![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe verzoen jij geloof met de wetenschappelijke werkelijkheid? | |||
Ik accepteer de wetenschappelijke werkelijkheid, en wat religie hierover te zeggen heeft, negeer ik |
![]() ![]() ![]() |
28 | 90,32% |
Ik negeer de realiteit, en geef voorkeur aan een leven in mijn eigen droomwereld |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik hef de scheiding tussen werkelijkheid en geloof op door irrationele rationalisaties te bedenken |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Anders, namelijk... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,45% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het wonderbaarlijk dat u zoveel waarde hecht aan de religieuze teksten van een begiftigd schrijver. Indrukwekkend.
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het eerder dieptriest dat iemand op vrijwillige basis zijn intelligentie en denkvermogen geheel uitschakelt teneinde een dogmatische doctrine aan te hangen. Onbegrijpelijk wat zo iemand bezielt.
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Heb je een voorbeeld van een dogma binnen wetenschap?
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Joehoe, pindar, dogma's in wetenschap?
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() rustig maar hoor ik zit hier niet de hele tijd!
Zat dogma's maar neem bv de gravitatiekracht! of de kwestie van 'vrij energie', wetten van de thermodynamica, of de sheer shit van Newton. Of de 'wetenschappelijke methode', waar bijna niemand zich werkelijk aan houdt. de wetenschap is opgezet om ons weg te houden van gevoelige zaken Opgezet door de Royal Society, allemaal mensen die diep in het occulte zaten Maarr ja, zoiets roepen is net zoiets als in de kerk roepen dat Jezus niet bestaan heeft. Of ik gelijk heb doet er dan niet toe, het domga moet in stand gehouden worden. Niet onderzocht worden of het waar is of niet kijk anders een bij de thread 'wetenschap=politiek' Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 24 juli 2008 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat is er dogmatisch aan de gravitatiekracht? (Ik vermoed de gravitatietheorie, maar kom) Welke shit heeft Newton voortgebracht? etc? Werk er eens eentje uit, dan kunnen we klappen.
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar denk eens over dit na: wat zijn de consequenties als gravitatie een 'kracht' is? en met dogmatisch bedoel ik dat als je de gravitatiekracht al ter discussie stelt, je al 'buiten' de norm gezet wordt! Zat voorbeelden hier op het forum. Zonder nadenken dus. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 24 juli 2008 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() In princiepe zal pindar een experiment moeten verzinnen dat aantoont dat deze natuurwetten vals zijn.
I wish him good luck, als hij dat kan is hij insta nobelprijswinnaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nogmaals , onderzoek de consequenties als de graviatie een 'kracht' is! en dan bedoel ik niet dat voorwerpen 'vallen'. dat weet ik ook wel. en Nobel prijswinnaar wil ik al helemaal niet worden,want dan bevind ik me binnen de cirkel van de grootste misdadigers op aarde! so thankx but no thanx Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 24 juli 2008 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vermoede al zo'n antwoord echter wat je zegt klopt niet! dat je met iets iets kan voorspellen, betekent nog helemaal niet dat je het begrijpt! manipuleren is iets totaal anders dan iets begrijpen. Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 24 juli 2008 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Hoe bedoel je manipuleren? Wie manipuleert als de tijd die Newton voorspelt om een steen van 1 hoog te laten vallen overeenkomt met de tijd op de chronometer?
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg jij eens waarom je denkt dat gravitatie een dogma is en wat het gevolg is van het feit dat gravitatie als een kracht kan beschouwd worden. De truuk van suggestief ideeen opdringen door ze te verkopen als die zijnde van mezelf, wat Linda ook al probeerde, daar doe ik niet aan mee. Als jij je verhaal eens doet kunnen we de discussie starten me dunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() WAT zeg je dan wel?
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Haha? Er is geen probleem tussen echte wetenschap en de bijbel. Dus ik heb geen probleem en voel me totaal niet aangesproken door uw laatste vraag. Ik stel het woord van God (de bijbel ) als de absolute autoriteit en waarheid en al de rest is ondergeschikt daaraan.[/quote]
![]() |