![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een school wijzigingen in het schoolreglement doorvoert, hebben ouders & leerlingen uiteraard het recht deze beslissing aan te vechten. Ouders kunnen via de ouder- of participatie-raad hun mening laten horen, en zèlfs mee het beleid van de school bepalen. Dat vergt natuurlijk wel wat engagement (bijv. het bijwonen van de maandelijkse of tweemaandelijkse vergaderingen, mee helpen organiseren van schoolfeestjes, ...). Er is bij ons nog één oude vader die zich werkelijk voor die ouderraad inzet, en néén, hij is géén moslim. Ik had het gr�*�*g anders gezien, echt waar. De betrokkenheid van de ouders van mijn leerlingen bij de school zèlf is (op die ene uitzondering na, dus): niks nada nul de botten. Ik kan onmogelijk in het beperkte kader van dit forumpje en binnen de discussietjes waarmee we hier koketteren uitleggen hoeveel pijn dat doet. En ja, als een geëngageerde ouderraad met 70 % moslims erin (een cijfer dat de leerlingen-populatie goed weerspiegelt) er op zou aandringen dat hoofddoekjes wèl toegelaten worden, dan zou ik dat misschien zelfs wel méé goedkeuren. Voorlopig hoef ik me daar echter het hoofd niet over te breken. Leuk is wel wat anders. Leerlingen van hun kant beschikken over een leerlingenraad (of toch minstens het recht naar de oprichting daarvan te streven). Maar ook zo'n leerlingenraad vergt engagement en betrokkenheid. Bij ons op school is die leerlingenraad een lachertje geworden, maar dat is in géén geval te wijten aan mijn collega die zich voor die leerlingenraad de zolen van de schoenen loopt, en nogal wat gezellige avondjes met de familie voor de buis opoffert. Als mijn leerlingen klagen over het feit dat 'niemand' die leerlingenraad au sérieux neemt, luidt mijn antwoord steevast: "Inderdaad, niemand neemt die au sérieux. Doen jullie dat dan wèl, soms?" "..." Mijn vraag is dan ook: met wèlk recht bemoeien buitenstaanders die zich voor de rest nauwelijks om het wel en wee van een schoolgemeenschap bekommeren zich eigenlijk met wat een autonome schooldirectie voor haar school meent te moeten doen? En waarom trappen nog zoveel intelligente mensen in de manipulatieve taktiekjes van 'religio-politiekers' die het lef niet hebben om zich verkiesbaar te stellen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 25 juni 2009 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen dat de staat godsdienstvrijheid garandeert. Niet dat ze deze regelt, aan banden legt enz... De wetgeving legt in feite verdraagzaamheid op aan iedereen, en verbiedt dat men mensen discrimineert op basis van hun godsdienst. Het verbieden van hoofddoekjes is ook tegen de mensenrechten. Het verbieden ervan kan enkel in staten die de godsdienstvrijheid NIET respecteren. Zoals in Frankrijk, dat zich heeft uitgeroepen tot een LEKENSTAAT. Hierdoor is het verbod om hoofddoeken te dragen in Frankrijk oogluikend toegelaten door de Europese Gerechtshoven. Een dergelijk verbod uitroepen in ons land zou dus een veroordeling inhouden. Het is maar dat je het weet.... De mensenrechten geven ook de mensen het recht om hun godsdienstregels na te leven indien deze niet in strijd zijn met de wetgeving. Welnu: het dragen van hoofddoeken is niet in strijd met onze wetgeving. Wij hebben een staat met vrijheid van godsdienst, en wij verdedigen het recht van eenieder om zijn godsdienst te beoefenen zoals die wil. Enkel in scholen waar de leerlingen gevaar lopen (ateliers met gevaarlijke machines) kan men verbieden, in het belang van de leerlingen, om hun plastrons en loshangende kledingsstukken uit te doen. Maar eigenlijk zegt de klederdracht van een overheidsambtenaar niets. Indien hij een godsdienstfanaat is of juist een godsdiensthater zal je zijn gedrag niet veranderen door hem uit te kleden, hem zijn fakkeltje van het humanistisch verbond af te pakken, hem te verbieden kruisen, keppels of hoofddoeken te dragen. Het zit in het koppeken. En de zieke geesten (racisme is nu erkend als een officiële geestesziekte) kunnen daar niets aan veranderen. Gelukkig maar. Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 juni 2009 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Feremans, hebben mensen dan ook het recht om met een "splits BHV" of "Vlaanderen onafhankelijk" t-shirt naar school te gaan?
Heb ik overigens het recht om aan een loket te eisen dat ik niet door een moslim wordt bediend maar door iemand die van mijn eigen religie/geloof/filosofie is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn er buiten jou eigenlijk nog mensen die enigszins gezond van geest zijn?
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 juni 2009 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
|
![]() Citaat:
Indien jij eist om door een onafhankelijke, degelijke en fatsoenlijke en bekwame ambtenaar te worden ingewilligd heb je groot gelijk. De regels die al jaren gelden voor ambtenaren schrijven dat voor. Maar dat wordt benadert vanuit het standpunt "Wat doet deze ambtenaar?" en niet "Hoe ziet hij er uit". Jouw redenering leidt overigens juist tot het recht om hoofddoeken te dragen: "heeft een solide islamiet dan geen recht om door een eigen religieus geïnspireerde geholpen te worden, en niet door een potentiële Blokker?" In America noemt men het soort mensen dat niet tegen zwarten, bruinen of gelen kunnen aan loketten niet eens racisten. Dat woord houdt men voor mensen die daadwerkelijk mensen discrimineren. Men noemt ze "bigots", begijnen. Dat wil zeggen dat men ze kleingeestige mensen vind, dommerikken die niet echt gevaarlijk zijn maar kleinsteeds, bangelijk, dom en onzeker. Kunt daar eens over nadenken... Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 juni 2009 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De hoofddoek staat zelfs niet in de koran. De hoofddoek is immers een cultureel gegeven. Hoe hard beide zijden er ook op hameren dat het een religieus symbool is.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Nog nooit heeft ook maar één hoofddoek-voorstander op dit forum hierop geantwoord, 't is maar dat ge 't weet).
![]() |
![]() |
#551 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel in een godsdienstvrije omgeving. Dat is wat de staat moet garanderen. Trouwens, vele niet-atheïsten wensen ook godsdienstvrije scholen.
![]() |
![]() |
#554 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het nogal straf dat de blokkers hier op het forum een soort van fundamentalisme aanhangen dat ik hier in Vlaanderen nog nooit heb aangetroffen bij de islamieten. Ik hoor hier allerlei Koran-analysten van het Blok bezig, mensen die precies schijnen jaren Koran scholen te hebben gevolgd. Ik lach mij daar dood mee. Waarom Islamitische vrouwen een hoofddoek dragen is bijkomstig: zij geloven dat dit moet of soms moet. Dat is hun verdomd recht. Of ga je eisen aan alle vormen van geloof dat die volmaakt rationalistisch zijn? Daarenboven voel ik me zelf niet bepaald lekker in een rokje en een bloesje. Terwijl dat misschien (en volgens mijn vrouw) heel draagbare kledingstukken zijn. Met mijn bloot pietje rondlopen in een Sauna was ook iets wat ik in het begin op zijn zachts gezegd bizar vond. En dus laat ik de mensen kiezen wat ze dragen. En vind ik sommige mode fenomenen om te lachen. Ik heb geleerd dat wat ik nu om te lachen vindt binnen een paar jaar algemeen gangbaar is, zoals BERMUDA's. Alhoewel ik die nog steeds niet draag.... Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 juni 2009 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het niets met de godsdienst te maken, heeft het ook geen bal te maken met godsdienstvrijheid.
![]() |
![]() |
#557 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2 volgens de islam is de vrouw de helft waard van haar man (terug te vinden in de koran). als wij onze vrouwen gelijkwaardig behandelen dan schenden wij de islam. maken we ons nu ook shculdig aan religieuze discriminatie? Laatst gewijzigd door 1207 : 25 juni 2009 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als in een school van het G.O. meisjes worden lastig gevallen omdat ze géén hoofddoek dragen, dan wordt dat "voor �*lle leerlingen" volgens mij wel degelijk in het gedrang gebracht, en moet de schooldirectie ingrijpen. Doet ze niks, dan kan ze - volkomen terecht - van 'schuldig verzuim' worden beticht. Hetzelfde moet gebeuren wanneer leerlingen van een school van het G.O. tijdens de ramadan door medeleerlingen worden berispt (en erger) omdat ze een tussendoortje knabbelen om de knagende honger te stillen en het energiegebrek enigszins binnen de perken te houden. Hoe zou u dergelijke problemen aanpakken?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 25 juni 2009 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
|
![]() Citaat:
Geloven doe je individueel. Indien je gelooft dat GOd je iets voorschrijft dan is dat je geloof. Elk geloof, ook hetgeen dat volgens dhr. Gidius niet klopt, is een geloof dat telt. Blijkbaar zijn er genoeg vrouwen die geloven dat hoofddoeken moeten. Er zijn trouwens bepaalde onderdelen van de Islam die hier sterk op aandringen. Ik zou bijvoorbeeld in Iran niet zonder hoofddoek rondlopen, mocht je een vrouw zijn. Er is dus niet alleen een aantal vrouwen die, volgens jou tenonrechte, maar ik denk niet dat je een geapprecieerd en betrouwbaar Imman bent, die zich beroepen op HUN geloof. Niet op het jouwe of die van de Ajatollah van Verweggistan. Welnu: in ons land respecteert men ELK geloof. ELKE vorm van religie. En dat is maar normaal ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het niet enkel over die éne kerel, hoor.
Toch bedankt voor de nuancering. Dat doet altijd deugd ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |