![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
64 | 61,54% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
40 | 38,46% |
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even verwijzen naar een pas ondekte mensen ras, de homo sapiens hobbiet.
Deze zouden pas 10.000 gelden zijn uitgestorven. Gek dus dat de werenschap wel duidelijk over een ras spreekt als meb zeker is dat het uitgestorven is, maar onder de levende, ho maar er bestaan geen rassen. Mensen stop toch met belachelijk doen. Alle diersoorten hebben een rassen onderverdeling, enkel de diersoort die juist met de meeste op aarde leven zijn allemaal gelijk zonder enige rassen of verschillen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Enig idee hoeveel varkens, muggen, sardienen, vliegen, sprinkhanen,... er zijn op de wereld? En waarom vind jij het toch zo belangrijk om te kunnen zeggen dat er meerdere mensenrassen bestaan? Om er dan op voort te redeneren en te zeggen dat de enen dommer of crimineler zijn? Of omdat je de ongebreidelde neiging hebt om dingen in vakjes te stoppen? geef me aub het antwoord zonder te beginnen zeveren over politiek correcte linkse idioten...
![]() |
![]() |
#523 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensen zijn toch niet zó idioot dat het geloof in rassen enkel tot verwerpelijk denken leidt? Bij dat laatste zit er volgens mij meer achter dan enkel dat. Het is niet dat we bezeten worden door ene Satan als we in rassen geloven. We leven niet in een tweezijdige wereld van goed en slecht. Eigenlijk is hypocrietweg details verzwijgen een typische strategie die gebruikt wordt. Mensen zijn te bang voor mogelijke "gevolgen", terwijl anderen graag de mogelijkheden doornemen. Zo is het ook gevaarlijk het wiel uit te vinden, gezien hefbomen de basis vormden voor destructieve oorlogswapens...
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 augustus 2007 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Belgie alleen leven er al minsten 10 rassen van zwijnen(varkens zijn een zwijnenras, en daar heb je dan weer onderrassen in), we zijn dus nog niet vertrokken of je zit al met rassen, muggen zijn er enorm, maar ook onderverdeeld in soorten en rassen. Sardienen, zijn er niet veel meer, wij hebben ze bijna allemaal gevangen en opgegeten. Vliegen en sprinkhanen, wel hier zit je weer met rassen en soorten. Weet je, IQ is iets relatief. Dus dommer naar welke norm. En crimineler, dan moet je eerst bepalen wat crimineel is. Maar voor de wetenschap is het wel belangrijk, want niet elk ras is even goed bestand tegen dezelfde ziektes. Niet elk ras ondervind dezelfde invloed van de vervuiling. Niet elk ras heeft dezelfde groei en gewichtscurve als kind. Maar als je geen rassen mag onderscheiden dan kan je dus ook op medisch vlak geen onderscheid maken en kan je de verzorging niet afstellen op het ras en moet je dus voor iedereen maar dezelfde normen gebruiken. Zie je, medisch is het een noodzaak om over mensenrassen en over herkomst te kunnen spreken. Maar door een paar stomme idioten uit de geschiedenis en het heden, ligt het politiek heel moeilijk dit toe te laten. Het is er mij niet om te doen om de mensen in kasten te kunnen verdelen, of om hen met de vinger te kunnen wijzen als dom of crimineel. Mij gaat het er om dat men een blanke een griep gewoon kan laten uitzieken, maar dat die zelfde griep wel bijna het hele rode mensenras fataal is geworden. Dat bij een Blanke of Zwarte geelzucht een makkelijk vast te stellen ziekte is, maar dat die bij een geel, bijna niet op syntomen is vast te stellen en men er dan ook meestal achterkomt als het te laat is. En zo is het voor een zwarte minder belangrijk om zich tegen de zon te beschermen dan voor alle lichtere mensenrassen., want zij hebben reeds een natuurlijke bescherming tegen de zon en de hitte. Daarom is de erkenning van de mensenrassen nodig, zuiver en alleen om medische en wetenschappelijke reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze draad zal in de komende weken wegzakken, en ten laatste over twee maanden zal er een gelijkaardige gestart worden.
Deze voorspelling is 100 % betrouwbaar. ![]()
![]() |
#527 | |
Minister
|
![]() Citaat:
kijk naar de hondenrassen, heeft een mops minder rechten dan een duitse herder ? neen. al wil het eventueel bewijzen van het bestaan van mensenrassen natuurlijk niet per se insinueren dat de één meer waard is dan de ander, maar de geschiedenis heeft geleerd dat als men uitgaat van het bestaan van rassen dit vroeg of laat leidt tot het discrimineren van bepaalde "rassen" en zelfs erger ( lees = uitroeien, of poging ondernemen tot ) mijn mening is dus de volgende : deze materie is te zwaar beladen om nog onderzocht te worden. alle mensen zijn gelijk, hoe ze er ook mogen uitzien, etc. en laten we dit zo houden, om bepaalde strekkingen geen bodem te geven om opnieuw op te wakkeren. want de dag dat het bestaan van "rassen" eventueel zou bewezen worden, zullen die welpepaalde strekkingen er als de kippen bij zijn om dit te misbruiken. laat we de rassenkwestie dus in het midden laten,
![]() |
![]() |
#528 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Minister
|
![]() nope, maar deze materie is te zwaar beladen, zo getuige de geschiedenis.
![]() |
#530 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ikzelf zal overigens nooit pleiten voor discriminatie wat betreft rassen. Wat wel nodig is, is dat we het feit dat rassen bestaan onderkennen, omwille van medische, wetenschappelijke en criminologische doeleinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de forumgeschiedenis leert dat het een pokkesaaie discussie is, waar sommige mensen op kicken uit verveling
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 2 augustus 2007 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ieder zijn mening
![]() |
![]() |
#533 |
Minister
|
![]() vlaamse onafhankelijkheid is een noodzaak aan het worden, het bewijzen van het bestaan van rassen is dat niet, mr goed, zoals ik zei ....
ieder zijn mening
![]() |
#534 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk is de Vlaamse Onafhankelijkheid 1000 keer belangrijker als het bewijzen van het bestaan van rassen. Dat wil daarom nog niet zeggen dat men ook niet voor het laatste mag strijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het rechtse denken gaat altijd uit van de veronderstelling dat mensen ongelijk zijn. Dat er adelijken zijn en horigen, dat er een élite is en kinkels, dat de besten, de rijksten, de raszuiveren, de beschaafdste geen profiteurs zijn en onderdrukkers maar dat zij, om allerleid godsdienstige, raciale reden niet alleen het recht hebben om de boel te besturen: dat dit de maatschappij ten goede komt! Altijd zoekt rechts een rationele verklaring, een apologie, een goedpraten van het onderdrukken van bepaalde klassen, rangen standen, bevolkingsgroepen, buitenlanders. Ofwel is het God die ze als argument geven: die heeft namelijk de vrouw zwakker geschapen dan de man, wat hem dan (natuurlijk zeggen ze daar bij) rechten geeft die superieur zijn. Ofwel heeft het karma er voor gezorgd dat je weliswaar in dit leven een koeli of paria bent, maar in het volgende leven een brahmaan of maharadja. Bij ons was het het "bloed", wat we nu "de genen" zouden noemen van de adelijke dat blauw was en derhalve bepaalde dat sommigen nu eenmaal beter waren dan anderen. De slavernij was evident want slaven hadden al geen ziel en daarenboven was de "natuurlijke orde", vanzalfsprekend door God geschapen, duidelijk geweest: ze waren duidelijk stommer en vooral duidelijk herkenbaar aan hun zwarte kleur. Deze manier van denken: wij zijn beter dan zij, en dat is niet meer dan normaal: het is wenselijk is de basis van rechts. Rechts erkent niet de gelijkheid van de mensen, het verdedigt de ongelijkheid . Links postuleert de gelijkheid en bevecht dan weer ongelijkheid met evenveel verve. Wie gelijke heeft is een andere zaak dan wie gelijk krijgt. Maar het idee dat mensen ongelijk zijn, en dat deze ongelijkheid ons het recht geeft van anderen te onderdrukken, te exploiteren, te kleineren en van hun rechtmatige rechten te ontzeggen is mijns inziens EVIDENT fout. Omdat ik mij op het punt zet van de onderdrukte, de uitgebuitene, zelf als ik het goed heb en meer macht dan een ander. Omdat de ervaring leert dat in een onrechtvaardig systeem het zo is dat ook ik er het slachtoffer kan van worden, of mijn kinderen, of mijn kleinkinderen. Dus kies ik eieren voor mijn geld: ik kies voor een sociale en democratische samenleving. Het staat je toe om mijn redenering te ridiculiseren als politiek correct. Ik vind dat nog steeds een eretitel. Dank u. Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 augustus 2007 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Minister
|
![]() Citaat:
veel succes met uw strijd, hoe meer visies hoe beter. alleen ben ik niet geneigd ze te volgen, mr dat had u waarschijnlijk al door
![]() |
![]() |
#537 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een kleine nuance, mr met betekenis, zoals meestal met nuances.
![]() |
![]() |
#539 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
|
![]() Je probeert hier 2 genetische argumenten (die op zich al niet gelden) te koppelen aan een sociologische. Tragisch, tenzij je weet hebt dat het gen voor criminaliteit geidentificeerd is?
|
![]() |
![]() |