![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
volledig legalistisch kan je geen nieuwe staten vormen. het komt ooit op die vijf minuten lef aan hoor ... |
||
![]() |
![]() |
#544 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in een onderhandeling die niet een finale onderhandeling van deelstaat tot deelstaat is, zullen er steeds politici zijn die eigenbelang en een andere agenda pogen door te duwen ten koste van zelfbeschikking. |
|
![]() |
![]() |
#545 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik hoor het die 'managers' die de laatste dagen in de media opgevoerd worden steeds zeggen 'een bedrijf kan zich zulke bestuursimpasse niet veroorloven' ... wat ze er niet bijzeggen is dat ze wellicht zouden bedanken voor een bestuurdersfunctie in een bedrijf waarin de minderheidsaandeelhouder elke beleidsbeslissing kan blokkeren ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#547 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#548 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik zal me daarachter niet wegsteken. Ik voel inderdaad enige agressie groeien tegen de Vlamingen die ver weg in hun veilige dorpen wonen en na Halle-Vilvoorde even politiek misbruikt te hebben, het op dit moment compleet laten vallen. De inwoners van Halle-Vilvoorde worden al een decennium als politiek wapen gebruikt door ... de provincie-Vlamingen, maar op de splitsing die men hier echt wil en nodig heeft is er nog steeds geen zicht. Over Brussel zal ik maar zwijgen, maar daar geldt mutatis mutandis hetzelfde. Vlaanderen is zijn frontlijn aan het afstoten, en zal pas wakker worden als die tot onder de poorten van Aalst, Mechelen en Leuven zal verschoven zijn. Dat is de consequentie van het afstaan van Brussel. |
|
![]() |
![]() |
#549 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#550 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#551 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan ook overtuigd dat Brussel zelf moet kiezen, zij zullen ofwel een enclave in Vlaanderen (als Brussel DC of één met Wallonië) zijn of kiezen om deel uit te maken van een federaal Vlaanderen, met uiteraard garanties voor een volledige tweetalige stad. Eens die onafhankelijkheid van Vlaanderen een feit is, ben ik ervan overtuigd dat Brussel voor Vlaanderen zal kiezen. |
|
![]() |
![]() |
#552 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alleen CD&V en N-VA, misschien aangevuld met iemand van LDD. Het kartel heeft 35 zetels, VB heeft er 30, totaal 65 op 124 zetels. Met LDD komen er nog 2 zetels bij.
Het gaat hier natuurlijk om een overgangsregering tot de verkiezingen van 2009. Dat zouden dan verkiezingen kunnen worden die volledig draaien rond de strijd tussen twee blokken: het Belgischgezinde paarsgroene blok VLD - SP.A - Groen! enerzijds en het Vlaamsgezinde centrumrechtse blok CD&V - VB - LDD - N-VA anderzijds. |
![]() |
![]() |
#553 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#554 | |
|
![]() Citaat:
Noodzakelijke personen benoemen, KB's ondertekenen die reeds goedgekeurde wetten moeten uitvoeren, bestaande regelingen door laten lopen (zoals de jodiumtabletten voor omwonenden van de kerncentrale in Doel), een voorzichtige begroting opstellen gebaseerd op de vorige, dat lijken mij wel degelijk lopende zaken. |
|
![]() |
![]() |
#555 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat er vroeger in alle Vlaamse steden Vlamingen Frans spraken, maar dat die grens geleidelijk teruggedrongen is en er nu enkel nog rond Brussel een laatste gevecht geleverd wordt. |
|
![]() |
![]() |
#556 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het land is reddeloos Het volk is radeloos Wij kennen die toestand nog uit de tijd van de Republiek http://www.digitaleatlasgeschiedenis...ekst/1672.html http://www.katholieknederland.nl/ver...tID606247.html Laatst gewijzigd door I amsterdam : 4 december 2007 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
#557 |
Gouverneur
|
![]() Kan Verafstoot misschien gauw nog de koninklijke huisvesting verkopen om de begroting rond te krijgen.Zou zijn eerste goede daad zijn.
|
![]() |
![]() |
#558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 4 december 2007 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
#559 | |
|
![]() Citaat:
Als VLD en SP.A inderdaad een soort noodregering maken en zo het gras voor Letermes voeten wegmaaien, denk ik dat hij eerder tegenover die partijen rancuneus is. |
|
![]() |
![]() |
#560 |
Gouverneur
|
![]() Dit heeft niets met incompetentie te maken , maar met de onwil van de anderen resoluut voor de broodnodige hervormingen te opteren . Bij de liberalen zit er ook een bijgedachte bij : Leterme zachtjes laten voortmodderen , maar beletten dat hij tot resultaat komt . Als de verrotting lang genoeg duurt , de macht grijpen als de bevolking murm genoeg is van het wachten op een regering . Een deel van de regimepers zal wel meespelen .....maar uiteindelijk heeft de vierde macht de plicht deze intriges bloot te leggen , of ze is niet langer waard een democratische rol toegedicht te krijgen .
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 4 december 2007 om 13:32. |
![]() |