Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 17:33   #561
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Suqar? Boven de autochtone bevolking? Dat vind ik een vreemde opmerking, wat bedoel je daarmee?
Wanneer je een diploma hebt, kom je niet achter de kassa van de Hema terecht, alhoewel ik niet zie waarom dat minderwaardig werk zou zijn; wanneer je enkel middelbaar hebt is het lastig iets anders te vinden, niets mis mee...
Niks mis mee als ge laaggeschoold zijt. Als ge jarenlang hebt zitten blokken om dan in een winkelke terecht te komen wel.
Citaat:
Op welke manier rammelt de autochtoon met uw voeten? Dat zul je even moeten toelichten?
Heb je het artikel gelezen? Duidelijk niet.

Autochtonen die mensen ontslaan owv een hoofddoek rammelen met de voeten van een allochtoon. Daar zou vele harder tegen moeten worden opgetreden.
Oud 9 maart 2011, 17:34   #562
suqar_7loe

Standaard

@ alice

Ik bedoel daarmee dat allochtonen hard moeten blokken en zelf bedrijven moeten oprichten. Gedaan met autochtoon gezeik.
Oud 9 maart 2011, 17:34   #563
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Lieve help, ja. Ik heb een afkeer van alle achterlijke aspecten van deze godsdienst. Maar de ondergeschikte positie van de vrouw in de Islam maakt daar onlosmakelijk deel van uit.

Ik heb geen woorden als "trees" gebruikt voor de dame. Maar degenen die dat hier wel gedaan hebben, hebben volkomen gelijk. De allochtone vrouwen die als kind opgevoed zijn als moslima's hebben tenminste een excuus voor hun opvattingen. De domme vrouwen van het westen die er zelf voor kiezen hebben dat excuus niet. "Trezen" is nog het braafste woord dat we voor deze dames kunnen gebruiken.

Vindt u het een probleem dat voorvechters van vrouwenrechten eigenlijk ook stiekem een anti-Islamitische agenda hebben? Je kunt ze beschuldigen van onoprechtheid, maar dat is dan de enige schade die is aangericht.

Ik heb echter vooral een probleem met de progressieven en verlichte geesten die beweren heilig te geloven in de emancipatie en gelijke rechten van de vrouwen en die verontwaardigd zouden protesteren tegen elke vorm van vrouwonvriendelijkheid vanwege de katholieke kerk of andere conservatieve stroming in het westen, maar die plots heel tolerant worden wanneer de anti-vrouwelijke achterlijkheid komt in de vorm van een buitenlandse godsdienst zoals de Islam. Hun onoprechtheid is een héél stuk schadelijker. Schadelijker voor de vrouwen, allochtoon of autochtoon.
2!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De overkoepelende vrouwenorganisatie heeft m.i. dan gisteren, nota bene op de internationale vrouwendag, dan ook een serieuze stap achteruit gezet!!!!

(Zelf heb ik bij mijn weten dat woord niet gebruikt. Maar ik wil wel aanstippen dat aan de emancipatie veel dubbele zijden zijn. Lang niet allen in het voordeel van de vrouw. Dus de poster waar u ook op reageert, ziet het veel te zwart-wit en spreekt vooral vanuit zijn veronderstellingen.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 maart 2011 om 17:35.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:35   #564
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Autochtonen die mensen ontslaan owv een hoofddoek rammelen met de voeten van een allochtoon. Daar zou vele harder tegen moeten worden opgetreden.
en hoe voelt dat aan, zo'n vastgegroeide lap op je hoofd? Trekt dat niet? groeit dat mee? Moet ge dan regelmatig laten bijknippen of wordt het vanzelf eers een niqaab en dan een burka?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:36   #565
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mij zien ze niet meer bij Hema.
Jij bent grappig.
Oud 9 maart 2011, 17:39   #566
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ze dat in godsnaam moeten doen?

Wie zegt dat ze moslima was toen ze daar begon zonder hoofddoek?

Hihi, het kwam niet bij me op dat mensen ipv hun geloof te verliezen er een vinden. Het gaat nogal tegen de natuurlijke orde in. Ben zelf zo rond mijn twaalfde nog even gelovig geweest en ik ben dat verloren. Zoals met sinterklaas zo'n beetje. Ik lees dat wel dat er zich meisjes tot de islam bekeren maar het dringt niet door. Ik geloof namelijk niet in de waarachtigheid van zulk vinden van een geloof. Het gaat meer om menselijke angsten en behoeften dan om het ervaren van iets transcendent.
Maar het zou dus inderdaad kunnen dat zoiets gebeurd is, wie zal het zeggen. Maar dan begrijp ik nog niet goed waarom dat hoofddoek weer zo persé moet. Vind eens iets anders uit. Draag allemaal een zijden onderlijfken ofzo.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:40   #567
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
en hoe voelt dat aan, zo'n vastgegroeide lap op je hoofd? Trekt dat niet? groeit dat mee? Moet ge dan regelmatig laten bijknippen of wordt het vanzelf eers een niqaab en dan een burka?
Moet eens drie dagen een klak opzetten eh. Dan weet je het ook.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:41   #568
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij zien ze niet meer bij Hema.
Ze zullen je niet missen. . Voor elke verzuurde geloofsfan 10 plezante mensen in de plaats.

Laatst gewijzigd door Serenity : 9 maart 2011 om 17:43.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:42   #569
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Hihi, het kwam niet bij me op dat mensen ipv hun geloof te verliezen er een vinden. Het gaat nogal tegen de natuurlijke orde in. Ben zelf zo rond mijn twaalfde nog even gelovig geweest en ik ben dat verloren. Zoals met sinterklaas zo'n beetje. Ik lees dat wel dat er zich meisjes tot de islam bekeren maar het dringt niet door. Ik geloof namelijk niet in de waarachtigheid van zulk vinden van een geloof. Het gaat meer om menselijke angsten en behoeften dan om het ervaren van iets transcendent.
Maar het zou dus inderdaad kunnen dat zoiets gebeurd is, wie zal het zeggen. Maar dan begrijp ik nog niet goed waarom dat hoofddoek weer zo persé moet. Vind eens iets anders uit. Draag allemaal een zijden onderlijfken ofzo.
Gij hoeft dat als ongelovige niet te begrijpen. Gewoon zwijgen en de mens laten dragen wat hij/zij zelf wilt zou mooi zijn.
Oud 9 maart 2011, 17:42   #570
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Zoals jij het zegt is het wel degelijk negatieve discriminatie.
Het meisje is een autochtone Limburgse.

Ben ik nu de enige die het een vreemde zaak vind?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Eén hoofddoekdraagster voelt zich misnoegd omdat ze niet achter de kassa mocht werken met hoofddoek - zoals elders in dit land: ik zie nooit ergens hoofddoeken achter kassa's of elders opduiken. De vrouwen die in winkels werken zetten deze af!

Tegelijkertijd is er een regeringscrisis tot en met, moeten er dringend besparingen doorgevoerd worden, er zijn grote zorgen over nieuwe vluchtelingenstromingen, de sociale zekerheid is volledig onbetaalbaar, deels door migranten, migranten zorgen overal voor overlast, ...
en dit is de issue van het moment die heel het land in rep en roer zet!! Moord en brand kunnen plots niet harder geschreeuwd worden! [b]Dit feit verbleekt bij alle feiten die de aardige allochtonen tegen autochtone Vlamingen hebben gepleegd.

Begrijpen wie begrijpen kan?

Je kan politiek correct willen zijn, maar trop is trop. Ik word er onwel van.

Het meisje is een autochtone Limburgse (dat werd al gepost )

Hema is een buitenlands bedrijf, allochtoon dus en betreft dit geval in Genk buitenlandse discriminatie tegen een autochtone.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 maart 2011 om 17:44.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:43   #571
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ alice

Ik bedoel daarmee dat allochtonen hard moeten blokken en zelf bedrijven moeten oprichten. Gedaan met autochtoon gezeik.
Nachtwinkels, bedoel je?

Nee, maar ook bedrijven zijn in dit land gebonden aan regels. Maar op het gebied van interne reglementering kan je wel gelijk hebben.
Oud 9 maart 2011, 17:44   #572
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Dat je in een familie van lage middenklasse zat doet er weinig toe.
Lol welke afkomst ik heb doet er niet toe, mijn ouders wouden me vooral leren dat je voor geld moet WERKEN. En te zien waar ik nu sta hebben deze zaken me geen windeieren gelegd.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:45   #573
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Nachtwinkels, bedoel je?
Neen, niet dat soort bedrijven
Oud 9 maart 2011, 17:45   #574
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Het is hun goed recht van een zwemuurtje in te lassen. Als u wilt klagen dan doet u dat maar bij de mensen die daar aan de leiding staan. Autochtonen weliswaar.
Als ze hun eigen zwemuurtje willen moeten ze maar een privézwembad gaan afhuren. Ik heb inderdaad samen met vele anderen gaan klagen. Een jaar(!) later hebben ze dit dan ook rechtgezet. Na een tijdje kwamen de moslims immers toch niet meer. Spijtiggenoeg was ik tegen dan al verhuisd
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:46   #575
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Hun eigen domme, grove, pedante, boertige, geweldadige, agressieve en bewust onaangepaste gedrag gaat weldra als een boemerang op de smoelwerken van de muzelmaniakken terugkomen.
Als ik leider van een landje in Muzelmaniakistan zou zijn, dan zou ik nu al extra boten en vliegtuigen gaan bestellen om mijn onderdanen en geloofsgenoten t.z.t. zelf te evacuëren, voordat het voor mij gedaan wordt.
Want het moge inmiddels meer dan duidelijk zijn dat die onverzoenlijke compromisloze muzelarij hier ten lande en elders in Europa maar tot één ding zal leiden, en dat is geweldadig bloedvergieten.
Volgens mijn eigen analyse klopt deze stelling volkomen. Onze nieuwe 'lotbroeders/zusters (omwille van de hoofddoek wellicht)' hebben het hier en elders in Europa en het Westen algemeen zo schandalig bond gemaakt, dat ze voor eeuw-wig en Millennium-wig; Mohammed-non-grata zijn geworden.

Moest ik een 'Marokkaan' zijn, dan zou ik toch zonder aarzelen of dralen, maar direct gaan uitkijken naar een betaalbare 'flat' in 'Casa.', Rabat of 'verweg'.

Straks word het ginder achter ziekelijk onbetaalbaar.

Zie maar wat er hier gebeurde en nog steeds gebeurd wanneer, jullie massaal komen aankloppen.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:46   #576
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Als ze hun eigen zwemuurtje willen moeten ze maar een privézwembad gaan afhuren. Ik heb inderdaad samen met vele anderen gaan klagen. Een jaar(!) later hebben ze dit dan ook rechtgezet. Na een tijdje kwamen de moslims immers toch niet meer. Spijtiggenoeg was ik tegen dan al verhuisd
Alé vooruit, leuk dat ge toch uw zin hebt gekregen.
Oud 9 maart 2011, 17:47   #577
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het meisje is een autochtone Limburgse (dat werd al gepost )

Hema is een buitenlands bedrijf, allochtoon dus en betreft dit geval in Genk buitenlandse discriminatie tegen een autochtone.
Ik had toch graag die klachten eens gelezen of een wederwoord van dat ontslagen meisje of desnoods van één van haar collega's. Het zou me écht verbazen moest dat enkel om die hoofddoek draaien.
Oud 9 maart 2011, 17:47   #578
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
99% kans dat het bekeerlingske ene "mohammed" als vriendje is tegengekomen. Om niet direct als oefenmatras gebruikt te worden heeft ze zich bekeerd en zijn ze vast al "gehuwd" voor de imam. Ze krijgt nu via de bekeerlingengroep wekelijks de suikerversie van de islam opgelepeld tot ze zwanger is en bevallen.
en dan is het feest gedaan.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:47   #579
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Neen, niet dat soort bedrijven
Nochtans een gans met gouden eieren. Een blik cara pils verkopen voor het drievoudige van bij de Colruyt.
Moet je maar eens proberen als "ouwe Belg".
Oud 9 maart 2011, 17:47   #580
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
En wie gaat die studies betalen denk je? Zelfs ik als autochtoon heb telkens een maand in de vakantieperiode vanaf mijn 16 jaar in de fabriek gaan werken.
Je bent niet de enige: ik werkte in mijn vacanties als bouwvakker, magazijnier, bureelbediende en nog veel meer. Om mijn studie te betalen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be