Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2007, 16:41   #561
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Weet je wat ik echt vreemd vind in deze zaak? Van Bellingen is als kind geadopteerd door Vlaamse ouders. Met andere woorden: hij is destijds zonder boe of bah uit zijn natuurlijke omgeving weggerukt en naar een ander continent gebracht.
Zijn adoptie-ouders zullen het goed gemeend hebben, maar ik stel me toch vragen bij buitenlandse adopties. Deze mensen hebben er 1 kind mee gered, maar hoeveel worden er in Afrika nog steeds uitgebuit, verhongeren er en ga zo verder.
Daarnaast: als we allemaal zo een sukkeltje naar hier gaan halen, wie is dan de toekomst voor Afrika? Hoeveel Indische kindjes zijn er destijds niet als modegrill geadopteerd? Ik heb er met 2 in de klas gezeten en ken er nog.

Het is in mijn ogen verkeerd om kinderen uit hun omgeving weg te rukken. Dan krijg je situaties zoals Van Bellingen. Deze man is qua cultuur en ingesteldheid misschien wel Vlaams, maar zijn uiterlijk spreekt dat tegen.
Het is zoiets als gewone melk in een brik van chocolademelk verkopen. Het schept verwarring.

Ik begrijp dat mensen met goede bedoelingen een arm zwartje een kans willen geven, maar doen ze het wel op de juiste manier? Deze zaak doet me twijfelen.

Denk eens aan de Afrikanen die vroeger ook tegen heug en meug van hun continent weggerukt werden om als slaven in de Nieuwe Wereld verkocht en uitgebuit te worden. Blijkbaar heeft men het nog moeilijk om deze mensen als volwaardig te aanvaarden in de overwegend blanke, hogere kringen van de USA.

In plaats van te veroordelen, kunnen we ons eens afvragen of het nog steeds geen natuurlijke reflex is om te kiezen voor iemand waar je je op het eerste zicht het best mee kan associëren. Bij mensen zoals Van Bellingen, is dat eerste zicht dus bedriegelijk.
Soms kan dat tot vreemde situaties leiden, met goede bedoelingen. Ik heb ooit eens een verkoper in een winkel spontaan zijn beste Frans en Engels weten bovenhalen, toen er een zwarte klant binnenstapte, terwijl die man gewoon Nederlands sprak.
Ironisch genoeg stapten er daarna twee blanke mannen binnen en toen de verkoper hen in het Nederlands aansprak, bleek het om 2 Polen te gaan, die compleet geen Nederlands verstonden.

Dat is dus wat ik bedoel met de eerste indruk kan bedriegen. Als de inhoud en de verpakking iets anders aangeven, is het nog moeilijker om het mentale bedrog, waar je sowieso vatbaar voor bent, te doorzien.
De "zogenaamde" mama van de "zwarte schepenen" heeft buiten deze nog drie adoptiekinderen. Naar haar zeggen een "mulat", een "half indiaanse van boliviaanse afkomst", nog een" blanke vrouw", en dan de schepenen van rwandese afkomst. Het was volgens haar zeggen geen bewuste keuze kinderen te adopteren (wat was het dan wel?) Een jaar na hun huwlijk besloten zij kinderen te adopteren. Indien het niet bewust was, was het dan onbewust bij deze kan men zich vragen gaan stellen of niet? Mischien enige opheldering van een (s)linkse intellectueel hierover die zullen waarschijnlijk zulke uitspraken begrijpen. Het mens begrijpt niet dat er koppels problemen mee hebben. In haar geval zou dit ook nogal moeilijk te rijmen vallen gezien haar voorkeur voor adoptie. Tevens zouden volgens de mama van de schepenen deze koppels zich slecht moeten voelen, waarom? Omdat deze hun overtuiging niet strookt met wat zij, dus de mama als samenleving voor ogen heeft of wat. Deze koppels moeten zich zeker niet schamen integendeel hebben openlijk bewezen wat hun overtuiging is en hebben niet de rol van tweezak aangenomen die de (s)linkse winkel graag had gezien door op de knieën te gaan voor de verheerlijkers van de multicul. Kunnen de (s)linkse een lesje aannemen, er zijn nu éénmaal mensen met karakter en er zijn, juist (s)linkse.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 16:46   #562
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
De "zogenaamde" mama van de "zwarte schepenen" heeft buiten deze nog drie adoptiekinderen. Naar haar zeggen een "mulat", een "half indiaanse van boliviaanse afkomst", nog een" blanke vrouw", en dan de schepenen van rwandese afkomst. Het was volgens haar zeggen geen bewuste keuze kinderen te adopteren (wat was het dan wel?) Een jaar na hun huwlijk besloten zij kinderen te adopteren. Indien het niet bewust was, was het dan onbewust bij deze kan men zich vragen gaan stellen of niet? Mischien enige opheldering van een (s)linkse intellectueel hierover die zullen waarschijnlijk zulke uitspraken begrijpen.Het mens begrijpt niet dat er koppels problemen mee hebben. In haar geval zou dit ook nogal moeilijk te rijmen vallen gezien haar voorkeur voor adoptie.
Wat heeft de motivatie van de pleegouders om een kind nu te maken met mensen die geen zwarte schepen willen?

Citaat:
Tevens zouden volgens de mama van de schepenen deze koppels zich slecht moeten voelen, waarom? Omdat deze hun overtuiging niet strookt met wat zij, dus de mama als samenleving voor ogen heeft of wat
Waarom die mensen zich slecht moeten voelen? Omdat ze iemand afrekenen op zijn huidskleur ipv zijn competenties. Dat is kortzichtig en is puur racisme.

Citaat:
Deze koppels moeten zich zeker niet schamen integendeel
Geweldig dat er nog zo een mensen als jij rondlopen.

Citaat:
hebben openlijk bewezen wat hun overtuiging is en hebben niet de rol van tweezak aangenomen die de (s)linkse winkel graag had gezien door op de knieën te gaan voor de verheerlijkers van de multicul.
Wat heeft de linkse winkel hier in hemelsnaam mee te maken? Een man wordt afgerekend puur om zijn huidskleur, dat is een schande.

Citaat:
Kunnen de (s)linkse een lesje aannemen, er zijn nu éénmaal mensen met karakter en er zijn, juist (s)linkse
Mensen met een racistische karakter. Juicht u maar toe dat ze daar rechtlijning in zijn hoor
Oud 2 februari 2007, 16:50   #563
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Pas op he, want als je niet akkoord gaat met online dan zou hij je nog de nieuwe stalin durven noemen hoor.
Och ja...."online" . Btw Kay, kinderen en oude wijven geef je best altijd gelijk

Laatst gewijzigd door Pietje : 2 februari 2007 om 16:53.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 16:59   #564
Condor
Vreemdeling

Standaard Bemiddelings poging

Laat in de toekomst Boela alleen nog homo's, lesbiennes en gelijkgekleurden trouwen. In de toekomst misschien ook nog pedofielen als Spirit zijn goesting krijgt. Voor de rest moet er maar een algemeen aanvaard persoon voor opdraaien
Condor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 17:02   #565
Banneling

Standaard

Citaat:
Heerlijk, ik heb al gezegd dat edina ook hypocriet reageerde maar omdat je een rechtse als jou durft aanspreken op je eigen hypocrisie ben je een poco. Dat mijn beste is hypocriet. Verder kan je blijkbaar geen fatsoenlijk reactie meer opbrengen omdat je met je rug tegen de muur staat. Daarom moet je het hebben van puberale,veralgemeende uitspraken....

Maar voor de fun zal ik nog jouw staaltje hypocrisie eens posten.

eerst zeg je dit over edina

Dit allemaal omdat Edina deze daad als racistisch had bestempeld.

Maar blijkbaar mag jij dat dan wel zonder proces, want jij zei het volgende over de daders mbt de Moor....
Dezelfde zaak dus, waar ook nog geen proces rond is.

Blijkbaar mag jij daden wel als racitisch bestempelen maar Edina niet.
En het grappige is dat jij mij dan ook poco noemt en weet ik veel wat. Ook al heb ik gezegd dat er bij Edina ook hypocrisie in het spel is.
Je heb zelf gezegd dat ik de daders mbt de Moor goedkeur, ook al vertelde ik dat de daders schuldig zijn.

Grappig hoe je mensen ten onrechte blijft beschuldigen en in hokjes duwen.
Tot je vastzit natuurlijk, dan kan je alleen nog maar simpele reacties geven...
Ben je nu nog niet uitgeraasd kay-gell?
Rustig jongen, rustig !
Waarom dat paternalistisch gedoe? Denk je nu echt dat Edina haar eigen hypocriete mannetje niet kan staan. Daarvoor heeft ze jou echt niet nodig hoor !
Anderzijds zie ik dat je d'r op vooruitgaat.
Citaat:
Ook al heb ik gezegd dat er bij Edina ook hypocrisie in het spel is.
Dat was een moeilijke bevalling, niet ? Het verheugt me dat je het met me eens bent.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 17:03   #566
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Och ja...."online" . Btw Kay, kinderen en oude wijven geef je best altijd gelijk

Militanten van racistische vakbonden ook. Die durven wel eens mensen in elkaar te kloppen of mensen te gijzelen.
Oud 2 februari 2007, 17:04   #567
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ben je nu nog niet uitgeraasd kay-gell?
Rustig jongen, rustig !
Waarom dat paternalistisch gedoe? Denk je nu echt dat Edina haar eigen hypocriete mannetje niet kan staan. Daarvoor heeft ze jou echt niet nodig hoor !
Anderzijds zie ik dat je d'r op vooruitgaat.
Gewoon even mijn mooie post nog eens in je neus wrijven

Citaat:
Dat was een moeilijke bevalling, niet ? Het verheugt me dat je het met me eens bent
Dat heb ik enkele uren geleden in ongeveer zoveel woorden gezegd en een half uur geleden ook.
Maar je was te druk bezig met je eigen hypocrisie te verdoezelen.
Oud 2 februari 2007, 17:09   #568
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoon even mijn mooie post nog eens in je neus wrijven

Dat heb ik enkele uren geleden in ongeveer zoveel woorden gezegd en een half uur geleden ook.
Maar je was te druk bezig met je eigen hypocrisie te verdoezelen.
Blijkbaar nog niet uitgeraasd ! Neem een

tegen verzuring !
Oud 2 februari 2007, 17:17   #569
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blijkbaar nog niet uitgeraasd ! Neem een

tegen verzuring !

Ik was niet aan het razen, ik reageerde op je post. Weet je wel, actie-reactie enzo?
Oud 2 februari 2007, 17:22   #570
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was niet aan het razen, ik reageerde op je post. Weet je wel, actie-reactie enzo?
Ja, ik herinner me dat jij je je ongevraagd kwam moeien in een discussie tussen mij en Edina en dat jij kregelig wordt telkens ik mijn vinger in de grote gapende hypocrisiewonde van bepaalde poco's leg.
Oud 2 februari 2007, 17:24   #571
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, ik herinner me dat jij je je ongevraagd kwam moeien in een discussie tussen mij en Edina en dat jij kregelig wordt telkens ik mijn vinger in de grote gapende hypocrisiewonde van bepaalde poco's leg.
Oh nee, je moeien in een discussie en dat op een discussiefora. Foei kay-gell.
Je hebt het weer over poco's om te stigmatiseren en je eigen fouten te verstoppen.
Leuk, maar ik werd niet krekelig omdat je je vinger in een hypocrisiewonde legde maar ik reageerde omdat je beter zelf naar de dokter had kunnen gaan voor je eigen hypocrisiewonde.
Oud 2 februari 2007, 17:28   #572
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Degenen die een reactie van VB wilden, hier is ze:

Racisme in Sint-Niklaas

LEES VERDER
Mooie en duidelijke reactie.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 17:31   #573
alberto
Minister-President

Standaard

Geeft niet, ik vind het goed.
Oud 2 februari 2007, 17:33   #574
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oh nee, je moeien in een discussie en dat op een discussiefora. Foei kay-gell.
Ik ontleen gewoon even de standaard pocoformule en nu is het weer niet goed.

Citaat:
Je hebt het weer over poco's om te stigmatiseren en je eigen fouten te verstoppen.
Kwestie van even af te wisselen : ik ging ervan uit dat je de klassieke stigmatiseringen waarin de Edina's, Drosos, Feremansen zo in uitblinken misschien afgezaagd begon te vinden. Mis dus.

Citaat:
Leuk, maar ik werd niet krekelig omdat je je vinger in een hypocrisiewonde legde maar ik reageerde omdat je beter zelf naar de dokter had kunnen gaan voor je eigen hypocrisiewonde.
Laat me weten hoe jouw behandeling afloopt.
Oud 2 februari 2007, 17:48   #575
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Online;2397365]
Citaat:

Ik ontleen gewoon even de standaard pocoformule en nu is het weer niet goed.
Kijk daar ben je weer met je poco's toch geen achtervolgingswaanzin?

Citaat:

Kwestie van even af te wisselen : ik ging ervan uit dat je de klassieke stigmatiseringen waarin de Edina's, Drosos, Feremansen zo in uitblinken misschien afgezaagd begon te vinden. Mis dus.

Miss waar? De welke? Van Elzen?

Citaat:
Laat me weten hoe jouw behandeling afloopt.
Ik haat dokters
Oud 2 februari 2007, 17:48   #576
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Geeft niet, ik vind het goed.

huh?
Oud 2 februari 2007, 17:53   #577
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Condor Bekijk bericht
Laat in de toekomst Boela alleen nog homo's, lesbiennes en gelijkgekleurden trouwen. In de toekomst misschien ook nog pedofielen als Spirit zijn goesting krijgt. Voor de rest moet er maar een algemeen aanvaard persoon voor opdraaien
waarom? Bij zijn eedaflegging is hij aangesteld tot schepen. Niet tot schepen cum grano salis...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 18:02   #578
Banneling

Standaard

Citaat:

Kijk daar ben je weer met je poco's toch geen achtervolgingswaanzin?

Sinds wanneer is poco een scheldwoord? Het is de samentrekking van politiek correcte. Alvast minder stigmatiserend dan de favoriete scheldwoorden van de oh zo verdraagzame maar hypocriete .... poco's.

Wat zou jij antwoorden indien de slachtoffers van het mestkever-gescheld de poco's zouden vragen of ze lijden aan achtervolgingswaanzin?
Oud 2 februari 2007, 18:03   #579
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is poco een scheldwoord? Het is de samentrekking van politiek correcte. Alvast minder stigmatiserend dan de favoriete scheldwoorden van de oh zo verdraagzame maar hypocriete .... poco's.
Je gebruikt het wel om een hele groep te definiëren en er vervolgens slechte eigenschappen aan toe te voegen.

Citaat:
Wat zou jij antwoorden indien de slachtoffers van het mestkever-gescheld de poco's zouden vragen of ze lijden aan achtervolgingswaanzin?
Niets want ik behoor tot geen van die groepen.
Oud 2 februari 2007, 18:06   #580
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
huh?
Wss een misverstand.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be