![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#5601 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() you're welcome
Ik kon er mijn hand in 't vuur voor steken dat jij zou reageren... telepathie ? Citaat:
Wat de manier van 'atoomnesting' betreft ( bij moleculevorming of wat bedoelt ge ? ) wist ik niet dat Kepler daar een bijdrage had geleverd Citaat:
Citaat:
Die regelmaat bewijst niks en is enkel de bevestiging dat je zulke zaken vroeg of laat steeds terugvind... da's eenmaal eigen aan de ordening van de natuur als isomorfisme aan het wiskundig systeem |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5602 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5604 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#5605 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen is feite heet het zelfs in 't Engels series
Waar die code vandaan komt weet ik niet Buiten sensatiezucht van die en andere sites kan ik maar één ding bedenken en dat is dat die reeks lange tijd een soort te kraken code bleef omdat je er wel een recursieve formule kon voor opstellen maar het was niet meteen duidelijk welk nu precies het n-de getal was in formulevorm. Voor die rij gevonden door Leonardi Fibonacci (1170-1250) kon pas in 1730 een rechtstreekse formule gevonden worden door Abraham de Moivre. Daar was wel eerst even de differentiaalrekning voor nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5606 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
kan één van de new-age believers hier een goede uitleg geven over de reeks van fibonaci, over het voorkomen van die reeks in de natuur en over de band tussen die reeks en de gulden snede? met de term 'goede uitleg' bedoel ik natuurlijk vooral een uitleg die exact is en die de verbanden aantoont zonder al te vaag te worden. overigens zijn die verbanden er wel in de werkelijkheid, maar niet op de pseudo-spirituele manier als in new-age literatuur naar voor komt. voor de rest wil ik er op wijzen dat mijn vraag in http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5600 nog steeds open is. vrede, redwasp
![]() |
#5607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diego komt steeds met dat 'argument' opzetten zonder dat hij nog maar ergens kan hardmaken dat dat überhaupt zo zou zijn... of beter het 'niet-zijn' in dit geval Bovendien gaat hij volledig voorbij het eenvoudige feit dat het nu zo is en als wat hij beweert juist is dan zaten we ons dat hier ook niet af te vragen. En hij schijnt ook geen rekening te houden met het zelfregulerend karakter ervan en 't feit dat het niet zo vastligt als hij zelf beweert. Wiskunde en natuurwetenschap zijn de beste 'tools' voorhanden die we momenteel hebben om de realiteit te beschrijven... doch echter het blijft een benadering Er bestaan ( of beter het is niet zeker ) geen infinitimale kleine punten laat staan massapunten, geen krachtvectoren, geen coördinaten ed... dat zijn allemaal menselijke concepten... maar het werkt om de zaak te beschrijven. Van tijd tot tijd dringen zich verrasende groteske veranderingen op in die beschrijvingen en moeten we het stellen met een dimensie meer of bij gebrek aan exacte beschrijving een dualiteit. Ok dat spreekt ergens indirect tegen zijn winkel... want als er geen absolute cirkels ed. bestaan in de natuur dan moet ge natuurlijk ook niet afkomen met het wonderbaarlijke van de verhoudingen waar als ge er ietwat aan zou wijzigen het hele zaakje in elkaar stort. btw vrede hé Laatst gewijzigd door praha : 11 september 2009 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5608 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja zover was ik al... maar wat toont dat aan buiten een zeer grote regelmaat te danken aan de onderliggende ordening van het systeem.
Ik heb je dat al eens gezegd, denk ik.... orde is iets wat een mens steeds achter de chaos ( dat wat hij nog niet volledig bevat ) schijnt te willen zoeken. Het is gewoon hoe de realiteit ons lijkt over te komen ... ik zie daar niet meteen het 'goddelijke' of het 'wonderlijke' van in Als dat zo is dan noem ik _in navolging van redwasp_ de wiskunde op zich ( hoeft dus niks met de realiteit te maken te hebben ) een wonderlijk ding |
![]() |
![]() |
![]() |
#5609 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Zie mannen, laat duidelijk zijn. Ik zie overal magie en speciale gelegenheden in. Alles is voor mij op een bepaald niveau een vibratie van de creatie. Toch moet ik niet anders dan vaststellen dat er ook een evolutie voorafgaand aan moet geweest zijn om tot haar vorm te komen. Juist? Het was niet "knip en hier is alles direct he" Ik moet toch toegeven, dat we afstammen van de vissen? Of misvat ik de evolutielijn? ![]() Het zal wel van een ander kosmisch plan moeten komen dat de creatie een handje helpt om in haar juiste evolutielijn te kunnen komen. Is mijn zweef geloof een beetje, enfin ik geloof in veel. Het enige feit dat zeker is: evolutie of creatie... whatever the fuck it may be... Maakt toch geen bal uit? Gewoon bewonderen, aanschouwen en exploreren... onderzoeken... maar nog geen vaststellingen maken eigenlijk he?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 11 september 2009 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5610 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
de constructivist kijkt hem doordringend aan en zeg: "ok, construeer er dan één". btw vrede hé[/quote] en met u ook vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#5611 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ja lap, en deze arme moslim hier maar proberen om zijn ego klein te krijgen. het laatste dat ik zoek is een volgeling. vrede, redwasp
![]() |
#5612 | |||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#5613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er is niet zoiets als de juiste evolutielijn, vrees ik
In feite is dat begrip barslecht gekozen... het betekent 'ontwikkelen' en dat heeft een bijklank dat je ergens van een punt A naar een B zou gaan ofzo... dat het allemaal op voorhand vast zou liggen... of het nu één groot ID-masterplan is of gewoon ligt aan de interne ordening van de natuur Evolueren in de betekenis van die theorie wilt niet meer zeggen dan dat organismen zich voortdurend aanpassen naar gelang de omstandigheden. Het hoeft ook niet van iets simpels naar iets complex te verlopen al of niet met zijsprongen die dan op niets schenen uit te draaien. Elk succesverhaal is een volgende stapje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5614 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() But I'm a dreamer redwasp, I'm a dreamer.
Floating on the consiousness of the universe.
![]() |
#5615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fibonacci reeks werd gebruikt in de "Da Vinci Code", een zeer accurate bron van informatie. Misschien vandaar.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5616 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigenlijk ben ik de vergelijking met God beginnen maken toen ze er in dien DVD box van Taken over spraken. Steven Spielberg.
![]() |
#5617 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
thnks Distel Dat verklaart tevens waarom zulke sites dat weer uitgebreid aan bod laten komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
effe opzoeken Neen nooit gevolgd.. 't denk daarbij dat ik daar niet teveel aan gemist heb Mijn vriendin volgt lost en van tijd tot tijd kijk ik wel eens mee... genoeg aan dat soort pulp ( in de zin van herherherkauwde bekende stuff ) dus Laatst gewijzigd door praha : 12 september 2009 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |