeerd met geschrijf. In een andere betekenis.
Tut tut, 't was geen andere betekenis.
Oud 17 augustus 2012, 20:55   #330
Klarekijk
Banneling

Standaard

MUGGEZIFTERS

1 Ik weet niet of het goed geschreven is
2 Ik weet zelfs niet of het woord echt bestaat , althans wel in de volksmond .
3 Ikzelf heb nog nooit iemand met een zeef , noch levende , noch dode muggen zien
uitzeven / uitziften .

wat wel belangrijk is . hoop ik althans , dat jullie begrijpen wat ik bedoel .

Muggezifters .
Oud 17 augustus 2012, 20:55   #331
tomlyb
Burger

Standaard

Ik steek als het ware 1 foutje in mijn CV om de autistische bazen eruit te pikken. Ik heb liever een baas die over zo'n foutje heen zou lezen omdat hij zo gefascineerd is door het totale beeld dat geschetst wordt in het CV / de begeleidende brief.
Oud 17 augustus 2012, 20:57   #332
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Maar je kan niet begrijpend lezen .
LOL! Komende van jou is dat wel de mop van het jaar!

Citaat:
Een huis is materieel , precies te omschrijven , en als het droog is het droog en als er onkruid staat staat er onkruid .
In het Engels zeggen ze dan: Whoosh! Over your head!

Citaat:
PUUR bedriegerij .

Als je een auto herstelt voor je hem verkoopt is dat heuvel herstelt en is er een meerwaarde gerealiseerd .

Als je het CV van iemand verbetert, door er de schrijffouten te laten uithalen door een extern persoon , dan ben je die persoon een kwaliteit aan het aanmeten die hij niet heeft . dat is bedriegen .
Jij leest ECHT gewoon alleen wat je wil lezen he? Het is nu al een paar keer uitgelegd dat dat helemaal geen bedrog is, en waarom dat juist geen bedrog is. Je negeert dat gewoon koudweg, je reageert er zelfs niet op, en herhaalt gewoon opnieuw het reeds lang achterhaalde. Sorry, maar da's niet meer discussiëren he.

NOG eens (en LEES het deze keer alstublieft!): de reden waarom iemand met fouten in z'n CV niet ernstig genomen wordt is NIET omdat hij geen foutloos Nederlands kan schrijven, maar WEL omdat het de indruk geeft dat hij het niet al te ernstig neemt: als je niet de moeite kan doen om je CV na te lezen of laten na te lezen, ga je dan wel moeite doen om je job ernstig uit te voeren? Da's de vraag die de rekruteerder zich gaat stellen.

Je CV op fouten laten nakijken is NIET de auto herstellen, het is hem WASSEN: je verandert niks aan de auto zelf, je zorgt er alleen voor dat hij presentabel is. Hetzelfde met die CV: je maakt hem presentabel, zonder de inhoud te veranderen. Feilloos schrijven hoort namelijk NIET tot het vereistenpakket (tenzij het om een journalist oid gaat, maar da's iets anders).

Maar ja, who are we kidding, dit ga je toch weer negeren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
En het andere huis zal bijgevolg goedkoper verkocht worden, zodanig goedkoper dat de kosten van opruimen edm een winst opleveren voor de koper.
Wie is dan de slimste koper ?
Wie de slimste koper is is hier irrelevant. Het gaat er hier om wie de slimste VERkoper is. En da's duidelijk de eerste. Net zoals iemand die z'n CV verzorgt en er op let dat er geen taalfouten instaan sneller een job zal vinden dan iemand met dezelfde kwalificaties die dat niet doet. Ook dat is zonneklaar.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 17 augustus 2012 om 21:14.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:59   #333
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met kritisch te zijn tov taalkennis en taalvaardigheid? In mijn bedrijf verwachten we die eigenschappen, wie die niet heeft kan opkrassen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:04   #334
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
LOL! Komende van jou is dat wel de mop van het jaar!

In het Engels zeggen ze dan: Whoosh! Over your head!

Je snapt duidelijk geen woord van wat ik geschreven heb. Ik geef het op.

Wie de slimste koper is is hier irrelevant. Het gaat er hier om wie de slimste VERkoper is. En da's duidelijk de eerste. Net zoals iemand die z'n CV verzorgt en er op let dat er geen taalfouten instaan sneller een job zal vinden dan iemand met dezelfde kwalificaties die dat niet doet. Ook dat is zonneklaar.
Ha , wie de slimste verkoper is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MOOI ,

t'is klaar De slimste verkoper is den bedrieger die zijn CV door iemand anders laat verbeteren oppoetsen .

U moedigt bedriegerij aan , beseft U dat wel ?

Ik had eerder eens een draad geopend , dat studeren zou leiden tot imoreel gedrag .

ik zou het moeten beginnen geloven .

Een Cv moet iets persoonlijk zijn dat de persoon in kwestie weer geeft . niet een opgesmukt stuk waardeloos papier .

Voor U is het beter te bedriegen en het mooi te verkopen dan dat het de ware aard en zijn, van de persoon weergeeft .
Oud 17 augustus 2012, 21:04   #335
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik lees per jaar een schamele 1000 �* 2000 CV's. Staat daar één taalfoutje in, dan gaat die vod direct de vuilbak in. Grammatica en spelling zijn makkelijk te spotten, en zeggen zeer veel over een kandidaat. Dikwijls pretenderen die kandidaten dat ze nog een andere taal kennen. Maar als ze zich zelfs niet in hun moedertaal kunnen uitdrukken, dan mag men het ergste vrezen voor die andere talen.

Op de NY Times wordt nu dezelfde discussie gevoerd. Zeer interessant, met experten en "slachtoffers": http://www.nytimes.com/roomfordebate...r-to-get-hired

Wanneer we het onmetelijke aantal taalfouten op dit forum bekijken, dan moeten we toch het ergste vrezen voor het algemene opleidingsniveau van onze jeugd in Vlaanderen. In minder dan één kwartier kwam ik hier maar liefst 8 dt-fouten tegen...

Wat nu?
Het meervoud van 'expert' is natuurlijk 'experts'. Als dit nou in een CV had gestaan, dan was het een 'vod', of niet?

Ik zal je stijlgevoel en woordkeuze maar in het midden laten. Maar kom bij mij niet solliciteren, jochie!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 17 augustus 2012 om 21:07.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:07   #336
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wat is er mis met kritisch te zijn tov taalkennis en taalvaardigheid? In mijn bedrijf verwachten we die eigenschappen, wie die niet heeft kan opkrassen.
Als die job die taalvaardigheid vereist , vind ik dat volkomen normaal , en heb ik het er ook niet moeilijk mee dat ik bij jou niet in aanmerking kom voor een job .

Ik hoop enkel dat de jobs in jouw bedrijf echt wel taal relavant zijn , anders vind ik dat zeer hoog gegrepen en zal U veel juist talent mislopen .
Oud 17 augustus 2012, 21:08   #337
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik steek als het ware 1 foutje in mijn CV om de autistische bazen eruit te pikken. Ik heb liever een baas die over zo'n foutje heen zou lezen omdat hij zo gefascineerd is door het totale beeld dat geschetst wordt in het CV / de begeleidende brief.
blijkbaar snap je niet hoe men een CV bekijkt.
je dommer voordoen om nadien positief te kunnen verrassen is geen strategie die ik je kan aanraden.
Dit heeft echt niks met perfectionisme of authisme temaken. Gewoon een blijk van interesse en wil om je CV (waar je trouwens alle tijd voor hebt) naar behoren op te stellen.
hoe denk je nu zelf dat je overkomt als je je CV nog niet in orde krijgt? denk je dat de eerste reactie zal zijn "wow die zal zorgen dat zijn werk altijd piekfijn in orde is"?
maar zoals ik al eerder gezegd heb is dit meer voor hogere profielen en jobs en niet belangrijk voor iemand die solliciteert voor de groendienst ofzo
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 21:09   #338
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Om over dat 'spotten' nog maar te zwijgen, want dat heeft ook 'n andere betekenis in onze taal.
Oud 17 augustus 2012, 21:11   #339
tomlyb
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
We hebben het hier niet over de uitzonderingen van bedrijven he (kranten,...).

Dus mensen met iets beperktere taalkennis en talvaardigheid worden direct afgeschreven? Wat met getalenteerde buitenlanders? Belgen met een andere moedertaal dan het Nederlands?
Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die uitzonderlijk prestaties leveren, maar die je niet moet vragen om mee te doen met 10 voor taal...

Spelling wordt soms teveel als een soort middel om zijn superioriteit over andere te willen tonen, een soort afleiden van de eigen gebreken. Als je voor de rest niks waard bent, dan kan je nog altijd op die dt-fout wijzen...
Oud 17 augustus 2012, 21:14   #340
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ha , wie de slimste verkoper is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MOOI ,

t'is klaar De slimste verkoper is den bedrieger die zijn CV door iemand anders laat verbeteren oppoetsen .

U moedigt bedriegerij aan , beseft U dat wel ?

Ik had eerder eens een draad geopend , dat studeren zou leiden tot imoreel gedrag .

ik zou het moeten beginnen geloven .

Een Cv moet iets persoonlijk zijn dat de persoon in kwestie weer geeft . niet een opgesmukt stuk waardeloos papier .

Voor U is het beter te bedriegen en het mooi te verkopen dan dat het de ware aard en zijn, van de persoon weergeeft .
Jij begrijpt echt letterlijk geen letter van wat er geschreven wordt hier he?

Ik ga nog eens kopiëren wat ik in de edit van de post die je citeert geschreven heb:

Citaat:
Jij leest ECHT gewoon alleen wat je wil lezen he? Het is nu al een paar keer uitgelegd dat dat helemaal geen bedrog is, en waarom dat juist geen bedrog is. Je negeert dat gewoon koudweg, je reageert er zelfs niet op, en herhaalt gewoon opnieuw het reeds lang achterhaalde. Sorry, maar da's niet meer discussiëren he.

NOG eens (en LEES het deze keer alstublieft!): de reden waarom iemand met fouten in z'n CV niet ernstig genomen wordt is NIET omdat hij geen foutloos Nederlands kan schrijven, maar WEL omdat het de indruk geeft dat hij het niet al te ernstig neemt: als je niet de moeite kan doen om je CV na te lezen of laten na te lezen, ga je dan wel moeite doen om je job ernstig uit te voeren? Da's de vraag die de rekruteerder zich gaat stellen.

Je CV op fouten laten nakijken is NIET de auto herstellen, het is hem WASSEN: je verandert niks aan de auto zelf, je zorgt er alleen voor dat hij presentabel is. Hetzelfde met die CV: je maakt hem presentabel, zonder de inhoud te veranderen. Feilloos schrijven hoort namelijk NIET tot het vereistenpakket (tenzij het om een journalist oid gaat, maar da's iets anders).

Maar ja, who are we kidding, dit ga je toch weer negeren.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 17 augustus 2012 om 21:16.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be