![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hieruit blijkt nog maar eens je vooroordelen tov de bijbel en creationisme. Daarnaast is het niet aan creatie om de evolutie te verklaren. Wij geloven nl dat God alles in 6 dagen heeft geschapen en hebben dus geen evolutie (enkel micro-evolutie is wetenschappelijk )nodig. God heeft geen beperkingen en is oneindig en hij kan dus alles, ook die dingen die je daar opsomt. Ze zijn niet in tegenspraak met een oneindige God. Je zegt hier dat zware elementen nooit naar lichte elementen overgaan .... uhm dat is wat men steeds ziet en waarop alle dateringsmethoden zijn gebaseerd. Laatst gewijzigd door dirk001 : 23 februari 2008 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet toevallig zijn de kitab (heilige boeken van de islam): .koran, .torah ("al-Tawrât”, (Genesis tot Deuteronomium), .zabur (Psalmen), .injil (NT). torah en zabur samen = het OT +Injil =samen de bijbel. Ze vinden dat aan de bijbelteksten zoveel veranderd werd dat er op aarde geen betrouwbare versie meer van bestaat. - Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2008 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Met een oneindige god niet nee, maar wel met de enige ware God van de bijbel. De bijbel is zowat het tegengestelde van wat de evolutieleer predikt op alle vlakken. Zowel op historisch als moreel vlak spreken ze elkaar volledig tegen. Het zijn 2 heel verschillende wereldbeelden. Ik ben me ervan bewust dat velen proberen en hebben geprobeerd om de bijbel met de evolutieleer te verzoenen, maar dat is onmogelijk als je de bijbel als het onfeilbaar geinspireerd woord van God ziet en als je aanneemt dat de bijbel authentiek, feitelijk, historisch accuraat en volledig in overeenstemming met de wetenschap (evolutie is een religie en geen wetenschap) is. Om een paar voorbeelden te geven : 1) volgens de bijbel heeft de mens door de zondeval de dood in de wereld gebracht en is de dood onze grootste vijand, terwijl evolutie predikt dat de dood evolutie mogelijk maakt en dat de mens door de dood in het leven is geroepen 2) volgens de bijbel is de aarde voor de zon geschapen terwijl het volgens de evolutie net andersom was. 3) ook de planten zijn geschapen voor de zon terwijl ook hier evolutie het tegengestelde zegt 4) evolutie zegt dat de mens afkomstig is van een eencellig wezen en daarvoor zelfs van niet-levende materie, terwijl de bijbel zegt dat we naar de beeltenis van God zijn geschapen 5) de bijbel zegt dat God alles in 6 dagen heeft geschapen terwijl evolutie hiervoor miljarden jaren nodig heeft en geen God. 6) evolutie is ook wreed terwijl God net doorheen de gehele bijbel genade toont zelfs in zijn straffen is God genadig. en we kunnen nog heel lang doorgaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Deze probeerde ook evolutieleer en bijbel te verzoenen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pierre_Teilhard_de_Chardin Zijn rol bij de fameuse Piltdownhoax is meer dan twijfelachtig. ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Piltdown-mens Laatst gewijzigd door filosoof : 23 februari 2008 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor een goede orde, het zijn de moslims die de bijbelse jonge aarde creationisten achterna lopen. Toen ze merkten dat er binnen het christendom een groep was die zich distantieerde van de evolutieleer zijn ze in hun geschriften ook eens gaan kijken en hebben ze vastgesteld dat ze zich ook maar beter konden afzetten tegen de evolutieleer. Ook Jezus en de apostelen waren jonge aarde creationisten, dus er is wat de bijbel betreft niks nieuws onder de zon. Het was de katholieke kerk die de evolutieleer erkende en daardoor voor tweedracht heeft gezorgd net zoals op zovele andere punten in de bijbel. Ze gebruiken zelfs de verkeerde bijbel op dit moment. Waarom gebruiken ze niet de enige echt betrouwbare vertaling in het nederlands nl de statenvertaling die samen met de KJV van de originele tekst vertaald zijn ipv hun corrupte manuscript waar een aantal verzen in ontbreken ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
lol , die man moet je net vernoemen, hij is een schande zelfs voor de evolutieleer met zijn piltdown fraude ...... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hier staat ie mooi op een site: http://www.statenvertaling.net/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
... tenzij je ofwel oerdom ofwel van slechte wil bent. Voor een goed begrip: de evolutieleer stelt het principe voorop dat men aanduidt met de term survival of the fittest. De leer spreekt zich niet uit in hoeverre het toeval dan wel het Toeval het evolutieproces stuurt. (En ik schrijf opzettelijk "toeval" éénmaal zonder, en éénmaal mét hoofdletter.) Tegenstanders beweren steevast dat het noodzakelijkerwijze om het toeval (zonder hoofdletter) gaat. Citaat:
Typisch voor creationisten is dat zij evolutieleer en oerknaltheorie bij voortduring met mekaar verwarren. Sta me op zijn minst toe je op die verwarring te wijzen, én op het feit dat je verwarring niet bepaald een betrouwbare indruk nalaat. Hoe kan je met iemand in vertrouwen van gedachte wisselen als hij evolutie en oerknal door mekaar husselt? Als ik naar de fruitboer ga, dan moet die mij ook geen appelen verkopen als ik appelsienen vraag hé... Voor een goed begrip: wetenschappelijk is aangetoond dat aarde en zon ongeveer even oud zijn. Zij ontstonden immers uit dezelfde materiewolk, net als de zeven andere planeten mét hun manen, dwergplaneten, planetoïden, kometen en andere hemellichamen in ons zonnestelsel. Citaat:
Datzelfde scheppingsverhaal stelt dat God de eerste dag het licht schiep, terwijl hij de zon pas op de vierde dag. Als jij dan toch graag letterlijk leest, verklaar me dan eens waar dat licht de eerste dag vandaan kwam, terwijl de zon pas drie dagen later geschapen werd. Ach, wat voor zin heeft het die vragen almaar opnieuw te stellen. Creationisten negeren ze gewoon. Citaat:
Wel, verklaar me dan eens waarom Adam (en alle mannelijke menselijke specimina) geen rib mankeren. Evenals mijn medemensen van vrouwelijke kunne heb ik wel degelijk 24 ribben hoor, en geen 23. Jazeker hoor, ElFlamencoLoco is een man... als hij onder de douche staat. De Bijbel laat God de mens scheppen uit klei, uit dode materie dus. En wat stelt de evolutieleer? Die gaat niet eens zover. De evolutieleer pretendeert niet eens het ontstaan van het leven uit dode materie te verklaren; enkel de overgang van de ene in de andere levensvorm. Niet de evolutieleer gaat ver, de Bijbel reikt veel verder. Hoe wil je dan dat die evolutieleer in tegenspraak is met de Bijbel die een veel verregaandere uitspraak doet: de mens komt voor uit dode materie. Voor een goed begrip: de evolutieleer ontkent niet dat wij uit dode materie voortgekomen zijn. Zij spreekt zich hier gewoon niet over uit. Daar zijn andere theorieën voor die met de evolutieleer zélf weinig vandoen hebben. Kortom: opnieuw geef je blijk van verwarring en door mekaar haspelen van allerlei wetenschappelijke theorieën. Waarmee je alleen maar jezelf in je oceaan van eigen onkunde en onbegrip te kijk zet. Citaat:
Scheppingsverhaal 1 zegt dat God de mens schiep als man en vrouw. Citaat:
Jamaar, wat is het nu. Is scheppingsverhaal 1 waar, of scheppingsverhaal 2? Besef jij eigenlijk wel dat je met een letterlijke lezing heel goed bezig bent... de Bijbel... onderuit te halen? Ik begin te vrezen dat je verstandelijke vermogens daartoe te beperkt zijn, maar goed... ik probeer tenminste nog. Secundo: de evolutieleer doet geen enkele uitspraak nopens God. Zij stelt noch ontkent Zijn inbreng in het scheppingsgebeuren. Citaat:
Zo niet, waarin is de evolutie volgens jou dan wél wreed? Zo ja, dan moet die God toch wel een gore smeerlap zijn dat Hij zulke dingen toelaat hé. Weet je wat? Zullen we 'r Michel Vandenbossche van Gaia bijhalen, om God voor de rechter te slepen wegens dierenmishandeling? Citaat:
En mij erbij, onnozelaar die ik ben, dat ik me met zulke mafkezerij inlaat... ![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De evolutitheorie houdt zich alleen maar bezig met puntjes 5 en 6 en dan is het nog maar de vraag of we ie grondtypes enigsinds mogen ijmen met soorten anders valt dat ook weg dus de vraag is waarom jij überhaupt de andere punten ook wilt linken met die theorie is dat uit pure ontwetendheid of uit onwillendheid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kan je me eens toelichten hoe het komt dat zowat iedere dateringsmethode ( dus niet alleen de radiometrische ) komt op leeftijden die ouder zijn dan hetgeen jij voor lief neemt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
blijkbaar is die evolutietheorie wel dé grote doorn gebleken als je bedenkt dat creationisten zich voorheen zich wel 'neerlegde' met tal van wetenschappelijk conclusies aar ze nu op terug (moeten) komen Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar vertel eens.. heeft god de werled geschapen met oa een stel bomen mét overlappende jaarringen gecreëerd om ons 'ongelovigen' op het verkeerde been te zetten ? Citaat:
echter de Bijbel draait oa sterk omheen moraal en ethiek ... en als je 't mij vraagt is die god van je helemaal niet genadig Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 24 februari 2008 om 01:43. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() 't Zijn vooral de moslims die dit in de hand gewerkt hebben Jantje. U vergist zich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beiden zijn aan elkaar gewaagd. Ze gebruiken steevast dezelfde "argumenten" en blijven doof en blind voor de ontelbare wetenschappelijke bevindingen die de letterlijke interpretatie van hun heilige boeken naar de prullenmand verwijzen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 24 februari 2008 om 07:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Ik wil toch maar eventjes onder de aandacht brengen dat gelovigen zich evenmin als niet-gelovigen onbetuigd laten in de verdediging van kritische zin en van het niet door taboes belemmerd bedrijven van de wetenschap.
Of anders gezegd: lang niet alle gelovigen zijn creationisten. De realiteit wordt hier toch wel een beetje té zwartwit voorgesteld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel al aan de manier van werken kan je dus zien dat het geen moslms zijn die hier actief zijn. Er gebeuren namelijk geen zelfmoordaanslagen. |
|
![]() |
![]() |