![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Mensen met rede kijken voorbij problemen,zowel walen als vlamingen.
![]() |
#43 |
|
![]() Ik zie geen verschil. Ik ken leuke en vervelende Franstaligen net zoals er leuke en vervelende Nederlandstaligen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Maar als ik zie wat er op Franstalige fora allemaal gezegd wordt dan zijn wij VB-ers ook dikwijls baarlijke duivels. Zouden we niet beter elk in een eigen staat wonen en goede buren worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Ik heb ooit eens stage gelopen in een groot bedrijf in Brussel en dat was een vreemde ervaring. Ik had nooit gedacht dat iemand die al heel zijn leven in Brussel woont, met dan nog eens een Vlaamse achternaam, geen drie Nederlandse woorden na elkaar uit zijn strot kan krijgen. Na drie maanden Barcelona kon ik al meer Spaans dan die gasten, die al 50 jaar in Brussel woonden. Er zitten vast veel aardige mensen tss die Franstaligen, maar nog meer domme kloten. Het was ook totaal verdeeld, aan de ene kant de Vlamingen en aan de andere de Franstaligen. En het was natuurlijk bijna altijd de Vlaming die moest omschakelen naar het Frans. De Franstaligen die deftig Nederlands konden, kon je op één hand tellen. Die waren meestal getrouwd met een Vlaming of ja...woonden in Vlaanderen. Het bedrijf had een naar sfeertje. Ik was dan ook blij toen ik daar weg was.
Laatst gewijzigd door jOOSt : 20 mei 2008 om 23:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Hoe komt het dan BHV niet gesplist geraakt, terwijl iedereen hier in de meest lyrische termen zijn liefde voor franstaligen uitdrukt?
Het lijkt wel Nederland in 1945. Iedereen heeft voor het verzet gewerkt en niemand is vrijwillig naar Duitsland gaan werken.
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Er is bij mij geen noemenswaardig kwaliteitsverschil tussen m'n contacten met Franstaligen en m'n contact met Nederlandstaligen. Soms leuke mensen, soms irritante mensen, en meestal sta ik er vrij neutraal tegenover.
Wat een wereldschokkende conclusies leveren deze draad op, zeg! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Als Vlaams-volksnationalist en Groot-Nederlander heb ik een uitstekende relatie met mijn Franstalige kollega's waarvan er één openlijk bekent FDF'er te zijn.
Intermenselijke relaties hebben echter niets te maken met de wenselijkheid van een bepaalde staatsinrichting. En dat valt mij vooral op in de kommunautaire diskussies, dat die zo overtrokken zijn van sentiment; men is unitarist of separatist, voor of tegen Groot-Nederland en motiveert dat steeds gevoelsmatig met verwijzingen naar kontakten met die andere volksgroep. Het is toch niet omdat ik de Walen best wel fijne mensen vind, dat ik het imperialisme van hun politici me moet laten gevallen... Het is toch niet omdat ik een paar Hollandse klootzakken ken dat ik tegen een Groot-Nederland moet zijn..... Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 mei 2008 om 00:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() 2) En uw avatar getuigt niet van domheid maar van van weinig historisch inzicht met name het hoofdstuk 'Vlaamse ontvoogdingsstrijd', dat je totaal ontgaan lijkt ![]() Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 mei 2008 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op den duur ben je die verwijten kotsbeu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In 2003 was het bbp per inwoner: Brussel: 51.882 € Antwerpen: 30.710 - dat is 40% minder dan Brussel België: 25.977 Vlaams gewest: 25.722 - dat is 1% onder 's lands gemiddelde Waals gewest: 18.707 Arrondissementen Diksmuide, Tongeren, Eeklo, Dendermonde, Aalst: tussen 15.000 en 18.000 € -Dat is 3,2 tot 19,8 % lager dan het Waals gewest Dank u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Mijn partner is Waalse...geweldige madam...al zeg ik het zelf...zij is perfect tweetalig (nog beter dan ikzelf)... in Wallonië spreken wij enkel frans...in Vlaanderen verstaan haar vrienden ons niet...tja...
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(heb ooit een vriendinnetje gehad van Fontaine l'éveque, bij Charleroi ... was ook een geweldige madam ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
"....in Wallonië enkel frans en in Vlaanderen verstaan haar vrienden ons niet..." Heb je'm Anna? ![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Franstalige bediening aan de kust was altijd een giller, zij was daar zo mogelijk nog strenger voor dan ik ... menig ober serieus afgemaakt gezien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Franstaligen zijn geen domme kloten, maar de meesten doen zoiets niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Ik neuk er regelmatig eentje. Goed contact dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |