![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() filosoof doe toch niet onnozel en hou je best verre van de theologische discussie
want het stuk dat je citeert ruk je totaal uit zijn contekst jezus verhaalt wat er meestal gebeurt en idd wie heeft wordt in de wereld nog meer gegeven en wie niet heeft nog meer afgenomen hij verhaalt dus verwittigend zonder er daar op dat ogenblik zelf een oordeel over te vellen maar wat later doet hij overduidelijk gans het tegenovergestelde van zijn zogenaamde volgeling jan van den berghe door omstandig te stellen dat 31 En wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn heerlijkheid, en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op den troon Zijner heerlijkheid. 32 En voor Hem zullen al de volken vergaderd worden, en Hij zal ze van elkander scheiden, gelijk de herder de schapen van de bokken scheidt. 33 En Hij zal de schapen tot Zijn rechter hand zetten, maar de bokken tot Zijn linker hand. 34 Alsdan zal de Koning zeggen tot degenen, die tot Zijn rechter hand zijn: Komt, gij gezegenden Mijns Vaders! beërft dat Koninkrijk, hetwelk u bereid is van de grondlegging der wereld. 35 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd. 36 Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen. 37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven? 38 En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed? 39 En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen? 40 En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan. 41 Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is. 42 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij niet te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij niet te drinken gegeven; 43 Ik was een vreemdeling; en gij hebt Mij niet geherbergd; naakt, en gij hebt Mij niet gekleed; krank, en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht. 44 Dan zullen ook dezen Hem antwoorden, zeggende: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of een vreemdeling, of naakt, of krank, of in de gevangenis, en hebben U niet gediend? 45 Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze minsten niet gedaan hebt, zo hebt gij het Mij ook niet gedaan. 46 En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven. samengevat stelt hij dus dat de heersers van de wereld de armen nog armer zullen maken maar dat de heerser van daarboven deze heersers ten gepasten tijde zal oordelen en zal wegsturen het is dus duidelijk wat er met jan volgens zijn eigen geloof zal gebeuren want de armen hebben gewag gemaakt van hun armoede en hij heeft hen uitgelachen en leugenaars en comedianten genoemd en met dezelfde maat als dat hij de armen meet zal ook hij gemeten worden ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 februari 2008 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() en die de parabel vatte die vatte het
![]() als hij de armen hoont dan hoont hij zijn eigen grote leermeester als hij de armen leugenaars noemt en comedianten die zich wentelen in zelfbeklag dan noemt hij zijn eigen grote leermeester een leugenaar en comediant als hij er voorstander van is dat zwakkeren en armen hard worden aangepakt dan is hij er voorstander van dat zijn eigen leermeester hard wordt aangepakt en wanneer jan armen vervolgd en lastert dan kruisigt hij opnieuw zijn eigen grote leermeester die stelde dat zelfs de misdadigers naast hem aan het kruis nog voor hemzelf het rijk gods zouden bereiken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 februari 2008 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Gooi daar eens 8 jaar inflatie over heen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() idd tavek - het loon vd postbode is gestegen maar niet evenredig met de huren en de prijzen van de andere basisbhehoeften en dus verdient de postbode vandaag de dag nog minder
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach King, ik heb sympathie voor uw zaak. Ik wil ook dat armoede bestreden wordt. Maar er mag toch een beetje goeie wil van de armen worden verwacht ? De staat moet ze werk en woning aanbieden (sociale woning) zodat ze uit hun miserie kunnen geraken. Een adres hebben is vaak een vereiste voor een job. En dan zijn die mensen vertrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Ik heb gesproken met een Hollander die in BE Limburg is komen wonen. Hij is afkomstig van Utrecht. Daar betaal je voor een kleine rijwoning van 1 verdieping hoog 300 000 euro.
Toen is hij eens gaan kijken voor werk in Z-Nederland, en voor een woning in Belgie. Voor 250 000 had hij een vrijstaande woning met grote tuin in Belgie. Men kan die mensen toch niks kwalijks nemen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() tavek ik weet best dat je sympathie hebt en de reden daarvoor is mij ook bekend
en dat is dat je in tegenstelling tot de rechste pilarenbijters hier en de linkse salonfilosofen zelf ook als student hebt moeten zien rond te komen terwijl dit niet altijd makkelijk was en ook moet je jezelf mentaal wat afzetten tegen het armenmilieu om eraan te kunnen ontsnappen - je moet zorgen dat jij de kansen die je met enorm veel moeite voor jezelf hebt kunnen maken en waarvoor je moest vechten terwijl anderen ze in hun schoot kregen geworpen tenvolle benut zodat er tenminste één arme minder is binnekort en zodanig dat ook jouw kinderen niet arm zullen zijn maar vergeet het niet mijn beste dat zeg ik je nog - vergeet het niet en wordt niet zoals dat adderengebroed hier
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 februari 2008 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben een enorme voorstander van een systeem waarin we de echte arme, degene die echt door pech (ziekte, ontslag, scheiding, lage scholing...) in de miserie geraakt, om die mensen eens grondig te steunen en er werk van maken om hun compleet te herintegreren in de maatschappij. Geld is 1 ding, maar ze terug zelfwaarde geven is nog beter ! Als deze mensen het gevoel krijgen dat wat ze doen echt een verschil maakt, voor hun en voor anderen, dan zijn we al een heel stap vooruit. De mensen die vrijwillig op een uitkering blijven staan, die moeten gewoon maar de gevolgen dragen van hun vrijwillige werkloosheid, en niks meer krijgen. Dan is er meer geld voor sociale woningen en uitkeringen voor de echte pechvogels. En overigens, een zijnoot: ik ben een voorstander om eigendom op gronden af te schaffen, en grond in pacht te geven. Na zoveel tijd moet dan een nieuwe pachtsom, overeenkomstig met de huidge marktwaarde betaald worden. Speculatie op grond wordt dan meteen ook afgeschaft. Hoe kan men eigenaar worden van iets waar geen arbeid voor verricht wordt ? Iets wat er gewoon ligt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() de arme Nederlanders zijn verplicht thuis te blijven, in hun probleemwijken vol arabische invallers...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;3271981]Dergelijke prijzen zijn totaal onrealistisch, ook al omdat in de meeste Vlaamse gemeenten de gewone huizenmarkt reeds flink hoger zit.[/QUOTE]
Ja, dan moet dien omlaag, hé, zo simpel is dat zie. Sociale woningen voor inheemse Vlamingen, moeten gefinanceerd worden door extra-taks betaald door rijke ingeweken Nederlanders, en ander gefotuneerde vreemdelingen. De doorsnee Vlaming zit gekneld tussen: 1) rijke inwijkelingen enerzijds, die het dagelijks leven en de huur in bepaalde wijken/streken te duur maken, en 2) vreemd gepeupel van de allerlaagste sociale klasse, die hen het leven zuur komen maken in de zogenaamd "populaire" wijken... Dat men 1) laat betalen voor het privilege in België de belastingen van hun land te kunnen ontvluchtten, en dat men 2) het land uitzet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar al te juist ![]() We kunnen die Nederlanders die perse nog iets willen bouwen alvorens te sterven echter van harte het mooie Wallonie aanraden waar honderden dorpen in prachtige groene omgevingen wachten om verkaveld te worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit hypothetisch voorbeeld om aan te tonen dat deze exploderende woningprijzenmarkt niet alleen op lokaal of nationaal niveau z'n gevolgen kan hebben, maar ook op een Europees of zelfs mondiaal niveau. Conclusie: de prijsstijgingen van de afgelopen tien jaar en de 'vlucht van de Hollanders' is gewoon absurd, hier moesten reeds een decennium geleden maatregelen tegen genomen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
er zijn een paar zaken die je overal ter wereld tegen komt één daarvan is coca cola - de andere dat zijn hollanders je spreekt over wallonie maar ze zitten al veel verder - neem bvb esch sur sure in luxemburg - ook voor 70 percent in handen van hollanders - geen enkele horecazaak in gans dat dorp dat nog van luxemburgers is - frans hoef je daar totaal niet te kennen - je kan er zo een patatje mét mayo bestellen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 februari 2008 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan kunnen ze de aanhechting bij Vlaanderen opeisen... ![]() De poco's zullen dat natuurlijk niet slikken;.. ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 24 februari 2008 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() voila dat is de kern van gans de zaak - nu hebben ze het gekocht en is het te laat - enkel het bilateraal akkoord opzeggen tss de nederlandse en belgische fiscus - en opnieuw onderhandelen - dat kan nog iets opleveren
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() nee maar de vlamingen zouden ipv wallonie te willen dumpen beter eens een les nemen aan de hollanders - tenslotte hebben we met wallonie ons eigen kleine achtergestelde oosteuropa - een verpauperd gebied kan je altijd tot een wingebied maken en de nederlanders beseffen dat
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals, ik heb niets tegen de modale Nederlander, zeer sympathieke mensen. Deze reply is eerder gericht tegen dat groepje van stinkend rijke Nederlanders die in Belgisch of Luxemburgs vastgoed hun kans schoon zien om van hun 'zwart geld' af te geraken of hun frauduleuze praktijken te verdoezelen. Liefst levert dit dan nog zoveel mogelijk op, in overgenomen handelszaken wordt liefst de prijs opgedreven, de kwaliteit verbetert echter niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Als Vlaming heet ik mijn Nederlandse volksgenoten welkom.
|
![]() |
![]() |