![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() liever maagdelijke vrouwen dan afgelebberde boterhammen.
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() ben je homo?
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Dream on! Ik zet het hier toch in religie. Mogen we niet hopen? Zelfs dat gun je een Westerling nog niet! Mooie praatjes verkopen kan je wel, maar welkom ben je hier voor mij allerminst. Jouw boekje zal je niet redden tegen de haat die jouw soort bij de mijne aan het kweken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
volgens mij heb je niet eens gelezen wat ik heb geschreven.
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg nergens dat alle moslims de koran hetzelfde interpreteren, want voor interpretatie is die tekst, net als de bijbel vatbaar. Sta me toe dat ik van uitga dat er een hogere kracht is, die het goed met ons voorheeft, maar dat ik niet geloof dat deze zal eisen dat men bloed vergiet in haar naam. Vandaar dat ik al het kwade dat in naam van een opperwezen gebeurd, als een teken aan de wand beschouw. In mijn ogen is het niet toegestaan om te moorden namens het opperwezen. Doe je dat wel, krijg je de toorn in drievoud op je. Als ik zie hoeveel onschuldig bloed er al door bepaalde religies, waaronder de islam gevloeid is, ben ik blij dat ik ze niet aanhang, want ik wil die toorn in drievoud niet op mij krijgen en distantieer me daarom ook volledig van de geschriften, die neergepend zijn door mensenhanden en daarom te manipuleren, die dood en verderf teweeg brengen. De koran is net als de bijbel niet alleen het machtigste wapen VAN een religie, maar ook TEGEN. Stel dat vele moslims denken zoals in die tekst. Hoe komt dat dan dat ze zich laten domineren door gekken? Leg me dan maar eens uit hoe schurken als de taliban aan de macht konden komen. Leg me dan ook eens uit, hoe moslims Jezus ook als profeet aanvaarden, maar dikwijls zijn regels in hun wetten verkrachten. (cfr steniging o.a.) Vertel me dan eens hoe het komt, dat bij de grote meerderheid van de bloedigste conflicten op aarde, er moslims betrokken zijn en zeg me AUB niet het eenvoudig excuus dat ze altijd slachtoffer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Oei, de islam is een ecologische godsdienst. Dat was ik even vergeten. In hun landen zijn het inderdaad enkel de elite die zich een auto kunnen veroorloven. Hier rijden ze bijna allemaal. En op Allah vloeken kunnen ze ook goed, vooral als ze tegen elkaar knotsen en weer een deuk bij hebben, vechtend om hun parkeerplaats nabij de moskee. Ik heb deze taferelen al zo dikwijls gezien. Nee, het is in mijn ogen dus eerder een economische reden waarom ze naar hier komen. Of vergis ik me weer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Inderdaad schandalig dat ze zulke lasterfilms als De hel van Tanger en Midnight Express durven te maken. Dan komen ze nog klagen dat onze gevangenissen een hel zijn. Blijkbaar zijn we dus verkeerd geïnformeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Om een waar geschrift te zijn, dat geen bedrog is natuurlijk, en Gods boodschap moet zijn of door Hem geïnspireerd moet zijn - moet het aan bepaalde voorwaarden voldoen. hier de volgende punten geven het aan:
De meeste geschriften kunnen niet aan deze normen voldoen. Ze bevatten veel beweringen en verhalen waarin ze over God, de mens en het universum op een bijna fantastische manier spreken. btw: Allah (swt) betekend een ander woord voor God, en er zijn ook mensen die geen moslims zijn en wel arabisch die de naam ook gebruiken. Citaat:
Citaat:
als je wat meer wilt weten over Jihad dan leg ik het je wel uit: Jihad brengt ons naar een ander belangrijk hulpmiddel voor de bescherming van de belangen van de Ommah en de mensheid. Jihad beste jongenman, betekend in feite 'streven' en het slaat op de onophoudelijke inspanning, die een individu moet leveren om zichzelf te verbeten en te reinigen. Het slaat ook op de plicht van de Moslims, zowel op individueel als collectief niveau, om tegen alle vormen van kwaad, corruptie, dueel als collectief niveau, om tegen alle vormen van kwaad, corruptie, onrechtvaardigheid nu tegen Moslims of tegen niet-moslims plaats vindt Jihad bevordert de rechtvaardigheid. Dit kan niet zonder macht. Een besef van rechtvaardigheid, dat eventueel niet afgedwongen kan worden, heeft geen praktische waarde. Een Moslim heeft, volgens de welbekende uitspraak van de Profeet (vzmh), de plicht om het kwaad met zijn hand te veranderen, dat wil zeggen met fysieke kracht. Als hij hiertoe niet in staat is dan moet hij er tegen strijden met zijn tong, ofwel tegen protesteren. Als hij dit niet kan doen, dan moet hij het tenminste in zijn hart haten- en deze laatste vorm vertegenwoordigt de zwakste manifestatie van geloof. Het is Moslims niet toegestaan om zelf of anderen het passieve slachtoffer te laten wooden van onrechtvaardigheid of agressie door anderen, Het is niet menselijk dat iemand zo'n vernedering accepteert en daarom: '' Toestemmingen om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hen onrecht is aangedaan, voorzeker Allah heeft de macht hen bij te staan. Degenen, die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: '' Onze Heer is Allah'' - En indien Allah sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskeeën waarin dikwijls de naam van Allah wordt herdacht, afgebroken zijn. Allah zal ongetwijfeld degenen ondersteunen die Hem helpt- Allah is inderdaad Sterk, Almachtig.
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Undiscovered heeft de copy+paste functie ontdekt....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() Van?
btw: we heten niet allemaal circe.
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Het valt me wel op dat Undiscovered hier twee hamvragen ontwijkt:
1) waarom volgens de sharia, die in veel moslimlanden van kracht is, er nog steeds gestenigd wordt, terwijl ze Jezus ook als profeet herkenne. (cfr. Wie zonder fouten is, werpe de eerste steen.) 2) als de islam toch zo geweldig is en hun landen de perfecte staten, waarom ze dan naar het zo gehate Westen komen. Dat is eigenlijk iets wat mij bezig houdt en zeggen dat de natuur geen rekening houdt met religieuze tirranie is een beetje kortzichtig. Een mooi voorbeeld: wanneer was het christendom op zijn gruwelijkst? Juist in een periode dat hier ongeveer een derde van de populatie uitgeroeid werd door de pest. De gekken hadden dat destijds ook over hen gebracht. Ze zagen ook overal de duivel in en het resultaat is dat ze de pest zo vrij spel gegeven hebben. Nu over het tweede punt denk ik dat economische motieven wel meespelen, want velen kwamen hier als gastarbeiders. Over het stenigingsvraagstuk, kan ik geen enkel zinnig religieus motief vinden. Ik kan het wel verklaren vanuit de mannelijke haat en onzekerheid over hun nageslacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() Dus ben je voor de mannen, net zoals homo's.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Juist
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Steniging wordt niet genoemd in de Koran. Wel komt de straf tweemaal voor in een hadith en door bepaalde fiqh is het opgenomen in de sharia met betrekking tot zina (overspel, ontucht e.d.). Om de straf te voltrekken, moet aan een aantal voorwaarden voldaan worden. Ten eerste moeten vier ooggetuigen de zina bevestigen. Ten tweede moeten deze ooggetuigen betrouwbaar zijn, d.w.z. er is nooit bewezen dat zij een valse getuigenis hebben afgelegd en zij mogen geen wrok koesteren tegen de beschuldigden. Ten derde moeten de vier getuigen de beschuldigden op heterdaad betrappen. Ten vierde moeten de afgelegde verklaring gelijkluidens zijn wat betreft tijd, plaats en personen die de zina pleegden. Wanneer niet aan een van de voorwaarden wordt voldaan, zal geen steniging plaats vinden. Twee ahadith geven een vijfde mogelijkheid: een zondaar bekent de zonde vier keer. wat betreft sari'ah weet je wel wat dat is? wat betreft Profeet Jezus (vzmh) In het Arabisch heet hij Ishaa. Profeet Ishaa is een profeet waar wij ook in geloven, hij heeft de bijbel gekregen. (niet de bijbel die we nu kennen, waar een nieuwe testament uit bestaand, en het ook nog eens geweizigt is door anderen) De Islam erkent alle profeten: zoals profeet: Jacob, (Jahkoeb) Profeet Jonas, (Yoenes) etc. De islam is een soort samenvatting van de geloven die er voorheen waren zoals jodendom en christendom. ook wij kennen de Tahboer en de Bijbel. maar de laatste geloof genaamd Islam heeft de Koran gekregen. Citaat:
trouwens vind het wel een domme vraag. Citaat:
Ik vind het ook geen mooi voorbeeld van je. Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Gouverneur
|
![]() Neen.