Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Bekijk resultaten enquête: Dit vind ik van Jurgen C. - meerdere antwoorden mogelijk
Nutcase! Oppakken, berechten als terrorist en jaren de bak in! 10 16,95%
Zo snel mogelijk vinden en de arme man helpen met zijn (mentale) problemen. Heel die hetze nu is wel wat overdreven 26 44,07%
Ik ben ook geen fan van MVR, maar er zijn betere manieren om die frustratie te uiten dan em neer te knallen 9 15,25%
Held! Ik hoop dat het em lukt MVR neer te knallen 3 5,08%
Revolutie! Power to the people! 3 5,08%
Iets anders (specifieer) 8 13,56%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2021, 17:47   #521
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Nog een chance dat die Duitsers dat correct deden.
Dat heet ‘standrechtelijke executie’.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 mei 2021 om 17:57.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 17:49   #522
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag dat bewijs aan U. Want gij zegt dat die gestraft moesten worden. GIJ beweert hier dat terroristen van de weerstand gestraft moeten worden, want geen militairen, en dus franc tireurs die veroordeeld moeten worden. Dus neem ik aan dat Belgie die na de bevrijding veroordeeld heeft, en ik vraag U daar een voorbeeld van.

Met andere woorden, denk je dat Jurgen na de bevrijding nog steeds veroordeeld zou worden ?
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat burgers die in oorlogstijd aanslagen plegen standrechtelijk ge-executeerd mogen worden.

Als franc tireur hebt ge er belang bij dat ‘uw kant’ wint.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 mei 2021 om 17:52.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 17:51   #523
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat burgers die in oorlogstijd aanslagen plegen standrechtelijk ge-executeerd mogen worden.
Zitten wij hier dan in "oorlogstijd" mijn beste....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 17:53   #524
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Patrick is begonnen Meester.

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=499
Oud 26 mei 2021, 17:55   #525
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Terroristen vermoorden willekeurig onschuldige mensen om angst te zaaien in de bevolking. Ze hebben daar Zaventem niet opgeblazen omdat Filip de winter ofzo daar liep.

Jurgen viseert misschien 1 man omdat hij misschien vindt dat deze zijn leven minder fijn maakt ofzo. Dus voorlopig zou ik hem nog geen terrorist noemen. Had hij MVR vermoord zonder waarschuwing dan zou hij een moordenaar zijn, maar nog altijd geen terrorist. Ik denk niet dat de bevolking in angst gaat leven na zoiets. Moorden worden elke dag gepleegd.
Een soort Alexandru Caliniuc dus. En die krijgt helemaal geen steungroep. Schande.

Jurgen is géén Robin Hood, géén Che Guevara en al zeker geen Rambo. Hij is een zieke, verwarde (serieus) man die dringend psychische hulp nodig heeft voor hij mensen kwaad doet.

Wat als die toch flipt en hij blaast zichzelf op met 100 anderen inclusief vrouwen en kinderen? (laten we hopen van NIET)

En nadien komt hij voor het gerecht. Dan mag je trots zijn op je morele steun én je financiële steun voor de gerechtskosten. Je moet al echt een bedorven - zeg maar gerust slechte - mens zijn om dan nog een oog dicht te kunnen kunnen doen 's nachts, of je zet dan je oogkleppen op en zegt "ich habe es nicht gewusst". Dat kan ook natuurlijk.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 18:00   #526
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel me dan eens waarom al diegenen die zijn opgepakt voor hun medewerking aan de aanslagen in Parijs, Zaventem en Maalbeek niet standrechterlijk zijn geëxcuteerd aangezien het toen wel "oorlogstijd" was tussen IS en de Europese landen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 18:04   #527
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals de weerstand tijdens de bezetting.

Nog eens: heeft Belgie achteraf al die franc tireurs veroordeeld die het op Duitsers gemunt hadden ?
Eerlijk gezegd : ik denk ook niet dat er echt veel franc tireurs waren hoor... tijdens den oorlog, bedoel ik, niet erna.
Oud 26 mei 2021, 18:04   #528
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Een soort Alexandru Caliniuc dus. En die krijgt helemaal geen steungroep. Schande.

Jurgen is géén Robin Hood, géén Che Guevara en al zeker geen Rambo. Hij is een zieke, verwarde (serieus) man die dringend psychische hulp nodig heeft voor hij mensen kwaad doet.

Wat als die toch flipt en hij blaast zichzelf op met 100 anderen inclusief vrouwen en kinderen? (laten we hopen van NIET)

En nadien komt hij voor het gerecht. Dan mag je trots zijn op je morele steun én je financiële steun voor de gerechtskosten. Je moet al echt een bedorven - zeg maar gerust slechte - mens zijn om dan nog een oog dicht te kunnen kunnen doen 's nachts, of je zet dan je oogkleppen op en zegt "ich habe es nicht gewusst". Dat kan ook natuurlijk.

Zichzelf opblazen en dan voor het gerecht komen, diene Jurgen is toch ne strave gast
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 18:18   #529
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar iedereen "mag" geexecuteerd worden he. Dat hangt enkel en alleen maar af van de machtsverhoudingen. Een groep die iemand kan executeren, en dat wenst, doet dat he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 18:19   #530
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Eerlijk gezegd : ik denk ook niet dat er echt veel franc tireurs waren hoor... tijdens den oorlog, bedoel ik, niet erna.
Inderdaad. Ge riskeert immers veel
Oud 26 mei 2021, 18:20   #531
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als franc tireur hebt ge er belang bij dat ‘uw kant’ wint.
Dat heeft iedereen he. Gij zou waarschijnlijk geduimd hebben dat de Duitsers rap den oorlog wonnen he.
Oud 26 mei 2021, 18:21   #532
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want die mensen niet ?

Citaat:
Maar dat is toch bij iedereen het geval ? Wat als gij morgen flipt, en met 100 anderen inclusief vrouwen en kinderen U gaat opblazen ?
Oud 26 mei 2021, 18:23   #533
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welja, je hebt gezegd dat dat ook terroristen waren die dus ook schandalig bezig waren he, en nog maar goed dat ze geregeld eens door de rechtmatige heersende bezettingsmacht geexecuteerd werden. Ik denk eerder dat die mensen dat goed deden, met het risico van inderdaad door de vijand-heerser afgemaakt te worden, maar dat is nu eenmaal altijd zo met een bezettende fascistische macht. Maar eens die nadien verjaagd zijn, worden die op hun beurt de criminelen, en waren die eerdere criminelen nu helden he.

Wel, ik ben van oordeel dat dat precies is wat er met al die corona criminelen moet gebeuren, en dat zijn er nogal wat, eens de bevrijding daar is, en dus het huidige fascistische regime omver geworpen is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 mei 2021 om 18:24.
Oud 26 mei 2021, 18:25   #534
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Volgens Macron vorig jaar toch (hij bijt daar nu wel zijn vingers voor af...)
Oud 26 mei 2021, 18:25   #535
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heet ‘standrechtelijke executie’.
Noem dat "terroristische aanslag" he.
Oud 26 mei 2021, 18:29   #536
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk echt niet dat Jurgen willekeurig mensen gaat opblazen. Dan heeft hij mijn steun niet natuurlijk. Maar ik denk dat die kans dezelfde is voor iedereen: misschien ga jij dat morgen doen, of gaat mijn buurman dat doen, of ga ik dat doen. Dat is in elk geval niet wat hij aangekondigd heeft he. Ik dacht dat hij expliciet de ideologen van het huidige fascistische regime had geviseerd.

Zoals ik al eerder gezegd heb, is hen zomaar vermoorden niet het beste, die zouden beter eerst door een volksrechtbank veroordeeld worden. Jurgen begaat daar dus een procedure fout, maar misschien laat die fout het toe om nadien een dynamiek te scheppen waar wel mensen veroordeeld en geexecuteerd worden en het regime uitgekuist.

Als Jurgen nu echt in de Brusselse metro willekeurig een bom laat afgaan, kan hij mijn kloten kussen, dan is hij inderdaad een smeerlapke. Maar ik ging ervan uit dat dat niet meer de kans heeft dan dat gij dat doet.
Oud 26 mei 2021, 19:09   #537
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als Jurgen héél gericht te werk gaat, en zichzelf, samen met 80% van de Davos-crowd en nog wat Bilderbergers de lucht inblaast, is hij de grootste held die de wereld ooit gekend heeft.
Als hij op 't marktplein van zichemzussenbolder zichzelf en een score burgers opblaast, dan is hij niet beter dan de eerste de beste zelfmoordterrorist.

We zullen zien...
Oud 26 mei 2021, 19:12   #538
edwinp
Banneling

Standaard

ofwel ligt zijn lijk ergens te rotten ofwel is het een geslepen kerel die wacht tot de hetze wat gaan liggen is om iets te (kunnen) doen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 20:11   #539
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de taak van militairen. Als je als ‘burger’ gaat vechten dan plaats je jezelf buiten de Conventie van Geneve. Aanslagen door burgers tijdens een oorlogssituatie zijn meestal geen goed idee. De ‘vijand’ vindt dat terecht terrorisme.

Je kan verzet plegen zonder ‘schade’ aan te richten, bijvoorbeeld in WO2 door Joden en piloten te verstoppen.
Inglorious Basterd was nochtans een geweldige film.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 20:13   #540
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inglorious Basterd was nochtans een geweldige film.
Verliest veel van zijn kwaliteit door de film in het Frans te dubben. Fernandel moppen en zo...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be