Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2008, 16:18   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
1. De straf interesseert me maar op de tweede plaats. De bescherming van de gemeenschap heeft prioriteit.
Ik ga ervan uit dat een misdaad een gepaste straf moet krijgen. En dat die straf de gemeenschap geen middelen mag kosten. Zulke figuren hebben al kosten genoeg opgeleverd.

Citaat:
2. Doet u maar een suggestie, ik heb de mijne gedaan.
In dit geval, aangezien die jongens toch zo graag met stenen gooien. Een opleiding dijkenbouwer met praktijkervaring misschien? Daar 50 meter verderop staat de vrachtwagen met die leuke steenblokken die gebruikt worden om dijken te verzwaren. Zorg maar dat die leeg is tegen vanavond.
En waarom doen we dat, awel, vanavond ga je dat van naald tot draad uitgelegd krijgen. En je straf duurt net zolang tot X aantal afstand dijk is verzwaard en totdat je een nuttig beroep kent. Wil je niet leren, is steensplijter in de steengroeve nog een optie nietwaar. En wil je niet werken, da's heel spijtig, we hebben nog een leuke donkere kamer waar alleen buitenlicht verlichting verzorgt, en dagelijks een bak smurrie die je in leven gaat houden, maar noch smaak, noch textuur, nog enige andere genoegens zal verzorgen.
Oud 25 april 2008, 18:25   #42
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In plaats van doppers en bakzitters wil je er invaliden van maken? Ook snugger.
Nee, eerst en vooral moet de jeugd terug eerst gaan werken voor ze kunnen genieten van dop of ziekenkas, daar onze verrijkers meestal toch niet werken valt voor hun de sociale zekerheid weg.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 20:08   #43
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nefertete Bekijk bericht
De twee jonge daders konden gevat worden met de hulp van een paracommando en een landbouwer. Ze werden voor de jeugdrechter gebracht, die besliste hen in een gesloten centrum te plaatsen, maar er was geen plaats in een instelling. (belga/mvdb)

Belgie ten voeten uit.
dat is traditie..... in d'ardennen worden boeven "par malheur" losgelaten om te ontsnappen uit de handen van t'gerecht............

om geboefte en gangsters "in te rekenen" hebben ze daar boswachters en boeren en para's en zo....... de "policiers de garde" die liggen te maffen terwijl mannen �* la dutroux het hazepad kiezen....
Oud 25 april 2008, 20:22   #44
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian Bekijk bericht
Ze smijten weer met "zware straffen".
Ik vraag me af wat je hier in België moet doen om wél in de gevangenis te geraken.
Belg zijn .. anders is het toch racisme
Oud 25 april 2008, 23:20   #45
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvanwalle Bekijk bericht
- Die jongens moeten gestraft worden, maar een gevangenis vind ik niet goed...
Momenteel is het zo (denk ik toch) dat jongeren onder de 16 niet gestraft worden maar "heropgevoed". Dat heropvoeden zouden ze moeten veranderen (gewoon de naam al) naar straf. het klinkt dan al iets zwaarder.
Zozo,wat had je gezegd als die truckchauffeur nu eens dodelijk gewond was geweest door dit vallend betonblok.
Wie zulke straffe stoten uithaald dient hoe dan ook streng gestraft te worden.
Als ze met een keitje hadden gegooid kun je nog zeg "ja maar"...Maar een betonblok van 30 kg bewust op een truck laten vallen neigt mij meer naar doodslag...afvoeren en opsluiten die hap....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be