Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2007, 11:38   #521
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als hij meent wat hij hier zegt verdient hij zeker geen hulp.
Inderdaad. Geen medelijden met mensen die denken dat ze de maatschappij slechts als een citroen willen gebruiken: uitpersen maar er niets voor in de plaats geven. Laat die mensen dan hun eigen boontjes maar doppen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 12:10   #522
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Normaal gezien wordt er nooit een woning aangeboden waarvan de huur boven een bepaald percentage van je inkomen bedraagt. Mocht dat toch het geval zijn en je neemt de woning niet, dan is er geen sprake van een weigering daar het aangeboden niet overeenkomstig de desbetreffende parameters is.
Dat dacht ik ook ja.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 12:13   #523
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Geen medelijden met mensen die denken dat ze de maatschappij slechts als een citroen willen gebruiken: uitpersen maar er niets voor in de plaats geven. Laat die mensen dan hun eigen boontjes maar doppen.
Zowiezo kan ik niet tegen mensen die buiten de maatschappij willen staan, die zagen dat de maatschappij slecht is ed. maar als vroeger het stempelhokje openging vonden ze de maastchappij toch maar ideaal om ervoor aan te schuiven.

Mensen die hulp nodig hebben...ok...mensen die het weigeren...tja sorry. Bossen genoeg om in te gaan wonen é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 09:47   #524
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zowiezo kan ik niet tegen mensen die buiten de maatschappij willen staan, die zagen dat de maatschappij slecht is ed. maar als vroeger het stempelhokje openging vonden ze de maastchappij toch maar ideaal om ervoor aan te schuiven.

Mensen die hulp nodig hebben...ok...mensen die het weigeren...tja sorry. Bossen genoeg om in te gaan wonen é.

Maar ik weiger geen hulp waar ik zelf voor betaald heb en ik heb me ingegraven in het laatste Vlaamse bos!!!!!!!!!!!!!!!!!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 09:50   #525
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar dient dan het ocmw voor.

Wat koester jij een romantisch gedachtengoed over het OCMW....
Oud 12 mei 2007, 11:54   #526
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij meent wat hij hier zegt verdient hij zeker geen hulp.
Recht op hulp is dus voorbehouden voor degenen die zich slecht voelen? Wat is dat voor een perverse redenering zeg!

Citaat:
Inderdaad.
Mooi staaltje van naastenliefde van een ultraconservatieve katholiek. Niet dat het mij enigszins verwondert...

Laatst gewijzigd door Edina : 12 mei 2007 om 11:57.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 13:19   #527
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maar ik weiger geen hulp waar ik zelf voor betaald heb en ik heb me ingegraven in het laatste Vlaamse bos!!!!!!!!!!!!!!!!!
En hoeveel zou dat zijn?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 13:21   #528
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Recht op hulp is dus voorbehouden voor degenen die zich slecht voelen? Wat is dat voor een perverse redenering zeg!

Mooi staaltje van naastenliefde van een ultraconservatieve katholiek. Niet dat het mij enigszins verwondert...
Het is een kunst zo veel haat in enkele zinnen te etaleren...
Oud 12 mei 2007, 13:37   #529
eno2
Banneling

Standaard Ben jij dat mannetje dat bol staat van Xenofobijtjes?

Citaat:
Dan moet u ook niet bedelen voor een sociale woning. U kiest ervoor buiten de maatschappij te staan, en bijgevolg is het ook uw taak voor uzelf in te staan. U heb de maatschappij vaarwel gezegd, bijgevolg moet de maatschappij ook niet opdraaien voor uw keuzes. U moet verantwoordelijkheid leren opnemen.

Ben jij dat mannetje dat bol staat van Xenofobijtjes, dat radieert van Negationisme-neigingen, wiens hart uitgaat naar collaborateurs en dat warmloopt voor nazi-vriendjes??

In dat geval beschik jij noch over de geloofwaardigheid iemand aan te raden welke soort verantwoordelijkheid ze dienen op te nemen, noch beschik je over de politieke Schwung om daar een begin van een aanvang mee te maken op het politieke terrein, aangezien daar heel terecht een stevige en duurzame sanitaire gordel om gelegd is.

Als ik een gedeclareerd vriendje geweest was, van het VB, zou je zonder twijfel mijn studentenleiderschap ivm Leuven Vlaams toegejuicht hebben, dat aanleiding gaf tot het mij onthouden van mijn diploma door de inrichtende macht (de bisschoppen- Die hebben zich overigen bij het hele Vlaamse volk verontschuldigd, maar niet bij mij).

Dan zou je je enthousiast scharen achter mijn gerechtvaardigde eis mij een extra- pensioen toe te kennen als groot-invaliede van de vlaamse strijd, door de Vlaamse Gemeenschap, daar ik in de knop geknakt ben en mijn carrière van bij de aanvang gesaboteerd voor het leven..

Voor wat de rest betreft heb ik maar heel in het begin zelf al eens mijn ontslag gegeven, in het leger, en dan nog eens in in mijn eerste job. Voor de rest ben ik altijd ontslagen geweest, wat toch wel van gezonde werklust getuigt, meen ik met voldoende reden te mogen stellen.

Bovendien heb ik hier al drie keer verklaard (maar je hebt het medicinaal maar vlug overgeslagen en/of vergeten) dat ik even gelukkig zou zijn met een leefbaar betaalde job van mijn keus als met mijn door extreme marginalisatie en discriminatie (oa tegenover oudere langdurige werlozen) opgedrongen dolce far niente onder de armoedegrens.

Mensen bedelen niet voor en sociale woning, meneer (tenzij ze nette vier keer méér verdienen als ik), ze komen er gewoon voor in aanmerking vanwege grondwettelijke bepalingen en mensenrechtelijke rechten, allemaal dingen die in uw responsabel wereldbeeld niet passen natuurlijk..

Wat ze ook niet doen, die bedelaars, is twee keer een sociale woning afwijzen van de vijf die beschikbaar zijn op deze postcode.
Omdat die hier op deze postcode te klein en te duur zijn.

Ik neem aan dat jij dat wèl 'verantwoordelijk gedrag' vindt????

Verklaar je dus wat nader...

De verworpenen der aarde groeten u!
Oud 12 mei 2007, 13:45   #530
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij dat mannetje dat bol staat van Xenofobijtjes, dat radieert van Negationisme-neigingen, wiens hart uitgaat naar collaborateurs en dat warmloopt voor nazi-vriendjes??

In dat geval beschik jij noch over de geloofwaardigheid iemand aan te raden welke soort verantwoordelijkheid ze dienen op te nemen, noch beschik je over de politieke Schwung om daar een begin van een aanvang mee te maken op het politieke terrein, aangezien daar heel terecht een stevige en duurzame sanitaire gordel om gelegd is.

Als ik een gedeclareerd vriendje geweest was, van het VB, zou je zonder twijfel mijn studentenleiderschap ivm Leuven Vlaams toegejuicht hebben, dat aanleiding gaf tot het mij onthouden van mijn diploma door de inrichtende macht (de bisschoppen- Die hebben zich overigen bij het hele Vlaamse volk verontschuldigd, maar niet bij mij).

Dan zou je je enthousiast scharen achter mijn gerechtvaardigde eis mij een extra- pensioen toe te kennen als groot-invaliede van de vlaamse strijd, door de Vlaamse Gemeenschap, daar ik in de knop geknakt ben en mijn carrière van bij de aanvang gesaboteerd voor het leven..

Voor wat de rest betreft heb ik maar heel in het begin zelf al eens mijn ontslag gegeven, in het leger, en dan nog eens in in mijn eerste job. Voor de rest ben ik altijd ontslagen geweest, wat toch wel van gezonde werklust getuigt, meen ik met voldoende reden te mogen stellen.

Bovendien heb ik hier al drie keer verklaard (maar je hebt het medicinaal maar vlug overgeslagen en/of vergeten) dat ik even gelukkig zou zijn met een leefbaar betaalde job van mijn keus als met mijn door extreme marginalisatie en discriminatie (oa tegenover oudere langdurige werlozen) opgedrongen dolce far niente onder de armoedegrens.

Mensen bedelen niet voor en sociale woning, meneer (tenzij ze nette vier keer méér verdienen als ik), ze komen er gewoon voor in aanmerking vanwege grondwettelijke bepalingen en mensenrechtelijke rechten, allemaal dingen die in uw responsabel wereldbeeld niet passen natuurlijk..

Wat ze ook niet doen, die bedelaars, is twee keer een sociale woning afwijzen van de vijf die beschikbaar zijn op deze postcode.
Omdat die hier op deze postcode te klein en te duur zijn.

Ik neem aan dat jij dat wèl 'verantwoordelijk gedrag' vindt????

Verklaar je dus wat nader...

De verworpenen der aarde groeten u!
Allemaal praat voor de vaak! U heeft eerder verklaard dat u niet meer deel wil zijn van de kapitalistische samenleving. Bijgevolg moet u dan ook zien dat u uw eigen boontjes dopt. Wees consequent, anders bent u geen grote - en vergeef me het woord, maar het is maar al te waar - ordinaire profiteur.

Daarenboven geloof ik niet al te veel van uw verhaal: u zou zogezegd zovele jaren een topfunctie hebben gehad, maar blijkbaar heeft u nooit gespaard...

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 12 mei 2007 om 13:46.
Oud 12 mei 2007, 13:49   #531
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus volgens u moet de maatschappij hulp verlenen aan iemand alhoewel die uitdrukkelijk verklaart niets te willen bijdragen aan de maatschappij en tegelijkertijd die maatschappij te verwerpen?

Waarom zouden we hulp moeten geven als er zelfs geen greintje bereidwilligheid bestaat tot wederkerigheid? Waarom? Is de maatschappij een soort citroen die men naar hartelust kan uitpersen?
Oud 12 mei 2007, 13:55   #532
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

iemand die beweerd christene te zijn maar die iemand die een brood vraagt een steen geeft ( plus een hoop verwijten ) is een - vergeef me het woord - ordinaire hypocriet en huichelaar.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 mei 2007 om 14:09.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 14:07   #533
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal praat voor de vaak! U heeft eerder verklaard dat u niet meer deel wil zijn van de kapitalistische samenleving. Bijgevolg moet u dan ook zien dat u uw eigen boontjes dopt. Wees consequent, anders bent u geen grote - en vergeef me het woord, maar het is maar al te waar - ordinaire profiteur.

Daarenboven geloof ik niet al te veel van uw verhaal: u zou zogezegd zovele jaren een topfunctie hebben gehad, maar blijkbaar heeft u nooit gespaard...
Ga maar door, met je praatjes voor de vaak, anders ben je, vergeef me het woord, geen grote ordinaire klootzak.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2007 om 14:09.
Oud 12 mei 2007, 14:14   #534
eno2
Banneling

Standaard

De assertieve armen vragen WAARDIG WERK.
ÖP tien jaar tijd is de werkgelegenheid 17% toegenomen, helaas kan nog niet iedereen in goede omstandigheden werken en van zijn inkomen genieten.

De helft van, de 2,8 miljard mensen wereldwijd die een job hebben, leven in schrijnende armoede.

Daar ben ik een van geweest...in ons superwelvarende België.

Ordinaire klootzakjes die mij een profiteur noemen willen natuurlijk dat ik ga werken en creperen tegelijk...

Dan crepeer ik nog liever zonder werken...

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 mei 2007 om 14:14.
Oud 12 mei 2007, 14:20   #535
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En hoeveel zou dat zijn?
Miljaar!
Daarnaast moet ik nog
een miljoen aan spaargeld recupereren van de Belgische staat, die mij dat als laagstverdienenr aan criminele belastingen op terroristische wijze onttrokken heeft.

Gezien mijn huidige spaarvermogen met een uitkering onder de armoedegrens kan ik gerust nog honderd jaar sparen voor ik dat bloegeld opnieuw samengesteld heb...
Oud 12 mei 2007, 14:24   #536
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus volgens u moet de maatschappij hulp verlenen aan iemand alhoewel die uitdrukkelijk verklaart niets te willen bijdragen aan de maatschappij en tegelijkertijd die maatschappij te verwerpen?

Waarom zouden we hulp moeten geven als er zelfs geen greintje bereidwilligheid bestaat tot wederkerigheid? Waarom? Is de maatschappij een soort citroen die men naar hartelust kan uitpersen?
Niet alleen het begrip naatsenliefde is je dus onbekend als ultraconservatieve christen, ook de woorden "oordeel niet" zeggen je blijkbaar niets. Hypocrieter bestaat niet. Wat je hierboven schrijft is namelijk louter JOUW INTERPRETATIE en heeft niets met de werkelijkheid te maken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 14:26   #537
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Miljaar!
Daarnaast moet ik nog
een miljoen aan spaargeld recupereren van de Belgische staat, die mij dat als laagstverdienenr aan criminele belastingen op terroristische wijze onttrokken heeft.

Gezien mijn huidige spaarvermogen met een uitkering onder de armoedegrens kan ik gerust nog honderd jaar sparen voor ik dat bloegeld opnieuw samengesteld heb...
Het stat U vraag dat (mss nog eens) uit te leggen...
Oud 12 mei 2007, 14:29   #538
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet alleen het begrip naatsenliefde is je dus onbekend als ultraconservatieve christen, ook de woorden "oordeel niet" zeggen je blijkbaar niets. Hypocrieter bestaat niet. Wat je hierboven schrijft is namelijk louter JOUW INTERPRETATIE en heeft niets met de werkelijkheid te maken.
Sè.. ze weet het weer..
Oud 12 mei 2007, 20:47   #539
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb slechts geoordeeld over wat de man over zichzelf heeft geschreven. En dat waren volgende punten:

a. al een tiental jaar doelbewust werkloos;
b. geen deel willen hebben aan onze maatschappij;
c. niet willen weten van enige bijdrage aan onze maatschappij.

Ja of neen?

Welnu, op basis van deze punten heb ik geoordeeld over zijn gedrag. Hij is niet logisch en consequent: indien hij echt niets wil weten van onze maatschappij, vraagt hij ook geen hulp eraan maar dopt zelfs zijn boontjes.

En juist dat punt gaan jullie netjes uit de weg. Ook mijn vraag naar de verantwoordelijkheid die ieder van ons draagt ten opzichte van de maatschappij.
Oud 12 mei 2007, 20:48   #540
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Miljaar!
Daarnaast moet ik nog

U heeft toch vele jaren een topfunctie gehad? Heeft u dan echt niets gespaard al die jaren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be