![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 14 juni 2008 om 20:21. Reden: taalfout |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 juni 2008 om 17:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vroeger waren de meeste mensen geloviger en dommer dan heden.
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Wat een pretentie!!!
Als het zo geen grote figuur betrof als Sint-Paulus, had ik met jouw pretentie nog eens smakelijk gelachen. Hiervoor kan ik zelfs geen medelijden meer opbrengen. Domheid behoeft geen medelijden. Tegen domheid is eenvoudigweg geen kruid gewassen. Ik zie de toestand waarin je verkeerd gewoon hopeloos in... |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat weet ik wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() En kunt u ons dit gebeuren wat omschrijven? Want uit te leggen zal het wel niet zijn neem ik aan.
Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2008 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Wát weet je?
Dat je toestand hopeloos is? Of dat je bijna weerzinwekkend pretentieus bent? Of beide? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle respect voor mensen die nog geloven,ik heb daar veer bewondering voor bij deze
Knap is dat en het geeft een meerwaarde aan U leven duveltje382
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 juni 2008 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Niet geloven geeft misschien ook een meerwaarde voor andere mensen. Ik hoop dat u daar evenzeer bewondering voor heeft.
Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2008 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Door het Evangelie te horen, werkte het op me in de volgende paar dagen. Ik wist toen nog niet dat Gods Geest werkte op mij. Hij overtuigde mij van mijn verdorven en verloren toestand. Dit op zich was al redelijk benauwelijk. Na een aantal dagen kon ik het niet meer verdragen en moest ik schuld bekennen. Dat heb ik dan ook gedaan op mijn kamer. Om het met zovele woorden te zeggen. Ik heb gevraagd aan God of Hij mij wilde vergeven voor mijn egoïsme, dat ik mijn leven tot dan toe (36 jaar) voor mezelf geleefd had, met alle gevolgen vandien. Toen heeft God Zijn Geest geschonken (wedergeboorte). Ik persoonlijk heb er niets van gevoeld. Bij andere wedergeboren christenen echter heb ik al gehoord dat dit zo persoonlijk is, dat ze jaren na de feiten nog altijd de dag en zelfs het uur kennen waarop dit gebeurd is. Het meest bizarre was dat ik de volgende dag van 2 verslavingen verlost was. Ik had al vele malen, zonder succes, geprobeerd uit deze verslaving te geraken, maar dit lukte mij niet. Tot ik uiteraard wedergeboren werd. Plotseling weg. Ook had ik plotseling een enorme honger naar Gods Woord. Dit was ook al een fenomeen vermits ik nooit of te nimmer boeken leesde. Ik was dakwerker van beroep en had zelfs op school nog nooit een volledig boek uitgelezen. Ik verslond boek na boek. En verder heb ik alleen maar compleet onbekende en nieuwe dingen ontdekt in mijn leven die vroeger totaal verborgen waren. Waarachtige dingen zoals, liefde, trouw, geduld, oprechtheid, vriendschap en wijsheid. Dit is sindsdien het meest boeienste dat mij overkomen is en is met niets te vergelijken. Laatst gewijzigd door luc154 : 15 juni 2008 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop maar één ding: ik hoop dat u geen onverdraagzame burger wordt en dat u ieder in zijn waarheid laat. We hadden -en we hebben nog steeds- al genoeg miserie gehad met fanatieke gelovigen als we de geschiedenis van de mensheid bestuderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit doe ik niet omdat ik de mensen haat, maar omdat ik ze liefheb. Zodanig dat ze ook dit eeuwige leven zouden hebben. Jezus heeft het ons trouwens geboden: 'Ga in de wereld en verkondig de blijde boodschap.' Niemand heeft Jezus toen weerhouden en niemand zal Hem nu weerhouden, Zijn boodschap zal voortgaan en de mensen die nog tot geloof moeten komen zullen ook tot geloof komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk,ik heb voor elke mens bewondering,maar het geloof is voor sommige mensen een echte noodzaak