Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2007, 15:44   #541
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Jij hebt dus de bewijzen dat die trouwlustigen alle kleurlingen op dezelfde manier als Wouter Van bellingen zouden behandelen. Fijn. Zet die bewijzen eens online.

AUB, voegen de boeren er aan toe.

Laatst gewijzigd door driewerf : 2 februari 2007 om 15:44.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 15:45   #542
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
ik ga voor een combinatie van drie en vier, en noem het 5+.

5+)De Freddy bespaart zich de pek, maar jaagt het koppel ingesmeerd met die pek ST. Niklaas uit. Ze moeten nog steeds zwart door Vlaanderen zwerven en worden belaagd door HVT die net met penitentiair verlof is. HVT voor echt eeuwig binnengedraaid, en ons trouwlustig koppeltje getraumatiseerd voor de rest van hun dagen.
Houd je dat ook vol in het (niet zeer waarschijnlijke, maar ook niet onbestaanbare) geval dat het om allochtone koppels zou gaan?
Oud 2 februari 2007, 15:47   #543
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Neen, maar wel consequent zijn: wie wil trouwen doet dat voor de bevoegde ambtenaar.
Net zoals ik jou noet verplicht om met de auo te rijden. Maar wie dat doet, doet dat wel nuchter en rijdt rechts.
Ja, graag niet links.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 februari 2007 om 15:47.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 15:47   #544
Banneling

Standaard

Citaat:
AUB, voegen de boeren er aan toe.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.
Als boer Driewerf nu zo vriendelijk zou willen zijn de geïnsinueerde bewijzen aan te leveren ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 15:48   #545
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Houd je dat ook vol in het (niet zeer waarschijnlijke, maar ook niet onbestaanbare) geval dat het om allochtone koppels zou gaan?
In dat geval wordt de pek vervangen door typ-ex...
Villa Comedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 15:52   #546
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
ik ga voor een combinatie van drie en vier, en noem het 5+.

5+)De Freddy bespaart zich de pek, maar jaagt het koppel ingesmeerd met die pek ST. Niklaas uit. Ze moeten nog steeds zwart door Vlaanderen zwerven en worden belaagd door HVT die net met penitentiair verlof is. HVT voor echt eeuwig binnengedraaid, en ons trouwlustig koppeltje getraumatiseerd voor de rest van hun dagen.
De ware aard komt boven borrelen. De verdraagzamen op hun onverdraagzaamst. En zeggen dat die lui zichzelf dan als rolmodellen zien.
Oud 2 februari 2007, 16:06   #547
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Twee reacties eventjes herhalen:

Hihihihihihihi...
Stel je maar eens voor dat het betreffende koppel familiale banden heeft met de blanke burgemeester....

" Een vader van een derde koppel ging zelf het huwelijk afzeggen, omdat de schoonfamilie volgens hem niet wilde dat een zwarte schepen de ceremonie voltrok." Geef nu toe, zelfs bij oervlaamse racisten zie ik zoiets toch niet gebeuren: dat de VADER eens gaat beslissen of het koppel trouwt of niet, en dan nog enkel om de SCHOONFAMILIE te plezieren?

Rinkel rinkel belletje belletje!

Kronkelkronkeldekronkel, tot en met de obligate complottheoriën...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 16:10   #548
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wel kay-gell, als jij geen hypocriet bent, stort je gal dan ook eens over de hypocrisie van Edina. Of is hypocrisie geen probleem zolang een poco er zich schuldig aan maakt?
Ik heb toch gezegd dat jij de hypocrisie van Edina hebt aangepakt. Waarmee ik dus zeg dat daar ook hypocrisie in het spel is. Maar jij had het daar nu eenmaal over, dus waarom zou ik het nog eens zeggen?
Vandaar dat ik je aanpak over je eigen hypocrisie.

Citaat:
Speak for yourself.
Wauw, wat een come-back.

Citaat:
Ja, daar kan jij beslist van meespreken! Vandaar dat je het ene hypocrietje aanpakt en de mega-hypocrisie van bepaalde forummers met de mantel der liefde bedekt
Als A B aanpakt over hypocrie op een hypocriete manier impliceert dat dat A al aangepakt is. Bij B is de hypocrisie nog niet aangetoond, vandaar.

Grappig dat je hypocriet roept maar zelf niet kan verdragen als je hypocriet noemt vanwege je hypocriete gedrag.
Oud 2 februari 2007, 16:12   #549
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ware aard komt boven borrelen. De verdraagzamen op hun onverdraagzaamst. En zeggen dat die lui zichzelf dan als rolmodellen zien.
humor erkennen als er geen smiley bijstaat is zoooo moeilijk.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 16:15   #550
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Weet je wat ik echt vreemd vind in deze zaak? Van Bellingen is als kind geadopteerd door Vlaamse ouders. Met andere woorden: hij is destijds zonder boe of bah uit zijn natuurlijke omgeving weggerukt en naar een ander continent gebracht.
Zijn adoptie-ouders zullen het goed gemeend hebben, maar ik stel me toch vragen bij buitenlandse adopties. Deze mensen hebben er 1 kind mee gered, maar hoeveel worden er in Afrika nog steeds uitgebuit, verhongeren er en ga zo verder.
Daarnaast: als we allemaal zo een sukkeltje naar hier gaan halen, wie is dan de toekomst voor Afrika? Hoeveel Indische kindjes zijn er destijds niet als modegrill geadopteerd? Ik heb er met 2 in de klas gezeten en ken er nog.

Het is in mijn ogen verkeerd om kinderen uit hun omgeving weg te rukken. Dan krijg je situaties zoals Van Bellingen. Deze man is qua cultuur en ingesteldheid misschien wel Vlaams, maar zijn uiterlijk spreekt dat tegen.
Het is zoiets als gewone melk in een brik van chocolademelk verkopen. Het schept verwarring.

Ik begrijp dat mensen met goede bedoelingen een arm zwartje een kans willen geven, maar doen ze het wel op de juiste manier? Deze zaak doet me twijfelen.

Denk eens aan de Afrikanen die vroeger ook tegen heug en meug van hun continent weggerukt werden om als slaven in de Nieuwe Wereld verkocht en uitgebuit te worden. Blijkbaar heeft men het nog moeilijk om deze mensen als volwaardig te aanvaarden in de overwegend blanke, hogere kringen van de USA.

In plaats van te veroordelen, kunnen we ons eens afvragen of het nog steeds geen natuurlijke reflex is om te kiezen voor iemand waar je je op het eerste zicht het best mee kan associëren. Bij mensen zoals Van Bellingen, is dat eerste zicht dus bedriegelijk.
Soms kan dat tot vreemde situaties leiden, met goede bedoelingen. Ik heb ooit eens een verkoper in een winkel spontaan zijn beste Frans en Engels weten bovenhalen, toen er een zwarte klant binnenstapte, terwijl die man gewoon Nederlands sprak.
Ironisch genoeg stapten er daarna twee blanke mannen binnen en toen de verkoper hen in het Nederlands aansprak, bleek het om 2 Polen te gaan, die compleet geen Nederlands verstonden.

Dat is dus wat ik bedoel met de eerste indruk kan bedriegen. Als de inhoud en de verpakking iets anders aangeven, is het nog moeilijker om het mentale bedrog, waar je sowieso vatbaar voor bent, te doorzien.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 2 februari 2007 om 16:16.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 16:16   #551
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.A.C. Bekijk bericht
totaal oneens uiteraard...
Het is tegennatuurlijk dat iemand van een ander ras een politieke of rechterlijke functie in Vlaanderen mag uitoefenen en tengevolge gezag heeft over een groep mensen waar hij niet toe behoort.
Om het met de woorden van mijn grootvader te zeggen: "Ik heb nog nooit een zwarte Vlaming gezien en ik zal er nooit een zien ook."
Wellicht wil je terug de De Rassenwetten van Neurenberg invoeren ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 16:18   #552
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.A.C. Bekijk bericht
totaal oneens uiteraard...
Het is tegennatuurlijk dat iemand van een ander ras een politieke of rechterlijke functie in Vlaanderen mag uitoefenen en tengevolge gezag heeft over een groep mensen waar hij niet toe behoort.
Om het met de woorden van mijn grootvader te zeggen: "Ik heb nog nooit een zwarte Vlaming gezien en ik zal er nooit een zien ook."
WTF???
Maar dat racistisch noemen dat mag zeker niet?
Oud 2 februari 2007, 16:19   #553
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik heb toch gezegd dat jij de hypocrisie van Edina hebt aangepakt. Waarmee ik dus zeg dat daar ook hypocrisie in het spel is. Maar jij had het daar nu eenmaal over, dus waarom zou ik het nog eens zeggen?
Vandaar dat ik je aanpak over je eigen hypocrisie.

Wauw, wat een come-back.

Als A B aanpakt over hypocrie op een hypocriete manier impliceert dat dat A al aangepakt is. Bij B is de hypocrisie nog niet aangetoond, vandaar.

Grappig dat je hypocriet roept maar zelf niet kan verdragen als je hypocriet noemt vanwege je hypocriete gedrag.

Zalig ... de zelfverklaarde poco-hypocriet die (voor de verandering nog eens) een super-staaltje hypocrisie verkoopt om het imago van mega-hypocrisie van the queen of hypocrits te redden. Progressief theater op zijn best.
Oud 2 februari 2007, 16:23   #554
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zalig ... de zelfverklaarde poco-hypocriet
Grappig,als mensen je hypocrisie aantonen dan zijn het allemaal poco's.
En waar heb ik dat ergens zelfverklaarD?

Citaat:
die (voor de verandering nog eens) een super-staaltje hypocrisie verkoopt om het imago van mega-hypocrisie van the queen of hypocrits te redden.
Misschien moet je eens lezen, ik zei dat jij de hypocrisie van edina al had aangetoond. Waarmee ik zeg dat ze hypocriet reageerde, maar jouw reactie was dat ook.

Citaat:
Progressief theater op zijn best.
Kijk, daar doe je het weer. Mensen een begrip opplakken om de geloofwaardigheid te ondermijnen om je eigen hypocrisie niet onder ogen te moeten zien.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 februari 2007 om 16:24.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 16:25   #555
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zalig ... de zelfverklaarde poco-hypocriet die (voor de verandering nog eens) een super-staaltje hypocrisie verkoopt om het imago van mega-hypocrisie van the queen of hypocrits te redden. Progressief theater op zijn best.
Nog ene die denkt op te vallen door een puberaal "turbo-taaltje" te hanteren.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 16:26   #556
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Grappig,als mensen je hypocrisie aantonen dan zijn het allemaal poco's.
En waar heb ik dat ergens zelfverklaarD?

Misschien moet je eens lezen, ik zei dat jij de hypocrisie van edina al had aangetoond. Waarmee ik zeg dat ze hypocriet reageerde, maar jouw reactie was dat ook.

Kijk, daar doe je het weer. Mensen een begrip opplakken om de geloofwaardigheid te ondermijnen om je eigen hypocrisie niet onder ogen te moeten zien.

Oud 2 februari 2007, 16:28   #557
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nog ene die denkt op te vallen door een puberaal "turbo-taaltje" te hanteren.
Jij geilt toch op Feremans' turbotaaltje?
Oud 2 februari 2007, 16:35   #558
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heerlijk, ik heb al gezegd dat edina ook hypocriet reageerde maar omdat je een rechtse als jou durft aanspreken op je eigen hypocrisie ben je een poco. Dat mijn beste is hypocriet. Verder kan je blijkbaar geen fatsoenlijk reactie meer opbrengen omdat je met je rug tegen de muur staat. Daarom moet je het hebben van puberale,veralgemeende uitspraken....

Maar voor de fun zal ik nog jouw staaltje hypocrisie eens posten.

eerst zeg je dit over edina

Citaat:
Toen G. Demoor van het leven werd beroofd kon ze hard genoeg aanmanen om te wachten op de afronding van het gerechtelijk proces en onderzoek
Dit allemaal omdat Edina deze daad als racistisch had bestempeld.

Maar blijkbaar mag jij dat dan wel zonder proces, want jij zei het volgende over de daders mbt de Moor....
Dezelfde zaak dus, waar ook nog geen proces rond is.

Citaat:
racitische verrijkers
Blijkbaar mag jij daden wel als racitisch bestempelen maar Edina niet.
En het grappige is dat jij mij dan ook poco noemt en weet ik veel wat. Ook al heb ik gezegd dat er bij Edina ook hypocrisie in het spel is.
Je heb zelf gezegd dat ik de daders mbt de Moor goedkeur, ook al vertelde ik dat de daders schuldig zijn.

Grappig hoe je mensen ten onrechte blijft beschuldigen en in hokjes duwen.
Tot je vastzit natuurlijk, dan kan je alleen nog maar simpele reacties geven...

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 februari 2007 om 16:35.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 16:39   #560
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ah Ja ??? Enlighten me.

Pas op he, want als je niet akkoord gaat met online dan zou hij je nog de nieuwe stalin durven noemen hoor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be