![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar al eens een draad over gepost. Maar een vrije samenleving bevat o.a. dit:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 5 maart 2009 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ik nu eens helemaal niet wil 'gerepresenteerd' worden, maar liever zèlf 'direct democratisch' mijn zeg wil doen en met wetsvoorstellen wil afkomen of een 'recall' wil vragen? Hoe passen die zaken in uw concept van 'vrije' samenleving?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wil is een systeem van referenda, zoals in bijvoorbeeld Zwitserland. Ik voel er niet veel voor 'volksvertegenwoordigers' ook maar één vinger in de pap te laten steken. U kent het spreekwoord ook wel, niet? 'Geef ze één vinger, en ze willen de hele hand.'
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 maart 2009 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op lokaal vlak zou ik een wekelijkse referendum-sessie best wel zien zitten. Ik kom alleszins liever uit m'n kot voor zoiets dan om in een kerk wat te gaan zitten prevelen of in een voetbalstadion m'n keel schor te schreeuwen. Een samenleving opbouwen en runnen vind ik een nobele doelstelling, en ik zie niet goed in waarom ik dat aan 'professionals' zou moeten overlaten. Als ik goed genoeg ben om eens om de zoveel jaar een bolletje te gaan kleuren naast de naam van een politicus, waarom zou ik dan niet goed genoeg zijn om wekelijks mijn mening te geven over zaken die voor mij en mijn buren werkelijk van belang zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 6 maart 2009 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Banneling
|
![]() En de vrijheid van nonindoctrinatie voor kinderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#572 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tuurlijk. Hoeveel politieke gevangenen zijn er in Belgie: 0
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de meeste regimes zo redeneren als ze mensen de bak in gooien. Zo dacht men ook in de USSR: dissidentie is geen politiek, maar een mentale aandoening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Negationisme gaat over een historisch feit. Of doet het negationisme soms politieke uitspraken over economie, samenleving, sociale aangelegenheden, mensenrechten, etc? Dat is immers het terrein van de politiek.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 6 maart 2009 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat men krijgt, is dat men een mening moet volgen die in de politieke doctrine van het heersend regime is opgenomen. Men -moet- dus een bepaald ding denken. Pure politiek, dacht ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Economie? Samenleving? Sociale aangelegenheden? Mensenrechten? Etc? Ben benieuwd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Economie? Volgens bepaalde mensen hier (of ik het ermee eens ben of niet is volstrekt irrelevant) krijgt het Joods bankieren prioriteit op andere systemen, en dat het niet bespreekbaar is door oa. negationismewetten. Samenleving en sociale aangelegenheden: vanzelfsprekend. Mensenrechten: ik geloof niet zo in die term. Het is een constructie. Maar om toch een antwoord te geven: recht op vrije meningsuiting, iemand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Banneling
|
![]() Overigens wordt de wetenschappelijke methode tegengewerkt door die wetten. Als dat geen politieke inmenging is.
|
![]() |
![]() |