![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu, posten verdraaien van anderen kan een aangename bezigheid zijn, maar als we allemaal zo gaan beginnen, dan is het einde nog niet in zicht. En dus zal ik dat ook maar eens doen met één van uw posten. Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 januari 2013 om 18:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als gaat om nationaliteit zijn wij allemaal Nederlanders. (let wel geen Hollanders!!.) Maar als het om etniciteit gaat, of erna gevraagd wordt want zo gaat dat meestal. Dan zijn wij(indo's) er inderdaad heel open(vaak ook trots) over. In Nederland wordt daar niet moeilijk over gedaan, en ik ben altijd zeer positief behandeld & benaderd. En ik denk dat de meeste Indo's dat zo ervaren.. Hoe anders dat is met Marokkaanse "Nederlanders",... één en al drama!.. ![]() * Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. * Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Europees Commissaris
|
![]() OK Indo's zijn dus van gemengd bloed.
Maar dan valt het mij op dat in die lijst hierboven, ze allemaal een Nederlandse naam hebben... ![]() Toevalig was die hun vader dan altijd een Nederlander en de moeder steeds een Indonesische, kom nou.... En zijn dat niet allemaal blanken in die lijst, Frits Bolkestein, en zo, hoezo dan gemengd bloed.....?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 januari 2013 om 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Europees Commissaris
|
![]() HM...is dat nu niet de reaktie van een Nederlander op mijn onwetendheid over het fenomeen van de Indo's....?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar huidskleur en Etniciteit zijn natuurlijk 2 verschillende dingen, de meeste Indo's hebben overigens een licht getinte huidskleur en worden sneller bruin.. Maar over het algemeen herken je ze aan de ogen, neus en mond en haar.. En ook grappig genoeg aan de tenen.. Bij Indo's is de grote teen even lang, of soms zelfs iets korter dan de teen die ernaast zit.. ![]() Citaat:
Maar toch is hij een Indo.. Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De noorderlijke grens is het resultaat van de toevallige militaire situatie ten tijde van het verdrag van Westfalen. Tot d�*�*r geraakten de Spanjaarden en niet verder. De oostelijke grens van 1839 getuigt van het feit dat Uw geliefd België de Limburgers uitspuwde; het was die liever kwijt ten voordele van de Franstalige Luxemburgers. ![]() En de westelijke grens is het resultaat van hoe men het potloodje hield tijdens het verdrag van Nijmegen. Het scheelde niet veel of de Veurnenaar Will Tura was nu een Franse chansonnier en de Ieperling Leterme een burgemeester van een kleine stad in de plaats van adjunct-secretaris-generaal van de OESO. (Bekende personaliteiten aan de andere kant van de schreve, daar weten we hier echter niets van.... ![]() Enkel de zuidelijke grens van Vlaanderen is tamelijk organisch of natuurlijk ontstaan, op een paar fatale Geroofde Gebieden na. Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 januari 2013 om 23:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja dan gaat het allemaal gebeuren... Ik heb dit specifieke onderwerp recentelijk nog eens aangekaart bij twee NVA kamerleden. Het antwoord komt altijd neer op de angst stemmen te verliezen tijden de moeder aller verkiezingen (2014). Naar het schijnt is het zo dat als de Hollanders als vijand uit de Vlaamse geschiedenisboekjes worden verwijderd, dit stemmen gaat kosten... Tsja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zit vrij logisch in elkaar. Nederlander hebben honderden jaren in Indië gebivakeerd. Veel Nederlanders gingen samenwonen of trouwden bijvoorbeeld een Javaanse. Met name veel Indo's zijn nakomelingen van militairen. Een stamvader kon bijvoorbeeld 150 jaar terug een Nederlander zijn geweest, maar zijn nageslacht geen enkele volbloed Nederlander gehuwd hebben. Overigens ook kwam het voor dat Nederlandse vrouwen een volbloed Indonesier of een Indo huwden. O.a. ook mee daarom zul je dus zowel Indo's aan kunnen treffen met een Nederlandse familie naam, als wel met een Indonesische familienaam Mijn beste vriend is een Indo met Chinees, Javaans en Nederlands bloed en heeft geen trekken van Europese Nederlanders, zijn familie naam is van een Nederlandse stamvader van ver terug (militair, 19e eeuw) Zoals je aangeeft over bijvoorbeeld Frits Bolkenstein, je zult Indo's tegen kunnen komen waar je op het eerste gezicht nauwelijks of niet uit zult halen dat het Indo's zijn. Deze zijn er veel meer dan je denkt, ook Mark Rutte is een Indo. Ken een andere Indo die er zo Hollands uit ziet als je maar zou denken, blond haar, maar als je heel goed kijkt kun je aan de vorm van zijn ogen zien dat hij een Indo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
|
![]() Citaat:
Heb Indo's in de familie, maar is aangetrouwde familie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb al gedacht om lid te worden met de bedoeling van iets onder de aandacht te kunnen brengen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 januari 2013 om 03:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het was toen trouwens de eerste keer dat men ook keek naar de taal toen men landsgrenzen trok. (En als toemaatje kon België ook nog het kleine Duitstalige Aarler Land in de wacht slepen.) Citaat:
![]() De haven was er nu net bij gebaat dat oostelijk Limburg bij België zou blijven omdat dan van Nederland geen toelating zou moeten bekomen worden om die spoorlijn over Nederlands grondgebied te laten lopen. Nederland had en heeft immers geen enkel baat bij die spoorlijn die in het belang van Antwerpen en Duitsland is.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 januari 2013 om 14:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 9 januari 2013 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is de oorzaak dat de nieuwe provincie Limburg verdeeld werd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Hoezo oorspronkelijk bij België???. Het was niet eens de bedoeling om België te creëren, maar om de Zuidelijke Nederlanden bij Frankrijk te voegen. Inclusief Limburg dus.. Om denkt je soms dat die Franse bemoeienis goed bedoelt was voor "België" ?.. Kom nou toch... Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Angst is een slechte raadgever. Is het NVA nu al een traditionele partij geworden? Als dat de ambitie is van het NVA hebben de Belgisch nationalisten niet veel te vrezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 januari 2013 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Totaal versnipperd dus.
![]() |
![]() |
#560 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 januari 2013 om 21:21. |
![]() |
![]() |