Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 17:13   #541
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jullie, jullie, jullie? Ik heb daar niks mee te maken. En hetgeen jij hierboven schrijft kan ik niet goedkeuren. Zulke gastjes moeten hard aangepakt worden maar ja, door wie?
Probeer maar eens een groepje "sigarettenvragers" van je lijf te houden.

Maar stel dat het een goed getrained gevechtssportbeoefenaar lukt, en er liggen 2 of 3 van die straatschoelies bloedend in de goot... Wie denk je dat het meeste gezeik gaat krijgen met "het gerecht"?
De kans is groot dat de "slachtoffertjes van nodeloos geweld" al uit het hospitaal zijn voor de "dader" zijn verklaringen heeft afgelegd.

Maar we wijken af. Hema, Rampstad en nu werkloze hoofddoekdraagster. Dat zijn de gegevens waar we zeker van zijn.

Het hangt er puur van af volgens mij. Een hoofdoek kan volgens mij perfect achter een kassa/balie/receptie, indien de rest van het gedrag van de draagster in de lokale 21ste eeuwse samenleving past.

En daar wringt het schoentje in veel gevallen.
Oud 9 maart 2011, 17:14   #542
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
..op zijn tenen getrapt omdat Randstad geen advies heeft ingewonnen bij de heilige linkse kerk alvorens akkoord te gaan met het stopzetten van het contract om bovengenoemde reden..

Dat is duidelijk gebleken uit het gebleit/gemekker van Jozef de bleekscheet..
Dat zijn reactie op veel bijval mag rekenen, tonen de vele reacties. Het is ook geweten dat het centrum wetten naar zijn hand kan zetten, om de wil van de politiek correcte linkse kerk door te drukken. Armoede troef. Wanneer gaan ze eens werk maken van de bakken modder die BDW mocht slikken van rioolkrant LeSoir? Wiens brood men eet, twee maten twee gewichten, maar hier hoorde je DeWitte niet fulmineren, tenzij na lang aandringen, en dan nog een antwoord van mijn botten, zoals te verwachten van deze (politiek benoemde?) moraalridder. Afschaffen die handel.

Laatst gewijzigd door Jakko : 9 maart 2011 om 17:16.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:14   #543
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mooie post!!

Wat mij betreft raakt u hier een zeer en teer punt van onze westerse samenleving!!!

De hele vrijheid blijheid these kan pas gelden, wanneer de individuen die hiervan gebruik maken zelf in staat zijn tot het maken van het onderscheid wanneer bepaalde dingen kunnen, en wanneer bepaalde dingen niet kunnen.

Wij of onze grootouders hebben mee aan deze samenleving gebouwd, wij weten waarvoor ze bedoelt is, hoe we ze moeten respecteren en in stand moeten houden, wat de diepere onderliggende ideeën zijn.
Zij zijn hier nieuw en weten dit niet, indien ze het weten, vegen ze het grofweg met de voeten. Het ontbreekt hen duidelijk aan die fijngevoeligheid om in te schatten wat kan en wat niet kan. Dit kan om diverse redenen zo zijn, die er zelfs niet heel veel toe doen.
Maar dat is wat mij betreft wel de kern van het probleem. Wat maakt dat zij omgangsvormen vertonen die wij hier zien als 'absoluut ontolereerbaar' terwijl zij zich beroepen op vrijheid (en wij zulks gedrag gewoonweg: dom, grof, brutaal, pedant, boertig, gewelddadig, agressief, ... vinden).
Hun eigen domme, grove, pedante, boertige, geweldadige, agressieve en bewust onaangepaste gedrag gaat weldra als een boemerang op de smoelwerken van de muzelmaniakken terugkomen.
Als ik leider van een landje in Muzelmaniakistan zou zijn, dan zou ik nu al extra boten en vliegtuigen gaan bestellen om mijn onderdanen en geloofsgenoten t.z.t. zelf te evacuëren, voordat het voor mij gedaan wordt.
Want het moge inmiddels meer dan duidelijk zijn dat die onverzoenlijke compromisloze muzelarij hier ten lande en elders in Europa maar tot één ding zal leiden, en dat is geweldadig bloedvergieten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:15   #544
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Waarom val je mij met uw communistisch gezever lastig?
Omdat u deze commu zever verkoopt...buiten extreem links tuig spreekt niemand anders over het inzetten van geweld als de hoofddoeken in gevaar zijn...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:19   #545
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Ons aller Meryem Almaci is ook weer driftig in de pen gekropen om die vlaamse bekeerlinge met levensnoodzakelijke dwang tot het bedekken van het hoofdschaamhaar een hart onder de riem te steken!

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=F53771LU

Citaat:
Het is nu politiek correct om te zeggen dat wie de hoofddoek draagt, zelf verantwoordelijk is voor het al dan niet vinden van een job. Leg de hoofddoek af en er is geen probleem.
(...)
Was het maar zo eenduidig dat als je de hoofddoek verbiedt, de dwang zou verdwijnen. Want jammer genoeg blijkt steevast dat net de meest kwetsbare vrouwen het meest gebaat zijn bij een goeie opleiding en een job. Dat is immers hun garantie op contact met de buitenwereld, op een mogelijke uitweg, op financiële zelfstandigheid. Door de hoofddoeken te verbieden, snijd je sommige van die vrouwen af van de arbeidsmarkt.
Blijkbaar is het voor Meryem O N M O G E L I J K zich in te beelden dat haar islamitische zusters zèlf dat "lapje stof" van hun haar kunnen halen? Neenee, IK snijd hun kansen af als ik die hoofddoek niet de hemel inprijs????

IK heb het gedaan, want IK wil geen islamitisch vlaggenschip aan de kassa zien zitten! En dat kind k�*n echt niet anders hoor, anders mag ze van hare pa niet buiten...

hoezo? het gaat toch over een westers opgevoede vlaamse bekeerlinge die eerst nog zonder hoofddoek meende te kunnen functioneren?

Meryemmeke, je maakt jezelf belachelijk meid!
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:19   #546
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Religie heeft daar niks mee te maken. Informeer je liever ipv zo mee te heulen met de domme massa.
Welk soort 'massa' ben jij eigenlijk dan wel ? stam of familie.

Alhoewel ik U voor een keer voorwaardelijk in uw gelijk dien te stellen.

Waarschijnlijk weer zo een verraderlijke set, om de 'Belgische staat' zo niet een dikke opzeggingsvergoeding ofwel; maanden of jaren zelfs werkloosheidsuitkeringen af te troggelen.

Allemaal de fout van die boze bestuurders van een racistisch (multinationaal) bedrijfje die er zich dom, heeft laten inluizen: foei 'Hematje N.V.' foei !!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:20   #547
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.
Wat kom jij hier dan zagen over de jihad. Je bent een hond, net als ons.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:20   #548
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals : geen ontslag maar een niet verlenging van een tijdelijk kontrakt..

Ik vind het even spijtig dat iemand zich laat buitenwerken omwille van wat ridicule zelfverzonnen geloofsregeltjes..

Pfft ik ben zo ook ooit ontslagen : niet verlenging van een tijdelijk contract omdat ik het had aangedurfd om naar de vakbond te stappen omdat ik geen nachtvergoeding kreeg. Twee keer raden bij welke interim : ook Randstad. Fascisten zijn het. Allemaal die interim bureaus.

Langs de andere kant als je begint te werken zonder hoofddoek wat belet je dan om als er teveel idioten aanstoot nemen dat ding gewoon terug af te doen. Twee dagen en je bent dat terug gewoon. Zoals bij een klak.

Ze zouden trouwens cineasten moeten verbieden handdoeken om te doen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:21   #549
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Maar we wijken af. Hema, Rampstad en nu werkloze hoofddoekdraagster. Dat zijn de gegevens waar we zeker van zijn.

Het hangt er puur van af volgens mij. Een hoofdoek kan volgens mij perfect achter een kassa/balie/receptie, indien de rest van het gedrag van de draagster in de lokale 21ste eeuwse samenleving past.

En daar wringt het schoentje in veel gevallen.
ik neem aan dat ze onmiddellijk werk krijgt bij de halalslager!

als de hoofddoek (ik ben een vrome moslima, mij niet verkrachten, pak die blonde sloerie maar) toegestaan is, dan ook witte puntmutsen (mij niet lastigvallen, ik behoor tot de goede arische groep, neem die hoofddoek maar om eens lekker van bil te gaan).

toch?
Oud 9 maart 2011, 17:23   #550
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Pfft ik ben zo ook ooit ontslagen : niet verlenging van een tijdelijk contract omdat ik het had aangedurfd om naar de vakbond te stappen omdat ik geen nachtvergoeding kreeg. Twee keer raden bij welke interim : ook Randstad. Fascisten zijn het. Allemaal die interim bureaus.

Langs de andere kant als je begint te werken zonder hoofddoek wat belet je dan om als er teveel idioten aanstoot nemen dat ding gewoon terug af te doen. Twee dagen en je bent dat terug gewoon. Zoals bij een klak.

Ze zouden trouwens cineasten moeten verbieden handdoeken om te doen.
Waarom zou ze dat in godsnaam moeten doen?

Wie zegt dat ze moslima was toen ze daar begon zonder hoofddoek?
Oud 9 maart 2011, 17:24   #551
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je wel eens wat minder denigrerend doen? Ik ben geen allochtoon waar je uw gal op tijd en stond denkt te mogen lossen. Maar een autochtoon.
Je hebt Allah en zijn jihad pas laat ontmoet? Autochtone bekeerlingen zijn vaak de grootste extremisten. De voorbeelden stapelen zich op.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:24   #552
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat u deze commu zever verkoopt...buiten extreem links tuig spreekt niemand anders over het inzetten van geweld als de hoofddoeken in gevaar zijn...
Enkel jij beweert dat het over de hoofddoen zou gaan. Als ge niet weet waar het over gaat, kan je beter zwijgen.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:28   #553
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal u sebiet eens bekeren als je nog meer onzin en wartaal uitkraamt.
*KNIP*

Gelieve niet persoonlijk te worden.
]

Laatst gewijzigd door Akira : 11 maart 2011 om 15:04.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:29   #554
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt mij verkeerd begrepen.

Moslima's moeten de handen uit de mouwen steken en diploma's halen. Op die manier geraakt ge boven de autochtone bevolking en hebt ge hier hopelijk wat meer te betekenen.

En ja, geen denken aan dat iemand mij achter een kassa zou moeten zetten. Hard blokken om dan achter een kassake te werken en dan nog op uw kop te krijgen. Liever gij dan ik. Ik studeer dan nog liever tot mn 50ste. Geen denken aan dat ik met mn voeten laat rammelen door een autochtoon
Suqar? Boven de autochtone bevolking? Dat vind ik een vreemde opmerking, wat bedoel je daarmee?
Wanneer je een diploma hebt, kom je niet achter de kassa van de Hema terecht, alhoewel ik niet zie waarom dat minderwaardig werk zou zijn; wanneer je enkel middelbaar hebt is het lastig iets anders te vinden, niets mis mee...
Op welke manier rammelt de autochtoon met uw voeten? Dat zul je even moeten toelichten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 17:29   #555
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet jij het internet niet gaan afschuimen op zoek naar een onderwerp om te kunnen bashen om te bashen in integratie & immigratie? Wordt je geleuter daar niet aanhoort dat je de rest van het forum denkt te mogen bevuilen en dat het meer impact zal hebben?
waarom zit jij hier in deze draad? ga toch leuteren in K&K als je meent dat je het forum gaat bevuilen met discussies over hoofddoeken en burka's?
Oud 9 maart 2011, 17:30   #556
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En geen overdreven lasr van voetschimmel ?
In Egypte was het leuk: ieder moest zijn frisse sandaaltjes uitdoen, en dan betalen voor een door jan en alleman reeds gedragen vilten pantoffeltje, mèt mogelijke voet- of andere schimmels.
Nu d�*t is pas hygienisch!
Oud 9 maart 2011, 17:31   #557
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Moeten is veel gezegd. In de moskee bevinden zich tapijten en als iedereen binnenkomt met zn vuile, modderige schoen dan zou men om de paar dagen nieuwe tapijten mogen gaan halen. Ge moogt schoenen aandoen, wel propere.
Modderige schoenen in Mohammeds omgeving waarin hij zijn visioenen verkondigde... Ik denk eerder aan stoffige, zanderige sleffen.

Maar ook dat geeft vuile tapijten hoor. Beter met propere, blote voeten het gebedshuis te betreden.

In alle geval, als ik een moskee binnen wil gaan, zal ik mijn schoenen uitdoen. Als ik morgen de kerncentrale binnenga, en de warme zone betreed, zal ik dat ook doen met de mij aangereikte witte overal met gele lapellen.

Kwestie, niet moeilijk doen, da's de moeite niet waard.
Maar ja, voor een onzichtbaar, almachtig vriendje is geen moeite teveel.
Oud 9 maart 2011, 17:31   #558
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Kostelijk. Echt.
Niet meer dan allochtonen bedoelde ik uiteraard.

Of vind jij van wel Steve?

Zo ja, kan je uitleggen waarom je vindt dat iemand die hier nooit enige bijdrage heeft betaald en dat allicht ook nooit zal doen (zie oa deze topic waarin de werkweigering uitgebreid aan de kaak wordt gesteld), meer moet kosten aan de staat dan zijn autochtone medeburger?
Oud 9 maart 2011, 17:32   #559
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals : geen ontslag maar een niet verlenging van een tijdelijk kontrakt..

Ik vind het even spijtig dat iemand zich laat buitenwerken omwille van wat ridicule zelfverzonnen geloofsregeltjes..
misschien wou ze ook vijf keer per dag aan aarsluchten gaan doen? Of wou ze geen varkensvlees intikken? Reclameerde ze als ze de flessen rode wijn moest vastnemen? of het stuk spek beroeren?

als je zo op je hoofddoek staat, dan zou ik allemaal die dingen ook niet meer vastpakken!
Oud 9 maart 2011, 17:33   #560
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Welnee HEMA krijgt klanten bij. Dikke pluim voor HEMA.
Mij zien ze niet meer bij Hema.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be