![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u een alcoholcontrole tegenkomt dan vraagt men u ook niet of u akkoord bent om te blazen. U moet kijken voor wat dergelijke zaken gebruikt worden alvorens uitspraken te doen over schending van de privacy. Simpelweg stellen dat de privacy geschonden wordt is gratuit en populistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Minister
|
![]() Je eigen huis of tuin is zowat het enige waar je 100% privacy kan claimen. Ook andere gesloten ruimtes of lokalen waar geen publieke toegang is vallen onder private leefsfeer. Of zouden toch moeten.
Echter zodra je je in het openbare leven begeeft kun je moeilijk nog spreken van een privacy: openbaar is openbaar en je handelen is dat dan ook. Trouwen het kan niet genoeg benadrukt worden en zo simpel als het groot is zijn: wie niets oneerbaar, tegen de wet of wat dan ook doet ,m.a.w. niets te verbergen heeft, maakt zich dan ook niet druk over een schending van de privacy. Simpelweg omdat er geen privacy was om te beginnen. Zoals altijd komt het neer op die universele waarheid en die andere dat het niet de technologie is die verkeerd is maar het misbruik ervan. In dit onderwerp zijn dat dan ook de focuspunten. Voorbeeld: ik overval een winkel of ik trap een bushokje ineen of ik steek iemand neer in het centraal station: als dat op camera geregistreerd is kun je dat niet zo makkelijk meer ontkennen en dan moet je niet komen aanhollen dat men jouw privacy heeft geschonden. Dat ik een pakje sigaretten kocht, een doos ontbijtgranen of pikante lingerie zijn borderline gevallen; in feite heeft niemand daar zaken met of veel commentaar op te geven en zulks hoeft de halve wereldbol niet te weten. Dat zijn non-issues in feite daar ze geen bedreigende handelingen voor anderen of criminele feiten zijn.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 29 juni 2010 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok. Dan vind ik het ook gerechtvaardigd dat er bijvoorbeeld camera's geplaatst werden op de oude markt. De schending van de privacy is miniem en het kan helpen om relschoppers op te sporen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit. En nogal geen klein beetje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 29 juni 2010 om 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? Gaan we nu al leeftijd inroepen als gezagsargument?
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Europees Commissaris
|
![]() Op de oude markt heb je toch sowieso geen privacy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Europees Commissaris
|
![]() Iedereen kan je toch bezig zien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij na 28 bladzijden nog steeds niet begrepen dat de bescherming van het recht op privacy niet ophoudt op het ogenblik dat je je huis verlaat?
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hang jij echt volledig aan elkaar van dat soort clichés?
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Banneling
|
![]() Dat passief cameratoezicht de 'openbare' privacy ernstig schaadt is er anders ook een..
Het bedrijf waar ik werk doet aan passieve internetcontrole en mailcontrole...geen haan die er nog naar kraait... |
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is, zoals ik al zei, net een deel van het het probleem. Mensen stellen zich stilaan zelfs geen vragen meer bij de steeds uitbreidende invasie van hun persoonlijke levenssfeer.
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op het bedrijf waar ik werk betekend dat, dat er eerst ernstige aanwijzingen moeten zijn voor 'schendingen van het reglement' ALVORENS mijn mail en internetverkeer MOGEN gecontroleerd worden.. Bij cameratoezicht betekend dat dat er NIEMAND beelden bekijkt of opvraagd tot een derde autoriteit deze opvraagd in het kader van ernstige aanwijzingen voor een misdrijf... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |