![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Tekent u de petitie "Red de Solidariteit"? | |||
Ja, zonder meer |
![]() ![]() ![]() |
14 | 10,45% |
Ja, maar vooral omwille van het communautaire aspect |
![]() ![]() ![]() |
7 | 5,22% |
Ja, maar vooral omwille van het economische aspect |
![]() ![]() ![]() |
8 | 5,97% |
Nee, zonder meer |
![]() ![]() ![]() |
76 | 56,72% |
Nee, maar vooral niet omwille van het communautaire aspect |
![]() ![]() ![]() |
12 | 8,96% |
Nee, maar vooral niet omwille van het economische aspect |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,99% |
Ik twijfel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,75% |
Geen mening / Niet toepasselijk (andere nationaliteit) |
![]() ![]() ![]() |
12 | 8,96% |
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aldus de belgicist. Beetje hypocriet, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben GEEN belgicist.
![]() Ik hecht geen enkele emotionele waarde aan instellingen of staatsstructuren en ik zal ook nooit de Belgische of de Vlaamse vlag uithangen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 8 december 2007 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De basis van het internationalisme is het nationalisme. Zonder nationalisme immers geen internationalisme.
![]() |
#524 |
|
![]() Dat is een betekenisloze oneliner.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ten eerste is het geen oneliner, en ten tweede zit er net heel veel betekenis in. Hoe kan je immers internationalisme (samenwerking tussen naties) hebben, als er geen naties (nationalisme dus) zijn?
![]() |
#526 |
|
![]() Geloven dat er naties bestaan is nog altijd geen nationalisme.
CD&V zegt ook dat er twee volken, twee naties, leven in België en toch zijn ze niet nationalistisch.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 8 december 2007 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Te belachelijk voor woorden, de dag dat ik mijn vader ga haten zal nooit komen. Leg woorden in iemand anders zijn mond !
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat betekent volgens jou dan nationalisme?
![]() |
#529 |
Minister-President
|
![]() Langzaam meer zeker komen de 100.000 toch in zicht hé.
En ik heb zelf nog niet eens getekend. http://www.reddesolidariteit.be/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#531 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En die 1% telt niet mee maar waar is er dan een echte meerderheid die de splitsingsgedachte voor een onafhankelijk Vlaanderen in het vaandel draagt. Als dat 99% van de bevolking is dan kan je vandaag starten met een petitie en dan heb je tegen eind volgende week een miljoen handtekeningen. Laat het nu zo zijn dat er al een petitie loopt, al enkele maanden zelfs en dat er daar nog geen 10 duizend hebben op ingetekend.
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... Laatst gewijzigd door hurycane : 8 december 2007 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoeveel media-aandacht heeft die petitie gekregen? En hoeveel media-aandacht heeft de belgicistische petitie gekregen? Over wanverhoudingen gesproken...
![]() |
![]() |
#533 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die petitie behoeft toch geen media aandacht ? Als morgen VB, LDD, NV-a en CD&V die petitie ten volle steunen is de media aandacht er van zelf. Veel blah blah, weinig ...
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Omdat er evenzeer belgicisten op een anti-belgische petitie getekend hadden, en anderzijds omdat het algemeen geweten is dat heel wat mensen iets ondertekenen zonder alles door te lezen.
![]() |
#537 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom hoeft die petitie geen media-aandacht, en een belgicistische wel? Of hebben de belgicistjes schrik dat de petitie dan wél meer handtekeningen zou opleveren?
![]() |
![]() |
#538 |
Minister-President
|
![]() Ik ben voor solidariteit en tegen profitariaat.
Als er een geldstroom gedurende meer dan 100 jaar steeds in één richting stroomt is er volgens mij geen sprake meer van solidariteit. Solidariteit is volgens mij een mechanisme dat iemand of een groep die pech heeft bijstand verleent om een periode van onvermogen te overwinnen. Het mag nooit de bedoeling zijn om het onvermogen te bestendigen.
![]() |
#539 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.knack.be/belga/politiek/a...icle28451.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Burger
|
![]() Ik ben voor solidariteit, maar ik teken deze petitie niet. Waarom? Omdat dit een systeem overeind wil houden dat allesbehalve solidair is.
Op 11 november geef ik geld aan 11 11 11. Ik doe dat bewust omdat deze organisatie projecten ondersteunen in derde wereldlanden. Ik doe dit bewust. De solidariteit die men met deze petitie tracht overeind te houden is een valse solidariteit tussen twee gemeenschappen. Waarom vals? Omdat deze gemeenschap daar nooit bewust voor heeft kunnen kiezen. Het is hen opgelegd vanuit een federaal bestel, met allerhande ondemocratische systemen. Met andere woorden, de Vlaming heeft er nooit voor gekozen om de Waal financieel bij te springen, het is hen door een 'belgisch overkoepelend systeem' opgedrongen. Spreek je dan nog van solidariteit? Ik niet. Daarom wens ik ook zulke petitie die een geforceerde solidariteit wenst te blijven ondersteunen, niet te ondertekenen. Ik wens bewust te kunnen omgaan met het begrip solidariteit. Een onderbouwde solidariteit die vruchten afwerpt. |
![]() |
![]() |