Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2008, 20:32   #41
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Die zijn uitstekend
Idem dito.
Oud 20 mei 2008, 20:39   #42
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Mensen met rede kijken voorbij problemen,zowel walen als vlamingen.
Oud 20 mei 2008, 20:44   #43
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Ik zie geen verschil. Ik ken leuke en vervelende Franstaligen net zoals er leuke en vervelende Nederlandstaligen zijn.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 21:36   #44
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Zo te horen heeft iedereen goede contacten met franstaligen. Ik ook trouwens.
Daarom dat ik het eens zo bizar vind dat er op dit forum zoveel mensen de franstaligen bestempelen als de baarlijke duivel!

Misschien is mijn signature nog zo dom niet...
Ik heb dat in ieder geval nooit gedaan.
Maar als ik zie wat er op Franstalige fora allemaal gezegd wordt dan zijn wij VB-ers ook dikwijls baarlijke duivels.

Zouden we niet beter elk in een eigen staat wonen en goede buren worden.
Oud 20 mei 2008, 23:20   #45
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ooit eens stage gelopen in een groot bedrijf in Brussel en dat was een vreemde ervaring. Ik had nooit gedacht dat iemand die al heel zijn leven in Brussel woont, met dan nog eens een Vlaamse achternaam, geen drie Nederlandse woorden na elkaar uit zijn strot kan krijgen. Na drie maanden Barcelona kon ik al meer Spaans dan die gasten, die al 50 jaar in Brussel woonden. Er zitten vast veel aardige mensen tss die Franstaligen, maar nog meer domme kloten. Het was ook totaal verdeeld, aan de ene kant de Vlamingen en aan de andere de Franstaligen. En het was natuurlijk bijna altijd de Vlaming die moest omschakelen naar het Frans. De Franstaligen die deftig Nederlands konden, kon je op één hand tellen. Die waren meestal getrouwd met een Vlaming of ja...woonden in Vlaanderen. Het bedrijf had een naar sfeertje. Ik was dan ook blij toen ik daar weg was.

Laatst gewijzigd door jOOSt : 20 mei 2008 om 23:21.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 23:40   #46
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Hoe komt het dan BHV niet gesplist geraakt, terwijl iedereen hier in de meest lyrische termen zijn liefde voor franstaligen uitdrukt?

Het lijkt wel Nederland in 1945. Iedereen heeft voor het verzet gewerkt en niemand is vrijwillig naar Duitsland gaan werken.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 23:46   #47
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Hoe komt het dan BHV niet gesplist geraakt, terwijl iedereen hier in de meest lyrische termen zijn liefde voor franstaligen uitdrukt?

Het lijkt wel Nederland in 1945. Iedereen heeft voor het verzet gewerkt en niemand is vrijwillig naar Duitsland gaan werken.
Misschien omdat het niet aan de Vlamingen ligt
Oud 20 mei 2008, 23:48   #48
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Er is bij mij geen noemenswaardig kwaliteitsverschil tussen m'n contacten met Franstaligen en m'n contact met Nederlandstaligen. Soms leuke mensen, soms irritante mensen, en meestal sta ik er vrij neutraal tegenover.

Wat een wereldschokkende conclusies leveren deze draad op, zeg!
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 00:44   #49
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Er is bij mij geen noemenswaardig kwaliteitsverschil tussen m'n contacten met Franstaligen en m'n contact met Nederlandstaligen. Soms leuke mensen, soms irritante mensen, en meestal sta ik er vrij neutraal tegenover.

Wat een wereldschokkende conclusies leveren deze draad op, zeg!
Mwa, ik heb er géén problemen mee, overigens wel beste gasten...Er is echter één voorwaarde aan verbonden...en dat is dat de conversatie haast uitsluitend in het frans gebeurd aangezien één enkeling zich in het vlaams uit de slag kan trekken..En dan is het nog "steenkolenvlaams" dus met héél veel haar op...Maar bon die enkeling doet tenminste de moeite,en lukt het niet schakelen we gewoonweg over van taal...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 00:53   #50
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Als Vlaams-volksnationalist en Groot-Nederlander heb ik een uitstekende relatie met mijn Franstalige kollega's waarvan er één openlijk bekent FDF'er te zijn.
Intermenselijke relaties hebben echter niets te maken met de wenselijkheid van een bepaalde staatsinrichting.
En dat valt mij vooral op in de kommunautaire diskussies, dat die zo overtrokken zijn van sentiment; men is unitarist of separatist, voor of tegen Groot-Nederland en motiveert dat steeds gevoelsmatig met verwijzingen naar kontakten met die andere volksgroep.
Het is toch niet omdat ik de Walen best wel fijne mensen vind, dat ik het imperialisme van hun politici me moet laten gevallen...
Het is toch niet omdat ik een paar Hollandse klootzakken ken dat ik tegen een Groot-Nederland moet zijn.....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 mei 2008 om 00:55.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 01:01   #51
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Zo te horen heeft iedereen goede contacten met franstaligen. Ik ook trouwens.
Daarom dat ik het eens zo bizar vind dat er op dit forum zoveel mensen de franstaligen bestempelen als de baarlijke duivel!

Misschien is mijn signature nog zo dom niet...
1) Het zijn de franstalige politici die de baarlijke duivel zijn, niet de Ardense boer, of de Luikse staalarbeider, pipo!
2) En uw avatar getuigt niet van domheid maar van van weinig historisch inzicht met name het hoofdstuk 'Vlaamse ontvoogdingsstrijd', dat je totaal ontgaan lijkt maar we zullen je dat hier wel bijbrengen ...

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 mei 2008 om 01:12.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 01:29   #52
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik heb dat in ieder geval nooit gedaan.
Maar als ik zie wat er op Franstalige fora allemaal gezegd wordt dan zijn wij VB-ers ook dikwijls baarlijke duivels.

Zouden we niet beter elk in een eigen staat wonen en goede buren worden.
Inderdaad. Vroeg of laat val je toch door de mand. Als men merkt dat je een separatist bent gaat men niet meer willen omgaan met jou. Omdat ze dat onafhankelijk Vlaanderen interpreteren als zijnde tegen hun zijn wat niet zo is. Ze denken dan aan hun centen die verloren zullen gaan. Uiteindelijk is het ergens wel een laf volk als het erop aankomt.
Op den duur ben je die verwijten kotsbeu.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 09:06   #53
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Als groep zitten ze met hun tengels aan de opbrengsten van de Vlaamse economie ... en willen dan nog niet eens dank u zeggen. Het schijnt dat het BBP per capita daar 22 % lager ligt (kan iemand dat bevestigen?) wat onvoorstelbaar zou zijn. En zich dan nog zo arrogant opstellen.
Nog ff de juiste cijfers in procenten meegeven, misschien? Want ik heb niet de indruk dat hier iemand kan lezen.

In 2003 was het bbp per inwoner:

Brussel: 51.882 €
Antwerpen: 30.710 - dat is 40% minder dan Brussel

België: 25.977
Vlaams gewest: 25.722 - dat is 1% onder 's lands gemiddelde

Waals gewest: 18.707
Arrondissementen Diksmuide, Tongeren, Eeklo, Dendermonde, Aalst: tussen 15.000 en 18.000 € -Dat is 3,2 tot 19,8 % lager dan het Waals gewest

Dank u.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 09:14   #54
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Mijn partner is Waalse...geweldige madam...al zeg ik het zelf...zij is perfect tweetalig (nog beter dan ikzelf)... in Wallonië spreken wij enkel frans...in Vlaanderen verstaan haar vrienden ons niet...tja...
Oud 21 mei 2008, 09:16   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Mijn partner is Waalse...geweldige madam...al zeg ik het zelf...zij is perfect tweetalig (nog beter dan ikzelf)... in Wallonië spreken wij enkel frans...in Vlaanderen verstaan haar vrienden ons niet...tja...
van waar is ze ?

(heb ooit een vriendinnetje gehad van Fontaine l'éveque, bij Charleroi ... was ook een geweldige madam ! )
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 09:27   #56
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
van waar is ze ?

(heb ooit een vriendinnetje gehad van Fontaine l'éveque, bij Charleroi ... was ook een geweldige madam ! )

"....in Wallonië enkel frans en in Vlaanderen verstaan haar vrienden ons niet..."

Heb je'm Anna?
Oud 21 mei 2008, 09:31   #57
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
"....in Wallonië enkel frans en in Vlaanderen verstaan haar vrienden ons niet..."

Heb je'm Anna?
bijzonder herkenbaar zelfs !

Franstalige bediening aan de kust was altijd een giller, zij was daar zo mogelijk nog strenger voor dan ik ... menig ober serieus afgemaakt gezien
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 09:56   #58
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Ik heb ooit eens stage gelopen in een groot bedrijf in Brussel en dat was een vreemde ervaring. Ik had nooit gedacht dat iemand die al heel zijn leven in Brussel woont, met dan nog eens een Vlaamse achternaam, geen drie Nederlandse woorden na elkaar uit zijn strot kan krijgen. Na drie maanden Barcelona kon ik al meer Spaans dan die gasten, die al 50 jaar in Brussel woonden. Er zitten vast veel aardige mensen tss die Franstaligen, maar nog meer domme kloten..
Een Vlaming die een tijdje in een ander land verblijft spreekt na enkele weken een paar lokale woorden. Zo leerde ik een beetje Italjaans, Spaans, Portugees, en zelfs enkele woorden Chinees Indonesisch en Thais.
Franstaligen zijn geen domme kloten, maar de meesten doen zoiets niet.
Oud 21 mei 2008, 10:07   #59
Calle
Parlementslid

Standaard

Ik neuk er regelmatig eentje. Goed contact dus.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2008, 10:27   #60
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Een Vlaming die een tijdje in een ander land verblijft spreekt na enkele weken een paar lokale woorden. Zo leerde ik een beetje Italjaans, Spaans, Portugees, en zelfs enkele woorden Chinees Indonesisch en Thais.
Franstaligen zijn geen domme kloten, maar de meesten doen zoiets niet.
In de andere landen is men meestal blij dat men eens zijn Frans kan gebruiken; zelfde probleem voor Engelsen die in het buitenland komen. iedereen wil zijn Engels oefenen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be