![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De wetten van een godsdienst die in strijd zijn met de wetgeving zou moeten wijken voor onze wetgeving. Bij mijn weten leggen onze islamieten zich daar bij neer. Overigens is dat een andere discussie: ze vragen niet om onze wetten te veranderen en leven ze na. Anders gaan ze de bak in, zoals iedereen. Naast de vrijheid van eredienst is er trouwens ook gewoon het recht op vrijheid van de persoon, het recht op een eigen levensovertuiging. Van mijn part is de vrijheid van meningsuiting overigens belangrijker dan de vrijheid van godsdienst, omdat mijns inziens de godsdienstvrijheid automatisch volgt uit de vrijheid van meningsuiting. De bemoeizucht die scholen in het verleden aan de dag legden rond lang haar, tattoo's, piercings waren soms redelijk, maar soms ook ingegeven door pietluttige burgerlijkheid. Men zou in een school een evenbeeld moeten zijn en/of een voorbereiding van de maatschappij. In die maatschappij moet het dragen van een eigen kledij vrij zijn, dus in de school ook. En kom zeg: het gaat hier om kleinzieligheid. Om nauwelijks verholen racisme en schrik om als school te veel vreemdelingen te moeten opnemen. Als men leerlingen als minderwaardig bestempelt, omdat ze een doek op hun hoofd hebben dan is de school verdomd verkeerd bezig. Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 juni 2009 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 25 juni 2009 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ik ga niet mee. Ik kies voor de houding van Patrick Janssens, de Antwerpse SP-a en de Franse volksvertegenwoordiging. En verder ga ik me eens toeleggen op de UFO-religie die sinds enkele decennia hoogtij viert in de VS. Ik kom u binnenkort zeggen welke eisen de buitenaardsen me opleggen. Maar ik vermoed nu al dat ze willen dat mensen met een West-Vlaams accent die ooit lid waren van Spirit/SLP geabduceerd moeten worden. Het is een hele opluchting dat gij die godsdienstige eis al geen stokken in de wielen gaat steken...
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 juni 2009 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
|
![]() INderdaad: als je gepest wordt omdat je scheel bent moet je geen donkere bril dragen. Men straft de kinderen die "schelen toeter" roepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
|
![]() Citaat:
Trek het je niet aan vriend, men heeft tegenwoordige prachtige verpleeghuizen. De wachtlijsten zijn echter te lang, blijkbaar ![]() De verlichting heeft indertijd geleerd dat fanatisme rond geloofszaken leidt tot eeuwenlang oorlogen, en daarom heeft men de vrijheid van het individu, met de beroemde burgerlijke vrijheden ingevoerd als wet. Het is niet vanzelf gegaan. Daar waar Turkije in1917 het stemrecht voor vrouwen invoerde, duurde het in Belgie tot 1948. Slechts minder dan een halve eeuw geleden kregen vrouwen in ons land het recht om zonder toestemming van hun man onroerende goederen te verkopen, een bankrekening te openen. Een man die zijn vrouw doodschoot wanner hij ze op heterdaad betrapte bij haar minnaar ging vrijuit. Vrouwen mochten niet werken indien ze zwanger waren of kinderen hadden in het katholieke onderwijs. Ontrouw van een vrouw was: betrappen bij een vent. Ontrouw bij een man was: een concubine in huis nemen. Vrouwen werden niet toegelaten in allerlei beroepen, en nonnen mochten met kap en al op hun pasfoto. Moet ik doorgaan? Inclusie van een bepaalde groep mensen duurt soms lang, ja. Maar door er een spelletje van te maken en hen te pesten duurt het langer. En daarom doen Blokkertjes zo hun best om ons samenleven moeilijk te maken: ze leven van ruzie en verdeeldheid, de pummeltjes toch. Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 juni 2009 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef toe: de manier waarop gij die sukkelaars wilt behandelen (gewoon hun zotste grillen zonder nadenken inwilligen) kan ervoor zorgen dat er plaatsen vrijkomen.
![]() |
![]() |
#567 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Met deze wet is er niet gediscrimineerd op basis van godsdienst. Alle godsdienstige symbolen worden immers even hard verboden in die scholen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar soit, jij komt hier dus beweren dat het ok is voor moslims om bvb de werkuren te gebruiken voor hun gebed, op kosten van de werkgever? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of een stijlvolle zwarte pofbroek met rode bies, zwart overhemd met runeninsignes op de kraag, met daaroverheen een diagonale lederen band, om het middel een koppelriem, zware van ijzerbeslag voorziene laarzen, en om het af te maken zo'n mooie platte zwarte pet met blinkend gepoetste adelaar die een hakenkruis vast heeft? Moet immers van mijn geloof. Dus maar respecteren en toelaten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat je het jammer vindt dat leerlingen niet van jongsaf aan geindoctrineerd worden om tegen het VB te zijn?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En deze wet verbiedt geen enkele leerling de toegang, noch dwingt ze mensen om hun religie achterwege te laten.
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Banneling
|
![]() Dat zou me in het geheel niet verbazen. Mensen die uw gedachtengoed zijn toegedaan, leggen vaak maar al te graag fotoalbums van hun politieke vijanden aan.
Maar goed, dan kan ik omgekeerd dus ook foto's gaan maken van iedereen met een hoofddoek, djellaba of boerka om zo het een en ander alvast in kaart te brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
|
![]() Citaat:
De leerlingen komen onozel uit de scholen, indien ze zich daarbuiten niet hebben geëngageerd in één of andere middenveldorganisatie of jeugdbeweging. Dat vind ik dus spijtig. Ik hoor dat op de scholen er veel meer blok-aanhangers zijn dan in de reële wereld. Puberteit hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
|
![]() Citaat:
DOEN! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
|
![]() Citaat:
Het ware modelambtenaren. En dat: dat vind ik erg voor onze maatschappij. Dat men de kiekens die niet kunnen denken gelijk geeft, en men zoals in de Middeleeuwen vergeet te kijken naar de realiteit. De echte godsdienstfanaten zijn de racisten en vrijzinnigen die als stieren op een rode lap reageren. Zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |