![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het ging hier over de evolutietheorie, Peche |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog minder leg je uit waar de moeilijkheid zou zitten. Citaat:
![]() Het zou best kunnen maar is nog niet aangetoond. Maar als het van elders zou komen zit ge met dezelfde vraagstelling hoe het ooit ontstaan is. Zie je dat zelf nu niet in dat je daar enkel het probleem mee verschuift ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Banneling
|
![]() Je lult jezelf er mooi onderuit. Maar de data die ik vroeg is waar te vinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Banneling
|
![]() Ff geen tekst meer delen maar links. Ik wacht geduldig. Al dagen intussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je beweerde dat Darwin geen enkele cel onder de microscoop gelegd had. Citaat:
En zie naar de opmerking er net onder. Er is wat het oog betreft _ en met uitbreiding het 'argument' irreducible complexity _ niks aan wat niet binnen de evolutietheorie kan vallen. Citaat:
De rest is klaas voor vaak Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HET gaat erover dat een theorie stand houdt zolang er niets in tegenspraak met is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Banneling
|
![]() Euhmmmm LINKS? Wie gelooft hier in macro evolutoe? Jij of ik? Wie moet het dan beqijzen? Je jlinkt als mijn bompa die weigert plaats te maken voor de nieuwe generatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Banneling
|
![]() Sorry voor de fouten. Typ vanuit mijn phone
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Banneling
|
![]() Da was dan the best shot after days na excuusjes van mensen die zich terugtrekken? En ik heb nog geen duizendste ontvangen van echte wijsheid? God spaar ons. Waarom ik????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar ben je niet capabel noch bereid om antwoorden te aanvaarden als ze geserveerd worden. Jouw probleem, het heeft voor de rest weinig belang. De wetenschap zal verder zoeken en vinden en jouw slag zal in het haar blijven krabben tot het haar op is. Als dat de meest zinnige activiteit is waartoe je in staat bent, zij het maar zo.
Laatst gewijzigd door parcifal : 26 januari 2014 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Banneling
|
![]() Maar ik.vraag internet je logica te staven of eens dichterbij te kijken. Je keert je rationele logica. Wat meer kan ik doen dan mensen uit te nodigen en hun eigen ogen als camera te doen dienen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | ||||||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het onderwijzen in scholen is essentieel. Wetenschap kan pas vooruit gaan als er mensen aan bijdragen. Je kan pas bijdragen als je weet waarover je spreekt. Je kan maar theoriën en hypotheses proberen falsifiëren als je weet wat ze inhouden. Wil je er niets over leren, neem dan een richting talen ofzo. Maar ik zelf ben groot voorstander van het onderwijzen van theoriën maar dan wel met wat extra tijd gestoken in hoe wetenschap werkt en wat de waarde ervan is want eerlijk gezegd: er zijn volgens mij minder mensen die het verschil weten tussen een wet, theorie en hypothese dan dat er mensen zijn die op middelbare school wetenschap gevolgd hebben en dat is imo een groot probleem. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik kan me moeilijk voorstellen dat eens een soort "goed" is, ze niet meer onderhevig zou zijn aan willekeurige mutaties.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 januari 2014 om 18:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Burger
|
![]() Evolutie is wel niet:
de bomen worden groot, de giraf zijn nek groeit. het is wel zo dat de giraffen met een langere nek beter overleefd hebben, en zij hun dna doorgegeven hebben. Die met korte nek overleefden niet en hebben hun korte nekken dna dan ook niet doorgegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Minister
|
![]() Neen, tuurlijk niet. Maar de best aangepaste overleven en dat zal in het geval van de krokodil nog wel even deze zijn hoe ze nu bestaat. Tenzij er een verandering komt in de habitat van de krokodil natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moest onze werkelijke geschiedenis onderwezen worden dan zouden we leren over verloren gegane beschavingen zoals Altantis, over buitenaardsen die te maken hebben met onze evolutie, over de onsterfelijkheid van de ziel, enz... integendeel we leren vrijwel het tegenovergestelde, en dat is niet toevallig. Hoe beperkter het wereldbeeld hoe meer ze de mensheid in een nauw keurslijf van de realiteit kunnen houden. Citaat:
Citaat:
Michael Denton heeft in zijn boek "Evolution: a theory in crisis" een uitgebreide bespreking ivm de ringsoorten.
Laatst gewijzigd door exodus : 28 januari 2014 om 11:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Burger
|
![]() macro, micro, het is gewoon evolutie.
As a result, apart from Dobzhansky, Bernhard Rensch and Ernst Mayr, very few neo-Darwinian writers used the term, preferring instead to talk of evolution as changes in allele frequencies without mention of the level of the changes (above species level or below). Those who did were generally working within the continental European traditions (as Dobzhansky, Ernst Mayr, Bernhard Rensch, Richard Goldschmidt, and Otto Schindewolf were) and those who didn't were generally working within the Anglo-American tradition (such as John Maynard Smith and Richard Dawkins). Hence, use of the term "macroevolution" is sometimes wrongly used as a litmus test of whether the writer is "properly" neo-Darwinian or not.[6] |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||