![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementslid
|
![]() Nee, ik ben een kind van God en God wil dat Zijn kinderen spreken tegen de kinderen van de wereld over wie God is opdat het mocht leiden tot hun redding.
Laatst gewijzigd door luc154 : 12 juni 2008 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het staat zelfs woordelijk in de bijvbel : men kan zez herkennen zoals men een boom aan zijn vruchten herkent.. of loochen je de bijbel ? Heb je andere heilige boeken die dan correct zijn op het oog ? Waarom quote je de bijvbel dan ? Of is die met zichzelf in tegenspraak ?
![]() |
![]() |
#43 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben al gered; no worries.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() O ja, en wat was het uiteindelijke resultaat van een goede profeet volgens u?
Roger Verhiest zegt:'De woorden van een goede profeet zullen goede resultaten hebben : het land zal in vrede leven, er zal overvloed zijn.' Het Joodse volk werd verbannen uit het land. Het grootste deel van het volk werd gewoonweg vernietigd. Is dat uiteindelijk een goed resultaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. De vraag stellen is ze beantwoorden, maar het gaat over het uiteindelijke resultaat. De eschatologen zerggen dat ook duidelijk : de uitverkorenen (niet de rechtvaardigen, of goeden) zullen gered worden, de rest vergaat in het vuur. Dat komt bij mij over als een uigteindelijke bevestiging dat God alles is & dus ook Satan en hel, want slechts god is oppermachtig 3. Het maakt dus voor mij persoonlijk niets uit of god bestaat of niet bestaat, vermits de staat van uitverkiezing een groot geheim is en er ons dus niets anders blijft dan ons best doen om het goede te dienen in deze wereld voor deze wereld - onafhankelijk van wat profeten, die evengoed valse profeten kunnen zijn te vertellen hebben of hadden.
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens de meeste religies is redding niet mogelijk, alleen uitverkiezing :
maar daar heb je absoluut geen controle over. Straks als je buitenkomt kan de H.Maagd aan lje verschijnen en dan zou het kunnen dat je uitverkoren bent.
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U zegt dat God alles is & dus ook satan en hel. U schijnt niet te weten dat God in niets te vergelijken is met het geschapene. De satan en de hel behoren tot het geschapene van God. Kan de Schepper dan vergeleken worden met iets wat geschapen is? Zale klei zeggen tegen de pottenbakker, waarom maak je maar 2 oren aan mij, maak er toch 3? Laatst gewijzigd door luc154 : 12 juni 2008 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Oooohw, je bedoelt dat ik één of ander sprookjesboek moet lezen en dan ook nog voor waarheid aannemen wat iemand daar een slordige 2000 jaar geleden geschreven heeft.
Het enige waar ik de bijbel voor gebruik, is het draaien van sigaretten als ik weer eens vergeten ben om vloepapier te kopen en de winkels dicht zijn. Telt het op die manier consumeren van de bijbel ook? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |