Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2008, 13:21   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
voor de publicatie ervan waren er meer onlusten dan nadien. Wilders heeft dit opzettelijk in gang gezet door op voorhand allerlei zaken te laten uitschijnen wat nadien niet waar blijken te zijn.
Welk debat? als je alle moslims over 1 kam scheert, is dat debatteren?
ik heb in Fitna geen enkele moslim over één kam zien geschoren worden. Ik heb enkel gezien dat er koranverzen werden getoond, dan documentaire beelden in uitvoering van koranverzen, haatspeeches van imams die met het zwaard in de lucht uitleggen wat jihad betekent, etc... en dan de tekst dat we geen verdere islamizering willen in Europa.

Welke moslim wordt daarbij over welke kam geschoren?

als er een immigratiegolf (een tsunami) van nazi-adepten op gang komt. Is dan het verboden om over Mein Kampf te spreken omdat de volgeling op hun teentjes zouden kunnen getrapt zijn, vermits ze "gematigd" zijn en niet over één kam willen worden geschoren ?

Vanavond wordt de film "Der Untergang" uitgezonden. Zouden sommige nazi-adepten nu niet beledigd zijn? Stel je voor dat we zulke film over Mohammed zouden maken. Magdawel?

En nadien volgt nog zo'n leuk programma: Hitler's Ende, men zou daarbij ook een docu "Mohammed's einde" kunnen maken nietwaar?

Of zouden de makers dan een paar weken later met een slagersmes onthoofd gevonden worden ?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 april 2008 om 13:30.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 13:23   #42
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb gisteren rechtstreeks gevolgd en dat is nu net niet wat ik Hirsch Balin hoorde zeggen;

Het geschreven verslag was van een vergadering tussen NCT en de MP + Balin en ging OVER wat Wilders zou kunnen gezegd hebben.

zo had ik het begrepen.

Nergens heeft Balin vermeld dat het de rechtstreekse woorden van Wilders waren uitgesproken tijdens de vergadering met balky of balin.

D�*�*r zit hem de discrepantie juist.

Iets "laten vallen" tegen die NCT en effektief mededelen: d�*t gaat in de film komen, is een reuze verschil. Het ene is misschien nog een deel brainstorming, het andere de uiteindelijke beslissing.

En d�*�*r heb ik dus echt geen antwoord op zien geven.
Dan heb je iets gemist want het is weldegelijk gezegd.

Op een gegeven moment vroeg Pechtold 'Durft u hiervoor politieke verantwoordelijkheid te dragen?''. En wéér zei Hirsch Ballin dat het verslag van het eerste gesprek het verslag was dat door de NCT naar hem was toegstuurd en dat het tweede verslag woordelijk was wat door Wilders aan hen in het tweede gesprek was medegedeeld en 'dat hij dit uit eigen herinnering en kennis kon bevestigen''.
Een vrij formele formulering om te zeggen: ''Ik was erbij en ik heb het hem zelf horen zeggen.''

Marijnissen (SP): Kunt u deze informatie niet van inlichtendiensten hebben gekregen in plaats van in dit gesprek?
Hirsch Ballin: Neen (en dan weer het hele verhaal van "Ik was erbij, ik heb het zelf gehoord uit de mond van de heer Wilders""

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 2 april 2008 om 13:28.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 13:26   #43
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

pfoe pfoe, Wilders zo slachtofferen omdat hij eens een filmpje heeft gemaakt. Toch een beetje overdreven allemaal.

Straks krijg ik nog sympathie voor de man.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 2 april 2008 om 13:27.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 13:31   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dan heb je iets gemist want het is weldegelijk gezegd.

Op een gegeven moment vroeg Pechtold 'Durft u hiervoor politieke verantwoordelijkheid te dragen?''. En wéér zei Hirsch Ballin dat het verslag van het eerste gesprek het verslag was dat door de NCT naar hem was toegstuurd en dat het tweede verslag woordelijk was wat door Wilders aan hen in het tweede gesprek was medegedeeld en 'dat hij dit uit eigen herinnering en kennis kon bevestigen''.
Een vrij formele formulering om te zeggen: ''Ik was erbij en ik heb het hem zelf horen zeggen.''

Marijnissen (SP): Kunt u deze informatie niet van inlichtendiensten hebben gekregen in plaats van in dit gesprek?
Hirsch Ballin: Neen (en dan weer het hele verhaal van "Ik was erbij, ik heb het zelf gehoord uit de mond van de heer Wilders""
raar, want dat was exact waar ik op zat te wachten. Ik heb begrepen dat het steeds enkel over de woorden van die NCT ging....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 13:33   #45
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De politiek is een duidelijke boodschap aan het sturen naar iedereen die nog zo'n stoute film wil maken. Wildertje moet hangen, en fuck de vrije meningsuiting.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 13:34   #46
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat men met allen-tegen-een wellicht kans ziet om iemand (ogenschijnlijk) vast te lullen heeft voor mij "tot nader inziens" dezelfde twijfelachtige waarde als "consensus" (zie klimaat-rubrieken).
Het was niet allen-tegen-één en het was ook niet dat Wilders zich per ongeluk versprak.

Ten eerste kreeg hij hulp van de rest van de oppositie (GL, SP, SGP en zelfs D66) die Balkenende maar al te graag de mantel wilden uitvegen over zijn overtrokken reacties. Maar Wilders was zo wild dat hij niet eens doorhad dat hij hulp kreeg.

Ten tweede was het pas toen Wilders begon te schelden en te tieren dat Halsema vroeg om de notulen van het (tweede) gesprek. Dit document gaf aan dat Wilders glashard stond te liegen.

Laat je niet verblinden door sympathie voor Wilders, of voor zijn standpunten, willem. Hij gedroeg zich gisteren als een betrapte kleuter.
Oud 2 april 2008, 13:35   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Daar heb ik zo mijn twijfels bij. Hij zou het ongetwijfeld proberen aan te grijpen om zijn "grote gelijk" te bewijzen.
Akkoord Geert, met de nadruk op "proberen". De vraag die ik mij stel is in hoeverre een goed geïnformeerde bevolking zich nog kan laten misleiden door polariserend doorzichtig populisme. Ben eens benieuwd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 13:47   #48
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
raar, want dat was exact waar ik op zat te wachten. Ik heb begrepen dat het steeds enkel over de woorden van die NCT ging....
Ik zal eens kijken of ik ergens een linkje kan vinden naar het debat.
Oud 2 april 2008, 13:48   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
De politiek is een duidelijke boodschap aan het sturen naar iedereen die nog zo'n stoute film wil maken. Wildertje moet hangen, en fuck de vrije meningsuiting.
vrije meningsuiting is absoluut, maar je moet natuurlijk ook de wederbots verwachten.
Oud 2 april 2008, 13:49   #50
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Dit is geklets.
Het ging niet over de inhoud van de film maar over de reacties erop.

Wilders heeft heel hard 'Brand!' geroepen in een vol theater en eist nu van de Brandweer excuses omdat die is uitgerukt.
Oud 2 april 2008, 14:26   #51
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Dus een parlementair mag polariserende filmpjes maken omdat hij aandacht vraagt voor zijn partij en moet daar niet verantwoordelijk worden voor gesteld.
Maar als dat filmpje dan het imago van Nederland schade toebrengt, mag de regering niet reageren omdat ze verantwoordelijker moet zijn?
Beter maakte men zich eens druk over het WAARHEIDSGEHALTE van het document in kwestie; maar nee, het gaat ze om het "debat" en de hoop op kansen om van deze luis-in-de-pels verlost te raken teneinde ongehinderd door te kunnen gaan met volksbedrog. Vervelend toch, juist zo elegant Pim en Theo afgehandeld en waaratje, alweer zo'n pestkop binnen de gelederen.
Oud 2 april 2008, 14:37   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

weer typisch. Wilders mag vanalles roepen en tieren in de naam van de vrije meningsuiting, maar owee als iemand anders in diezelfde naam van de vrije meningsuiting, hem een leugenaar, opruier noemt.
Oud 2 april 2008, 14:37   #53
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Daar heb ik zo mijn twijfels bij. Hij zou het ongetwijfeld proberen aan te grijpen om zijn "grote gelijk" te bewijzen.
Iedere gewelddaad met als "reden" het Wilders-verhaal BEWIJST ZIJN GELIJK (voorzover dat nog enig bewijs nodig zou hebben); moorden om wat woorden, dat is toch vastbindenswaardig gek.
Oud 2 april 2008, 14:38   #54
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
weer typisch. Wilders mag vanalles roepen en tieren in de naam van de vrije meningsuiting, maar owee als iemand anders in diezelfde naam van de vrije meningsuiting, hem een leugenaar, opruier noemt.
Opruier ongetwijfeld, maar "leugenaar" zal moeten bewezen worden.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 2 april 2008 om 14:39.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 14:39   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom? hij mag toch ook vanalles uit z'n context zeggen?
Oud 2 april 2008, 14:40   #56
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Dus een parlementair mag polariserende filmpjes maken omdat hij aandacht vraagt voor zijn partij en moet daar niet verantwoordelijk worden voor gesteld.
Dat heb ik niet gezegd, Maes.

Citaat:
Maar als dat filmpje dan het imago van Nederland schade toebrengt, mag de regering niet reageren omdat ze verantwoordelijker moet zijn?
Dat heb ik niet gezegd, Maes. Wel dat men mag verwachten dat ze zich verantwoordelijker gedraagt dan ze nu gedaan heeft. Ik zou me in elk geval met zo'n premier en regering niet gerust voelen.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 2 april 2008 om 14:42.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 14:41   #57
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Dat is al bewezen. Behalve voor NWO-adepten.
Oud 2 april 2008, 14:43   #58
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
ik heb in Fitna geen enkele moslim over één kam zien geschoren worden. Ik heb enkel gezien dat er koranverzen werden getoond, dan documentaire beelden in uitvoering van koranverzen, haatspeeches van imams die met het zwaard in de lucht uitleggen wat jihad betekent, etc... en dan de tekst dat we geen verdere islamizering willen in Europa.

Welke moslim wordt daarbij over welke kam geschoren?

als er een immigratiegolf (een tsunami) van nazi-adepten op gang komt. Is dan het verboden om over Mein Kampf te spreken omdat de volgeling op hun teentjes zouden kunnen getrapt zijn, vermits ze "gematigd" zijn en niet over één kam willen worden geschoren ?

Vanavond wordt de film "Der Untergang" uitgezonden. Zouden sommige nazi-adepten nu niet beledigd zijn? Stel je voor dat we zulke film over Mohammed zouden maken. Magdawel?

En nadien volgt nog zo'n leuk programma: Hitler's Ende, men zou daarbij ook een docu "Mohammed's einde" kunnen maken nietwaar?

Of zouden de makers dan een paar weken later met een slagersmes onthoofd gevonden worden ?
Dit heeft altijd gekund, ja.
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...hoofd&where=nl
Oud 2 april 2008, 14:45   #59
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Er zijn dus twee gesprekken geweest. In het eerste gesprek was sprake van verscheuren van de Koran
Is het niet verbijsterend dat hoge ambtenaren en ministers zich moeten bezighouden met een eventueel beeld van een verscheurde koran? Zit daar niet het echte probleem?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 14:49   #60
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ja, denk ik ook. Hoeveel vertrouwen bestaat er eigenlijk in Hr Hirsch Ballin?
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...eugen&where=nl

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be