![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wat zijn jouw grootste angsten? | |||
Ik krijg het soms benauwd als ik aan het milieu denk, de vervuiling en het geweld tegen de natuur. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 45,45% |
Het slechte karma dat veroorzaakt wordt door al het dierenleed waar we aan meewerken. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Ik ben erg bang voor terrorisme. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
De gedachte alleen al aan 'vuile oorlog' maakt me bang. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 22,73% |
Ik ben bang van de verloedering van de mensheid, het verlies van waarden. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 54,55% |
De binnenkort te komen economische crisis maakt me angstig. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 54,55% |
De verwaarlozing van kinderen maakt me angstig voor de mensheid. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 22,73% |
Ik krijg het benauwd als ik denk aan al het (huiselijke) geweld om ons heen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ik ben niet echt bang voor "de verloedering van de mensheid en/of het verlies van waarden" maar het maakt me soms wel misselijk en een beetje boos.
Ik denk ook dat dat de oorzaak is van al die andere "angsten"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, inderdaad Uh Uh. Verloedering van de mensheid zie ik vaak in de stad maar ook erbuiten, met gore mensen die nergens in geloven, kettingrokende hoogzwangere vrouwen met een zuipende 'man' ernaast, en krijsende kinderen die verwaarloosd worden bijvoorbeeld, om maar een beeldje te schetsen.
Nu zorgt die morele verloedering inderdaad voor allerlei andere goorlapperij zoals milieuverwoesting, dierenmishandeling, terrorisme, vuile oorlogen, en zelfs de bijna ineenstortende economie is het resultaat van de verloederde politiek, die ook steeds ordinairder lijkt te worden, zonder idealen, cynisch en corrupt, en machiavelistisch uit op dominantie over andere werelddelen (nu bv de € die de $ wil domineren en waar wij allen voor dokken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2008 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En dan klagen ze dat ik een misantroop ben... Nee, ik doe mijn ogen open..
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Maar wat ik niet begrijp is dat de mens, wat er ook gebeurt, niet meer aanzetbaar is tot mobilisering. De massa heeft niet alleen geen idealen meer, ze is ook zowat nooit bereid om in blok op te treden als er aan de nog overblijvende idealen geraakt wordt. Een ander moet het maar oplossen, maar hoe erg we het ook vinden: zelf er onze tijd in steken? Dat is teveel gevraagd... Zowat iedereen is tegenwoordig in dat bedje ziek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Grootste vrees ? Dat mijn dochters binnen een paar jaar enkel nog in Burka kunnen buitenkomen en enkel nog als kweekmachines zullen beschouwd worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Dat valt zo'n beetje onder Verloedering, ofwel onder 'Terrorisme' - kies maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Heeft iemand dat gehoord/gelezen over die Nederlandse vrouw die Marburg mee naar hier bracht? Dat vind ik wel eng.
En het is het zooo vaak geschetste film-apocalypse drama. ![]() Goddank blijken er geen verdere besmettingen te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die vrouw is vanmorgen overleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() ![]() ![]() Wreed voor haar en haar familie en vrienden. En ook weinig geruststellend. Ik dacht dat de overlevingskans door onze apparatuur wel een stuk hoger zou liggen. Na max 21 dagen weten we of er nog besmetten zijn. :-/ Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 juli 2008 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb het niet echt gevolgd, maar volgens NOS-teletekst is dat virus vrijwel altijd dodelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben in wezen optimistisch & niet meer dan normaal ongerust over wat er zou kunnen gebeuren met familie en zo...
We moeten alleen uitkijken voor mensen die erg op gewin op korte termijn uit zijn en de lange termijn uit het oog verliezen.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Vliegen (ik bedoel dus in vliegtuigen) 3. De economie die er niet gezond uitziet momenteel 4. Dat Jaani en Polly met elkaar gaan debatteren over Starbucks in een kerncentrale. 5. Dat azert in een kerncentrale is als hij hoort dat Vlaanderen onafhankelijk wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons hopen dat geen enkele afrikaan Ebola meebrengt naar hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Ik wil niet moeilijk doen, maar ebola en marburg behoren zowat tot dezelfde categorie.
Beide geven ook dezelfde symptomen: koorts, braken en inwendige bloedingen. De overlevingskans is bij beide ziektes heel klein. Ik dacht dat er vaccins voor deze virussen waren, maar dat is dus niet zo. Dit is ook heel moeilijk omdat een virus muteert en dus verschillende varianten kent. Een bescherming tegen de ene variant, betekent nog geen bescherming tegen de andere. De mensen die deze ziektes kunnen overbrengen zullen eerder Europeanen (of hier wonende Afrikanen, Amerikanen of Aziaten) zijn die ginder op reis zijn geweest volgens mij. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 juli 2008 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() De amerikanen zijn bezig met een vaccin tegen marburg.
Best wel te begrijpen aangezien marburg een belangrijke peiler is in het russische biologisch oorlogsvoeringsprogramma.
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Geen idee van marburg.
Maar ik heb vandaag NOG een existentiële angst leren hebben. Iets fundamenteels, dat Einstein al voorspeld had: de verdwijning van de bijen. Het schijnt dat als de bijen allemaal uitgestorven zijn, de mens nog zo'n 2 jaar te leven heeft. Waarom? Omdat de bijen zorgen voor de bestuiving van de gewassen. Een imk(st)er heeft me vanmiddag languit verteld over deze toestand die heel alarmerend blijkt te zijn. In de USA zijn massieve enorme imkerijen met zo'n 7000 korven, en van de ene dag op de andere is er geen bij meer te bekennen. Hoe komt dat? Vooral door de pesticiden op de gewassen, die door de bijen worden bestuifd. Van de ene dag op de ander hebben die 7000 korven plots geen bijen meer. En zijn er velden waar mensen manueel de bloemetjes gaan bestuiven, met kippeveertjes. ![]() |
![]() |
![]() |