Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2008, 14:26   #41
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Nadien werd echter al snel duidelijk wie luc154 werkelijk was. In feite Uw bondgenoot want Katholieken vind hij ook maar niets. Ik heb die uitspraak trouwens later terug genomen.
Omdat hij niet langer in uw kraam paste, juist?

Citaat:
Alleen vrome en rechtvaardige mensen, wiens hart nog niet corrupt was, konden op genezing rekenen.
Zoals hoeren?
Of bedelaars?
Of romeinse bezetters?
Serieus blijven e

Citaat:
Hier gaat het om een stel afschuwelijke chantage-plegers die met voorbedachte rade de wetten van de staat hebben overtreden een daarbij zelfs werden geholpen door collaborateurs.
Het ware goed dat u de zaken correct voorstelt.
In het kader van uw deugdzaamheid enzo.
Sommigen van die mensen werkten hier al 8 jaar. In afwachting van hun asielprocedure. Als ze dan argumenteren dat de redelijke termijn is overschreden, kan ik daar egens inkomen.

Citaat:
Het is in feitelijk ongeloofelijk dat zoiets kan. Als een Belg de wet zou overtreden wordt hij pijlsnel gepakt. Maar een vreemde krijgt hier dus werkelijk alles maar dan ook alles gedaan, zelfs als hij daarbij een Godshuis ontheiligt. Het is toch niet te geloven. En dat de Bijbel dan wordt misbruikt om die criminelen te vergoelijken is al even ontnuchterend.

Citaat:
Een "menselijke behandeling"! Die mensen waren al uitgewezen en moest al lang terug in het eigen land zijn. Alles andere zijn alleen maar pogingen om de wet te omzeilen.
Sommigen van die mensen hebben nooit de procedure doorlopen...
Misschien beter toch eerst wat dossierkennis opdoen alvorens grote uitspraken te doen?

Citaat:
Racisten die Kerken misbruiken om hun illegale eisen op te leggen zijn inderdaad niet deugdzaam. Waarom heeft U trouwens Uw eigen huis niet ter beschikking gesteld van de krakers?
Nogmaals uw flutargument. Ik heb er al 2 maal op geantwoord.

Citaat:
Blijkbaar wil U vooral lippendienst aan azielzoekers verlenen. Concrete hulp gaat U blijkbaar toch iets te ver. En U heeft gelijk hoor, maar wees dan wel zo eerlijk ook te zeggen dat de overheid de wet moet naleven en al die zogezegde "azielzoekers" eruit flikkeren wanneer hun procedure afgerond is. Ik versta niet waarom er zo extreem-laks werd opgetreden.
Nogmaals stel ik vast dat u het dossier blijbaar enkel kent van horen zeggen.

Citaat:
Zijn wij wel nog baas in eigen land, om een oude slogan te gebruiken? Blijkbaar niet.
Ik prijs me gelukkig dat U inderdaad geen baas bent.
Erg gelukkig.

Citaat:
In het geval van illegale azielzoekers steunen komt zo'n uitspraak natuurlijk wel nogal hypocriet over.
Natuurlijk niet; heb ik je al 2 maal uit de doeken gedaan.

Citaat:
Deugdzaamheid is onder andere kritiek durven uiten op wansmakelijke praktijken.
Oh ja?
DEUGDZAAMHEID
-degelijkheid -deugdelijkheid -eerbaarheid -goed zijn in zedelijke zin -rechtschapenheid -zedelijkheid -zelfstandige vorm van deugdzaam

Hebt u nog zo van die persoonlijke interpretaties?
Of is alles waarmee U niet akkoord gaat per definitie wansmakelijk?

Citaat:
In die zin zou ik U wat meer moed willen toewensen want al dat meelopen met de heersende linkse opvattingen maakt maar een povere indruk hoor.
Heersende linkse opvattingen?
ga eens op het forum van het laatste nieuws gaan lezen.
In vergelijking met sommigen daar bent U een watje.
En zou u dus de meeloper zijn.
Veel moed, Pruis.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 14:27   #42
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
die priester mag van mij doen wat hij wil.

hij mag heel die kerk volstoppen met hongerstakende illegalen en die nadien te eten geven. Hij mag die zelfs voor mijn part heel hun leven te eten geven en hun kinderen en kleinkinderen ook te eten geven.

Maar hij mag NIET van mij eisen dat MIJN zuurverdiende geld gebruikt moet worden om héél de derde wereld van eten te voorzien. Dat doet mijnheer pastoor dan zelf maar. Desnoods bidt hij voor een mirakeltje.
Circe, de meeste van die mensen werkten reeds in Belgie...en de anderen wilden een arbeidsvergunning. En dat hebben ze uiteindelijk bekomen.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 3 juli 2008 om 14:28.
Oud 3 juli 2008, 14:28   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat ze een grote boot klaarleggen aan een of andere zandbak in de Noordzee, alwaar de hongerstakers dan op eigen vraag gratis naartoe worden gebracht.

gedaan met het bevuilen van de kerken, op de boot hebben ze gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.

In geval van ongelukjes of van een goedgelukte hongerstaking met de dood die erop volgt, kan men de stakers gewoon overboord kieperen en dragen ze bij aan het visbestand in de Noordzee.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 14:37   #44
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Omdat hij niet langer in uw kraam paste, juist?
U doet hier precies hetzelfde als luc154. U citeert uit de Bijbel om het in Uw eigen kraam te laten passen.

Citaat:
Zoals hoeren?
Of bedelaars?
Of romeinse bezetters?
Serieus blijven e
Bedelaars en hoeren (die het beroep ook maar om de brode uitoefende) zijn nog steeds ver verheven boven opportunisten die Godshuizen onteren om hun illegale eisen door te drukken.

Citaat:
Het ware goed dat u de zaken correct voorstelt.
In het kader van uw deugdzaamheid enzo.
Sommigen van die mensen werkten hier al 8 jaar. In afwachting van hun asielprocedure. Als ze dan argumenteren dat de redelijke termijn is overschreden, kan ik daar egens inkomen.
Ze moeten allemaal buiten want het zijn allemaal illegalen. Al de rest is zever en dient alleen maar om de wet te omzeilen.

Citaat:
Sommigen van die mensen hebben nooit de procedure doorlopen...
Misschien beter toch eerst wat dossierkennis opdoen alvorens grote uitspraken te doen?
En dan? Dan horen ze hier zeker niet thuis.

Citaat:
Nogmaals uw flutargument. Ik heb er al 2 maal op geantwoord.
Op zéér onovertuigende manier.

Citaat:
Nogmaals stel ik vast dat u het dossier blijbaar enkel kent van horen zeggen.
Dat is ook zo'n term die links graag gebruikt: "het dossier". Daarmee wordt de indruk gewekt dat het om iets heel ingewikkeld gaat. Het is nochtans simpel: die illegale vreemdelingen kraakten een Godshuis en gingen in staking om aan chantage te kunnen doen. U bent er natuurlijk weer ingelopen.

Citaat:
Ik prijs me gelukkig dat U inderdaad geen baas bent.
Erg gelukkig.
Marc Dutroux prees zich ook gelukkig dat hij vervroegd werd vrijgelaten uit de gevangenis, waarschijnlijk ook door een linkse op grond van "menselijke behandeling".

Citaat:
Hebt u nog zo van die persoonlijke interpretaties?
Of is alles waarmee U niet akkoord gaat per definitie wansmakelijk?
Godslasterende criminelen steunen is wansmakelijk, ja.

Citaat:
Heersende linkse opvattingen?
ga eens op het forum van het laatste nieuws gaan lezen.
In vergelijking met sommigen daar bent U een watje.
En zou u dus de meeloper zijn.
Veel moed, Pruis.
Ik versta al dat linkse gezaag niet, precies alsof links is een onderdukte minderheid ergens in Siberië? Populistisch links is acht jaar aan de macht geweest, de eerste vier jaar zat de extreem-linkse partij "Agalev" zelfs nog mee in de regering. En ook vandaag nog zit VLD in de regering en ook vandaag nog worden massa's vreemden het land binnen gehaald zonder over de consequenties na te denken.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 14:38   #45
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat ze een grote boot klaarleggen aan een of andere zandbak in de Noordzee, alwaar de hongerstakers dan op eigen vraag gratis naartoe worden gebracht.

gedaan met het bevuilen van de kerken, op de boot hebben ze gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.

In geval van ongelukjes of van een goedgelukte hongerstaking met de dood die erop volgt, kan men de stakers gewoon overboord kieperen en dragen ze bij aan het visbestand in de Noordzee.
Volledig mee eens. Dat ze ergens gaan kraken en staken waar niemand er last van heeft, in plaats van monumenten te bevuilen.

Oud 3 juli 2008, 14:56   #46
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U doet hier precies hetzelfde als luc154. U citeert uit de Bijbel om het in Uw eigen kraam te laten passen.
Eddem?

Citaat:
Bedelaars en hoeren (die het beroep ook maar om de brode uitoefende) zijn nog steeds ver verheven boven opportunisten die Godshuizen onteren om hun illegale eisen door te drukken.
Bron?

Citaat:
Ze moeten allemaal buiten want het zijn allemaal illegalen. Al de rest is zever en dient alleen maar om de wet te omzeilen.
Ja jongens, dus zelfs de waarheid geweld aandoen is ok.
Zolang we ze maar buitensjotten...

Citaat:
En dan? Dan horen ze hier zeker niet thuis.
Daar bestaat discussie over.

Citaat:
Op zéér onovertuigende manier.
Merci.

Citaat:
Dat is ook zo'n term die links graag gebruikt: "het dossier". Daarmee wordt de indruk gewekt dat het om iets heel ingewikkeld gaat. Het is nochtans simpel: die illegale vreemdelingen kraakten een Godshuis en gingen in staking om aan chantage te kunnen doen. U bent er natuurlijk weer ingelopen.
Ik snap wel dat u de dingen simpel ziet, maar daarom zijn de dingen nog niet simpel.

Citaat:
Marc Dutroux prees zich ook gelukkig dat hij vervroegd werd vrijgelaten uit de gevangenis, waarschijnlijk ook door een linkse op grond van "menselijke behandeling".
Waarom haalt U steeds Dutroux erbij?
Da's nu al de 3rde keer dat je daaraan begint.

Citaat:
Ik versta al dat linkse gezaag niet,
Dat verwondert me niet

Citaat:
precies alsof links is een onderdukte minderheid ergens in Siberië? Populistisch links is acht jaar aan de macht geweest, de eerste vier jaar zat de extreem-linkse partij "Agalev" zelfs nog mee in de regering. En ook vandaag nog zit VLD in de regering en ook vandaag nog worden massa's vreemden het land binnen gehaald zonder over de consequenties na te denken.
De publieke opinie is rechts, Pruis, daar had ik het over.
Oud 3 juli 2008, 15:08   #47
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Circe, de meeste van die mensen werkten reeds in Belgie...en de anderen wilden een arbeidsvergunning. En dat hebben ze uiteindelijk bekomen.
Neen, dat kan niet.....als ze werken of gewerkt hebben zijn ze legaal, dan hoef je de kerk niet te bezetten dan heb je papieren.
Wat die arbeidsvergunning betreft......het zijn asielzoekers, hun motieven "zouden" niets mogen te maken hebben met een arbeidsvergunning.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 15:10   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en?

zal ik nu even gaan hongerstaken zodat ik geen belastingen meer hoef te betalen?

zoals hierboven al iemand zei: wat heeft een arbeidsvergunning te maken met asielige zoekerij?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 juli 2008, 15:11   #49
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Die mensen doen dat niet voor de lol maar omdat ze het als enige uitweg zien, bij uw probleempjes zie ik niemand zo wanhopig worden om tot een hongerstaking over te gaan.
Waarom zouden ze wanhopig zijn steven ?
Oud 3 juli 2008, 15:18   #50
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
en?

zal ik nu even gaan hongerstaken zodat ik geen belastingen meer hoef te betalen?

zoals hierboven al iemand zei: wat heeft een arbeidsvergunning te maken met asielige zoekerij?
Je banaliseert een hongerstaking.
Indien je een hongerstaking begint, ik spreek me niet uit over de legitimiteit, dan ben je ten einde raad.
Ik ga mee met het feit dat dit een vorm van chantage is; maar het demonstreert enkel de radeloosheid van die mensen...

Ik keur hun middelen niet goed, maar zie wel hun menselijkheid.
Oud 3 juli 2008, 15:22   #51
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je banaliseert een hongerstaking.
Indien je een hongerstaking begint, ik spreek me niet uit over de legitimiteit, dan ben je ten einde raad.
Ik ga mee met het feit dat dit een vorm van chantage is; maar het demonstreert enkel de radeloosheid van die mensen...

Ik keur hun middelen niet goed, maar zie wel hun menselijkheid.
Zelfde vraag als hierboven......waarom zouden ze radeloos zijn volgens jou ?
Oud 3 juli 2008, 15:24   #52
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Neen, dat kan niet.....als ze werken of gewerkt hebben zijn ze legaal, dan hoef je de kerk niet te bezetten dan heb je papieren.
Wat die arbeidsvergunning betreft......het zijn asielzoekers, hun motieven "zouden" niets mogen te maken hebben met een arbeidsvergunning.
Uit de knack van 02/07/08;
Artikel Belgie, kerkasiel p31-33
Citaat:
Najat is zo iemand zonder enig legaal spoor in Belgie. Een jonge marokkaanse vrouw, die na de de dood van haar ouders bij haar zussen is komen wonen. Sinds 2000 woont en werkt ze in Belgie. Of Fouad; in 1999 uit Marokko vertrokken en met een vrachtschip in Italie beland. Na twee jaar Italie besloot hij naar Belgie te komen. Sindsdien werkt hij in Brussel op de markt.
Het gaat niet enkel om asielzoekers in de Begijnhofkerk; het gaat over mensen zonder papieren
Oud 3 juli 2008, 15:26   #53
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zelfde vraag als hierboven......waarom zouden ze radeloos zijn volgens jou ?

Citaat:
Najat is zo iemand zonder enig legaal spoor in Belgie. Een jonge marokkaanse vrouw, die na de de dood van haar ouders bij haar zussen is komen wonen. Sinds 2000 woont en werkt ze in Belgie. Of Fouad; in 1999 uit Marokko vertrokken en met een vrachtschip in Italie beland. Na twee jaar Italie besloot hij naar Belgie te komen. Sindsdien werkt hij in Brussel op de markt.

Omdat ze hun leven hier zijn beginnen opbouwen en niet worden geregulariseerd.
Ze zijn inderdaad in overtreding; maar dat maakt er het menselijke drama (de radeloosheid) niet minder om.
Oud 3 juli 2008, 15:35   #54
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Citaat:

Omdat ze hun leven hier zijn beginnen opbouwen en niet worden geregulariseerd.
Ze zijn inderdaad in overtreding; maar dat maakt er het menselijke drama (de radeloosheid) niet minder om.
Nu moet je mij eens uitleggen hoe je in België kan werken zonder papieren te hebben.....
Hoe kan je geregulariseerd worden als je "illegaal" in het land verblijft.
Wat doe je dan met alle andere die het uitwijzingsbevel wel opgevolgd hebben. En ik kan u verzekeren het zijn er nogal wat he.
Dat wil dus zeggen dat al diegene die geen gevolg geven aan een uitwijzingsbevel beloond moeten worden ??

Laatst gewijzigd door Astar : 3 juli 2008 om 15:36.
Oud 3 juli 2008, 15:35   #55
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens. Dat ze ergens gaan kraken en staken waar niemand er last van heeft, in plaats van monumenten te bevuilen.
1) ze kraakten niet, ze werden er binnengelaten
2) gezien de leegloop van de kerken vallen ze daar net niemand lastig
3) bevuilde monumenten zijn snel genoeg opgekuist.

kerkasiel is dus de ideale oplossing.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 15:38   #56
driewerf

Standaard

Citaat:
en?

1) Jij hebt al het recht te werken, geen hongerstaking voor nodig
2) Nu ze kunnen werken gaan de asielzoekers ook belastingen kunnen betalen.

Maar de waarheid zal Circe een zorg zijn.
Oud 3 juli 2008, 15:38   #57
driewerf

Standaard

Citaat:
Nu moet je mij eens uitleggen hoe je in België kan werken zonder papieren te hebben.....
dat kan, maar dan in 't zwart.
zonder enige bijdragen aan de Sociale Zekerheid dus, of zonder belastingen te betalen.
Oud 3 juli 2008, 15:39   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jaja, Marie van de koster zal wel gratis en voor niks hun stront nog eens gaan opkuisen.

Ik geloof dat vele vrijwilligsters dit ondertussen weigeren te doen. Vandaar dat er een aantal kerken hun deuren hebben gesloten voor strontknikkers.

Oud 3 juli 2008, 15:40   #59
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
1) ze kraakten niet, ze werden er binnengelaten
2) gezien de leegloop van de kerken vallen ze daar net niemand lastig

kerkasiel is dus de ideale oplossing.
Gelet op al die criteria kunnen ze dus even goed bij u thuis komen kraken, want U kan toch nooit én in de woonkamer én in de badkamer zijn? Al al die lokalen van extreem-linkse clubjes staan ook grotendeels leeg. Daar kunnen ze dus ook in worden ondergebracht.

Oud 3 juli 2008, 15:41   #60
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
dat kan, maar dan in 't zwart.
zonder enige bijdragen aan de Sociale Zekerheid dus, of zonder belastingen te betalen.
En dat is voor jou ok ? Moet kunnen dus?

Laatst gewijzigd door Astar : 3 juli 2008 om 15:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be